Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Van, most nyűglődök vele én is, elvált a szélvédő alatti burkolat szigetelése a az üvegtől, és befolyik az eső pont a szűrőre, utánna meg le a szivacsra a szőnyeg alatt, azért szokott vizes lenni. Vagy lebontod, alányomsz szilót, és visszarakod, vagy szerkesztesz rá valami takarást műpadlóból, vagy valami másból.

Hát itt szenzációs dolgokat tudok meg <_< Ilyesmit meg se mertem kérdezni, nekem is párásodik esőbe, de durván. Néha mintha a vezetőoldalon is vizes lenne a padló. azt hittem azt én hordtam be vizes cipőkkel :(

Egy ex-Astrás haver azt mondta: "ezek mind szarok, mind fos az egész Opel az egész párásodik egy idő után s megoldani nem lehet. vegyél wolfsburgit"

Na majd megmutatom neki, hogy megoldom a párásodást :wacko:

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Hát itt szenzációs dolgokat tudok meg <_< Ilyesmit meg se mertem kérdezni, nekem is párásodik esőbe, de durván. Néha mintha a vezetőoldalon is vizes lenne a padló. azt hittem azt én hordtam be vizes cipőkkel :(

Egy ex-Astrás haver azt mondta: "ezek mind szarok, mind fos az egész Opel az egész párásodik egy idő után s megoldani nem lehet. vegyél wolfsburgit"

Na majd megmutatom neki, hogy megoldom a párásodást :wacko:

Köszi

Valószínű hogy valamikor szélvédő volt cserélve, mint ahogy az enyémen is, és a megkeményedett gumi már nem tömít rendesen. Nem volt egyszerű, mert a gumi lejött a burkolatról is, oda melegragasztó-pisztollyal ragasztottam vissza. Aztán nyomtam az élére szilót, és ment vissza a helyére. Persze először ki kellett takarítani a nem semmi dzsuvát a szélvédő aljáról meg a gumiról. De szerintem tenni fogok takarást is a pollenszűrő fölé, biztosra megyek. De egyszerűbb valamire azt mondani, hogy szar, mint a dolgok mögé nézni. ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

A következő a gondom: F Astrám esőben, hidegben elég durván párásodik, valamint mindig édeskés szaga van a meleg levegőnek. Megnéztem nem folyik-e be a víz a pollenszűrőre, nem tökéletes a tömítés, de kiszedtem több napos eső után a pollenszűrőt és szinte száraz volt. Inkább arra tippelek hogy szivárog a fűtőradiátor. Néha csöppen valami a motortérből, van mikor napokig semmi, aztán utána egy szép kis pacát csinál máskor reggelre maga alá az autó. Nem olaj, mert szinte színtelen. A fűtőradiátor bemenő csövén a motortérben van egy kis folyásnyom is, eddig azt hittem hogy a szervó csöpögtet rá felülről, de nem vagyok benne biztos. Ezek alapján a radiátor lehet a bűnös? Ha igen, hogy ellenőrzöm le egyértelműen, még rombolás nélkül? Ha cserélnem kell, akkor honnan érdemes nekiállni a bontásnak? A motortérben a fűtőmotornál, vagy belülről? A radiátort lehet javítani, vagy vegyek inkább másikat?

Köszönöm előre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Most hogy szidtátok a QH-t, ilyen hűtősapkát kapott a verdám rajta két kis szelepecske. Lényeg, hogy túlnyomáskor picit kinyit és hallom hogy átereszt a vastag csövet erősen nyomkodva.

A párásodás nálam is gond, majd szétkapjuk pató pálosan, csakhogy érdekes, hogy a hűtőfolyadék az fogyogat, nem picit - puffertartály kiürült tökre.

Ami bilincset tudtam és elértem lecseréltem. A váltón sokszor állt a folyadék, most már nem. A hűtőm egyik sarka az szivárog,a termosztát csövénél néha szivárog, de nem mindig látom nyomát, sőt inkább megáll a csöpögés. Amit még észrevettem, hogy a pufferhez felvezető vastagabb cső bilincsének cseréjekor- hát kérem a magas vastartalmú ásványvíz az desztillált volt ehhez képest. Valahol rohad valami, olyan sok rozsdás lerakódást kapirgáltam ki abból a 10 centi csőből. Száraz időben nem párásodik az ablak, ha ráadom a fűtést- akkor nem a radiátor rohad.

Ha lesz pénzem akkor vezérlés csere-kor szépen ki kell slagozni, de a motorban lévő járatokat vajon hogyan lehet pucolni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a gondom: F Astrám esőben, hidegben elég durván párásodik, valamint mindig édeskés szaga van a meleg levegőnek. Megnéztem nem folyik-e be a víz a pollenszűrőre, nem tökéletes a tömítés, de kiszedtem több napos eső után a pollenszűrőt és szinte száraz volt. Inkább arra tippelek hogy szivárog a fűtőradiátor. Néha csöppen valami a motortérből, van mikor napokig semmi, aztán utána egy szép kis pacát csinál máskor reggelre maga alá az autó. Nem olaj, mert szinte színtelen. A fűtőradiátor bemenő csövén a motortérben van egy kis folyásnyom is, eddig azt hittem hogy a szervó csöpögtet rá felülről, de nem vagyok benne biztos. Ezek alapján a radiátor lehet a bűnös? Ha igen, hogy ellenőrzöm le egyértelműen, még rombolás nélkül? Ha cserélnem kell, akkor honnan érdemes nekiállni a bontásnak? A motortérben a fűtőmotornál, vagy belülről? A radiátort lehet javítani, vagy vegyek inkább másikat?

Köszönöm előre is a válaszokat!

A fűtőmotor felől semmiképpen, a középboxban van a radiátor a légelosztó dobozban, vagy talán alatta. Nem kis meló kiszedni. Javítani szerintem nem érdemes. Ha szerencséd van csak a bilincs ereszt, bár akkor nem befele szivárogna, és nem éreznéd. Hűtővíz nem fogy?

Most hogy szidtátok a QH-t, ilyen hűtősapkát kapott a verdám rajta két kis szelepecske. Lényeg, hogy túlnyomáskor picit kinyit és hallom hogy átereszt a vastag csövet erősen nyomkodva.

A párásodás nálam is gond, majd szétkapjuk pató pálosan, csakhogy érdekes, hogy a hűtőfolyadék az fogyogat, nem picit - puffertartály kiürült tökre.

Ami bilincset tudtam és elértem lecseréltem. A váltón sokszor állt a folyadék, most már nem. A hűtőm egyik sarka az szivárog,a termosztát csövénél néha szivárog, de nem mindig látom nyomát, sőt inkább megáll a csöpögés. Amit még észrevettem, hogy a pufferhez felvezető vastagabb cső bilincsének cseréjekor- hát kérem a magas vastartalmú ásványvíz az desztillált volt ehhez képest. Valahol rohad valami, olyan sok rozsdás lerakódást kapirgáltam ki abból a 10 centi csőből. Száraz időben nem párásodik az ablak, ha ráadom a fűtést- akkor nem a radiátor rohad.

Ha lesz pénzem akkor vezérlés csere-kor szépen ki kell slagozni, de a motorban lévő járatokat vajon hogyan lehet pucolni?

Hát szerintem bontás nélkük esetleg trisózni lehet, csak nem tudom az alu HF-et nem marja-e meg. Amikor HF-et cseréltünk kiporszívóztuk a blokkon a járatokat fellülről, jó vízköves volt a tömítésnél.

Link to comment
Megosztás:

A fűtőmotor felől semmiképpen, a középboxban van a radiátor a légelosztó dobozban, vagy talán alatta. Nem kis meló kiszedni. Javítani szerintem nem érdemes. Ha szerencséd van csak a bilincs ereszt, bár akkor nem befele szivárogna, és nem éreznéd. Hűtővíz nem fogy?

De sajnos szép lassan eltűnik valahova. 3 hét alatt a kiegyenlítőtartályban kb fél centivel ment lejjebb a szint. Megpróbálom a bilincset kicserélni meg elkövetni amit még bontás nélkül lehet.. de ha muszáj szétszednem akkor nagyjából mi a sorrend? Nincs ehhez valami leírás véletlenül? Csak hogy ne szivassam magam fölöslegesen agybafőbe <_<

Link to comment
Megosztás:

De sajnos szép lassan eltűnik valahova. 3 hét alatt a kiegyenlítőtartályban kb fél centivel ment lejjebb a szint. Megpróbálom a bilincset kicserélni meg elkövetni amit még bontás nélkül lehet.. de ha muszáj szétszednem akkor nagyjából mi a sorrend? Nincs ehhez valami leírás véletlenül? Csak hogy ne szivassam magam fölöslegesen agybafőbe <_<

Rémlik, hogy valaki csinált már ilyet, de nem emlékszem ki volt az. Asszem a lábtér felől támadott.

Szokola leírása, még 2007-ből.:

"1, Meg kell keresni a tűzfalba bemenő 2 csövet, ami a radiátorhoz kapcsolódik. Nekem pont a kormánymű eltakarta, így csak alulról lehetett látni és szerelni. Akna lenne az igazi, de én fel tudtam fél kerékkel állni egy padkára és így aláfértem szerelni.

A csöveket gyorsbilincs tartja. Ezek kiscsavarozása után le kell húzni a gumikcsövet a radiátorok kivezetéseiről. Vigyázz, nehogy a nyakadba follyon a fagyálló!

Belső Tér:

1, Középkonzol eltávolítása (2 csavar elöl, 1 csavar a kézifékkarnál, 1 csavar a pénztartó műanyag tála alatt, 2 csavar hátul a csikktartó alatt) Én kiügyeskedtem a váltókar és a kézifékkar borításait a konzolból. És ki kell húzni a szivargyújtó csatiját és izzóját. ez viszonylag gyorsan megy és egyszerű volt. Csillagcsavarhúzó elég volt.

2, Most jön a finomabb rész. Én kiszedtem a középkonzolt tartó U alakú fekete vasat is, amit 2 db (10-es) anya szorított le az alvázhoz, miután oldalról kicsavaroztam a műszerfal tartó csavarokat (2 db hatlapfejű tizes csavar) Leszedtem a hátsó lábfűtéshez tartozó 2 műanyag harmónika csövet. Ezen lépésekre azért volt szükség, hogy a radiátor alsó tálcáját, fedlapját előre lehessen húzni.

3, A radiátor egy fekete dobozban van a középkonzol alatt, a gázpedál mellett.

4 darab kis csavar tartja, azt hiszem 6-os krovafej kellett hozzá. A két hátsó csavart elég nehéz kicsavarni, mert alig lehet hozzáférni nekem is a kárpit felhjatása után volt elegendő helyem. És ha van olyan kulcskészleted, amelyben van csukló, tehát tudsz majdnem derékszögben is csavarozni, azzal sok időt lehet nyerni. A csavarok kivétele után a dobozt lefelé kell kicist feszíteni. Ha lefelé kijött, akkor lehet előre húzni. Mivel az útjában álló akadályokat korábban kiszedtük, simán ki lehet húzni a feddobozt a sebváltó kar felé. szabad lett a radiátor!!!!

4, Mivel a motortérben már leszedtük a gumicsöveket, akadálytalanul ki lehet húzni a radiátort előre a sebváltó kar felé.

Vigyázz a trutyi folyik belőle!

"

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a gondom: F Astrám esőben, hidegben elég durván párásodik, valamint mindig édeskés szaga van a meleg levegőnek. Megnéztem nem folyik-e be a víz a pollenszűrőre, nem tökéletes a tömítés, de kiszedtem több napos eső után a pollenszűrőt és szinte száraz volt. Inkább arra tippelek hogy szivárog a fűtőradiátor. Néha csöppen valami a motortérből, van mikor napokig semmi, aztán utána egy szép kis pacát csinál máskor reggelre maga alá az autó. Nem olaj, mert szinte színtelen. A fűtőradiátor bemenő csövén a motortérben van egy kis folyásnyom is, eddig azt hittem hogy a szervó csöpögtet rá felülről, de nem vagyok benne biztos. Ezek alapján a radiátor lehet a bűnös? Ha igen, hogy ellenőrzöm le egyértelműen, még rombolás nélkül? Ha cserélnem kell, akkor honnan érdemes nekiállni a bontásnak? A motortérben a fűtőmotornál, vagy belülről? A radiátort lehet javítani, vagy vegyek inkább másikat?

Köszönöm előre is a válaszokat!

Szia!

Miből gyanakodsz a fűtőradiátor hibájára?

Neked a motortérben csöppen valami.

Esőben, hidegben több okból is párásodhat rendellenes mértékben az autó.

Sok esetben a természetes párásodás is erős (egy pl. megázva ülsz be), főleg ha még nem elég meleg a befúvott levegő.

Tudod milyen ha elhagyja magát a fűtőradiátor?

Elviselhetetlen fagyállószag van a kocsiban, fagyállógőzt fúj a szélvédőre, amelyet ha le akarsz törölni csak szétkenődik az a csúszós nyavalya és alig látsz ki. Olyan, mint amikor zsíros egy szemüveg. Emellett az egész autó egy jó fajta szaunára emlékeztet.

Ha ezeket nem tapasztalod fölösleges bontani:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=89cbc75e2...&aid=167351

Link to comment
Megosztás:

Hűtővíz nem fogy?

De sajnos szép lassan eltűnik valahova. 3 hét alatt a kiegyenlítőtartályban kb fél centivel ment lejjebb a szint. Megpróbálom a bilincset kicserélni meg elkövetni amit még bontás nélkül lehet.. de ha muszáj szétszednem akkor nagyjából mi a sorrend? Nincs ehhez valami leírás véletlenül? Csak hogy ne szivassam magam fölöslegesen agybafőbe <_<

Az szinte semmi. Az enyém lenyelte a kiegyenlítő egész tartalmát, pedig alig 2 hete raktam maxig, Egy nagyobb 20-120 km után mindig ellenőrzök, de nem ugrik ki semmi. Nem füstöl, nem vizes az olaj, és így tovább, kondenzvíz van de nem olyan sok ami HF-re utalna.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Miből gyanakodsz a fűtőradiátor hibájára?

Neked a motortérben csöppen valami.

Esőben, hidegben több okból is párásodhat rendellenes mértékben az autó.

Sok esetben a természetes párásodás is erős (egy pl. megázva ülsz be), főleg ha még nem elég meleg a befúvott levegő.

Tudod milyen ha elhagyja magát a fűtőradiátor?

Elviselhetetlen fagyállószag van a kocsiban, fagyállógőzt fúj a szélvédőre, amelyet ha le akarsz törölni csak szétkenődik az a csúszós nyavalya és alig látsz ki. Olyan, mint amikor zsíros egy szemüveg. Emellett az egész autó egy jó fajta szaunára emlékeztet.

Ha ezeket nem tapasztalod fölösleges bontani:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=89cbc75e2...&aid=167351

Szia!

Abból gondolom, hogy állandóan határozottan édeskés szaga van a meleg levegőnek, és a radiátor csövén ahol bemegy a tűzfalba, ott látszik mindig folyásnyom. Már minden mást átnéztem, motor- és alvázmosás is volt és sehol máshol nem ereszt semmi.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Abból gondolom, hogy állandóan határozottan édeskés szaga van a meleg levegőnek, és a radiátor csövén ahol bemegy a tűzfalba, ott látszik mindig folyásnyom. Már minden mást átnéztem, motor- és alvázmosás is volt és sehol máshol nem ereszt semmi.

A radiátor csövénél a folyásnyom mit takar? Gumicső probléma (pl. kirepedt, vagy szétnyomta már a bilincs, vagy olaj hatására kilágyult és megdagadt), bilincs probléma (pl. nem szorít kellően), vagy a radiátor fémcsőrészének problémája (pl. korrózió) okozza? Mert szerintem belűről biztosan nem szivárog kifelé a motortérbe. Az már nagyon durva lenne. Azt nem lehetne nem észrevenni. A szag pedig lehet hogy éppen a motortérből kerül a szellőzőrendszerbe - egyéb hiba miatt. Nem azt mondom, hogy biztosan jó a radiátorod, hanem azt, hogy ha az utastérben szivárogna, azt kint a motortérben nem látnád. Ha ott látod, akkor az kint szivárog.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=581cd8af6...&aid=167351

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=581cd8af6...&aid=167351

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=581cd8af6...&aid=167351

Szerk: Próbáld meg kicserélni a fűtéscsövet, vagy csak vágj le a végéből ha engedi a hossza, vagy ideiglenesen egy próba kedvéért tegyél fel egy sima egyenes gumicsövet a gyári alakos helyett mielőtt másikat vennél, pucold fel a radiátor csonkját ha kell, ha véletlenül nem automata bilincsed van már akkor cseréld ki egy újra. Stb.

+ Nézd meg hogy ez a vízlevezető gumi (a képen bekarikázva) teljesen összezárul-e, mert ha nem, akkor szagokat enged visszajutni a motortérből a szellőzőrendszerbe:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=581cd8af6...&aid=167351

Link to comment
Megosztás:

A radiátor csövénél a folyásnyom mit takar? Gumicső probléma (pl. kirepedt, vagy szétnyomta már a bilincs, vagy olaj hatására kilágyult és megdagadt), bilincs probléma (pl. nem szorít kellően), vagy a radiátor fémcsőrészének problémája (pl. korrózió) okozza? Mert szerintem belűről biztosan nem szivárog kifelé a motortérbe. Az már nagyon durva lenne. Azt nem lehetne nem észrevenni. A szag pedig lehet hogy éppen a motortérből kerül a szellőzőrendszerbe - egyéb hiba miatt. Nem azt mondom, hogy biztosan jó a radiátorod, hanem azt, hogy ha az utastérben szivárogna, azt kint a motortérben nem látnád. Ha ott látod, akkor az kint szivárog.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=581cd8af6...&aid=167351

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=581cd8af6...&aid=167351

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=581cd8af6...&aid=167351

Szerk: Próbáld meg kicserélni a fűtéscsövet, vagy csak vágj le a végéből ha engedi a hossza, vagy ideiglenesen egy próba kedvéért tegyél fel egy sima egyenes gumicsövet a gyári alakos helyett mielőtt másikat vennél, pucold fel a radiátor csonkját ha kell, ha véletlenül nem automata bilincsed van már akkor cseréld ki egy újra. Stb.

+ Nézd meg hogy ez a vízlevezető gumi (a képen bekarikázva) teljesen összezárul-e, mert ha nem, akkor szagokat enged visszajutni a motortérből a szellőzőrendszerbe:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=581cd8af6...&aid=167351

Alaposan megnéztem, lámpával meg alulról mindenhogyan a radiátor két csövét a tűzfalnál és arra gyanakszom hogy inkább a pont a cső fölött lévő szervóból csöppen rá az olaj. Mert épp ki is van szakadva ott a gumiharmónika. És hiányzik is egy kevés hidraulikaolaj a tartályból, pedig augusztusban töltöttem szintre. Tisztára töröltem a szervórendszer csöveit, illesztéseit, hátha majd meglátom hol folyat, ha esetleg a kormányművön kívül még máshol is szivárog.

Viszont a képen bekarikázott vízlevezető csövet kiszedtem és megnézegettem, gyakorlatilag késsel le van csapva az alja, így olyan szag megy be rajta amilyen akar. Szerzek egy másikat és meglátom úgy is jön-e az édeskés szag. Sajnos így jár az ember ha nincs előtte egy "gyári" minta.

Köszönöm az ötleteket!

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek!

az lenne a kérdésem felétek hogy már 3-éve hogy nálam van a gép de eddig a középső dupla befúvó mindig hideget fújt be,de ma már meleget fújt.pedig nem csináltam vele semmit.tudja valaki hogy ez mitől lehet? Nem zavar a dolog csak ugy tudom hideget kéne neki.

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek!

az lenne a kérdésem felétek hogy már 3-éve hogy nálam van a gép de eddig a középső dupla befúvó mindig hideget fújt be,de ma már meleget fújt.pedig nem csináltam vele semmit.tudja valaki hogy ez mitől lehet? Nem zavar a dolog csak ugy tudom hideget kéne neki.

Nekem langyosat fúj, kevésbé meleg mint a szélső, de nem csak hideget! én meg így vettem, és amint tanultam is azon is így volt.

Krajcso;

vízkő eltávolítását, szakszervizes mondta, legegyszerűbb ha minél töményebb fagyállóval töltöd. Majd jövőre kicseréled ugyan úgy és készen örökre!

Nekem -35 fokos van benne, amikor cseréltem vezérlést, de azt mondta hogy nem volt gáz ami benne volt ezért felesleges lenne cserélnem.

Neked kicsit drágább mert a szintetikus kell az aluhengereshez ha jól tudom, de az is 6-7száz huf literje és 6 liter megy bele összesen, amit le sem tudsz engedni teljesen, ha jól emlékszem nekem valami 3-4liter ment bele...

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek!

az lenne a kérdésem felétek hogy már 3-éve hogy nálam van a gép de eddig a középső dupla befúvó mindig hideget fújt be,de ma már meleget fújt.pedig nem csináltam vele semmit.tudja valaki hogy ez mitől lehet? Nem zavar a dolog csak ugy tudom hideget kéne neki.

A középsőkön kevert levegőt fúj. Van egy cső ami jön kintről (Zotya azt szokta kitömni télire szivaccsal), és van ami a meleg levegőt hozza. Ezek találkoznak a középső szellőzőknél. Kérdezd meg Zotyát, nem a te autódba tette -e a szivacsot véletlenül :) :D

Link to comment
Megosztás:

A középsőkön kevert levegőt fúj. Van egy cső ami jön kintről (Zotya azt szokta kitömni télire szivaccsal), és van ami a meleg levegőt hozza. Ezek találkoznak a középső szellőzőknél. Kérdezd meg Zotyát, nem a te autódba tette -e a szivacsot véletlenül :) :D

Én kivettem nyárra, de lassan ideje visszatömni. :D

Link to comment
Megosztás:

A középsőkön kevert levegőt fúj. Van egy cső ami jön kintről (Zotya azt szokta kitömni télire szivaccsal), és van ami a meleg levegőt hozza. Ezek találkoznak a középső szellőzőknél. Kérdezd meg Zotyát, nem a te autódba tette -e a szivacsot véletlenül :) :D

Hát meg lehet :D

Ez a cső hol találhato,mert én a pollenszürö beömlőtől mást nem tudok?

Link to comment
Megosztás:

Hát meg lehet :)

Ez a cső hol találhato,mert én a pollenszürö beömlőtől mást nem tudok?

Ez a csövecske engem is érdekelne mert kívül jobb szeretem a hideget :D

A középső befúvó mögött két részre van osztva a légcsatorna. A felső 1/3-ad állandó hideget fúj, az alsó 2/3-ot lehet állítani. Nehéz észrevenni, mert pont az elválasztásnál nyílik a zsílu és takarja. Mosogatószivacsot lehet a felsőbe tömködni hosszú csavarhúzóval.

P1010002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

A középső befúvó mögött két részre van osztva a légcsatorna. A felső 1/3-ad állandó hideget fúj, az alsó 2/3-ot lehet állítani. Nehéz észrevenni, mert pont az elválasztásnál nyílik a zsílu és takarja. Mosogatószivacsot lehet a felsőbe tömködni hosszú csavarhúzóval.

http://kepfeltoltes.hu/100926/P1010002_www...ltoltes.hu_.jpg

Ez tiszta, rácsot két oldalról csavarhúzóval tudom kipattintani a helyéről ha jól gondolom?

Link to comment
Megosztás:

A középső befúvó mögött két részre van osztva a légcsatorna. A felső 1/3-ad állandó hideget fúj, az alsó 2/3-ot lehet állítani. Nehéz észrevenni, mert pont az elválasztásnál nyílik a zsílu és takarja. Mosogatószivacsot lehet a felsőbe tömködni hosszú csavarhúzóval.

http://kepfeltoltes.hu/100926/P1010002_www...ltoltes.hu_.jpg

Köszi!és itt a szellőzörácsot kell kiszedni vagy a konzol hátulja felől készült a kép.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek, olyan gondom van, hogy nemrég vettem egy dízel Astrát, és már akkor gyanús volt, hogy a kiegyenlítő tartály sapkájának az egyik szelepe ki van ékelve egy kis réz drótdarabbal, hogy mindig nyitva maradjon az a szelep(valaki belerakta, de hogy miért????). Nyáron a jó nagy melegben néztem is, hogy gőzölög az elején a verda, jött is rám egyből a szívbaj, hogy nem kapcsol be a ventilátor, és ráhúztam teljesen a fűtést(élmény volt) A víz csak akkor fogyott akkor belőle, amikor ott gőzölgött, de nem jelentősen, szinte semmit.

Na most viszont, hogy nemrég kiszedtem azt a drótdarabot a sapka egyik szelepéből, elkezdett elég rendesen fogyni a víz a hűtőből, hallatszik, hogy amikor leveszem a sapkát, akkor szuszog egy jó nagyot, mert nyomás van a rendszerben ugye, a rézdrótos megoldásnál ilyen nem volt. Még egy észrevétel, hogy a hőfokmérő összevissza mutat, mintha a termosztát nem tartaná a hőfokot(pedig kicseréltem egy teljesen újra, evvel is, meg a régi termosztáttal is ugyanazt csinálja) Hol középen áll a mutató, hol a negyedénél, de még két egyforma helyen nem állt soha. Előző autómnál(Ford dízel) beállt egy helyre a mutató, és hegyre fel, le, mindig ugyanazt mutatta....

Gondoltam hengerfej probléma lehet, de fehér füst nincs, a szelepfedél sapkája nem habos, a kiegyenlítőbe nem buborékol...

Álló helyzetben nem fogy belőle a víz.

Már gondolkodtam, hogy felhívom a mókust akitől vettem az autót, hogy megkérdezem tőle mi a bánatnak tette bele valaki azt a rézdarabot a kiegyenlítő sapkájába, de eszembe jutott, amikor kérdeztem tőle, hogy mikor cseréltek az autón vezérműszíjat, nem tudta megmondani, mert lövése nincs, mi lehet az.

Ja, és szereztem egy másik kiegyenlítő sapkát, ugyanaz a kettő, teljesen egyforma. Ugyanazt is produkálja.

Amit még észrevettem, hogy kezd szétnyílni a hűtő a pereménél, és néhány gumicsőnél a bilincseknél látszik, hogy ott folyt belőle az anyag(édes, meg lett nyalva, ezért van az embernek nyelve ugye :) ) (még jó, hogy nem lát senki, hogy munka után hazajövet opel astra motorteret nyalogatok, mert valószínű a vigyorgóban kötnék ki)

No ha lenne valakinek valami ötlete, akkor boldog lennék, köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek, olyan gondom van, ......

Végülis megválaszoltad a saját kérdésedet. A hűtőrendszerben nyomás van, a sapin van egy szelep, ami túl nagy nyomás esetén kinyit, nehogy elszólja magát a vízcső egyéb kár legyen. Neked már valószínú valami lyuk van a rendszerben, azért volt kiékelve rézdróttal, ugye kisebb nyomás, nem jön annyira kifelé a hűtőfolyadék. A hűtőnél folyik azt írtad, hát akkor ott a lyuk. A vízhőfok mutató soha nem áll egy adott értéken, míndíg mozog. Elindulsz a kocsival, a termosztát zárva, elkezd felfelé menni a vízhőfok, 92-nél elkezd nyitni a termosztát, ekkor a mutató visszaesik. Kevereik a meleg víz a hideggel, ami a hűtőben van, viszzazár, elkezd az egész átmelegedni, megint felfelé megy a mutató, megint kinyit a termosztát. Dugóban még feljebb megy, bekapcsol a venti is, megint visszamegy...stb....stb. Erre találták ki.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek, olyan gondom van,

meg lett nyalva, ezért van az embernek nyelve ugye :D ) (még jó, hogy nem lát senki, hogy munka után hazajövet opel astra motorteret nyalogatok, mert valószínű a vigyorgóban kötnék ki)

:) :D

Ez nagyon jóó. :D Lehet hogy ettől olyan csillogó Johny motortere? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.