Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Fagyállót kellene töltenem a verdába. Most (hideg motornál) alig van a tartály alján kb. 2 cm. Jóval a KALT jelzés alatt. Kérdésem, hogy ahhoz ami most benne van (fogalmam sincs mi az, sötét színű, gondolom valah kék lehetett), ahhoz milyet keverhetek hozzá. Nincs most kedvem az egész rendszert leengedni és újra feltölteni, csak utántölteni akarok. Illetve mi okozhatja az alacsony szintet?

Kérdés az is hogy mennyi idő alatt lett alacsony a szint. Lehet hogy valahol egy cső, vagy egy bilincs már nem az igazi, és nyomás alatt kicsit enged. Az is lehet hogy a vizet is issza, vagy pl. a víz csökkenésével egyenesen arányosan nő az olajszinted :lol: Ha nagyon régen lett beletöltve az a kék (ami szerintem inkább ződ :excl: ), amiről azt se tudni micsoda, lehet hogy megérné feltölteni valamivel ami tuti :( Meg megméretni (vagy egy adagot a fagyasztóba beküldeni) hogy egyáltalán azt tudni lehessen hogy meddig állja a fagyot. Attól is függ hogy mennyit, és mit érdemes ráönteni.

Link to comment
Megosztás:

Fagyállót kellene töltenem a verdába. Most (hideg motornál) alig van a tartály alján kb. 2 cm. Jóval a KALT jelzés alatt. Kérdésem, hogy ahhoz ami most benne van (fogalmam sincs mi az, sötét színű, gondolom valah kék lehetett), ahhoz milyet keverhetek hozzá. Nincs most kedvem az egész rendszert leengedni és újra feltölteni, csak utántölteni akarok. Illetve mi okozhatja az alacsony szintet?

Ugye olaj nincs benne... nem amiatt sötét a színe... :excl:

Pedig sokkal jobb megoldás lecserélni az egészet, én a donor Isuzuban is komplett fagyállócserét eszközöltem. :( Az a biztos.

Tescoban a vettem 5 L-es fagyállót valami 1200-ért asszem.

Itt egy érdekes cikk! :lol:

Van szó benne az elöregedett fagyállókról is, azok is megfagyhatnak, mivel kicsapódik belőle a glikol, és ugye az ilyennek nem nagyon örülünk ám! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kérdés az is hogy mennyi idő alatt lett alacsony a szint. Lehet hogy valahol egy cső, vagy egy bilincs már nem az igazi, és nyomás alatt kicsit enged. Az is lehet hogy a vizet is issza, vagy pl. a víz csökkenésével egyenesen arányosan nő az olajszinted :lol: Ha nagyon régen lett beletöltve az a kék (ami szerintem inkább ződ :excl: ), amiről azt se tudni micsoda, lehet hogy megérné feltölteni valamivel ami tuti :( Meg megméretni (vagy egy adagot a fagyasztóba beküldeni) hogy egyáltalán azt tudni lehessen hogy meddig állja a fagyot. Attól is függ hogy mennyit, és mit érdemes ráönteni.

Egy érdekes gondolat a fent említett cikkben!

"A hűtőfolyadéknak már színe is elárulja, csereérett-e" :lol: :lol:

És a másik ami tetszett:

"Így lehet egy elmulasztott, párezer forintos hűtőfolyadék cseréből több százezres motorgenerál."

Ebben azért van valami... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egy érdekes gondolat a fent említett cikkben!

"A hűtőfolyadéknak már színe is elárulja, csereérett-e" :excl: :(

És a másik ami tetszett:

"Így lehet egy elmulasztott, párezer forintos hűtőfolyadék cseréből több százezres motorgenerál."

Ebben azért van valami... :lol:

Há' hülye vagyok én? Olcsóbb volt a komplett moci :lol: :lol: :o (tudom, tudom, megtaláltam benne a lényeget :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Há' hülye vagyok én? Olcsóbb volt a komplett moci :( :lol: :lol: (tudom, tudom, megtaláltam benne a lényeget :excl: )

Dáwid! Az elektromosban tettem föl egy kérdést, talán Te tudnál rá választ (Caravan csomitér világítás)? Megnéznéd?

Link to comment
Megosztás:

Nos, előtte én is kiszedtem a féklámpa kapcsolót, nehogy letörjön. Utána csak nyomorgatni kell, más megoldás nincs, komolyabb bontás nélkül.

Ezek szerint nem csak én törtem el a féklámpakapcsolót a lábtér fűtés kiszedésekor. :lol: Lábtérbe háttal befekszel, a gerinced kényelmesen megtámasztod a küszöbön, aztán nyomorgatni kell ahogy a Karcsi is mondja. Kicsit elfordítva és összenyomva fér be a műszerfalpárna mögé a háromszög alakú "szája". Igazából könnyű visszarakni csak a módra nehéz rájönni. Ha itt lennél 3 perc alatt beranám. Blitzen miért nem szóltál? :excl:

Ma is megpróbáltam, de csak azt értem el, hogy telement a szemem porral, két helyen elvágtam a kezem, és megfájdult a könyököm. Aztán egy mozdulattal bevágtam a kukába. Idén is fázni fog a lábam :(

Link to comment
Megosztás:

Ma is megpróbáltam, de csak azt értem el, hogy telement a szemem porral, két helyen elvágtam a kezem, és megfájdult a könyököm. Aztán egy mozdulattal bevágtam a kukába. Idén is fázni fog a lábam :excl:

Vedd ki, jövőre Blitzen visszarakom. :lol: Amúgy meg csak 111kilométer, van fűtőtt garázsod? :(

Link to comment
Megosztás:

üdv : kimentem a garázsba kicsit megbontottam (nem nagyon) AUDI koperison

csak arra lenék kíváncsi ha nem gyári akkor hogy csinálták meg ezt a külső burkolatot amibe be van fogatva az egész kóceráj mivel a képeken látszik hogy nem valami kokány munka még a csavarok elhelyezése sem

a külső műanyag boritás az ugyebár opel de akkor hogy kerültek bele a gombok és a kijelző kivágások ami látszik hogy nem egy kokány munka.

Egy ügyes műszerész lehetett aki a mókot elkövette. Minden alkatrészt meglehet venni elektornikai boltba amit a képek alapján láttam. Nyáklapot A4es oldalakban vehetsz. Vagy még nagyobba is. Magát a nyákot TINA, és morpheus nyáktervező programmal megtervezed és kinyomtatod fóliára. Kll hozzá marató szer fotó lakk, forrasztó lakk egy műszerész fúró és kész a nyák. A formát meg olyanra vágod amijenre akarod a nyáknak. Sőt magába a nyáktervezőbe is formár elrendezés alapján tudod meg tervezni. Ezt tanulom én is szóval Nem egy nagy mesterség a nyák mókolás. De elég igényesen meg lett csinálva látván a csatlakozót, a rakat vezetéket. Nem tudom de ez akkor sem gyári. A gombokat pedig ugy szint belehet szerezni arra is nyomtathatsz. A gombok alatt mikro kapcsolók vannak STB.

De a kinézete akkor is nagyon tré........

Link to comment
Megosztás:

Ha elenged az asszony megint. :o :D

Volt valami szóbeszéd, hogy itt lesz a közelben. :excl:

Miért ne engedné? Csak lesz útközben egy-egy gyámoltalan fosvágen tulaj, akit ki kell segíteni. :( :lol:

Ajándék lökösnek ne nézd a színét! :D Amúgy is örült hogy ilyen simán megúszta miután BIG-megjelent egy Opel konvojjal. :lol: Meg is kérdezte amikor számot cseréltünk, ugye nem küldöd utánnam őket? :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő jelenségről tudna valaki mondani valamit? A bilincset már kicsit visszább húztam hozzá kell tennem a csővet nem bírtam megmozdítani! de továbbra is ilyen! De nem csepeg meg semmi ha üzemi hőfokon van akkor semmi nincs! Csak ha leteszem a kocsit este reggel megyek akkor szokott ilyen lenni? Volt már hasonló gondja baja valakinek? :excl:

DSC02169.JPG

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő jelenségről tudna valaki mondani valamit? A bilincset már kicsit visszább húztam hozzá kell tennem a csővet nem bírtam megmozdítani! de továbbra is ilyen! De nem csepeg meg semmi ha üzemi hőfokon van akkor semmi nincs! Csak ha leteszem a kocsit este reggel megyek akkor szokott ilyen lenni? Volt már hasonló gondja baja valakinek? :excl:

Előre is köszönöm!

Pedig szerintem csak a bilincs alól szivároghat. Ki kellene cserélni a csövet. Lehet úgy meg van már keményedve hiába rakod átt a bilincset, nem tömít rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő jelenségről tudna valaki mondani valamit? A bilincset már kicsit visszább húztam hozzá kell tennem a csővet nem bírtam megmozdítani! de továbbra is ilyen! De nem csepeg meg semmi ha üzemi hőfokon van akkor semmi nincs! Csak ha leteszem a kocsit este reggel megyek akkor szokott ilyen lenni? Volt már hasonló gondja baja valakinek? :excl:

Előre is köszönöm!

Pedig szerintem csak a bilincs alól szivároghat. Ki kellene cserélni a csövet. Lehet úgy meg van már keményedve hiába rakod átt a bilincset, nem tömít rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kocsikáztam egyet és gyanús volt,hogy a fűtésem nem az igazi.Aztán egyszer csak bekapcsolt a ventim is.....Megálltam,megnéztem,mi lehet a gond.Ahha.Elfogyott a vizem...

Hűtő csere lesz.Vagy veszek hozzá tömítőt.Remélem nem főztem meg a mocit.Volt benne víz,de a tartály leürült.Azóta nincs gond,hogy feltöltöttem :excl:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kocsikáztam egyet és gyanús volt,hogy a fűtésem nem az igazi.Aztán egyszer csak bekapcsolt a ventim is.....Megálltam,megnéztem,mi lehet a gond.Ahha.Elfogyott a vizem...

Hűtő csere lesz.Vagy veszek hozzá tömítőt.Remélem nem főztem meg a mocit.Volt benne víz,de a tartály leürült.Azóta nincs gond,hogy feltöltöttem :excl:

Nem olyan könnyü azt megfőzni. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő jelenségről tudna valaki mondani valamit? A bilincset már kicsit visszább húztam hozzá kell tennem a csővet nem bírtam megmozdítani! de továbbra is ilyen! De nem csepeg meg semmi ha üzemi hőfokon van akkor semmi nincs! Csak ha leteszem a kocsit este reggel megyek akkor szokott ilyen lenni? Volt már hasonló gondja baja valakinek? :excl:

Előre is köszönöm!

Ha hátrébb húzod a bilincset ott egy perem van a a radiátor csövön. Valószínű. hogy még kevésbé fog tömíteni, mivel nem biztos, hogy a bilincs körkörösen fekszik majd fel. Jobban jársz, ha kicseréled a csövet is illetve a bilincset is.

Radiátor cserével kapcsolatban van egy képes poszt. Ott látható mire gondolok. Én a motorból kijövő csövekkel jártam meg így. Cső és bilincs csere lett a vége.

Link to comment
Megosztás:

Ha hátrébb húzod a bilincset ott egy perem van a a radiátor csövön. Valószínű. hogy még kevésbé fog tömíteni, mivel nem biztos, hogy a bilincs körkörösen fekszik majd fel. Jobban jársz, ha kicseréled a csövet is illetve a bilincset is.

Radiátor cserével kapcsolatban van egy képes poszt. Ott látható mire gondolok. Én a motorból kijövő csövekkel jártam meg így. Cső és bilincs csere lett a vége.

Nem nagyon akarod radiátor cserélni "lekopogom" :excl: Remélem nem az a baj szimplán csak a cső!

Link to comment
Megosztás:

Én sem a radiátor cserére utaltam. Csak mint fotó a radiátor csonkról. Egyébként ha arról lenne szó akkor azt igencsak észrevennéd az utastérben.

Próbáltam belül is utána nézni de be van burkolva műanyaggal! + megy a fűtés nincs bent büdös! Amennyire tudtam benyúltam de nem volt vizes a szőnyeg! gondolom csak lehetne érezni!

Link to comment
Megosztás:

Próbáltam belül is utána nézni de be van burkolva műanyaggal! + megy a fűtés nincs bent büdös! Amennyire tudtam benyúltam de nem volt vizes a szőnyeg! gondolom csak lehetne érezni!

Ennyi víz, ha belemenne a radiátor alatti műanyag tálcába akkor az igen csak illatozna. Valószínű. hogy melegen engedi a rendszer jobban a vizet. Valamint olyan helyen ahol gyorsan el is párolog. Szóval, valahol kívül a motortérben kell keresni a fogyás okát.

Egy megoldása volt anno ismerősnek: beállt garázsba és aláterített a motortérnek egy nagyméretű karton lapot. Pár csepp vizet ki tudott mutatni és meg volt a bűnös. Előtte napokig kereste a csepegés helyét.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.