FPepe Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 De előtte azért járattam az autót a ház előtt míg az autó szívató megtette a dolgát. De egyébként forróak voltak a csövek az 500 méter után. Az más. Egyébként milyen autóról van szó?
Bagzomacska Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 Az más. Egyébként milyen autóról van szó? Rover 416Si. A hőfok mutatóm az nincs beskálázva csak min és max érték van. Nem igazán bízom benne hogy megfelelően működik, mert egy hónapig nem mutatott semmit, most meg a min felett van egy kicsivel amikor bekapcsol a ventilátor.
Mc-elek Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 Rover 416Si. A hőfok mutatóm az nincs beskálázva csak min és max érték van. Nem igazán bízom benne hogy megfelelően működik, mert egy hónapig nem mutatott semmit, most meg a min felett van egy kicsivel amikor bekapcsol a ventilátor. csak a piros mező előtt valamennyivel kellene bekapcsolni. klíma van?
Bagzomacska Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 csak a piros mező előtt valamennyivel kellene bekapcsolni. klíma van? Van! Összegezve: Ventilátor bekapcsol, idáig nem tette. Főfok jelző feküdt egy hónapig, most rá kapott hogy minimum felé emelkedik kicsit(ez együtt jelentkezett a ventilátor bekapcsolásos tünettel). Nincs fűtés a kocsiban. Klíma van, de 4 hónapja van nálam az autó és még egyszer sem volt használva.
Bagzomacska Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 Ha másra nem is , de legalább arra kérhetnék választ, hogy a termosztát és a fűtés, hogyan függ össze? Ha egyáltalán össze függenek. köszönöm.
daykiller Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 Ha másra nem is , de legalább arra kérhetnék választ, hogy a termosztát és a fűtés, hogyan függ össze? Ha egyáltalán össze függenek. köszönöm. Annyiban függ össze, hogy ha állandóan nyitva van, akkor nem tud felmelegedni a víz, így fűtés sincs.
bandika Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 Ha másra nem is , de legalább arra kérhetnék választ, hogy a termosztát és a fűtés, hogyan függ össze? Ha egyáltalán össze függenek. köszönöm. Nos ha a minimum felet van a mutatód, akkor a termosztát hamar nyit,és nem melegszik fell kellőkép a víz, vagy nincsis benne termosztát, emiatt is lehet gyenge a fütésed. Hogy jó legyen a fűtésed jól müködő termosztátra van szükséged :D
zotya975 Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 NEM Klimás sima 1.4-es.A tőmités cvsere előtt volt rendes fütésem. Uj termosztát is lehet rossz, nem árt elvégezni az ellenőrzését: alapjáraton hideg motort indítva a hűtő bal felső sarkát tapizva 10-15 perc( ilyen hidegben lehet hogy több) mulva hirtelen kell elönteni a hűtőt a forró hűtőfolyadéknak. Ha már percek alatt langyul, akkor a termosztát rossz, nem zár be. A mutató amúgy meddíg megy fel?
Bagzomacska Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 Nos ha a minimum felet van a mutatód, akkor a termosztát hamar nyit,és nem melegszik fell kellőkép a víz, vagy nincsis benne termosztát, emiatt is lehet gyenge a fütésed. Hogy jó legyen a fűtésed jól müködő termosztátra van szükséged :D Nagyon szépen köszönöm!
Hjoe Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 Nem a hengerfej anyagát veszik alapul? Én se vagyok hozzáértő, csak egy offmester, így mit sem ér az a kijelentésem, hogy a piros pont belevaló. :) Most akkor vegyem úgy hogy pont jó bele, de mintha nem is szóltál volna....? :D
zotya975 Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 Most akkor vegyem úgy hogy pont jó bele, de mintha nem is szóltál volna....? :D Jó a piros. :)
bigi Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 Uj termosztát is lehet rossz, nem árt elvégezni az ellenőrzését: alapjáraton hideg motort indítva a hűtő bal felső sarkát tapizva 10-15 perc( ilyen hidegben lehet hogy több) mulva hirtelen kell elönteni a hűtőt a forró hűtőfolyadéknak. Ha már percek alatt langyul, akkor a termosztát rossz, nem zár be. A mutató amúgy meddíg megy fel? A kék és a piros kőzé kb kőzépre.A viz amugy lassan melegszikfel.
zotya975 Elküldve December29, 2010 Elküldve December29, 2010 A kék és a piros kőzé kb kőzépre.A viz amugy lassan melegszikfel. Akkor nem ártana ellenőrizni az új termosztátot, előbb írtam hogyan kell. Ilyenkor nekem is lassan melegszik, de úgy 2-3 kilóméter után már érezhető, hogy kezd langyit fújni, 8-10 kilométer után meg már kifejezetten meleget. Persze külső hőmérséklet, vezetési stílus, forgalom függvénye. Ellenőrizd a termosztátot!
dmar Elküldve December30, 2010 Elküldve December30, 2010 Akkor valszeg nekem is termosztát bajom lesz... illetve ez kérdés. Tegnap 180 km-ert tettem meg -5 és -10fok között volt a kinti hőmérséklet , 60-80es tempóval. A mutatóm e röpke "mittomén" 3 óra vezetés alatt, a kék mező tetejéig bírt kivánszorogni, megmozdult, de kékben maradt. A levegő bent "langyoska" volt..... Most ennyire hidege van a hűtőnek? végigtapiztam a hűtőt, meleg volt egyenletesen alul felül, és mind a 2 csövet egyformán "melegnek" éreztem. Fel van fagyállózva igaz csak -14fokos, de az gondolom nem számít, nincs benne "kása" se fagyás...még.. :S ha álló helyben járatóm akkor viszont melegebb van benne, és emelkedik is a mutató, de gondolom ez az végett van, mert nem kap menetszelet. HELP! :$ Más: igaz ezt lehet nem ide kellene, sőt tuti, ezért bocsánat. Ugybár mutatta a kinti hőfokot szépen a hőmérőm, -10 stb.... majd egyszer gondolt egyet és folyamatosan melegebbet mutatott. végül 0-1 fok körül mutatott amikor leállítottam, ám valójában -7 volt.... :S Meghalt? Most is +5,5 mutat, ma holott....>. igencsak mínusz van. Várom segítő válaszotokat. Köszönöm
Guest gorbi Elküldve December30, 2010 Elküldve December30, 2010 Akkor valszeg nekem is termosztát bajom lesz... illetve ez kérdés. Tegnap 180 km-ert tettem meg -5 és -10fok között volt a kinti hőmérséklet , 60-80es tempóval. A mutatóm e röpke "mittomén" 3 óra vezetés alatt, a kék mező tetejéig bírt kivánszorogni, megmozdult, de kékben maradt. A levegő bent "langyoska" volt..... Most ennyire hidege van a hűtőnek? végigtapiztam a hűtőt, meleg volt egyenletesen alul felül, és mind a 2 csövet egyformán "melegnek" éreztem. Fel van fagyállózva igaz csak -14fokos, de az gondolom nem számít, nincs benne "kása" se fagyás...még.. :S ha álló helyben járatóm akkor viszont melegebb van benne, és emelkedik is a mutató, de gondolom ez az végett van, mert nem kap menetszelet. ... Jól gondolod, a termosztát lehelte ki a lelkét. Én is lenyomtam egyhuzamba 180km-t de még a hosszú lejtős motorfékes szakaszokon sem ment 88-89*C alá.
astrabandi Elküldve December30, 2010 Elküldve December30, 2010 Én mióta ilyen idő van azt hittem a termosztát hiba de nem fázott 1-kemény papírral megoldottam letakartam a hűtőt és csoda meleget fú 5 perc után .
dmar Elküldve December30, 2010 Elküldve December30, 2010 Hát akkor kipróbálom a papír technikát...., de sztem az lesz.... mert a fogyasztás is többnek tűnik....
daykiller Elküldve December30, 2010 Elküldve December30, 2010 Hát akkor kipróbálom a papír technikát...., de sztem az lesz.... mert a fogyasztás is többnek tűnik.... Papír nélkül is tudnia kell a 90 fokos hűtővizet tartania, ezáltal a fűtésnek is gatyarohasztónak kéne lennie.
ambruzsg Elküldve December30, 2010 Elküldve December30, 2010 Akkor valszeg nekem is termosztát bajom lesz... illetve ez kérdés. Tegnap 180 km-ert tettem meg -5 és -10fok között volt a kinti hőmérséklet , 60-80es tempóval. A mutatóm e röpke "mittomén" 3 óra vezetés alatt, a kék mező tetejéig bírt kivánszorogni, megmozdult, de kékben maradt. A levegő bent "langyoska" volt..... Most ennyire hidege van a hűtőnek? végigtapiztam a hűtőt, meleg volt egyenletesen alul felül, és mind a 2 csövet egyformán "melegnek" éreztem. Fel van fagyállózva igaz csak -14fokos, de az gondolom nem számít, nincs benne "kása" se fagyás...még.. :S ha álló helyben járatóm akkor viszont melegebb van benne, és emelkedik is a mutató, de gondolom ez az végett van, mert nem kap menetszelet. HELP! :$ Más: igaz ezt lehet nem ide kellene, sőt tuti, ezért bocsánat. Ugybár mutatta a kinti hőfokot szépen a hőmérőm, -10 stb.... majd egyszer gondolt egyet és folyamatosan melegebbet mutatott. végül 0-1 fok körül mutatott amikor leállítottam, ám valójában -7 volt.... :S Meghalt? Most is +5,5 mutat, ma holott....>. igencsak mínusz van. Várom segítő válaszotokat. Köszönöm nekem a döglődő termosztát pontosan ugyanezt produkálta... irány a bót...
astrásgyerek Elküldve December31, 2010 Elküldve December31, 2010 Papír nélkül is tudnia kell a 90 fokos hűtővizet tartania, ezáltal a fűtésnek is gatyarohasztónak kéne lennie. Igazad van teljesen! :D Nekem sincs bent még védő a hűtő előtt, és így is simán tartja a 91 fokot! Azért szoktam betenni, hogy talán kicsit hamarabb tudjon bemelegedni a motor, inkább csak ez a szerepe a hűtő elé helyezett dolognak, ha jó a termosztát! :)
astrásgyerek Elküldve December31, 2010 Elküldve December31, 2010 Apró de a témához vágó off-os kérdés! :) Unokatesómék autójában szerintem rossz lehet a termosztát, mert már 2 perc után (abszolút hideg motort indítva) kezd melegedni a cső, ami megy a hűtőre! (kb 30 cm-es cső, és 2 perc - 8-ban való járatás után már langyosodik.) Szerintetek is termosztát hiba lehet? :) Tünetek az autóban: 25 km után már :D langyosat fúj, befagynak az ablakok, törölgetni kell az első szélvédőt, hogy egyáltalán kiláss rajta! 1.9 TDI 90 LE-s autónak szerintem kicsit másképp kéne viselkednie nem? :D
zotya975 Elküldve December31, 2010 Elküldve December31, 2010 Apró de a témához vágó off-os kérdés! :) Unokatesómék autójában szerintem rossz lehet a termosztát, mert már 2 perc után (abszolút hideg motort indítva) kezd melegedni a cső, ami megy a hűtőre! (kb 30 cm-es cső, és 2 perc - 8-ban való járatás után már langyosodik.) Szerintetek is termosztát hiba lehet? :) Tünetek az autóban: 25 km után már :D langyosat fúj, befagynak az ablakok, törölgetni kell az első szélvédőt, hogy egyáltalán kiláss rajta! 1.9 TDI 90 LE-s autónak szerintem kicsit másképp kéne viselkednie nem? :D Esélyes, bár volt a kezeim között egy 1.9-es turbódízel Pözsó kisbusz, 70-fölé nem hajlandó menni a hőfok, és meg lehet benne fagyni. Cseréltem termosztátod, és csak egy kicsit lett jobb a helyzet. Bár ezen nem kell vezérlést bontani, de olyen szar helyen volt, hogy 3 óra alatt végeztem vele, úgyhogy senki ne panaszkodjon a NZ-k re. :P
astrásgyerek Elküldve December31, 2010 Elküldve December31, 2010 Esélyes, bár volt a kezeim között egy 1.9-es turbódízel Pözsó kisbusz, 70-fölé nem hajlandó menni a hőfok, és meg lehet benne fagyni. Cseréltem termosztátod, és csak egy kicsit lett jobb a helyzet. Bár ezen nem kell vezérlést bontani, de olyen szar helyen volt, hogy 3 óra alatt végeztem vele, úgyhogy senki ne panaszkodjon a NZ-k re. :) Értem. Köszi a választ... gondoltam simán csak a termosztát lehet.... :D
daykiller Elküldve December31, 2010 Elküldve December31, 2010 Esélyes, bár volt a kezeim között egy 1.9-es turbódízel Pözsó kisbusz, 70-fölé nem hajlandó menni a hőfok, és meg lehet benne fagyni. Cseréltem termosztátod, és csak egy kicsit lett jobb a helyzet. Bár ezen nem kell vezérlést bontani, de olyen szar helyen volt, hogy 3 óra alatt végeztem vele, úgyhogy senki ne panaszkodjon a NZ-k re. :D SZ-n és SZR-n is szar helyen van.
zotya975 Elküldve December31, 2010 Elküldve December31, 2010 SZ-n és SZR-n is szar helyen van. Az hagyján, hogy le kellett bontani a turbó csöveit, de csak egy kézzel férek a termosztáthoz, az enyémen egy kis csavarhúzóval fél perc alatt benyomkodtam a termosztát tömítését a helyére, ezen meg órákat szívtam, mert egy kézzel nem tudtam tartani is, meg a tömítést bepaszírozni is. :D Végül kicsit le kellett faragnom a tömítés "sarkából" és úgy ment be nagy nehezen. Aztán mindezt a semmiért, mert alig lett jobb a fűtés. Mondjuk régen dobozos volt, az első üléssor mögött volt egy lezárás, érthető ha nem fűtti be az egész bódét. De az nem magyarázza, hogy a víz csak 70-fokos, a nyitás meg nem is látszik, pedig a termosztátot teszteltem.
Recommended Posts