Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Szerintem hagyd a p.csába a gombot, és nyisd fel a motorháztetőt. :) A szélvédő alatti rácsos-műanyag részből, a tűzfalnál, jön lefelé egy gumi lefolyó. Inkább hagyjuk hogy mire hasonlít... Annak a tövénél megy be egy vákumcső. Az a cső megy a belső keringtetéshez. Ha az onnan hiányzik, vagy repedezett, vagy le van csúszva, stb. akkor is elmegy a belső keringtetés...

+ még 1 lehetőség: a pollenszűrő alatt megy a vákumcső, nekem az volt lecsúszva- visszaraktam, azóta van belső keringtetésem. :D

Módosítva : zozor
Link to comment
Megosztás:

+ még 1 lehetőség: a pollenszűrő alatt megy a vákumcső, nekem az volt lecsúszva- visszaraktam, azóta van belső keringtetésem. :D

Végre sikerült elindulnom a csőkeresésben. Megtaláltam a szívótorok és szervofékrásegítő (remélem jól fogalmazom) között indul egy műanyag, valaha átlátszó lehetett, elosztóból a pollenszűrő felé, alá. Kb. olyan mint régen a benzin szűrők voltak. Csak kicsiben.

Mivel csillag garázsban vagyok hétvégi szerelés lesz belőle. Köszönet a segítségért mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Egy F astram van és a műszerfalon a két középső szellőzőn nem jön a meleg csak a hideg vagy egy kicsit langyos!De találkoztam olyan astraval,hogy abban meg meleg jött ott!

És az lenne a kérdésem,hogy ez mitől lehet,hogy nekem hideg jön a szellőzőn?van erre valami megoldás?

üdv:zozo astra

Olvass vissza pár oldalt. Egész télen téma volt.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Egy F astram van és a műszerfalon a két középső szellőzőn nem jön a meleg csak a hideg vagy egy kicsit langyos!De találkoztam olyan astraval,hogy abban meg meleg jött ott!

És az lenne a kérdésem,hogy ez mitől lehet,hogy nekem hideg jön a szellőzőn?van erre valami megoldás?

üdv:zozo astra

Kiszeded a szellőzőrácsokat, aztán a hideg csövet betömöd szivaccsal (ahonnan hideg jön). Asszem az alsó részen van. Amúgy ez gyárilag ilyen, kivétel a klímások, azoknál meleg jön középen is. Meg lehet van egy-két kivétel még.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Egy F astram van és a műszerfalon a két középső szellőzőn nem jön a meleg csak a hideg vagy egy kicsit langyos!De találkoztam olyan astraval,hogy abban meg meleg jött ott!

És az lenne a kérdésem,hogy ez mitől lehet,hogy nekem hideg jön a szellőzőn?van erre valami megoldás?

üdv:zozo astra

It már egyszer leírtam, remélem neked is segít! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma lett kész a verda. :) Kicserélték a vezérlést. Vízpumpát is.

Éreztem a fagyálló szagát,azt gondoltan a vízpumpa folyik. A szerelő szerint a hűtő illesztése ereszt. Mivel utólag lett a klíma beszerelve,ezért fogalmam sincs hogy milyen kell bele. Tud valaki segíteni hogy miből tudom megállapítani?

Mennyire lehet hatásos a hűt tömítő adalék? Persze ez csak időleges megoldás lenne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma lett kész a verda. :) Kicserélték a vezérlést. Vízpumpát is.

Éreztem a fagyálló szagát,azt gondoltan a vízpumpa folyik. A szerelő szerint a hűtő illesztése ereszt. Mivel utólag lett a klíma beszerelve,ezért fogalmam sincs hogy milyen kell bele. Tud valaki segíteni hogy miből tudom megállapítani?

Mennyire lehet hatásos a hűt tömítő adalék? Persze ez csak időleges megoldás lenne.

A fűtőradiátort biztos eltömítené.

Link to comment
Megosztás:

A fűtőradiátort biztos eltömítené.

Inkább csak olyan vészhelyzeti megoldás, , esetleg egy eladásra szánt autóba ha ki akar bacni a vevővel. Meg kell keresni a szivárgás heyét, séés meg kell szüntetni. Amikor a hűtőm eresztett, vettem ki a hűtővízből, nem volt akkora nyomás, megszünt a szivárgás.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Egy F astram van és a műszerfalon a két középső szellőzőn nem jön a meleg csak a hideg vagy egy kicsit langyos!De találkoztam olyan astraval,hogy abban meg meleg jött ott!

És az lenne a kérdésem,hogy ez mitől lehet,hogy nekem hideg jön a szellőzőn?van erre valami megoldás?

üdv:zozo astra

Egészen véletlenül nem fogy a vized. Szép óvatosan valahol elcsöpög. Ilyen esetben is szokta ezt produkálni. A végén csak az oldalsó fúvókákon jön a meleg, majd ahogy tovább fogy a hűtőfolyadék az is megszűnik.

Link to comment
Megosztás:

Egészen véletlenül nem fogy a vized. Szép óvatosan valahol elcsöpög. Ilyen esetben is szokta ezt produkálni. A végén csak az oldalsó fúvókákon jön a meleg, majd ahogy tovább fogy a hűtőfolyadék az is megszűnik.

Igazából ezt nem értem, mert a fűtőradiátor eléggé lent van, ha már ott sincs víz akkor a hengerfejben sincs és megfől a moci. Meg ugye a fűtésbox ossza el a meleget, és egyszerre nyom középre, és a szélére. A középső befúvó 1/3-rész állandó hideget nyom gyárilag, ezt lehet javítani egy szivacs betömködésével, ahogy már előttem is írták.

Link to comment
Megosztás:

Igazából ezt nem értem, mert a fűtőradiátor eléggé lent van, ha már ott sincs víz akkor a hengerfejben sincs és megfől a moci. Meg ugye a fűtésbox ossza el a meleget, és egyszerre nyom középre, és a szélére. A középső befúvó 1/3-rész állandó hideget nyom gyárilag, ezt lehet javítani egy szivacs betömködésével, ahogy már előttem is írták.

Jól látod. Ha nem "durran el" valami, akkor képes arra, hogy a kevés visszatérő ágban lévő vízzel, nem csont száraz, még úgy ahogy elmenjen. Na nem keresztül az országon, 40 fokban, de egy pár km. belefér. ( Most ősszel jártam így.) Aztán tényleg meg kell állni!!

Nálam is utólagos klíma van. Ha bemelegszik, akkor elég meleg levegő jön a középső konzolon befelé. Nem annyira mint az oldalsó fúvókákon. A szivacsos tömítést nem néztem. Szerencsére nem volt rá okom. A vectra fűtőradiátor, cca. 50 mm vastag, elég jól nyomja.

Link to comment
Megosztás:

Jól látod. Ha nem "durran el" valami, akkor képes arra, hogy a kevés visszatérő ágban lévő vízzel, nem csont száraz, még úgy ahogy elmenjen. Na nem keresztül az országon, 40 fokban, de egy pár km. belefér. ( Most ősszel jártam így.) Aztán tényleg meg kell állni!!

Nálam is utólagos klíma van. Ha bemelegszik, akkor elég meleg levegő jön a középső konzolon befelé. Nem annyira mint az oldalsó fúvókákon. A szivacsos tömítést nem néztem. Szerencsére nem volt rá okom. A vectra fűtőradiátor, cca. 50 mm vastag, elég jól nyomja.

Én nyáron mentem elszállt hűtővel 15-20 kilómétert folyamatosan pótolva a vizet, szerencsére bírt a hf-tömítés meg a többi. Igazából az a baj, hogy ahogy csökken a szint először az egyvezetékes jeladó kap "levegőt" utána már hiába nézegetem felszökik-e a hőfok, csalni fog a műszer a kék mező szélénél figyelt a mutató.

Link to comment
Megosztás:

Én nyáron mentem elszállt hűtővel 15-20 kilómétert folyamatosan pótolva a vizet, szerencsére bírt a hf-tömítés meg a többi. Igazából az a baj, hogy ahogy csökken a szint először az egyvezetékes jeladó kap "levegőt" utána már hiába nézegetem felszökik-e a hőfok, csalni fog a műszer a kék mező szélénél figyelt a mutató.

Nálam felakadt 100-ra és nem mozdult. Pont az ellentéte mint Nálad.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.