Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Lecseréltem hétvégén a hűtő folyadékot ,raktam bele fagyállót és néha bugyogást lehet hallani a fűtő radiátor felől. Ez mitől lehet?

Levegős. Csere után üzemi hőfokra "felfőzted" a vizet? Ergo, hogy nyisson a termosztát.

Elküldve
Aham, mert most csak úgy halványan emlékszem a csövezésre a hűtővíz szempontjából (belső- és külső kör), és nekem a kiegyenlítőtartály aljából jövő cső, ami egy T alakú osztóra megy rá, az murva magasan van. Oké, hogy közlekedő edény, de szerintem a motorból kevesebb folyik ki így, mintha a motorból érkező és egyből a radiátorra csatlakozó csövet bontanád le. Mondjuk az a legegyszerűbb, ha minden csövet leszerel az ember és a vízpumpát is kiszedi... :o

Vizpumpa, vezérlés, aha, nem copatsz meg! :) :D

Lecseréltem hétvégén a hűtő folyadékot ,raktam bele fagyállót és néha bugyogást lehet hallani a fűtő radiátor felől. Ez mitől lehet?

Megpróbálhatod a egyvezetékes vízhőfok jeladónál légteleníteni, de nekem bugyog már két éve.

Elküldve
Szerintem ki, csak akkor a termoszttól két fele kezd el folyni. Az előtte részből a mociból, radiátorból, kiegyenlítőből, az utánna részből meg a hűtőből.

A radiátorból nem jön le. Mivel a motoron lévő becsatlakozáshoz képest kb. 20 cm mélyen van. Megoldás: levenni a fűtés csöveket óvatosan a motortérben és ott kiengedni.

Elküldve
A radiátorból nem jön le. Mivel a motoron lévő becsatlakozáshoz képest kb. 20 cm mélyen van. Megoldás: levenni a fűtés csöveket óvatosan a motortérben és ott kiengedni.

Aha, értem, végülis nekem csak a HF-ből kellett leengedni, nem zavart ha marad a radiátorban.

Elküldve
Persze már 3 napot használta, azóta és rendesen üzemi hőfokig.

Azt csere után szokik egyből.

Én úgy szoktam csinálni (szoktam, mikor megvettem a ótót, akkor csináltam meg :o ), feltöltöm félig a tágulásit. Kupakot nem tekerem vissza, hogy a beszorult levegő könnyebben ki tudjon jönni. Motor beindít, cigi, bármi, amíg ki nem nyit a termosz. Akkor nagy buggy, ha van kijött hűtőfolyadék, akkor gyorsan lemosom és utántőtés, kupak vissza, és csókolom.

Elküldve
Azt csere után szokik egyből.

Én úgy szoktam csinálni (szoktam, mikor megvettem a ótót, akkor csináltam meg :o ), feltöltöm félig a tágulásit. Kupakot nem tekerem vissza, hogy a beszorult levegő könnyebben ki tudjon jönni. Motor beindít, cigi, bármi, amíg ki nem nyit a termosz. Akkor nagy buggy, ha van kijött hűtőfolyadék, akkor gyorsan lemosom és utántőtés, kupak vissza, és csókolom.

Én is ugy csináltam hogy feltöltöttem a kiegyenlítőt és akkor beindítottam járt vagy 15 percet be is melegedett és bugyogot szépen aztán töltöttem utána mert ment lejeb aztán még járattam aztán már nem ment lejeb és akkor beültem mentem vele kb 5 km-t és még ment bele valamennyi,aztán másnap reggel mikor indítottam akkor már lehetett hallani kis bugyogást de ritkán csak.Lehet h abba hagyja majd kis idő múlva?

Elküldve
Én is ugy csináltam hogy feltöltöttem a kiegyenlítőt és akkor beindítottam járt vagy 15 percet be is melegedett és bugyogot szépen aztán töltöttem utána mert ment lejeb aztán még járattam aztán már nem ment lejeb és akkor beültem mentem vele kb 5 km-t és még ment bele valamennyi,aztán másnap reggel mikor indítottam akkor már lehetett hallani kis bugyogást de ritkán csak.Lehet h abba hagyja majd kis idő múlva?

Akkor szerintem nem érdemes foglalkozni vele. Lehet, hogy az enyém is bugyog. Víz van a kiegyenlítőben, ha kell neki, onnan tud szerezni. :o

Elküldve
Nekem itt van:

Piros nyíl.

Te zotya. Amelyik képen szét van szedve a kocsid eleje. Az aksi fölött és a kiegyenlítő tartály között mi az a szürke doboz? ABS? vagy mi az ott?

Elküldve
Azt csere után szokik egyből.

Én úgy szoktam csinálni (szoktam, mikor megvettem a ótót, akkor csináltam meg :o ), feltöltöm félig a tágulásit. Kupakot nem tekerem vissza, hogy a beszorult levegő könnyebben ki tudjon jönni. Motor beindít, cigi, bármi, amíg ki nem nyit a termosz. Akkor nagy buggy, ha van kijött hűtőfolyadék, akkor gyorsan lemosom és utántőtés, kupak vissza, és csókolom.

Még egy módszer: Szintén nyitva a tágulási, feltöltve szintig, majd a két gumicsövet ami a hűtőre illetve a hűtőről jön egyszerre pumpálni, összeszorítani. Így a legtöbb levegő kijön a rendszerből. Utána jöhet a járómotoros légtelenítés. Szinte minimális az után töltendő víz mennyiség, valamint elkerülhető, hogy újra levegő kerüljön a rendszerbe.

Elküldve
Ezen a képeden mi az a szerkezet ott amibe belemegy a karter gáz csöve?

Bödön, kartergázszűrő, kiszűri a trutyit a kartergázból, nem kajolja be amotor.

Te zotya. Amelyik képen szét van szedve a kocsid eleje. Az aksi fölött és a kiegyenlítő tartály között mi az a szürke doboz? ABS? vagy mi az ott?

Riasztó de nem műkszik, pontosabban nem kaptam hozzá kulcsot, majd egyszer ki kellene rántani, mert minek. Volt egyszer egy rejtélyes AC-tápellátási gondom, vezetékszakadásra gondoltunk a Karcsival, de lehet ez copatott, elvette a tápot a pumpától. A relénél még volt delej, a bal oldali küszöbnél már nem. Áthidaltuk a szakaszt, azóta meg nem volt időm ellenőrizni hol-miért szakadt meg az áram.

Elküldve
Bödön, kartergázszűrő, kiszűri a trutyit a kartergázból, nem kajolja be amotor.

Riasztó de nem műkszik, pontosabban nem kaptam hozzá kulcsot, majd egyszer ki kellene rántani, mert minek. Volt egyszer egy rejtélyes AC-tápellátási gondom, vezetékszakadásra gondoltunk a Karcsival, de lehet ez copatott, elvette a tápot a pumpától. A relénél még volt delej, a bal oldali küszöbnél már nem. Áthidaltuk a szakaszt, azóta meg nem volt időm ellenőrizni hol-miért szakadt meg az áram.

Étem. :o

Elküldve

Feltöltöttem új fagyállóval és megint lepkefing melegségű a fűtésem. Most ilyenkor mi van? Valaki tudna valami okosat mondani ez ügyben?

Elküldve
Feltöltöttem új fagyállóval és megint lepkefing melegségű a fűtésem. Most ilyenkor mi van? Valaki tudna valami okosat monda ez ügyben?

Termosztáttal hogyan is állsz? Jó, nem jó? :o

Elküldve
Termosztáttal hogyan is állsz? Jó, nem jó? :o

Jó. Tegnap nég a régi löttyel és a tisztító adalékkal olyan meleget csinált, hogy majd leégett a kezem.

Elküldve
Feltöltöttem új fagyállóval és megint lepkefing melegségű a fűtésem. Most ilyenkor mi van? Valaki tudna valami okosat monda ez ügyben?

A fűtés felé megy a víz? Érezni, hogy a visszatérőág melegszik? A termosztát, ha még nem nyitott ki akkor kellene érezni, hogy a radiátorod folyamatosan melegszik fel, kering benne a víz. Ha nem akkor buborék. A visszatérőág a vastag merev műanyag csőre jön. Ez egyben a hűtő visszatérő ág.

Elküldve
A fűtés felé megy a víz? Érezni, hogy a visszatérőág melegszik? A termosztát, ha még nem nyitott ki akkor kellene érezni, hogy a radiátorod folyamatosan melegszik fel, kering benne a víz. Ha nem akkor buborék. A visszatérőág a vastag merev műanyag csőre jön. Ez egyben a hűtő visszatérő ág.

Holnap megyek 250km-t, hátha kiköpi a bubit.

Viszont olyat észrevettem, hogy előbb melegebb a levegő, utána gondolom termosztát nyitás után, hűl vissza langyosabbra.

De az a meleg sem olyan, mint csere előtt volt.

Elküldve
Holnap megyek 250km-t, hátha kiköpi a bubit.

Viszont olyat észrevettem, hogy előbb melegebb a levegő, utána gondolom termosztát nyitás után, hűl vissza langyosabbra.

De az a meleg sem olyan, mint csere előtt volt.

Ha látod ezt a jelenséget, visszaesik a hőmérő és langyos a befuvott levegő, ha lehet állj félre és nézd meg a visszatérő fűtéscsövet. Meleg, vagy hideg. Valamiért nem tud akkora vízáramlás kialakulni, hogy a levegő kimenjen a rendszerből. Javaslat: ha oda értél ahová kellett, míg meleg a motor, nem forró, nyisd meg a tágulási sapkáját. Kesztyűben, vagy ronggyal a gőz miatt. Ha levegős akkor a felmelegedett "buborék" jó része ki nyomja saját magát és víz megy a helyére. Lehet, hogy többször meg kell ismételni. Nem termosztát hiba lesz.

Elküldve
Ha látod ezt a jelenséget, visszaesik a hőmérő és langyos a befuvott levegő, ha lehet állj félre és nézd meg a visszatérő fűtéscsövet. Meleg, vagy hideg. Valamiért nem tud akkora vízáramlás kialakulni, hogy a levegő kimenjen a rendszerből. Javaslat: ha oda értél ahová kellett, míg meleg a motor, nem forró, nyisd meg a tágulási sapkáját. Kesztyűben, vagy ronggyal a gőz miatt. Ha levegős akkor a felmelegedett "buborék" jó része ki nyomja saját magát és víz megy a helyére. Lehet, hogy többször meg kell ismételni. Nem termosztát hiba lesz.

Ezt csináltam ma is többször, mert ellenőriztem a szintet. Mondjuk rövid városi utak voltak (5km).

Holnap, ha megérkeztem vidékre, megpróbálom újra, remélem megoldódik a dolog.

Elküldve

Sziasztok!

Ma azt vettem észre, hogy alig jön be levegő a szellőzőkön. Még a 3-as fokozatban is. Pollenszűrő nincs benne, 1éve volt megbontva utoljára. Ki kellene takarítani, de nem szeretném levenni a szélvédő alján lévő műanyag elemet.

Hozzáférek anélkül, vagy sem?

Elküldve
Sziasztok!

Ma azt vettem észre, hogy alig jön be levegő a szellőzőkön. Még a 3-as fokozatban is. Pollenszűrő nincs benne, 1éve volt megbontva utoljára. Ki kellene takarítani, de nem szeretném levenni a szélvédő alján lévő műanyag elemet.

Hozzáférek anélkül, vagy sem?

Hát végülis hozzáférsz, de ki nem tudod venni a fűtőmotort a ventivel. Nincsenek lecsúszva a mozgatómechanika bowdenjei?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.