Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Heló!

Meghalt a 2 vezetékes hőfok gombám és 2 fajta van belőle. nem tudom melyik való az opel f astra gsi c20xe-hez. Van fekete meg szürke, gondolom a szín valamilyen megkülönböztetés miatt van rajta.

A termostát alatt van 2 hőfok gomba az egyik 1 vezetékes a másik az 2 vezetékes amiről szó van.

Valaki, tudna segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Meghalt a 2 vezetékes hőfok gombám és 2 fajta van belőle. nem tudom melyik való az opel f astra gsi c20xe-hez. Van fekete meg szürke, gondolom a szín valamilyen megkülönböztetés miatt van rajta.

A termostát alatt van 2 hőfok gomba az egyik 1 vezetékes a másik az 2 vezetékes amiről szó van.

Valaki, tudna segíteni?

Tudtommal a fekete kell a C20XE-hez.

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Meghalt a 2 vezetékes hőfok gombám és 2 fajta van belőle. nem tudom melyik való az opel f astra gsi c20xe-hez. Van fekete meg szürke, gondolom a szín valamilyen megkülönböztetés miatt van rajta.

A termostát alatt van 2 hőfok gomba az egyik 1 vezetékes a másik az 2 vezetékes amiről szó van.

Valaki, tudna segíteni?

Mi a tünete amikor meghal a hőfokgomba ?

Link to comment
Megosztás:

Esélyes, bár volt a kezeim között egy 1.9-es turbódízel Pözsó kisbusz, 70-fölé nem hajlandó menni a hőfok, és meg lehet benne fagyni. Cseréltem termosztátod, és csak egy kicsit lett jobb a helyzet. Bár ezen nem kell vezérlést bontani, de olyen szar helyen volt, hogy 3 óra alatt végeztem vele, úgyhogy senki ne panaszkodjon a NZ-k re. :D

Ebben benne van a termosztát forgatás is?

Link to comment
Megosztás:

Papír nélkül is tudnia kell a 90 fokos hűtővizet tartania, ezáltal a fűtésnek is gatyarohasztónak kéne lennie.

Bocs hogy ismét beleszólok, de azért megnézném azt a gatyarohasztást itt Gyergyóban a mínusz 25 - 28 fokban... Állandóan 93 fokon van a hőmérséklet, de ugyis hideg van menetszélnél. Persze álló helyzetben szuper a meleg

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Belső keringetés nyomógombnak mi az elektromos száma? Nem tudom kibogarászni a meglévő rajzból. Jó lenne egy kis támpont. Valahol elhalt elektromosan ez a rész a szellőzésben és szeretném megtalálni az okát. -8 - -10 fokban nehezen melegszik át a motor a nagy belső radiátor miatt. Folyamatosan a külső hideg levegőt nyomja a radiátorra a ventillátor.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Belső keringetés nyomógombnak mi az elektromos száma? Nem tudom kibogarászni a meglévő rajzból. Jó lenne egy kis támpont. Valahol elhalt elektromosan ez a rész a szellőzésben és szeretném megtalálni az okát. -8 - -10 fokban nehezen melegszik át a motor a nagy belső radiátor miatt. Folyamatosan a külső hideg levegőt nyomja a radiátorra a ventillátor.

Nem túl valószínű, mert vákumos :D Az össz. elektronika benne, az hogy világít a gombja :)

Link to comment
Megosztás:

Nem túl valószínű, mert vákumos :D Az össz. elektronika benne, az hogy világít a gombja :)

Benéztem! :) Nem tudom miért maradt meg benne, hogy elektromos. A középkonzol világítás című GYIK leírásban láttam most az ominózus kapcsolót. Ezek szerint az egy szelep, amivel vákumot tudok kapcsolni, lezárom a cső végét, illetve kikapcsolni, nyitom a cső végét? A következő kérdésem: E kapcsolót előre ki lehet húzni a burkolat bontása nélkül?

Link to comment
Megosztás:

Nem túl valószínű, mert vákumos :D Az össz. elektronika benne, az hogy világít a gombja :)

Tényleg, ha már ez a téma: Hogy lehet az, hogy amikor bekapcsolom a belső keringetést akkor jobban párásodnak az ablakaim? Azt gondolnám, hogy ilyenkor kellene kevésbé, mivel ilyenkor nem jön a pollenszűrőn keresztül levegő, ami lehet nedves.

Vagy ha beindítom a belső keringetést,a kkor gyorsabban belihegem az autót, olyan jól szigetel? :)

Link to comment
Megosztás:

Benéztem! :) Nem tudom miért maradt meg benne, hogy elektromos. A középkonzol világítás című GYIK leírásban láttam most az ominózus kapcsolót. Ezek szerint az egy szelep, amivel vákumot tudok kapcsolni, lezárom a cső végét, illetve kikapcsolni, nyitom a cső végét? A következő kérdésem: E kapcsolót előre ki lehet húzni a burkolat bontása nélkül?

Úgy tudom nem. Még szétszedve is szívás, mert van egy kis korong rajta, ami a "benyomod-beakad-benyomod-kiakad" mechanikának a kis labirintusában szaladgál. Ha az a korong kiesik onnan, akkor nem marad bent a gomb sem, és akkor ha belső keringtetni akarsz akkor benyomva kell tartani a gombot. Zotya szívott vele emlékezetesen, ha beesik akkor majd elmondja hogy hogy is volt. Én már nagyon-nagyon régen szedtem szét a középkonzolt nem emlékszem biztosra, úgyhogy inkább nem próbálok meg hülyeséget mondani :D

Link to comment
Megosztás:

Tényleg, ha már ez a téma: Hogy lehet az, hogy amikor bekapcsolom a belső keringetést akkor jobban párásodnak az ablakaim? Azt gondolnám, hogy ilyenkor kellene kevésbé, mivel ilyenkor nem jön a pollenszűrőn keresztül levegő, ami lehet nedves.

Vagy ha beindítom a belső keringetést,a kkor gyorsabban belihegem az autót, olyan jól szigetel? :D

Vagy igen :) . Nem jön be friss levegő, a már bentlévőt meg "elpárásítod" :)

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom nem. Még szétszedve is szívás, mert van egy kis korong rajta, ami a "benyomod-beakad-benyomod-kiakad" mechanikának a kis labirintusában szaladgál. Ha az a korong kiesik onnan, akkor nem marad bent a gomb sem, és akkor ha belső keringtetni akarsz akkor benyomva kell tartani a gombot. Zotya szívott vele emlékezetesen, ha beesik akkor majd elmondja hogy hogy is volt. Én már nagyon-nagyon régen szedtem szét a középkonzolt nem emlékszem biztosra, úgyhogy inkább nem próbálok meg hülyeséget mondani :D

Asszem erről van most szó! :)

Ezen látszik az összes elektronikája! :)

További képek itt!

Link to comment
Megosztás:

Benéztem! :D Nem tudom miért maradt meg benne, hogy elektromos. A középkonzol világítás című GYIK leírásban láttam most az ominózus kapcsolót. Ezek szerint az egy szelep, amivel vákumot tudok kapcsolni, lezárom a cső végét, illetve kikapcsolni, nyitom a cső végét? A következő kérdésem: E kapcsolót előre ki lehet húzni a burkolat bontása nélkül?

Ki lehet venni. Nekem sikerült csak tényleg kell vigyázni mert ott az a kis korong amiről Dawid is regélt + egy rugó. Oldalról egy lapos csavarnyúzóval szépen ki lehet billenteni, utána jön az a rész amikor figyelsz, hogy ne pattanjon szanaszét az a bonyolult mechanika :)

Link to comment
Megosztás:

Ő lenne. Továbbra is marad a kérdés merre lehetne meg keresni a hiba okát? Ezek szerint ne nagyon próbálkozzak a szétszedéssel. Valahol távolabbről keressem, kezdjem meg a hiba keresés. De merre?

Szerintem hagyd a p.csába a gombot, és nyisd fel a motorháztetőt. :) A szélvédő alatti rácsos-műanyag részből, a tűzfalnál, jön lefelé egy gumi lefolyó. Inkább hagyjuk hogy mire hasonlít... Annak a tövénél megy be egy vákumcső. Az a cső megy a belső keringtetéshez. Ha az onnan hiányzik, vagy repedezett, vagy le van csúszva, stb. akkor is elmegy a belső keringtetés. :D

szerk.: találtam képeket.

149179-20110104-z8puvl.jpg

149180-20110104-gWUYoe.jpg

Ki lehet venni. Nekem sikerült csak tényleg kell vigyázni mert ott az a kis korong amiről Dawid is regélt + egy rugó. Oldalról egy lapos csavarnyúzóval szépen ki lehet billenteni, utána jön az a rész amikor figyelsz, hogy ne pattanjon szanaszét az a bonyolult mechanika :D

És a csövek? :)

Link to comment
Megosztás:

Nincs ott semmi cső. A gomb szépen kijött azt visszament mikor kértem rá :) A csövek hátul vannak de szvsz is egyszer a tűzfalon lévő csövet kellene megnézni meg a váákumszivattyút.

De bizony van! :) Szerintem erre gondolt.

Kicsit macerás a szétszedés tényleg...

Nekem azért nem működött, mert ki volt repedve a cső, pont ott ahol rámegy erre a kapcsolóféleségre! :D

(a képen a zöld csíkos cső...)

Link to comment
Megosztás:

De bizony van! :) Szerintem erre gondolt.

Kicsit macerás a szétszedés tényleg...

Nekem azért nem működött, mert ki volt repedve a cső, pont ott ahol rámegy erre a kapcsolóféleségre! :D

(a képen a zöld csíkos cső...)

Közben rájöttem miért gondoltam elektromosra: a kapcsoló felület egyben a klíma kapcsoló és a belső keringetés kapcsoló modulja. Nem szólóba van a belsőkeringetés kapcsoló. Azt hiszem a több szál vezeték maradt meg bennem. Anno szereltem benne az izzók miatt.

Szóval: indulhatok a motortér felöl és megnézhetem, hogy a motortérből a vákuum vezeték épp e, és ha minden jó nincs eldugulva, törve, akkor szedhetem szét a szellőzés kezelő felületét, kapcsolót, illetve végig nézhetem a belső térben vezetett vákuum csövet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem is egy astra f tipusu gépem van és az a bibi hogy a fűtés csak 3-as és 4 es fokozatban megy de nagyritkán megindul 2-esen is 1-esen abszolútt nem megy. Mi lehet a baja?

Mit értesz azon ,hogy 3-as 4-es benn megy ?Csak akkor megy a ventilátor ? Mert ha igen akkor szerintem az előtét ellenállás a hibás .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem is egy astra f tipusu gépem van és az a bibi hogy a fűtés csak 3-as és 4 es fokozatban megy de nagyritkán megindul 2-esen is 1-esen abszolútt nem megy. Mi lehet a baja?
Mit értesz azon ,hogy 3-as 4-es benn megy ?Csak akkor megy a ventilátor ? Mert ha igen akkor szerintem az előtét ellenállás a hibás .

Jaja. Kontakthibának tűnik.

Link to comment
Megosztás:

Közben rájöttem miért gondoltam elektromosra: a kapcsoló felület egyben a klíma kapcsoló és a belső keringetés kapcsoló modulja. Nem szólóba van a belsőkeringetés kapcsoló. Azt hiszem a több szál vezeték maradt meg bennem. Anno szereltem benne az izzók miatt.

Szóval: indulhatok a motortér felöl és megnézhetem, hogy a motortérből a vákuum vezeték épp e, és ha minden jó nincs eldugulva, törve, akkor szedhetem szét a szellőzés kezelő felületét, kapcsolót, illetve végig nézhetem a belső térben vezetett vákuum csövet.

Nah ezt eddig nem mondtad! :D

A tied klímás ezek szerint! Az másabb, mint a mienk! :)

Akkor a tied ilyen!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.