Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Ennyi víz, ha belemenne a radiátor alatti műanyag tálcába akkor az igen csak illatozna. Valószínű. hogy melegen engedi a rendszer jobban a vizet. Valamint olyan helyen ahol gyorsan el is párolog. Szóval, valahol kívül a motortérben kell keresni a fogyás okát.

Egy megoldása volt anno ismerősnek: beállt garázsba és aláterített a motortérnek egy nagyméretű karton lapot. Pár csepp vizet ki tudott mutatni és meg volt a bűnös. Előtte napokig kereste a csepegés helyét.

NO akkor ma terítek egy kartont és kiderül mi mutat majd! :excl:

Link to comment
Megosztás:

Viszont nekem is lenne gondom: Honnan a búbánatból jön a vezető oldalra víz? Mikor a fűtés csöveim jobb oldalt mennek? Gyakorlatilag "úszik" a gumi szőnyegem.

Biztos hogy hűtővíz? Lehet hogy beázik valahol. Elég sok lehetséges hely van. Pl. gumidugók a padlólemezen. Tetósín alatt, pedáloknál.

Link to comment
Megosztás:

Sok az ötlet, szerencsére. Gyakoriság szempontból mi lehet az esélyesebb a vizes jelenségre és akkor onnan kezdenék neki állnék bogarászni. Nem lenne szerencsés ha télre belefagyna. Jó lenne addig kiszárítani illetve kizárni a vizet.

Először nyomozd ki hogy tényleg nem hűtővíz e? Óvatosan nyald meg.Ha édes, hűtővíz, és akkor nem fagy bele télen., :excl: . Ha nem, akkor jöhet a nyomozás, és a szárítás.

Link to comment
Megosztás:

Először nyomozd ki hogy tényleg nem hűtővíz e? Óvatosan nyald meg.Ha édes, hűtővíz, és akkor nem fagy bele télen., :excl: . Ha nem, akkor jöhet a nyomozás, és a szárítás.

Közben néztem: 90% esély, hogy víz. Mivel az előző radiátor hibám miatt némi fagyállót érzek még benne. (Remélem csak amiatt!)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok . Nektek mennyi kell hogy bemelegedjen az autó üzemi hőfokra? Nekem kb 5 km 50- 90-es tempónáll . ez nem sok?

Sztem az normális hidegben...Bár én nemtudom, mert nekem előfütő van betéve, aztán ha már jönnek a hidegek akkor megy is, így egyből fan fűtésem reggel :excl: De az az 5 km nekem reálisnak tünik olyan tempóval...

Link to comment
Megosztás:

Viszont nekem is lenne gondom: Honnan a búbánatból jön a vezető oldalra víz? Mikor a fűtés csöveim jobb oldalt mennek? Gyakorlatilag "úszik" a gumi szőnyegem.

Nekem akkor volt víz a szőnyegen mikor nem volt teljesen visszatéve a vizelvezető műanyag (pollenszűrő felett) rendesen. Egyik ismerősömnek szélvédő csere után ugyanugy vizes volt a szönyeg + a biztosíték táblája is beázott az ablak és a műanyag közötti gumiszigetelést kell neki cserélnie mert nem feküdt fel rendesen a szélvédőre. (írtam amúgy neked a generátor ügyben megkaptad? )

Link to comment
Megosztás:

Szellőző rendszeren...

Sok az ötlet, szerencsére. Gyakoriság szempontból mi lehet az esélyesebb a vizes jelenségre és akkor onnan kezdenék neki állnék bogarászni. Nem lenne szerencsés ha télre belefagyna. Jó lenne addig kiszárítani illetve kizárni a vizet.

99% hogy ott a válasz, a szélvédő alatti gumicsiknál kerül be a pollenszűrő alá, onnen meg a fűtésboxba majd a szivacsra. Nekem is onnan ázott, el is rohadt a taposó. Le kell venni, és kiszilózva visszarakni a műanyag burkolatot.

Link to comment
Megosztás:

Beütött a gebasz: valahol ereszt a radiátorom vagy a fűtéscsövem. Kegyetlen "cefre szag" van az autóban, és a kiegyenlítő tartálynak éppen csak az alján lötyög némi folyadék. Ez hiányzott még nekem, garázs nélkül egy kb. napos szerelés a szabadban. &#@{^°˛`´$

Link to comment
Megosztás:

Beütött a gebasz: valahol ereszt a radiátorom vagy a fűtéscsövem. Kegyetlen "cefre szag" van az autóban, és a kiegyenlítő tartálynak éppen csak az alján lötyög némi folyadék. Ez hiányzott még nekem, garázs nélkül egy kb. napos szerelés a szabadban. &#@{^°˛`´$

Ideiglenes megoldás, ha egy csövel rövidre zárod a radiátorba menő, és abból jövő csövet. Igaz, hogy a fűtésed nulla lesz, de lagalább nem folyik. Ha szereled, vedd ki a szivacsokat száradni, biztos megteltek, különben szépen rohad majd tőle a taposó.

Link to comment
Megosztás:

Ideiglenes megoldás, ha egy csövel rövidre zárod a radiátorba menő, és abból jövő csövet. Igaz, hogy a fűtésed nulla lesz, de lagalább nem folyik. Ha szereled, vedd ki a szivacsokat száradni, biztos megteltek, különben szépen rohad majd tőle a taposó.

Köszi a tippeket. Taposó sajnos már nemigen van. Már készülök a karosszériáshoz, csak pénz hiány van. Még abban bízok, hogy csak a csövek eresztenek, és elég lesz azt cserélni, mert ahogy néztem a radiátornak elég húzós ára van. Ha csak szemrevételezni akarom a dolgokat, akkor is szét kell bombázni az egész műszerfalat?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket. Taposó sajnos már nemigen van. Már készülök a karosszériáshoz, csak pénz hiány van. Még abban bízok, hogy csak a csövek eresztenek, és elég lesz azt cserélni, mert ahogy néztem a radiátornak elég húzós ára van. Ha csak szemrevételezni akarom a dolgokat, akkor is szét kell bombázni az egész műszerfalat?

Igazából a cső a motortérben csatlakozik a radiátorra, ott a bilincs, tehát ha befele ereszt akkor valószínű maga a radiátor lyukas. Középkonzolt kell kiszedni, meg egy kicsit tovább bontani.

Link to comment
Megosztás:

Igazából a cső a motortérben csatlakozik a radiátorra, ott a bilincs, tehát ha befele ereszt akkor valószínű maga a radiátor lyukas. Középkonzolt kell kiszedni, meg egy kicsit tovább bontani.

Az baj. Az utastérben érzeni a szagot, tehát befelé ereszt. Javítani nem nagyon lehet ha jól olvastam, mert a tömítő anyag csak még jobban eltömíti a radiátort, ugye? Ha a kesztyűtartót kiszedem akkor onnan nem tudom bepislantani, hogy meglássam a problémát? Sajnos a szőnyeget hiába nézem, mert az nálam most folyamatosan vizes a jukas taposó miatt.

Link to comment
Megosztás:

Az baj. Az utastérben érzeni a szagot, tehát befelé ereszt. Javítani nem nagyon lehet ha jól olvastam, mert a tömítő anyag csak még jobban eltömíti a radiátort, ugye? Ha a kesztyűtartót kiszedem akkor onnan nem tudom bepislantani, hogy meglássam a problémát? Sajnos a szőnyeget hiába nézem, mert az nálam most folyamatosan vizes a jukas taposó miatt.

A kesztyűtartó felől nem látni, de cserélt már itt valaki, képeket is csinált, majd jön , és belinkeli őket.

Link to comment
Megosztás:

Az baj. Az utastérben érzeni a szagot, tehát befelé ereszt. Javítani nem nagyon lehet ha jól olvastam, mert a tömítő anyag csak még jobban eltömíti a radiátort, ugye? Ha a kesztyűtartót kiszedem akkor onnan nem tudom bepislantani, hogy meglássam a problémát? Sajnos a szőnyeget hiába nézem, mert az nálam most folyamatosan vizes a jukas taposó miatt.

A kesztyűtartó felől nem látni, de cserélt már itt valaki, képeket is csinált, majd jön , és belinkeli őket.

Katt :excl:

Link to comment
Megosztás:

Katt :(

Köszönöm a linket. Úgy látszik még gyakorolnom kell a kereső használatot, mert nekem ezt nem dobta ki :excl:

A képek alapján úgy látom, hogy a középkonzolt nem is kell lebontani, csak a kardánboxot? Vagy az egyik nincs a másik nélkül? Egyébként a kiegy. tartályban mi a "normál" folyadék szint? Vagy ugye rajta egy "Kalt" szint. Tegnap megnéztem hideg motornál és alig volt a tartály alján lötyi. Akkor nem volt nálam fagyálló meg deszt víz, csapvizet meg nem akartam beleönteni, ezért hagytam. Ma ismét megnéztem meleg motornál, és -igaz a Kalt jelzés alatt- de jóval több lötyi volt benne, így most megint nem öntöttem bele, pedig van itthon deszt. vizem is meg fagyállóm is. Szóval hidegen alacsony a szint, melegnél pedig "viszonylag normál".

Egyébként kiiktatni még ideiglenesen sem akarom a radiátort, mert napi szinten használom a kocsit munkához, és kell az a fűtés amit nyomat. Egyébként az az érdekes, hogy nem állandóan lehet érezni a cefreszagot, tehár nem folyamatosan ereszt. Az sem biztos, hogy ereszt, de szét kéne bontanom ahhoz, hogy tutire megbizonyosodjak róla.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a linket. Úgy látszik még gyakorolnom kell a kereső használatot, mert nekem ezt nem dobta ki :excl:

A képek alapján úgy látom, hogy a középkonzolt nem is kell lebontani, csak a kardánboxot? Vagy az egyik nincs a másik nélkül? Egyébként a kiegy. tartályban mi a "normál" folyadék szint? Vagy ugye rajta egy "Kalt" szint. Tegnap megnéztem hideg motornál és alig volt a tartály alján lötyi. Akkor nem volt nálam fagyálló meg deszt víz, csapvizet meg nem akartam beleönteni, ezért hagytam. Ma ismét megnéztem meleg motornál, és -igaz a Kalt jelzés alatt- de jóval több lötyi volt benne, így most megint nem öntöttem bele, pedig van itthon deszt. vizem is meg fagyállóm is. Szóval hidegen alacsony a szint, melegnél pedig "viszonylag normál".

Egyébként kiiktatni még ideiglenesen sem akarom a radiátort, mert napi szinten használom a kocsit munkához, és kell az a fűtés amit nyomat. Egyébként az az érdekes, hogy nem állandóan lehet érezni a cefreszagot, tehár nem folyamatosan ereszt. Az sem biztos, hogy ereszt, de szét kéne bontanom ahhoz, hogy tutire megbizonyosodjak róla.

Mindegyik ki lehet venni anélkül, hogy a másikhoz hozzányúlnál. A Kalt a hideg szint hideg motornál ott kell lennie a szintnek, de ha kicsit alatta van az sem tragédia. Melegen ugye több mert van neki hőtágulása, ezért is a kiegyenlítő tartály.

Link to comment
Megosztás:

Mindegyik ki lehet venni anélkül, hogy a másikhoz hozzányúlnál. A Kalt a hideg szint hideg motornál ott kell lennie a szintnek, de ha kicsit alatta van az sem tragédia. Melegen ugye több mert van neki hőtágulása, ezért is a kiegyenlítő tartály.

Teljesen tanácstalan vagyok, hogy mi a f...szt tegyek vele? Öntsem föl a tartályt és ha fogy akkor töltögessem, így kihúzva tavaszig, és akkor szétbarmolni, vagy vegyek egy liter páleszt meg alkatrészeket és kezdjek hozzá ebben a b...zi időben szerelgetni?

Link to comment
Megosztás:

Teljesen tanácstalan vagyok, hogy mi a f...szt tegyek vele? Öntsem föl a tartályt és ha fogy akkor töltögessem, így kihúzva tavaszig, és akkor szétbarmolni, vagy vegyek egy liter páleszt meg alkatrészeket és kezdjek hozzá ebben a b...zi időben szerelgetni?

Ha ereszt akkor mindenképpen rá kellene nézni a radiátorra.

Link to comment
Megosztás:

Nem létezik valami olyan paszta, amivel kívülről lehetne ragasztani a radiátort a lyuknál? Az lenne a legegyszerűbb...

Végülis biztos lehet ragasztani, csak nem tudom mennyire lenne tartós, és kinek hiányzik, ha mégegyszer szétt kell szednie mondjuk januárban -22 fokban? Olyan 4-5 ezer körül mennek a bontott radiátorok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.