Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Szép napot!

Olvasgattam ezt a házi termosztát mókolást. Láttam valaki felhozta, hogy mivan akkor, ha a termosztát elvágja a gumicsővet. Erre szerintem a megoldás egy aluminium cső peremmel az egyik oldalán. Esztergáltatni kell egy alu gyűrűt aminek egyik felén a perembe szépen felfekszik a termosztát. Egy menetes ellenanyával szépen bezárni aztán betenni a termosztátház meg a vizcső közé. Vagy elvágni a csövet és betenni két bilinccsel.

Link to comment
Megosztás:

Szép napot!

Olvasgattam ezt a házi termosztát mókolást. Láttam valaki felhozta, hogy mivan akkor, ha a termosztát elvágja a gumicsővet. Erre szerintem a megoldás egy aluminium cső peremmel az egyik oldalán. Esztergáltatni kell egy alu gyűrűt aminek egyik felén a perembe szépen felfekszik a termosztát. Egy menetes ellenanyával szépen bezárni aztán betenni a termosztátház meg a vizcső közé. Vagy elvágni a csövet és betenni két bilinccsel.

Vagy venni egy gyári termosztátot pl. márkaszervizben. Lehet hogy drága, de nem kell évekig hozzányulni. Uj korukban sem kellet foglalkozni hosszu évekig a termosztáttal. :lol:

Link to comment
Megosztás:

De én csak hétfőtől péntekig vagyok Győrbe... :)

Nem baj, de azt nem kérdeztem, hogy volt már levéve a vezszíjkerék? Mert ha nem akkor légkulcsos a móka, de ha már volt akkor simán levesszük egy krovával.

Vagy venni egy gyári termosztátot pl. márkaszervizben. Lehet hogy drága, de nem kell évekig hozzányulni. Uj korukban sem kellet foglalkozni hosszu évekig a termosztáttal. :lol:

Mi számít gyárinak, Wahler? Mert nekem az volt vagy fél évig, aztán megadta magát. De mindentől függetlenül akkor is szar helyen van a termosztátunk, ha 5 évente kell kicserélni. Ha legközelebb cserélnem kell biztos hogy kihozom a vezérlés alól.

Link to comment
Megosztás:

Nem baj, de azt nem kérdeztem, hogy volt már levéve a vezszíjkerék? Mert ha nem akkor légkulcsos a móka, de ha már volt akkor simán levesszük egy krovával.

Mi számít gyárinak, Wahler? Mert nekem az volt vagy fél évig, aztán megadta magát. De mindentől függetlenül akkor is szar helyen van a termosztátunk, ha 5 évente kell kicserélni. Ha legközelebb cserélnem kell biztos hogy kihozom a vezérlés alól.

Te tudod. Csak az ilyen házi mókolások megbosszulhatják magukat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem, az F előtti vagyis Kadett gépeken még ki volt hozva a termosztát. (lehet 1 Kadett aluöntvény pont jó is lenne, plusz az átkötést lelesni) Ezért szerintem nem mókolás ez, csak:

Gondolom később a költségcsökkentés miatt egyszerűbb volt egy sima hengeres végű öntvényt készíteni, hiszen mint tudjuk a technika fejlődik, és a termosztátok már fényévekkel jobbak mint régen. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem, az F előtti vagyis Kadett gépeken még ki volt hozva a termosztát. (lehet 1 Kadett aluöntvény pont jó is lenne, plusz az átkötést lelesni) Ezért szerintem nem mókolás ez, csak:

Gondolom később a költségcsökkentés miatt egyszerűbb volt egy sima hengeres végű öntvényt készíteni, hiszen mint tudjuk a technika fejlődik, és a termosztátok már fényévekkel jobbak mint régen. :lol:

Hát ja ennyi erővel mókolás a dobfék tárcsafékre cserélése, meg nagyobb féktárcsa beszerelése. A bödönről már ne is beszéljünk. ;) Nade OFF. :)

Link to comment
Megosztás:

Vagy venni egy gyári termosztátot pl. márkaszervizben. Lehet hogy drága, de nem kell évekig hozzányulni. Uj korukban sem kellet foglalkozni hosszu évekig a termosztáttal. :lol:

Sajna az enyémben 2 éves korában kellett cserélni először. A márkaszerviz gariba kicserélte, utána 4 év alatt még kétszer cseréltem. Az összes wahler volt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem nem járok rossz helyen, próbáltam már keresgetni is a témában, de nem találtam friss információt!

Tavaly apósomtól megvettem az F Astráját, van benne minden, ami kell, kivéve a klímát. Kértem már pár ajánlatot különböző cégektől, de szinte mindenki horror áron vállalná a beépítést. Érdeklődnék, hogy tud-e valaki tippet adni, hogy hol érdemes próbálkoznom, és egyáltalán gondolkodjam-e ilyenben, vagy nem éri meg.

Köszönettel:

CsiziX16SZR

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem nem járok rossz helyen, próbáltam már keresgetni is a témában, de nem találtam friss információt!

Tavaly apósomtól megvettem az F Astráját, van benne minden, ami kell, kivéve a klímát. Kértem már pár ajánlatot különböző cégektől, de szinte mindenki horror áron vállalná a beépítést. Érdeklődnék, hogy tud-e valaki tippet adni, hogy hol érdemes próbálkoznom, és egyáltalán gondolkodjam-e ilyenben, vagy nem éri meg.

Köszönettel:

CsiziX16SZR

Valakinek ugyanebben a kérdésben ezt az oldalt ajánlotta opel16v. És az oldal alján van a lényeg.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=17&st=7780

Én is gondolkoztam rajt, de azt mondták nem nagyon éri meg. Hacsak nem igen sok pénzed van rá.

Amúgy a bal alsó sarokban lévő kereső használható ám...

Link to comment
Megosztás:

Valakinek ugyanebben a kérdésben ezt az oldalt ajánlotta opel16v. És az oldal alján van a lényeg.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=17&st=7780

Én is gondolkoztam rajt, de azt mondták nem nagyon éri meg. Hacsak nem igen sok pénzed van rá.

Amúgy a bal alsó sarokban lévő kereső használható ám...

Köszi a segítséget.

Keresővel is próbálkoztam, de ezek szerint nem jóval, a jobb felsővel szórakoztam egy darabig, de nem vezetett eredményre.

Link to comment
Megosztás:

Lehed ,hogy nagyon H vagyok de nem találom az olajszint jelző csavart/VÁLTÓ/,másik gondom az lenne a meleeg levegőt csak a két szélén fújja középen hideget fúj,lehet ez normális?

Normális, mert a középső befúvócsatorna kétfelé van osztva. A felső 1/3-állandóan hideget fúj az éberség miatt, az alsó 2/3-ad meg azt fúj amit beállítasz. Ha nagyon zavar, akkor kiveszed a két rácsot úgy hogy oldalról emeld őket egyszerre két csavarhúzóval, és a felső csatornába tömsz egy háztartási mosogató szivacsot.

321938.jpg

Hátránya, hogy nem fog olyan erősen hideget fújni nyáron, mert ugye ezzel egyben leszűkited a keresztmetszetet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem egy kicsit hamar melegszik a vizem, szerintem ;) Ma reggel(07:00) is beindítottam, vártam 1-2 percet, elindultam, és kb. 6-7 km után már majdnem a 90-nél volt a hőfokmutató:) Meg csinál még olyat is, hogy megállok a ház előtt, kb 90-95 fokon van a mutató, kiszállok kaput nyitni(2 perc), visszaülök és azt látom, hogy túlment a 95-ös rovátkán a mutató. Természetes ez vagy valami gond lehet? A termosztátom jó, mert hosszabb távon tartja a 92-94 fokot, az olajszint jó, igaz csak olcsó olaj van benne (VIP CAR), lehet ettől van? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem egy kicsit hamar melegszik a vizem, szerintem ;) Ma reggel(07:00) is beindítottam, vártam 1-2 percet, elindultam, és kb. 6-7 km után már majdnem a 90-nél volt a hőfokmutató :) Meg csinál még olyat is, hogy megállok a ház előtt, kb 90-95 fokon van a mutató, kiszállok kaput nyitni(2 perc), visszaülök és azt látom, hogy túlment a 95-ös rovátkán a mutató. Természetes ez vagy valami gond lehet? A termosztátom jó, mert hosszabb távon tartja a 92-94 fokot, az olajszint jó, igaz csak olcsó olaj van benne (VIP CAR), lehet ettől van? :lol:

Tökéletesen működik, igy van jól.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem egy kicsit hamar melegszik a vizem, szerintem ;) Ma reggel(07:00) is beindítottam, vártam 1-2 percet, elindultam, és kb. 6-7 km után már majdnem a 90-nél volt a hőfokmutató:) Meg csinál még olyat is, hogy megállok a ház előtt, kb 90-95 fokon van a mutató, kiszállok kaput nyitni(2 perc), visszaülök és azt látom, hogy túlment a 95-ös rovátkán a mutató. Természetes ez vagy valami gond lehet? A termosztátom jó, mert hosszabb távon tartja a 92-94 fokot, az olajszint jó, igaz csak olcsó olaj van benne (VIP CAR), lehet ettől van? :lol:

a VIP CAR nem egy túl jó választás, de éppen semmi köze a vízhez ebben a tekintetben...

ilyenkor hamarabb melegszik mint télen -10 -20 fokba, ez egyértelmű ;) de ha a 95 után visszamegy 91re, akkor pont jó :P

Link to comment
Megosztás:

Az 1.7 dízelembe a képen látható a hőfokom. Kérdezném a típustársakat nekik milyen a vízhőfok?

Jahh, Opel motoros Bosch adagolós '93-as NO Turbo

hőfok

nekem akkor volt ennyi, amikor meghótt a termosztát :) illetve még ennyi se nagyon volt...

de pl akkor is lehet ennyi, ha nem belevaló az a kis érzékelő, ami a műszernek küldi a jelet, vagy ki volt cserélve a km órád...

neked volt cserélve? vagy már így vetted? és ha így vetted, mindíg ennyit mutatott?? :lol:

a másikfajtán pont oda esik a 90 fok, amennyit neked mutat abban az állásban a képen amit linkeltél ;)

íme a 100-as skálás óra

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.