Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Nem ázik be valahol? Taposólemzek nem vizesek?

Nekem akkor csinált ilyet.

Ja igen még ez is lehet. Az enyém is ilyen, tök lyukas az alja. Haver már egy éve ígéri, hogy egy láda sörért megheggeszti. Aztán a betervezett hétvégéken odáig jut, hogy megissza a láda sört és utána egész hétvégén munkaképtelen. Előbb-utóbb elviszem egy karosszériáshoz és megcsináltatom jópézé ^_^

Link to comment
Megosztás:

Ja igen még ez is lehet. Az enyém is ilyen, tök lyukas az alja. Haver már egy éve ígéri, hogy egy láda sörért megheggeszti. Aztán a betervezett hétvégéken odáig jut, hogy megissza a láda sört és utána egész hétvégén munkaképtelen. Előbb-utóbb elviszem egy karosszériáshoz és megcsináltatom jópézé :D

Ha már alulról vizesedik a taposó, meg a szőnyeg, akkor ott már akkora bajok vannak, hogy kasztniba is át lehet menni vele ^_^

Link to comment
Megosztás:

Ja igen még ez is lehet. Az enyém is ilyen, tök lyukas az alja. Haver már egy éve ígéri, hogy egy láda sörért megheggeszti. Aztán a betervezett hétvégéken odáig jut, hogy megissza a láda sört és utána egész hétvégén munkaképtelen. Előbb-utóbb elviszem egy karosszériáshoz és megcsináltatom jópézé :D

Igen, ezért szeretném ha haver behegesztené, de még a tél beállta előtt elviszem szakihoz, ha haver nem oldja meg.

Ne nagyon húzd az ügyet :D

Én most láttam, hogy mennyire fontos a megelőzés, vagy legalábbis a gyors orvoslás.

Asszonykám A Vekijét csináltuk Cimborámmal most, de volt meglepetés bőven.

Most az enyémre megelőzőcsapást mértem ^_^ Kezdtem a csomagtérrel, most a hátsó lökös alatt járok. Rozsdátlanítás és zsírtalanítás után már megvan a 2 (kritikus helyeken 3-4) réteg Koralkyd korróziógátló alapozó. Ezután még egy réteg festék, majd legvégül PlastiDippel tervezem lefújni.

Nah de nem offolok tovább :D

Link to comment
Megosztás:

Tegnap délután leteszteltem a jószágot. Alapjáraton, álló helyzetben járattam a motort. A csövek és a hűtő folyamatosan melegedett, tehát a termosztát folyamatosan nyitva van. A műszer mutatója folyamatosan ment fölfelé, tehát szerintem az jó, csak mivel a nyitott termosztát miatt a víz (főleg mert elég rövid távokon közlekedek rendszeresen) nem tud rendesen fölmelegedni, ezért mutat folyamatosan alacsony szintet. Amikor a mutató kb. 95 fokon állt, (A műszeren 90 és 110 jelzések vannak, és akettő között kb. negyeden állt a mutató) akkor bekapcsolt a ventillátor. Tehát a ventillátort és annak hőkapcsolóját is jónak minősítettem. Első gondolatom a termoszcsere...

Egyébként amit kidobtam belőle az Wahler volt, ő az elégtelen fűtés miatt lett cserélve a télen. Most egy Bárdi címkés és QM dobozos cucc van benne, ami ezek szerint szintén nem látja el a funkcióját. Most többek tanácsára ismét teszek bele egy Wahlert, és majd meglátjuk.

Ellenvélemény?

Link to comment
Megosztás:

Egyébként amit kidobtam belőle az Wahler volt, ő az elégtelen fűtés miatt lett cserélve a télen. Most egy Bárdi címkés és QM dobozos cucc van benne, ami ezek szerint szintén nem látja el a funkcióját. Most többek tanácsára ismét teszek bele egy Wahlert, és majd meglátjuk.

Ellenvélemény?

Nincs :D az enyémben 5 éve szolgál a Wahler, hozzányúlás nélkül.. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Tegnap délután leteszteltem a jószágot. Alapjáraton, álló helyzetben járattam a motort. A csövek és a hűtő folyamatosan melegedett, tehát a termosztát folyamatosan nyitva van. A műszer mutatója folyamatosan ment fölfelé, tehát szerintem az jó, csak mivel a nyitott termosztát miatt a víz (főleg mert elég rövid távokon közlekedek rendszeresen) nem tud rendesen fölmelegedni, ezért mutat folyamatosan alacsony szintet. Amikor a mutató kb. 95 fokon állt, (A műszeren 90 és 110 jelzések vannak, és akettő között kb. negyeden állt a mutató) akkor bekapcsolt a ventillátor. Tehát a ventillátort és annak hőkapcsolóját is jónak minősítettem. Első gondolatom a termoszcsere...

Egyébként amit kidobtam belőle az Wahler volt, ő az elégtelen fűtés miatt lett cserélve a télen. Most egy Bárdi címkés és QM dobozos cucc van benne, ami ezek szerint szintén nem látja el a funkcióját. Most többek tanácsára ismét teszek bele egy Wahlert, és majd meglátjuk.

Ellenvélemény?

Az QH, és a Quinton Hazel rövidítése. Ami az egyik legxarabb utángyártott cucc.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem írígylem őket, egy ilyen egyszerű, kb. 10 perces műveletet jól elkúrnak azzal a konstrukcióval.(mármint a gyár)

Ja, és a 10 percesből lesz egy félórás, vag némi malőrrel 40 perces. ^_^ Amúgy nekem is csak fél évig bírta az egyik Wahler, abból is ki lehet fogna a selejtet.

Link to comment
Megosztás:

Szewasztok!

Fel lett töltetve a klimám gázzal és szinezőanyaggal is. Kiderűlt hogy engedi a gázt a kompresszor. Azt mondta a szerelő, hogy ezt lehetne orvosolni ha szétszednék és tömítést cserénének benne, de nem biztos hogy jó lenne. Inkább egy felújítottat (vagy új) rakjunk bele. Ez persze olyan 80 eFt lenne. Tud-e valaki valami pénztárca kímélőbb megoldást? Jó szervít vagy szerelőt? Szeged és környéke érdekelne.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Szeretném megkérdezni,mi lehet a baja a fűtésemnek,ha már csak 4-esen megy a ventillátor,ott is alig pörög.Eddig ment még hármason,de az a fokozat elhalálozott.

Köszi a választ.

Tomi

azt a G astrás topikba kellene megkérdezni ^_^

amugy az f astránál a fütő venti ellenálás hiba szokot ilyet mutatni,

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Bizonyára már volt ilyen kérdés, de sehogy se találtam rá, egyik topikban sem, így merészelek ide írni :D

- a fütőtestben áramló víz nagyon hangosan bugyog, kuruttyol, csillingel és még mit tudom milyen hangokat nem ad ki, amikor kicsivel több gázt adok mint az alapjárat, megindítás után. Később abbamarad, mi lehet az oka? És ez kb egy hónapja adódott elő, azelőtt nem volt ilyen 2 év alatt...

Eldugult a cső? Hűtőfolyadék van az autóban jó bőven... Mit nézzek át, mit szedjek szét? ^_^

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Bizonyára már volt ilyen kérdés, de sehogy se találtam rá, egyik topikban sem, így merészelek ide írni :D

- a fütőtestben áramló víz nagyon hangosan bugyog, kuruttyol, csillingel és még mit tudom milyen hangokat nem ad ki, amikor kicsivel több gázt adok mint az alapjárat, megindítás után. Később abbamarad, mi lehet az oka? És ez kb egy hónapja adódott elő, azelőtt nem volt ilyen 2 év alatt...

Eldugult a cső? Hűtőfolyadék van az autóban jó bőven... Mit nézzek át, mit szedjek szét? ^_^

Köszi

Nekem is van, amióta megvan a kocsi, hűtőfolyadék többször is volt leengedve-feltöltve, légtelenítve, hűtöt már cseréltem, nem tudom az okát, de már megszoktam.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is van, amióta megvan a kocsi, hűtőfolyadék többször is volt leengedve-feltöltve, légtelenítve, hűtöt már cseréltem, nem tudom az okát, de már megszoktam.

Légtelenítve??? Hűha... ^_^ Azt megtudhatom hogy kell?? Már csak azért, mert okoskodó szerelőm csak simán leengedte-feltöltötte...

Link to comment
Megosztás:

Légtelenítve??? Hűha... ^_^ Azt megtudhatom hogy kell?? Már csak azért, mert okoskodó szerelőm csak simán leengedte-feltöltötte...

Víz ki a legalsó ponton, célszerű beindítani is, hogy minél többet kitoljon még a vízpumpa, majd motor leállít, cső visszaszerel, tágulásiban víz beletölt, aztán mikor megtelik a tágulási, akkor be kell indítani a motort, hogy eldolgozza. Addig kell töltögetni, amíg nem fog bugyogni a rendszerben, illetve már folyamatosan jön a visszatérő csőből a víz a tartályba, nem köpködi. Természetesen a tartályt mindig vízben kell tartani, nehogy levegőt szívjon még mellé. Amint van víz a tartályban és már folyamatosan jön a víz a tágulásiba, akkor rá kell tenni a kupakot, majd menni vele pár kilométert, aztán a legközelebbi beindítás előtt (hidegen, pl egy komplett éjszakai állás után) feltölteni vízzel a szintig, mert valószínűleg hiányozni fog belőle még. Ez a légtelenítés művelete. Mi így csináltuk az enyémen és nincs bugyogás. Szokták még kivenni a legfelső ponton lévő hőmérséklet-jeladót és ott látni, hogy a víz már folyamatosan jön-e. Mi nem tettük.

Link to comment
Megosztás:

Víz ki a legalsó ponton, célszerű beindítani is, hogy minél többet kitoljon még a vízpumpa, majd motor leállít, cső visszaszerel, tágulásiban víz beletölt, aztán mikor megtelik a tágulási, akkor be kell indítani a motort, hogy eldolgozza. Addig kell töltögetni, amíg nem fog bugyogni a rendszerben, illetve már folyamatosan jön a visszatérő csőből a víz a tartályba, nem köpködi. Természetesen a tartályt mindig vízben kell tartani, nehogy levegőt szívjon még mellé. Amint van víz a tartályban és már folyamatosan jön a víz a tágulásiba, akkor rá kell tenni a kupakot, majd menni vele pár kilométert, aztán a legközelebbi beindítás előtt (hidegen, pl egy komplett éjszakai állás után) feltölteni vízzel a szintig, mert valószínűleg hiányozni fog belőle még. Ez a légtelenítés művelete. Mi így csináltuk az enyémen és nincs bugyogás. Szokták még kivenni a legfelső ponton lévő hőmérséklet-jeladót és ott látni, hogy a víz már folyamatosan jön-e. Mi nem tettük.

Szerintem nem mndegyik motornál kell, csak nekem ott megreked egy légbubi, és csal az óra ha nem tekerem ki.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem mndegyik motornál kell, csak nekem ott megreked egy légbubi, és csal az óra ha nem tekerem ki.

Az lehet, viszont nekem egy éve kifogástalanul szuperál már így. Bár mikor július 30-n mentem győrbe, akkor panaszkodtam is nektek, hogy valamiért állandóan 95fokos vizet mutatott a műszer és akármit csináltam ottmaradt, azóta elmúlt a hibajelenség.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.