Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Üdv Márkatársak!

Új vagyok itt, két hete vagyok boldog tulajdonosa egy '94 Astrának (6 évet simán le is tagadhatna).

A problémám mondhatni tipikus, párásodik. Olvasgattam a topikot és tudom, hogy az esetek 99%-ban a pollenszűrő a ludas. Ez elég sanszon mert a kollégám, akitől vettem és 12 évig használta nem is tudta, hogy van benne pollenszűrő... :rolleyes:

De nem is ez aggaszt a legjobban, hanem, hogy ha a befúvás irányát a szélvédőre terelem a kapcsolóval, és a ventilátor 3 fokozatban van akkor is inkább a fejtérbe fújja a levegőt, és nem a szélvédőre. A kapcsoló forgatásával változik a befúvás iránya, szóval mikor odatekerem a fejtérre, ode fúj, ha a szélvédőre, ott is megjelenik a légáram, de nem olyan nagy intenzitással viszont a fejtérbe akkor is fúj, elég erősen. Szerintem ez nem normális. Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Márkatársak!

Új vagyok itt, két hete vagyok boldog tulajdonosa egy '94 Astrának (6 évet simán le is tagadhatna).

A problémám mondhatni tipikus, párásodik. Olvasgattam a topikot és tudom, hogy az esetek 99%-ban a pollenszűrő a ludas. Ez elég sanszon mert a kollégám, akitől vettem és 12 évig használta nem is tudta, hogy van benne pollenszűrő... :D

De nem is ez aggaszt a legjobban, hanem, hogy ha a befúvás irányát a szélvédőre terelem a kapcsolóval, és a ventilátor 3 fokozatban van akkor is inkább a fejtérbe fújja a levegőt, és nem a szélvédőre. A kapcsoló forgatásával változik a befúvás iránya, szóval mikor odatekerem a fejtérre, ode fúj, ha a szélvédőre, ott is megjelenik a légáram, de nem olyan nagy intenzitással viszont a fejtérbe akkor is fúj, elég erősen. Szerintem ez nem normális. Szerintetek?

Nah az Astra szellőztetőrendszere egy külön tanulmány. :D (Toyotából ültem át) Az alaphelyzet az, hogy akárhova tekergeted a kapcsolót, a fejtérre nyomott levegő mindig jön valamennyire, hol jobban, hol kevésbé, de mindig. Ha a szélvédőre tekered, akkor kb az van amit leírtál, ha normális ha nem, ez gyári :rolleyes: Majd télen azt is észreveszed, és nagyon furcsán fogsz nézni, hogy amikor fűtesz, akkor a két szélső beömlőn a meleg, fűtött levegő jön, a két középsőn viszont, gyakorlatilag hideget fúj. A középső beömlőkhöz kevert levegő megy, voltak ötletek hogy miért, de akkor is az általános észrevétel az hogy középen nem fűt. :D Ha a pollenszűrő ki lesz cserélve, akkor nem lesz gond lefújni a párát a szélvédőről, nekem állandóan a szélvédőre van tekerve, a két oldalsó beömlő meg az ablakra fordítva, és így nem szoktam párálni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nah az Astra szellőztetőrendszere egy külön tanulmány. :D (Toyotából ültem át) Az alaphelyzet az, hogy akárhova tekergeted a kapcsolót, a fejtérre nyomott levegő mindig jön valamennyire, hol jobban, hol kevésbé, de mindig. Ha a szélvédőre tekered, akkor kb az van amit leírtál, ha normális ha nem, ez gyári :rolleyes: Majd télen azt is észreveszed, és nagyon furcsán fogsz nézni, hogy amikor fűtesz, akkor a két szélső beömlőn a meleg, fűtött levegő jön, a két középsőn viszont, gyakorlatilag hideget fúj. A középső beömlőkhöz kevert levegő megy, voltak ötletek hogy miért, de akkor is az általános észrevétel az hogy középen nem fűt. :D Ha a pollenszűrő ki lesz cserélve, akkor nem lesz gond lefújni a párát a szélvédőről, nekem állandóan a szélvédőre van tekerve, a két oldalsó beömlő meg az ablakra fordítva, és így nem szoktam párálni. ;)

Nekem fűt középen is. Igaz csak nyáron..... Na nem. De tényleg.

Ha ablakra van állítva akkor nem. Ha lábra akkor langyos, ha pedig fejre van tekerve akkor viszonylag elég meleget fúj.

Próbáljátok majd ki.

Link to comment
Megosztás:

Nekem fűt középen is. Igaz csak nyáron..... Na nem. De tényleg.

Ha ablakra van állítva akkor nem. Ha lábra akkor langyos, ha pedig fejre van tekerve akkor viszonylag elég meleget fúj.

Próbáljátok majd ki.

... nekem állandóan a szélvédőre van tekerve, a két oldalsó beömlő meg az ablakra fordítva, és így nem szoktam párálni. :rolleyes:

;) Inkább szeretek látni, mint melegedni :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv Márkatársak!

Új vagyok itt, két hete vagyok boldog tulajdonosa egy '94 Astrának (6 évet simán le is tagadhatna).

A problémám mondhatni tipikus, párásodik. Olvasgattam a topikot és tudom, hogy az esetek 99%-ban a pollenszűrő a ludas. Ez elég sanszon mert a kollégám, akitől vettem és 12 évig használta nem is tudta, hogy van benne pollenszűrő... :rolleyes:

De nem is ez aggaszt a legjobban, hanem, hogy ha a befúvás irányát a szélvédőre terelem a kapcsolóval, és a ventilátor 3 fokozatban van akkor is inkább a fejtérbe fújja a levegőt, és nem a szélvédőre. A kapcsoló forgatásával változik a befúvás iránya, szóval mikor odatekerem a fejtérre, ode fúj, ha a szélvédőre, ott is megjelenik a légáram, de nem olyan nagy intenzitással viszont a fejtérbe akkor is fúj, elég erősen. Szerintem ez nem normális. Szerintetek?

Ahogy tanult kollégám írta, mindig fog középen jönni a levegő. Ezt én úgy szoktam megoldani, hogy ha páramentesíteni akarok, akkor a középső fúvókát elzárom, így több levegő megy a szélvédőre.

Link to comment
Megosztás:

Be tud párásodni az más helyzetekben is. :D :D :D

A "nem rendeltetésszerű használatról" most nem volt szó :D Van amúgy 2 kis horpadás a kocsi tetején, az extra az hogy belülről kifelé :rolleyes: Unokatesóm csak annyit mondott rá hogy: "Legközelebb legalább a tűsarkú nélkül legyen b+..."

;) :D

Link to comment
Megosztás:

Ahogy tanult kollégám írta, mindig fog középen jönni a levegő. Ezt én úgy szoktam megoldani, hogy ha páramentesíteni akarok, akkor a középső fúvókát elzárom, így több levegő megy a szélvédőre.

szia én amikor megvettem kidobtam a pollenszüröt mert nedvesvolt és a középsö zsalut megigazitottam hogy le lehessen zárni azóta j nem párásodik igaz én mindig résre nyitom a tetőablakot hogy könyebben cserélödjön a levegő

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

van egy 60 lovas x14nz Astrám. Szeretnék bele klímát utólag. A motor egészen biztos meghal tőle, de ez annyira nem zavar. Megoldható a dolog?

előre is köszi

Természetesen megoldható. Szerzel egy donor astrát, amiben lehetőleg 8 szelepes motor legyen, egymás mellé állítjátok a két autót, aztán elkezditek átépíteni, úgy mindent. Nem egy délutános meló és nem is egy hétvégi. Általában illdomos a kötéspontoknál (tűzfali bevezetés a hőcserélőnek, stb) a tömítéseket megújítani, nameg elmenni egy vasárnapi misére, hogy a klíma kompresszor illetve a klímahűtő jó állapotban legyen. Az a legjobb, ha a donorban üzemel a klíma, helyszínen ki tudod próbálni. Ekkor talán sikerül áttenni. Szóval megoldható, de a keményebb pornókban nincs annyi sz.pás mint a klíma beszerelése során. Egyébként általában 10-15%-os teljesítménycsökkenéssel jár a klíma üzemelése, de ez inkább a nyomatékon látszódik.

Link to comment
Megosztás:

Természetesen megoldható. Szerzel egy donor astrát, amiben lehetőleg 8 szelepes motor legyen, egymás mellé állítjátok a két autót, aztán elkezditek átépíteni, úgy mindent. Nem egy délutános meló és nem is egy hétvégi. Általában illdomos a kötéspontoknál (tűzfali bevezetés a hőcserélőnek, stb) a tömítéseket megújítani, nameg elmenni egy vasárnapi misére, hogy a klíma kompresszor illetve a klímahűtő jó állapotban legyen. Az a legjobb, ha a donorban üzemel a klíma, helyszínen ki tudod próbálni. Ekkor talán sikerül áttenni. Szóval megoldható, de a keményebb pornókban nincs annyi sz.pás mint a klíma beszerelése során. Egyébként általában 10-15%-os teljesítménycsökkenéssel jár a klíma üzemelése, de ez inkább a nyomatékon látszódik.

És persze a motorvezérlőnek is illene elmagyarázni, hogy a klíma bekapcsolása nem egy merénylet akar lenni az alapjárat ellen, hanem kicsit fel kéne pörgetni a mocit. Úgyhogy legjobb lenne egy ugyanilyen motorú klímás autó, vagy utána ezt el kell vinni márkaszervízbe progiztatni.

Link to comment
Megosztás:

És persze a motorvezérlőnek is illene elmagyarázni, hogy a klíma bekapcsolása nem egy merénylet akar lenni az alapjárat ellen, hanem kicsit fel kéne pörgetni a mocit. Úgyhogy legjobb lenne egy ugyanilyen motorú klímás autó, vagy utána ezt el kell vinni márkaszervízbe progiztatni.

Elvileg nem kell, tudja alapból, csak be kell kötni a pontokat és örömbódottá.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg nem kell, tudja alapból, csak be kell kötni a pontokat és örömbódottá.

Na akkor nekiállok donort keresni. Igazából arra számítottam, hogy ehhez a kis motorhoz nem is adtak klímát, mert még dombon lefele is megfogja. Gázt töltetni tudok, a többit meg szerelőre bízom, vagy nekiállok szopni magam. Milyen pontokat is kellene bekötni egész pontosan??

Link to comment
Megosztás:

Na akkor nekiállok donort keresni. Igazából arra számítottam, hogy ehhez a kis motorhoz nem is adtak klímát, mert még dombon lefele is megfogja. Gázt töltetni tudok, a többit meg szerelőre bízom, vagy nekiállok szopni magam. Milyen pontokat is kellene bekötni egész pontosan??

Enyémet is megfogja dombon lefele. :D Az ECU bekötése a legkevesebb, de ott van még a komplett fűtésbox csere, meg a plusz relék satöbbi. Mondjuk komplett kábelszett cserével egyszerűbb és azon lehet rajta lesz az ECU-hoz is jó csatlakozó. Kapcsolási rajzot szerezzél be. Például innen: Visit My Website ^_^

Link to comment
Megosztás:

Enyémet is megfogja dombon lefele. :D Az ECU bekötése a legkevesebb, de ott van még a komplett fűtésbox csere, meg a plusz relék satöbbi. Mondjuk komplett kábelszett cserével egyszerűbb és azon lehet rajta lesz az ECU-hoz is jó csatlakozó. Kapcsolási rajzot szerezzél be. Például innen: Visit My Website ^_^

Még annyi jutott eszembe, hogy a SI motorosban lévő klíma is megfelel? Vagy csak a 60 lovas fajtából?

Link to comment
Megosztás:

Csaó.Szerintem ne killódj vele.Én is akartam nekem igaz 1.7D van.A 2.016v jó lett volna bele de horror áron lett volna+a beszerelés sem egyszerű.Próbáld meg a diavia klimát megkérdezni.Az valami univerzális.Egyik spanomnak az van benne igaz ö igy vette de fáintos.

Ez amit te mondasz se egy olcsó mulatság: "Áraink 250 000Ft-tól indulnak..." (ennyiért szinte klímás astrát veszel! :D ) Itt van infó rólla.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Menet közben, bekapcsolt klímánál időnként leáll a motor. Ha lekapcsolom, semmi gond. Találkozott már valaki ilyennel?

Hőkioldózik a főáramkör ;) ;) :D nagybratyó volt Zafijának volt egy ehhez hasonló jelensége meleg nyári napokon ^_^ valami modult cseréltek benne és elfelejtett csak úgy leállni.. :P

Link to comment
Megosztás:

Múltkor volt hengerfejezésen a kocsim. Mióta visszakaptam nem működik a külső, belső keringetés kapcsolóm. Azt tudom hogy vákuummal működik, csak nem tudom milyen csövet felejtettek el visszarakni, a motortérben, amiért nem megy.

Tudna valaki segíteni? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Múltkor volt hengerfejezésen a kocsim. Mióta visszakaptam nem működik a külső, belső keringetés kapcsolóm. Azt tudom hogy vákuummal működik, csak nem tudom milyen csövet felejtettek el visszarakni, a motortérben, amiért nem megy.

Tudna valaki segíteni? <_<

A tűzfalon van egy kókadt pöcs formájú lefolyó. Abban tűnik el valahol, és a falon belül tapogatózz egy kicsit, ott van egy kiálló fém pöcök amire rá kell nyomni. Fékszervóddal nem vettél észre semmi változást? Nekem ott is voltak érdekességek amikor ez a vákumcső szivatott :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.