Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
De előtte azért járattam az autót a ház előtt míg az autó szívató megtette a dolgát.

De egyébként forróak voltak a csövek az 500 méter után.

Az más. Egyébként milyen autóról van szó?

Elküldve
Az más. Egyébként milyen autóról van szó?

Rover 416Si.

A hőfok mutatóm az nincs beskálázva csak min és max érték van. Nem igazán bízom benne hogy megfelelően működik, mert egy hónapig nem mutatott semmit, most meg a min felett van egy kicsivel amikor bekapcsol a ventilátor.

Elküldve
Rover 416Si.

A hőfok mutatóm az nincs beskálázva csak min és max érték van. Nem igazán bízom benne hogy megfelelően működik, mert egy hónapig nem mutatott semmit, most meg a min felett van egy kicsivel amikor bekapcsol a ventilátor.

csak a piros mező előtt valamennyivel kellene bekapcsolni.

klíma van?

Elküldve
csak a piros mező előtt valamennyivel kellene bekapcsolni.

klíma van?

Van!

Összegezve:

Ventilátor bekapcsol, idáig nem tette. Főfok jelző feküdt egy hónapig, most rá kapott hogy minimum felé emelkedik kicsit(ez együtt jelentkezett a ventilátor bekapcsolásos tünettel). Nincs fűtés a kocsiban. Klíma van, de 4 hónapja van nálam az autó és még egyszer sem volt használva.

Elküldve
Ha másra nem is , de legalább arra kérhetnék választ, hogy a termosztát és a fűtés, hogyan függ össze? Ha egyáltalán össze függenek.

köszönöm.

Annyiban függ össze, hogy ha állandóan nyitva van, akkor nem tud felmelegedni a víz, így fűtés sincs.

Elküldve
Ha másra nem is , de legalább arra kérhetnék választ, hogy a termosztát és a fűtés, hogyan függ össze? Ha egyáltalán össze függenek.

köszönöm.

Nos ha a minimum felet van a mutatód, akkor a termosztát hamar nyit,és nem melegszik fell kellőkép a víz, vagy nincsis benne termosztát, emiatt is lehet gyenge a fütésed.

Hogy jó legyen a fűtésed jól müködő termosztátra van szükséged :D

Elküldve
NEM Klimás sima 1.4-es.A tőmités cvsere előtt volt rendes fütésem.

Uj termosztát is lehet rossz, nem árt elvégezni az ellenőrzését: alapjáraton hideg motort indítva a hűtő bal felső sarkát tapizva 10-15 perc( ilyen hidegben lehet hogy több) mulva hirtelen kell elönteni a hűtőt a forró hűtőfolyadéknak. Ha már percek alatt langyul, akkor a termosztát rossz, nem zár be. A mutató amúgy meddíg megy fel?

Elküldve
Nos ha a minimum felet van a mutatód, akkor a termosztát hamar nyit,és nem melegszik fell kellőkép a víz, vagy nincsis benne termosztát, emiatt is lehet gyenge a fütésed.

Hogy jó legyen a fűtésed jól müködő termosztátra van szükséged :D

Nagyon szépen köszönöm!

Elküldve
Nem a hengerfej anyagát veszik alapul? Én se vagyok hozzáértő, csak egy offmester, így mit sem ér az a kijelentésem, hogy a piros pont belevaló. :)

Most akkor vegyem úgy hogy pont jó bele, de mintha nem is szóltál volna....? :D

Elküldve
Uj termosztát is lehet rossz, nem árt elvégezni az ellenőrzését: alapjáraton hideg motort indítva a hűtő bal felső sarkát tapizva 10-15 perc( ilyen hidegben lehet hogy több) mulva hirtelen kell elönteni a hűtőt a forró hűtőfolyadéknak. Ha már percek alatt langyul, akkor a termosztát rossz, nem zár be. A mutató amúgy meddíg megy fel?

A kék és a piros kőzé kb kőzépre.A viz amugy lassan melegszikfel.

Elküldve
A kék és a piros kőzé kb kőzépre.A viz amugy lassan melegszikfel.

Akkor nem ártana ellenőrizni az új termosztátot, előbb írtam hogyan kell. Ilyenkor nekem is lassan melegszik, de úgy 2-3 kilóméter után már érezhető, hogy kezd langyit fújni, 8-10 kilométer után meg már kifejezetten meleget. Persze külső hőmérséklet, vezetési stílus, forgalom függvénye. Ellenőrizd a termosztátot!

Elküldve

Akkor valszeg nekem is termosztát bajom lesz... illetve ez kérdés.

Tegnap 180 km-ert tettem meg -5 és -10fok között volt a kinti hőmérséklet , 60-80es tempóval.

A mutatóm e röpke "mittomén" 3 óra vezetés alatt, a kék mező tetejéig bírt kivánszorogni, megmozdult, de kékben maradt.

A levegő bent "langyoska" volt.....

Most ennyire hidege van a hűtőnek? végigtapiztam a hűtőt, meleg volt egyenletesen alul felül, és mind a 2 csövet egyformán "melegnek" éreztem.

Fel van fagyállózva igaz csak -14fokos, de az gondolom nem számít, nincs benne "kása" se fagyás...még.. :S

ha álló helyben járatóm akkor viszont melegebb van benne, és emelkedik is a mutató, de gondolom ez az végett van, mert nem kap menetszelet.

HELP! :$

Más: igaz ezt lehet nem ide kellene, sőt tuti, ezért bocsánat.

Ugybár mutatta a kinti hőfokot szépen a hőmérőm, -10 stb.... majd egyszer gondolt egyet és folyamatosan melegebbet mutatott. végül 0-1 fok körül mutatott amikor leállítottam, ám valójában -7 volt.... :S

Meghalt? Most is +5,5 mutat, ma holott....>. igencsak mínusz van.

Várom segítő válaszotokat. Köszönöm

Elküldve
Akkor valszeg nekem is termosztát bajom lesz... illetve ez kérdés.

Tegnap 180 km-ert tettem meg -5 és -10fok között volt a kinti hőmérséklet , 60-80es tempóval.

A mutatóm e röpke "mittomén" 3 óra vezetés alatt, a kék mező tetejéig bírt kivánszorogni, megmozdult, de kékben maradt.

A levegő bent "langyoska" volt.....

Most ennyire hidege van a hűtőnek? végigtapiztam a hűtőt, meleg volt egyenletesen alul felül, és mind a 2 csövet egyformán "melegnek" éreztem.

Fel van fagyállózva igaz csak -14fokos, de az gondolom nem számít, nincs benne "kása" se fagyás...még.. :S

ha álló helyben járatóm akkor viszont melegebb van benne, és emelkedik is a mutató, de gondolom ez az végett van, mert nem kap menetszelet.

...

Jól gondolod, a termosztát lehelte ki a lelkét.

Én is lenyomtam egyhuzamba 180km-t de még a hosszú lejtős motorfékes szakaszokon sem ment 88-89*C alá.

Elküldve
Hát akkor kipróbálom a papír technikát...., de sztem az lesz.... mert a fogyasztás is többnek tűnik....

Papír nélkül is tudnia kell a 90 fokos hűtővizet tartania, ezáltal a fűtésnek is gatyarohasztónak kéne lennie.

Elküldve
Akkor valszeg nekem is termosztát bajom lesz... illetve ez kérdés.

Tegnap 180 km-ert tettem meg -5 és -10fok között volt a kinti hőmérséklet , 60-80es tempóval.

A mutatóm e röpke "mittomén" 3 óra vezetés alatt, a kék mező tetejéig bírt kivánszorogni, megmozdult, de kékben maradt.

A levegő bent "langyoska" volt.....

Most ennyire hidege van a hűtőnek? végigtapiztam a hűtőt, meleg volt egyenletesen alul felül, és mind a 2 csövet egyformán "melegnek" éreztem.

Fel van fagyállózva igaz csak -14fokos, de az gondolom nem számít, nincs benne "kása" se fagyás...még.. :S

ha álló helyben járatóm akkor viszont melegebb van benne, és emelkedik is a mutató, de gondolom ez az végett van, mert nem kap menetszelet.

HELP! :$

Más: igaz ezt lehet nem ide kellene, sőt tuti, ezért bocsánat.

Ugybár mutatta a kinti hőfokot szépen a hőmérőm, -10 stb.... majd egyszer gondolt egyet és folyamatosan melegebbet mutatott. végül 0-1 fok körül mutatott amikor leállítottam, ám valójában -7 volt.... :S

Meghalt? Most is +5,5 mutat, ma holott....>. igencsak mínusz van.

Várom segítő válaszotokat. Köszönöm

nekem a döglődő termosztát pontosan ugyanezt produkálta...

irány a bót...

Elküldve
Papír nélkül is tudnia kell a 90 fokos hűtővizet tartania, ezáltal a fűtésnek is gatyarohasztónak kéne lennie.

Igazad van teljesen! :D

Nekem sincs bent még védő a hűtő előtt, és így is simán tartja a 91 fokot!

Azért szoktam betenni, hogy talán kicsit hamarabb tudjon bemelegedni a motor, inkább csak ez a szerepe a hűtő elé helyezett dolognak, ha jó a termosztát! :)

Elküldve

Apró de a témához vágó off-os kérdés! :)

Unokatesómék autójában szerintem rossz lehet a termosztát, mert már 2 perc után (abszolút hideg motort indítva) kezd melegedni a cső, ami megy a hűtőre! (kb 30 cm-es cső, és 2 perc - 8-ban való járatás után már langyosodik.)

Szerintetek is termosztát hiba lehet? :)

Tünetek az autóban: 25 km után már :D langyosat fúj, befagynak az ablakok, törölgetni kell az első szélvédőt, hogy egyáltalán kiláss rajta! 1.9 TDI 90 LE-s autónak szerintem kicsit másképp kéne viselkednie nem? :D

Elküldve
Apró de a témához vágó off-os kérdés! :)

Unokatesómék autójában szerintem rossz lehet a termosztát, mert már 2 perc után (abszolút hideg motort indítva) kezd melegedni a cső, ami megy a hűtőre! (kb 30 cm-es cső, és 2 perc - 8-ban való járatás után már langyosodik.)

Szerintetek is termosztát hiba lehet? :)

Tünetek az autóban: 25 km után már :D langyosat fúj, befagynak az ablakok, törölgetni kell az első szélvédőt, hogy egyáltalán kiláss rajta! 1.9 TDI 90 LE-s autónak szerintem kicsit másképp kéne viselkednie nem? :D

Esélyes, bár volt a kezeim között egy 1.9-es turbódízel Pözsó kisbusz, 70-fölé nem hajlandó menni a hőfok, és meg lehet benne fagyni. Cseréltem termosztátod, és csak egy kicsit lett jobb a helyzet. Bár ezen nem kell vezérlést bontani, de olyen szar helyen volt, hogy 3 óra alatt végeztem vele, úgyhogy senki ne panaszkodjon a NZ-k re. :P

Elküldve
Esélyes, bár volt a kezeim között egy 1.9-es turbódízel Pözsó kisbusz, 70-fölé nem hajlandó menni a hőfok, és meg lehet benne fagyni. Cseréltem termosztátod, és csak egy kicsit lett jobb a helyzet. Bár ezen nem kell vezérlést bontani, de olyen szar helyen volt, hogy 3 óra alatt végeztem vele, úgyhogy senki ne panaszkodjon a NZ-k re. :)

Értem. Köszi a választ... gondoltam simán csak a termosztát lehet.... :D

Elküldve
Esélyes, bár volt a kezeim között egy 1.9-es turbódízel Pözsó kisbusz, 70-fölé nem hajlandó menni a hőfok, és meg lehet benne fagyni. Cseréltem termosztátod, és csak egy kicsit lett jobb a helyzet. Bár ezen nem kell vezérlést bontani, de olyen szar helyen volt, hogy 3 óra alatt végeztem vele, úgyhogy senki ne panaszkodjon a NZ-k re. :D

SZ-n és SZR-n is szar helyen van.

Elküldve
SZ-n és SZR-n is szar helyen van.

Az hagyján, hogy le kellett bontani a turbó csöveit, de csak egy kézzel férek a termosztáthoz, az enyémen egy kis csavarhúzóval fél perc alatt benyomkodtam a termosztát tömítését a helyére, ezen meg órákat szívtam, mert egy kézzel nem tudtam tartani is, meg a tömítést bepaszírozni is. :D Végül kicsit le kellett faragnom a tömítés "sarkából" és úgy ment be nagy nehezen. Aztán mindezt a semmiért, mert alig lett jobb a fűtés. Mondjuk régen dobozos volt, az első üléssor mögött volt egy lezárás, érthető ha nem fűtti be az egész bódét. De az nem magyarázza, hogy a víz csak 70-fokos, a nyitás meg nem is látszik, pedig a termosztátot teszteltem.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.