zotya975 Elküldve Február14, 2010 Megoszt Elküldve Február14, 2010 De minek aggódni egy olyan dolog miatt, amit a mérnökök egyszer megterveztek? Vagy hallottál már ilyen hibáról? Nem, de néha előjön a téma. Ez olyan, mint nekem a hátsó ablakmosó. Előbb töröl, aztán nyomja a lét. De ha beraknák egy nyomógombot, működtethetném először csak a pumpát, és mikor odaér a lé akkor törölnék. De ez már nem fűtés. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
symontemplar Elküldve Február14, 2010 Megoszt Elküldve Február14, 2010 Ha minden kötél szakad, akkor nem kell belekeverni a gyujtást, meg a hőgombát, lehet adni egy direkt tápot a ventinek egy időkapcsolóval, és mondjuk 5 perc után lekapcsol magától. Mittudomén tükörfűtés relével megbolondítva egy kapcsoló nem nagy beruházás. Egyébként nem kell időkapocs mert ha jó a hűtőnél található gomba akkor csak tápot kell adni neki és magától működik a rendszer :lol: Csak az a baj hogy honnan adjam neki a tápot mert az utastérben nem néztem szét,hogy hova megy a kábel és befolyásol-e valamit ha csatlakoztatom valahova valaki tudja esetleg,hogy hol van a vége a fekete vastag kábelnak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február14, 2010 Megoszt Elküldve Február14, 2010 Teljesssen felesleges ez a hűtés para szerintem. Ha leállítod a mocit,hűtöd a hűtőt,de a víz nem kering benne,akkor meg mi értelme? A motor ha leáll,nem termel hőt,mitől forrna fel? Ez nem csapatós bmw vagy reki,ahol forr a víz! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február14, 2010 Megoszt Elküldve Február14, 2010 Teljesssen felesleges ez a hűtés para szerintem. Ha leállítod a mocit,hűtöd a hűtőt,de a víz nem kering benne,akkor meg mi értelme? A motor ha leáll,nem termel hőt,mitől forrna fel? Ez nem csapatós bmw vagy reki,ahol forr a víz! :lol: Én sem tudom felfogni, hogy mi rock értelme van ennek, de annyira nem is érdekel. Merüljön csak az akksi, meg túrkáljon a biztitáblánál, ha ennyire szeretné. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február14, 2010 Megoszt Elküldve Február14, 2010 Én sem tudom felfogni, hogy mi rock értelme van ennek, de annyira nem is érdekel. Merüljön csak az akksi, meg túrkáljon a biztitáblánál, ha ennyire szeretné. :lol: Piszkálni kell a kakát,mert csak akkor büdös! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
symontemplar Elküldve Február14, 2010 Megoszt Elküldve Február14, 2010 Teljesssen felesleges ez a hűtés para szerintem. Ha leállítod a mocit,hűtöd a hűtőt,de a víz nem kering benne,akkor meg mi értelme? A motor ha leáll,nem termel hőt,mitől forrna fel? Ez nem csapatós bmw vagy reki,ahol forr a víz! :lol: Tudni illik túlnyomás van a hűtőrendszerben annak ellenére, hogy kiegyenlítő tartály van! És ha megy a ventilátor akkor hűti utólag a rendszert. Lásd és érthető legyen termosztát és keringető nélküli rendszer etázs központi fűtésnél magától cirkulál a rendszer tetszik érteni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Február14, 2010 Megoszt Elküldve Február14, 2010 Tudni illik túlnyomás van a hűtőrendszerben annak ellenére, hogy kiegyenlítő tartály van! És ha megy a ventilátor akkor hűti utólag a rendszert. Lásd és érthető legyen termosztát és keringető nélküli rendszer etázs központi fűtésnél magától cirkulál a rendszer tetszik érteni! Kíváncsi lennék az autóban mitől cirkulálna álló motornál a víz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február14, 2010 Megoszt Elküldve Február14, 2010 etázs központi fűtésnél magától cirkulál a rendszer tetszik érteni! Minimális az önkeringés egy ilyen kicsi rendszerben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február14, 2010 Megoszt Elküldve Február14, 2010 Tudni illik túlnyomás van a hűtőrendszerben annak ellenére, hogy kiegyenlítő tartály van! És ha megy a ventilátor akkor hűti utólag a rendszert. Lásd és érthető legyen termosztát és keringető nélküli rendszer etázs központi fűtésnél magától cirkulál a rendszer tetszik érteni! teccünkérteni, de kb. huszonháromezerkettőszáztizenkilecszer végigbeszéltük már, és sose lesz vége, mert van aki szerint az álló vízpumpán át ekkora rendszerben soha az életben nem fog normális értékelhető mennyiségű víz keringeni, van aki szerint csakazértis, a legtöbbek szerint meg kinemsz-rjale :lol: :D :( Ez nem az a kategória ahol ilyen problémával kéne foglalkozni :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
symontemplar Elküldve Február14, 2010 Megoszt Elküldve Február14, 2010 Kíváncsi lennék az autóban mitől cirkulálna álló motornál a víz. Attól hogy hogy ha a hűtőben hűl a víz akkor helyet tud cserélni a motortérnél is addig míg a termoszát le nem zár de mint tudjuk ha lezár akkor már lehült a vized.De szerintem hamarább kikéne kikapcsolnia a ventilátort vezérlő hőgombának. Sziasztok további szép estét! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február15, 2010 Megoszt Elküldve Február15, 2010 teccünkérteni, de kb. huszonháromezerkettőszáztizenkilecszer végigbeszéltük már, és sose lesz vége, mert van aki szerint az álló vízpumpán át ekkora rendszerben soha az életben nem fog normális értékelhető mennyiségű víz keringeni, van aki szerint csakazértis, a legtöbbek szerint meg kinemsz-rjale :( :D :D Ez nem az a kategória ahol ilyen problémával kéne foglalkozni :lol: Na most megint felpiszkálom az éppen leülepedő kakit, de amikot szóba jött az állófűtés, pont én lettem leüvöltve, amikor azt mondtam hogy keringtetés nélkül semmit sem ér, mert áll a vízpumpa. Akkor pont erre hivetkoztak többen, hogy álló pumpa lapátok mellett is van némi vízmozgás. Erre fel, most az utólagos ventillátorral kapcsolatban meg az az egyik kifogás, hogy nincs keringés. Ezek szerint pont anyira nincs értelme az álló motornál törénő vízhűtésnek, mint a víz fűtésnek? :lol: Amúgy szerintem is jó ahogy van, nem kellene belenyúlni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
symontemplar Elküldve Február15, 2010 Megoszt Elküldve Február15, 2010 Jó reggel mindenkinek! Lehet hogy jó és köszönöm a válaszaitokat :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Február15, 2010 Megoszt Elküldve Február15, 2010 A lamda szonda csak a kipufgázokat nézi, meg van valami száma aminek 1-körül kell lenni, annyira nem vágom. A kétvezetékes hőmérséklet jeladó, meg teljesen külön van tőle. Azért mégis van kapcsolat a hőszenzor és a lambda között! Mivel 75fok alatt nem lambda szerint szabályoz az ECU. Tehát ha rossz a hőjeladó akkor azt hiheti az ECU, hogy hideg a motor ezért nem is figyeli a lambdát hanem a beírt program szerint szabályoz és ráadásul még dúsíthat is. Amiatt lehet túlfogyasztás de valoszínű ránagtni és néha fulladozni is fog a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Február15, 2010 Megoszt Elküldve Február15, 2010 Azért mégis van kapcsolat a hőszenzor és a lambda között! Mivel 75fok alatt nem lambda szerint szabályoz az ECU. Tehát ha rossz a hőjeladó akkor azt hiheti az ECU, hogy hideg a motor ezért nem is figyeli a lambdát hanem a beírt program szerint szabályoz és ráadásul még dúsíthat is. Amiatt lehet túlfogyasztás de valoszínű ránagtni és néha fulladozni is fog a motor. Ezt észre lehetne venni a kipufogógáz illatán is. A dús keveréknek jellemző illata van, ezt érezni indítás után is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Február15, 2010 Megoszt Elküldve Február15, 2010 Ezt észre lehetne venni a kipufogógáz illatán is. A dús keveréknek jellemző illata van, ezt érezni indítás után is. Azért ha már bemelegszik a katalizátor akkor ennek a szagnak jórészét eltünteti még ha dús is a keverék. Legalább is én eddig ezt a szagot a hideg és ezért nem működő katalizátornak tudtam be. Ki etanollal igen jó bukéja tud lenni hidegen :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
symontemplar Elküldve Február15, 2010 Megoszt Elküldve Február15, 2010 Azért ha már bemelegszik a katalizátor akkor ennek a szagnak jórészét eltünteti még ha dús is a keverék. Legalább is én eddig ezt a szagot a hideg és ezért nem működő katalizátornak tudtam be. Ki etanollal igen jó bukéja tud lenni hidegen :lol: Hát igen elég jó bukéja van olyan illékony szúrós szaga Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február15, 2010 Megoszt Elküldve Február15, 2010 Hát igen elég jó bukéja van olyan illékony szúrós szaga Aham megállok valahol, aztán odajönnek kérni a vegyigyümit. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
erobi82 Elküldve Február17, 2010 Megoszt Elküldve Február17, 2010 Üdv Van egykis gond az verdával. Astra 1.7D. Az történt hogy éreztem hogy nemigazán keni a fűtést meleg motorral. Megnéztem a tartályt, és kb 2 liter folyadékot kellett pótolnom. Valamint az adagolótól a hűtő felé menő cső forró, ami meg a hűtőből kifelé megy a jobb oldalon az meg totál hideg. Mintha nem keringene a víz. Termosztátot cseréltem, de nem oldotta meg a problémát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február17, 2010 Megoszt Elküldve Február17, 2010 Üdv Van egykis gond az verdával. Astra 1.7D. Az történt hogy éreztem hogy nemigazán keni a fűtést meleg motorral. Megnéztem a tartályt, és kb 2 liter folyadékot kellett pótolnom. Valamint az adagolótól a hűtő felé menő cső forró, ami meg a hűtőből kifelé megy a jobb oldalon az meg totál hideg. Mintha nem keringene a víz. Termosztátot cseréltem, de nem oldotta meg a problémát. Igazából ha nem keringene a víz akkor nagyon hamar megfőne a motor. A fűtőradiátor csövei milyenek? Ott vannak a a motor mögött a homlokfalnál, két kábé 2 centi vastag cső. Azok is hidegek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
symontemplar Elküldve Február17, 2010 Megoszt Elküldve Február17, 2010 Üdv mindenikek! Korábban kérdeztem egy másik topikban hogy hol található 3db hőgomba a blokkon,hát rájöttem 1db van a hűtő oldalán 2 vezetékes ami vezérli a ventilátort,1db van a szívótorok tetején ami a hőmérő műszernek adja a jelet ez 1 vezetékes a harmadik a központi injektor alatt található a szívótoroknál ami 2 vezetékes és vízszintes elrendezésű. Ez valószínűleg összeköttetésben van a lambda szondával és a szívatóval Ami a generátor alatt és a vízpumpa körül van az olajgomba. Ezek az adatok egy 92-es c16nz astráról vannak de nincs kizárva hogy hasonló típusoknál is ott vannak Ha valaki rajtam kívül még nem tudta volna :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
erobi82 Elküldve Február17, 2010 Megoszt Elküldve Február17, 2010 Igazából ha nem keringene a víz akkor nagyon hamar megfőne a motor. A fűtőradiátor csövei milyenek? Ott vannak a a motor mögött a homlokfalnál, két kábé 2 centi vastag cső. Azok is hidegek? Igen, az is hideg, bár ha jól emlékszem a motor jobb oldalánál, ahol a vastag cső becsatlakozik ott egy cső van, ami a fűtőradiátortól visszafelé jön.Az előremenő az valahol a generátor környékén megy be.Az a meleg azon a kevés szakaszon ahol el tudtam érni. Viszont a hűtőradiátorból a motor felé menő, meg totál hideg, és a motorhőfokom is jóval melegebb mint szokott lenni. Igazából jobban aggaszt hogy hogyan tűnt el szinte az egyik napról a másikra az a 2 liter víz Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február17, 2010 Megoszt Elküldve Február17, 2010 Igen, az is hideg, bár ha jól emlékszem a motor jobb oldalánál, ahol a vastag cső becsatlakozik ott egy cső van, ami a fűtőradiátortól visszafelé jön.Az előremenő az valahol a generátor környékén megy be.Az a meleg azon a kevés szakaszon ahol el tudtam érni. Viszont a hűtőradiátorból a motor felé menő, meg totál hideg, és a motorhőfokom is jóval melegebb mint szokott lenni. Igazából jobban aggaszt hogy hogyan tűnt el szinte az egyik napról a másikra az a 2 liter víz Hát víz csak úgy tud eltűnni, hogy vagy ereszt valahol a rendszer, vagy sérült mondjuk a HF-tömítés, de ugye ha az olajjárat fele szakad át akkor általában olajos a víz, ha meg a a henger felé akkor meg betonkemények a csövek. Nem látszik valahol szivárgás, nincs nyoma a kocsi alatt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
erobi82 Elküldve Február17, 2010 Megoszt Elküldve Február17, 2010 Hát víz csak úgy tud eltűnni, hogy vagy ereszt valahol a rendszer, vagy sérült mondjuk a HF-tömítés, de ugye ha az olajjárat fele szakad át akkor általában olajos a víz, ha meg a a henger felé akkor meg betonkemények a csövek. Nem látszik valahol szivárgás, nincs nyoma a kocsi alatt? Tócsa nem volt alatta sehol, viszont a jobb oldali cső b@szott kemény volt, össze se bírtam nyomni. Akkor lehet hogy hengerfej tömítés? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február17, 2010 Megoszt Elküldve Február17, 2010 Tócsa nem volt alatta sehol, viszont a jobb oldali cső b@szott kemény volt, össze se bírtam nyomni. Akkor lehet hogy hengerfej tömítés? Akkor szokott ilyen lenni, amikor átszakad a tömítés a henger fele, és beledolgozik a vízkörbe, szépen felfújja a csövet. Nem vettél észre teljesítmény csökkenést? Link to comment Megosztás: More sharing options...
erobi82 Elküldve Február17, 2010 Megoszt Elküldve Február17, 2010 Akkor szokott ilyen lenni, amikor átszakad a tömítés a henger fele, és beledolgozik a vízkörbe, szépen felfújja a csövet. Nem vettél észre teljesítmény csökkenést? Nemnagyon vttem észre, bár nem is szoktam vele száguldozni. Vagy 2 hónapja már nem jártam vele, mert céges verdám volt. Na holnap kiderül. Jóltudom, hogy van valami folyadék amit a hűtővízbe cseppentenek, és kiderül hogy van e kipufogógáz származék benne? Elszineződik vagy ilyesmi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts