Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Nemnagyon vttem észre, bár nem is szoktam vele száguldozni. Vagy 2 hónapja már nem jártam vele, mert céges verdám volt. Na holnap kiderül. Jóltudom, hogy van valami folyadék amit a hűtővízbe cseppentenek, és kiderül hogy van e kipufogógáz származék benne? Elszineződik vagy ilyesmi...

Hát ilyenről még nem hallottam, de ha nagyon durván átszakad, akkor az a henger van hogy telefolyik hűtővízzel, és persze nem is megy, azért kérdeztem a teljesítmény csökkenést. Az nem lehet, hogy megfagyott a víz, és szétfeszítette valahol a bilincset?

Link to comment
Megosztás:

Hát ilyenről még nem hallottam, de ha nagyon durván átszakad, akkor az a henger van hogy telefolyik hűtővízzel, és persze nem is megy, azért kérdeztem a teljesítmény csökkenést. Az nem lehet, hogy megfagyott a víz, és szétfeszítette valahol a bilincset?

ÁÁ nemhiszem. Minden tél előtt leellenörzöm a koncentrátumot, így volt ez most is. -32C-os volt. És nem a gagyi teszkós cuccal mértem, hanem a kukkolóssal.

Erre gondoltam:

http://www.tmtrade.hu/shop/product_info.ph...products_id=252

Link to comment
Megosztás:

Most van egy komplett manuális klímám, benzinesbe meg dieselbe is jó alkatrészekkel. Nem tudom beszereltessem-e. Azt mondják bonyolult. Ha kell valakinek eladom. 55ért vettem.

Érdemes betennem 1.7 td isuzuba?

Ha lenne klímám tuti beraknám. Nyáron kínszenvedés autózni kánikulában.

Link to comment
Megosztás:

Most van egy komplett manuális klímám, benzinesbe meg dieselbe is jó alkatrészekkel. Nem tudom beszereltessem-e. Azt mondják bonyolult. Ha kell valakinek eladom. 55ért vettem.

Érdemes betennem 1.7 td isuzuba?

Ha csak a kompresszor, és az első hűtő van az kevés. A középkonzolban a szellőztető dolgoknál is kell cserélni sokmindent tudtommal. Ennek a résznek a szétbontása lehet macerás.

Link to comment
Megosztás:

Ha csak a kompresszor, és az első hűtő van az kevés. A középkonzolban a szellőztető dolgoknál is kell cserélni sokmindent tudtommal. Ennek a résznek a szétbontása lehet macerás.

Gyakorlatilag a fűtésbox alja más a hőcserélő és a hátsó lábtér fűtés/hűtés miatt, valamint ugye van egy plusz kivezetés a kesztyűtartóba sörhűtésre pl. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na lehet megvan a baj! Első körben, nem mutatkoztak hengerfej problémák.Nem bugyogott a víz nem büdös stb. Viszont kicsit megkergettük az autót, és k.va kemény volt a vízcső. Levettük a beöntősapkát, kivettük belőle azt a tompítót, belefujtunk, és nem csinált semmit.Azaz nem engedte el a nyomást. Holnap teszünk rá egy új hűtősapkát. Elképzelhető hogy a víz azért tünt el, mert megnövekedett a nyomás, a bilincsek könnyezni kezdtek, de folyhatott meleg felületre is, onnan meg elpárolog. Szinte soha nem lehet az ilyet észrevenni, hogy hol ereszt. Na holnap kiderül majd az új sapival.

Link to comment
Megosztás:

Na lehet megvan a baj! Első körben, nem mutatkoztak hengerfej problémák.Nem bugyogott a víz nem büdös stb. Viszont kicsit megkergettük az autót, és k.va kemény volt a vízcső. Levettük a beöntősapkát, kivettük belőle azt a tompítót, belefujtunk, és nem csinált semmit.Azaz nem engedte el a nyomást. Holnap teszünk rá egy új hűtősapkát. Elképzelhető hogy a víz azért tünt el, mert megnövekedett a nyomás, a bilincsek könnyezni kezdtek, de folyhatott meleg felületre is, onnan meg elpárolog. Szinte soha nem lehet az ilyet észrevenni, hogy hol ereszt. Na holnap kiderül majd az új sapival.

Nekem minden vízcsövem és a hűtőm is ráment egy rossz sapira :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na lehet megvan a baj! Első körben, nem mutatkoztak hengerfej problémák.Nem bugyogott a víz nem büdös stb. Viszont kicsit megkergettük az autót, és k.va kemény volt a vízcső. Levettük a beöntősapkát, kivettük belőle azt a tompítót, belefujtunk, és nem csinált semmit.Azaz nem engedte el a nyomást. Holnap teszünk rá egy új hűtősapkát. Elképzelhető hogy a víz azért tünt el, mert megnövekedett a nyomás, a bilincsek könnyezni kezdtek, de folyhatott meleg felületre is, onnan meg elpárolog. Szinte soha nem lehet az ilyet észrevenni, hogy hol ereszt. Na holnap kiderül majd az új sapival.

Elméletileg valamennyi túlnyomásnak kell lennie, ezért nem forr fel pölö105-fokon sem a hűtővíz. Persze ez nem lehet akármekora, lehet egy kupakcserével megoldasz mindent.

Link to comment
Megosztás:

lehet nem ide kellene, de...:lol: a nyár előtt szükségem lenne egy hűtőventi jeladó gombára nincs valakinek véletlen 1.7 isuzu-hoz? mert az előző tulaj ügyesen letépte a vezetéket és az istenért sem tudom vissza forrasztani (ugye nem sarus:D)!

SUC36836.JPG

SUC36837.JPG

Link to comment
Megosztás:

Heló

Termosztátcsere előtt állok. Szerintetek milyen fagyállót vegyek? Jó a gyári GM ? (vagy esetleg ARAL, CASTROL, BP vagy hasonló?)

Kb 5 liter megy bele igaz?

Jó a gyári is de nagyjából mindegy mit töltessz bele csak ugyanolyan színű legyen mint ami benne volt. Feltöltési mennyiség 5.5-7 L

Link to comment
Megosztás:

Jó a gyári is de nagyjából mindegy mit töltessz bele csak ugyanolyan színű legyen mint ami benne volt. Feltöltési mennyiség 5.5-7 L

A gyári az piros igaz ? Csak mert most kék van benne .... :lol:

(Láttam olyat is hogy "Fagyálló alumínium hűtőhöz" . Ez fonts ?)

Link to comment
Megosztás:

Jó a gyári is de nagyjából mindegy mit töltessz bele csak ugyanolyan színű legyen mint ami benne volt. Feltöltési mennyiség 5.5-7 L

a gyári már eleve higítva van, mert ha nem akkor nem kell annyi belöle, mivel deszt. vizzel kell hígítani?!

Lehet nálatok nincs szükség hígításra, nálatok rohadt hideg van! :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

a gyári már eleve higítva van, mert ha nem akkor nem kell annyi belöle, mivel deszt. vizzel kell hígítani?!

Lehet nálatok nincs szükség hígításra, nálatok rohadt hideg van! :( :lol:

Nem tudom higítva van-e most néztem csak a UNIX honlapon hogy van nekik gyári GM. Ami piros. Miért lenne nálunk hideg ? :lol:

Nekem meg zöld van benne. Hát ha alu hűtöd van akkor olyan kell bele.

Nekem meg kék. De az előbb azt írták olyat tegyek bele mint amilyen benne van. Hogy miért azt nem értem. Honnan tudom hogy az van-e?

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg kék. De az előbb azt írták olyat tegyek bele mint amilyen benne van. Hogy miért azt nem értem. Honnan tudom hogy az van-e?

Nekem nem zöld volt előtte. Kérdeztük a boltba, ez a fajta kevésbé agresszív az aluminiummal szemben, és pölö a termosztátház tuti abból van. Meg talán a HF-is nem?

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem zöld volt előtte. Kérdeztük a boltba, ez a fajta kevésbé agresszív az aluminiummal szemben, és pölö a termosztátház tuti abból van. Meg talán a HF-is nem?

De igen. De akkor meg minek van kétfajta? Miért nem csak alu-barát van ?

Hol volt amúgy -34C ?

(Utánanéztem :

"Magyarországon az eddig valaha mért legalacsonyabb hőmérsékletet 1940. február 16-án jegyezték fel Görömbölytapolcán. A Miskolc melletti településen akkor mínusz 35 fokos hideg volt." )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hűtőventi előtétellenállása, ami a lassú fokozatot szabályozza, az hol található pontosan Isuzu dieselnél?

Előre is köszi

Lehet, hogy rosszul emlékszem, de valaki írta itt, a lassú fokozat úgy van megoldva az Isuzunál, hogy a két venti sorba kapcsolva megy, így fejenként 6-7 V-ot kapnak, ezért kis fordulatszámmal forognak. A kettes fokozatnál pedig külön-külön megkapják a 12 V-ot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.