Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Sziasztok ma feladta a fütéscsapom .tegnap kevés volt a viz az autóban és utántőltötem kb:3.5 l

azt gondoltam a hanyagságom miatt mert egy csepp vizet sem láttam az autó alatt de mára kiderült

a radiátorcsap a hibás pedig már láttam rozsdás folyást az oldalán

csak azt akarom mondani ezel hogy érdemes ellenörizni nagy szivás ha elromlik utközben.

Az enyémből kihagyták. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Mitől van az hogy:

Amióta nálam van az autó (2 éve) a vízhőfok mutató még soha nem volt a 90 fok közelében sem. Már cseréltem termosztátot, de a helyzet nem javult. A termosztátházból kijövő vastag cső ugyan úgy melegszik, nem pedig "nyitás" után. Lehet az hogy az új termosztát is szar volt és folyamatosan nyitva van? Egyébként a termosztátházba becsvart hőmérséklet érzékelőt és a rá csatlakozó csúszósarut kicsit megcsiszolgattam, és így picit föntebb megy a mutató, de szerintem még most sem mutat reális értéket, mert a 90 fokot így sem éri el soha (direkt figyelem pl amikor futót húzok, vagy araszolok dugóba, ilyenkor kb. 3/4 értékik "felszökik". Egyébként a ventilátort sem láttam/hallottam még soha sem működni.

Próbáljak ki egy újabb termoszcserét, vagy esetleg más baj is lehet?

Link to comment
Megosztás:

Mitől van az hogy:

Amióta nálam van az autó (2 éve) a vízhőfok mutató még soha nem volt a 90 fok közelében sem. Már cseréltem termosztátot, de a helyzet nem javult. A termosztátházból kijövő vastag cső ugyan úgy melegszik, nem pedig "nyitás" után. Lehet az hogy az új termosztát is szar volt és folyamatosan nyitva van? Egyébként a termosztátházba becsvart hőmérséklet érzékelőt és a rá csatlakozó csúszósarut kicsit megcsiszolgattam, és így picit föntebb megy a mutató, de szerintem még most sem mutat reális értéket, mert a 90 fokot így sem éri el soha (direkt figyelem pl amikor futót húzok, vagy araszolok dugóba, ilyenkor kb. 3/4 értékik "felszökik". Egyébként a ventilátort sem láttam/hallottam még soha sem működni.

Próbáljak ki egy újabb termoszcserét, vagy esetleg más baj is lehet?

DR-ben nem egy nagy kaland kicserélni, és amit leírtál elég erősen termosztát-gyanús. Milyet vettél bele? ^_^ (Legközelebb ne kúhát)

Link to comment
Megosztás:

DR-ben nem egy nagy kaland kicserélni, és amit leírtál elég erősen termosztát-gyanús. Milyet vettél bele? ^_^ (Legközelebb ne kúhát)

Hát most a franc se tudja, de meg van még a doboza. Az tuti, hogy 92 fokosat kértem a boltban. De a gyártóra most nem emlékszem. Még tavaly ősszel cseréltem, csak mivel most készülök a nagyjavításra, így most az ilyen csipcsup dolgokra is keresem a választ. Akkor szerinted kockáztassak egy újabb termosz cserét?

Link to comment
Megosztás:

Hát most a franc se tudja, de meg van még a doboza. Az tuti, hogy 92 fokosat kértem a boltban. De a gyártóra most nem emlékszem. Még tavaly ősszel cseréltem, csak mivel most készülök a nagyjavításra, így most az ilyen csipcsup dolgokra is keresem a választ. Akkor szerinted kockáztassak egy újabb termosz cserét?

Szerintem egy Wahlerre befizethetnél, nem nagy pénz, de nem mindegy hogy működik -e ^_^

Link to comment
Megosztás:

Mitől van az hogy:

Amióta nálam van az autó (2 éve) a vízhőfok mutató még soha nem volt a 90 fok közelében sem. Már cseréltem termosztátot, de a helyzet nem javult. A termosztátházból kijövő vastag cső ugyan úgy melegszik, nem pedig "nyitás" után. Lehet az hogy az új termosztát is szar volt és folyamatosan nyitva van? Egyébként a termosztátházba becsvart hőmérséklet érzékelőt és a rá csatlakozó csúszósarut kicsit megcsiszolgattam, és így picit föntebb megy a mutató, de szerintem még most sem mutat reális értéket, mert a 90 fokot így sem éri el soha (direkt figyelem pl amikor futót húzok, vagy araszolok dugóba, ilyenkor kb. 3/4 értékik "felszökik". Egyébként a ventilátort sem láttam/hallottam még soha sem működni.

Próbáljak ki egy újabb termoszcserét, vagy esetleg más baj is lehet?

Nem lehet, hogy cserés volt a műszeregyég? Hány fokig van skálázva a hőmérő része?

Szerintem egy Wahlerre befizethetnél, nem nagy pénz, de nem mindegy hogy működik -e ^_^

A Gates is jó szokott lenni, csak annak a tömítése nem mindig passzol.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy cserés volt a műszeregyég? Hány fokig van skálázva a hőmérő része?

Tuti nem volt cserélve a műszeregység. Az előző tulajt szerintem ennyire nem érdekelte a dolog. Egy 90 és egy 110 jelzés van rajta. Természetesen a 110 piros mezőben.

Link to comment
Megosztás:

Hát most a franc se tudja, de meg van még a doboza. Az tuti, hogy 92 fokosat kértem a boltban. De a gyártóra most nem emlékszem. Még tavaly ősszel cseréltem, csak mivel most készülök a nagyjavításra, így most az ilyen csipcsup dolgokra is keresem a választ. Akkor szerinted kockáztassak egy újabb termosz cserét?

Jártam már én is úgy, hogy sz@r volt az új termosztát. Sőt volt olyan is, hogy hibás volt, folyt a kiscsőnél ^_^

A Wahler nálam is hibátlanul teszi a dolgát.

Link to comment
Megosztás:

Akkor pedig az a baj, a dieselekben általában 100-ig skálázott fajta van.

A q..., ki a f.szom cserélte ki benne? És hogy lehetett ennyire pancser, hogy nem kompatibiliset tett bele? Na mindegy, igazából ez nem is érdekes, inkább az, hogy normálisan működjön a termosz + hűtő. De ha szar a termoszom, akkor elképzelhető, hogy a venti még soha (azóta) be sem kapcsolt, mert föl sem tudott addig melegedni a víz?

Link to comment
Megosztás:

A q..., ki a f.szom cserélte ki benne? És hogy lehetett ennyire pancser, hogy nem kompatibiliset tett bele? Na mindegy, igazából ez nem is érdekes, inkább az, hogy normálisan működjön a termosz + hűtő. De ha szar a termoszom, akkor elképzelhető, hogy a venti még soha (azóta) be sem kapcsolt, mert föl sem tudott addig melegedni a víz?

Elvileg nem, mert a jól működő termosztát is fullra nyit bizonyos hőmérsékleten, annál jobban a rossz se tud kinyitni, ez csak a felmelegedés idejét befolyásolja. Ha nem vagy biztos a termosztátodban, akkor cseréld pl. Wahlerre, de a hőmérő dolog sztem a műszeregység miatt van. Milyen a W= száma a műszeregységednek (a kilométerórán a 20-as jelzés alatt találod)? Fordszámmérős?

Link to comment
Megosztás:

Jah. Nem gondoltam műszerre, mert aztmondta hogy a venti se indult még el. ^_^

Ha nem fordulatszámmérős a műszeregységed, akkor tudok adni belevaló hőmérőt :D

Na várjunk, mert most egy kicsit összekeveredtem.

1.Szóval a termoszházban van egy hőmérséklet jeladó, ami a műszeregység felé adja a jelet. Ez csak nekem egy visszajelzés és semmit nem kapcsol, vezérel, írányít stb. Ez független a termosz állapotától. Mivel nekem nem reális értéket mutat a műszer, ezért vagy a jeladót, vagy a kijelzőt/műszert cserélnem kellene. Ekkor fogok odabent reális értéket látni a műszerfalon.

2. Valszeg szar a termoszom is mivel a termoszházból kijövő vastag cső, ami megy a hűtőbe az nekem folyamatosan melegszik, nem pedig egyszer csak kinyit, amikor kell. Mivel így soha nem melegszik fel eléggé a vizem, ezért nem láthattam/hallhattam működés közben a ventit, tehát az is lehet, hogy még az is szar.

Helyesen gondolom? (ezeknek még soha nem néztem utánna, csak parasztlogikával én így gondolom. De kérem tegyétek most helyre ezeket a dolgokat a fejemben! Köszi) :D

Link to comment
Megosztás:

Elvileg nem, mert a jól működő termosztát is fullra nyit bizonyos hőmérsékleten, annál jobban a rossz se tud kinyitni, ez csak a felmelegedés idejét befolyásolja. Ha nem vagy biztos a termosztátodban, akkor cseréld pl. Wahlerre, de a hőmérő dolog sztem a műszeregység miatt van. Milyen a W= száma a műszeregységednek (a kilométerórán a 20-as jelzés alatt találod)? Fordszámmérős?

W=1111, nem ford.szám mérős

Link to comment
Megosztás:

Na várjunk, mert most egy kicsit összekeveredtem.

1.Szóval a termoszházban van egy hőmérséklet jeladó, ami a műszeregység felé adja a jelet. Ez csak nekem egy visszajelzés és semmit nem kapcsol, vezérel, írányít stb. Ez független a termosz állapotától. Mivel nekem nem reális értéket mutat a műszer, ezért vagy a jeladót, vagy a kijelzőt/műszert cserélnem kellene. Ekkor fogok odabent reális értéket látni a műszerfalon.

2. Valszeg szar a termoszom is mivel a termoszházból kijövő vastag cső, ami megy a hűtőbe az nekem folyamatosan melegszik, nem pedig egyszer csak kinyit, amikor kell. Mivel így soha nem melegszik fel eléggé a vizem, ezért nem láthattam/hallhattam működés közben a ventit, tehát az is lehet, hogy még az is szar.

Helyesen gondolom? (ezeknek még soha nem néztem utánna, csak parasztlogikával én így gondolom. De kérem tegyétek most helyre ezeket a dolgokat a fejemben! Köszi) ^_^

Ha sz?r a termosztátod, akkor nem fog felmelegedni a víz a normális értékre, ezért a motoron elhelyezett (dízelnél nem tudom hol van) jeladó azt mutatja, hogy alacsony a hőmérséklet, ezért mutat keveset. Ha az óraegységen elhagyja a kék sávot és a 90-es alatti nem megszámozott fehér vonalon áll a műszered, akkor nem belevaló a műszer, mivel a 90 és 100 között skálázott műszereken ott kéne lennie a 90-es résznek. Az enyémen (egy KÉP róla) jól látható, hogy mire gondolok. Na ha neked ott áll meg, ahol az én műszeremen a 90-es jelzés található, akkor ilyen szekció kell egy műszeregységből (elég csak ez a kis darab akár), és a termosztát valószínűleg jó.

Egyébként egy jó tanács, hogy ne a csövet fogdosd, ami a termosztátból jön ki, hanem a hűtőt úgy 10 centivel a a cső csatlakozási pontjától. Ha hirtelen kezd melegedni, akkor jó a termosztát. Ugyanis a cső fogdosása csalóka, főleg, hogy neked kijjebb van a termosztát, mint a benzinesekben, ami bent van a vezérlés alatt, így az nem melegíti át a csövet annyira, átverve ezzel a felhasználót.

Link to comment
Megosztás:

Hí.

Marhán párásodik az autóm, minden astra ilyen vagy csak az enyémnek van valami baja és azért csinálja ezt?

Több lehetőség van. Piszkos a szélvédő belül, vizes a pollenszűrő, avagy nagyon koszos. Elsőt könnyű kivitelezni, másodikat meg kell nézni. Ha tényleg vizes kettő dolgot tehetsz. Vagy teszel valami műpadló darabot a pollenszűrő felé (természetesen előtte jól megszárítottad), vagy megnézed, hogy a szélvédő tömítés jó-e. Annál a burkolatnál, amiből az ablaktörlőlapátok is vannak. Ha a felette lévő vékony tömítés laza, kijön stb., akkor azt a hibát meg kell szüntetni, vagy ilyenkor még jó a műpadlós megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.