brezsó Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Ahogy Tiv írja. Egy-kát Pócvágennél megy akkor is, de ott a vízpumpa elektromos nem a vezérműszíj hajtja, így tud keringeni a víz álló motornál is. Nálunk hiába menne csak a hűtőben található vizet hűteni, így nem sok értelme lenne neki. A Skodeszomban is ment a venti, ha nagyon melegen állitottam le a motort és még nem hűlt vissza a keringetés illetve a menetszél hiánya miatt, pedig abban sem elektromos pumpa volt és ráadásul elég hosszú is a hűtőkör. :lol:
hening Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Nem tom, a szomszéd Pólójában cseréltek, ő mondta, hogy elektromos a pumpa. De azt tudom, hogy az I-es Golfon megy venti álló motornál is. Attól még, hogy a venti megy gyújtás nélkül, nem kell a szivattyúnak is elektromosnak lenni. :lol:
J0hnny Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Na akkor gondoljuk csak végig? Ha átkötöm nem gyújtáskapcsolt szálra,akkor mi történne? Mi ad a ventinek delejt?
symontemplar Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 :lol: Na ez az én sem tudom hogy mi is van. Mert szerintem komolyabb elektronika van az astrában mint egy zastavában és nála addig ment a hűtő ventilátor míg le nem hűlt a rendszer.
Tiv. Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Na akkor gondoljuk csak végig? Ha átkötöm nem gyújtáskapcsolt szálra,akkor mi történne? Mi ad a ventinek delejt? Egy hőgomba esetleg :lol:
zotya975 Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Attól még, hogy a venti megy gyújtás nélkül, nem kell a szivattyúnak is elektromosnak lenni. :lol: Nem kell, erre az elektromos pumpára majd rákérdezek, vagy megnézem. :D Bár valamiért nem engedi, hogy felnyissam az elejét. :lol: :(
symontemplar Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Nem kell, erre az elektromos pumpára majd rákérdezek, vagy megnézem. :D Bár valamiért nem engedi, hogy felnyissam az elejét. :lol: :( Várom a válaszodat :lol:
zotya975 Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Várom a válaszodat :lol: Bocs most nem vagyok képben, mit is kérdeztél? :lol:
symontemplar Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Bocs most nem vagyok képben, mit is kérdeztél? :lol: Arra utaltam korábban hogy,számomra kérdéses az hogy gyárilag nem megy hűtőventilátor akkor ha leveszem a gyújtást a kocsiról? Vagy valami hiba miatt van ez és bocs ha félre értésért
Guest gorbi Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Arra utaltam korábban hogy,számomra kérdéses az hogy gyárilag nem megy hűtőventilátor akkor ha leveszem a gyújtást a kocsiról? Vagy valami hiba miatt van ez és bocs ha félre értésért Az enyémnél is leáll a venti, ha leveszem a gyújtást. Tipikusan vw márkacsoportnál nem áll le leállítással együtt.
astrásgyerek Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Az enyémnél is leáll a venti, ha leveszem a gyújtást. Tipikusan vw márkacsoportnál nem áll le leállítással együtt. azért valljuk meg jobb ha nem áll le... mégiscsak hűt valamit (nyomja az a motorra is a levegőt, ha a vizet nem is keringeti a szivattyú) (a fábiánál írja is, hogy tilos a ventihez nyúlni, mert még leállított motornál is bekapcsolhat :( (nekem a Fábiánál sem állt le a nyáron, ha megállítottam, a tartós 170 nél 35 fokba kicsit melegedett :lol: :D ) (Ja, és a Wartburgnál is ment, miután kihúztam a kulcsot) Nekem ez új, hogy az Astrákba nem megy :lol:
Tiv. Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 azért valljuk meg jobb ha nem áll le... mégiscsak hűt valamit (nyomja az a motorra is a levegőt, ha a vizet nem is keringeti a szivattyú) (a fábiánál írja is, hogy tilos a ventihez nyúlni, mert még leállított motornál is bekapcsolhat :lol: (nekem a Fábiánál sem állt le a nyáron, ha megállítottam, a tartós 170 nél 35 fokba kicsit melegedett :lol: :( ) (Ja, és a Wartburgnál is ment, miután kihúztam a kulcsot) Aztán ha beragad a hőgomba, teker amig birja az akksi. Amugy nekem még azt hiszem sosem ment a venti. Valahogy nem érte el azt a hőfokot hogy szükség legyen rá. Egyszer néztem meg álló helyben hogy kapcsol e egyáltalán. De a nyári hőség ellenére elég sokat kellett járatni egy helyben mire beindult.
astrásgyerek Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Aztán ha beragad a hőgomba, teker amig birja az akksi. nah jó, ez most megint extrém eset azért.... :lol: nem biztos, hogy beragadna az :lol:
symontemplar Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Aztán ha beragad a hőgomba, teker amig birja az akksi. Hát inkább veszek egy aksit 15ezert-ért mint,hogy a szétrepedt hűtőmet vagy a blokkot bámuljam hogy hol rottyant szét!
zotya975 Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Arra utaltam korábban hogy,számomra kérdéses az hogy gyárilag nem megy hűtőventilátor akkor ha leveszem a gyújtást a kocsiról? Vagy valami hiba miatt van ez és bocs ha félre értésért Ja bocs, persze, gyárilag nem megy. Végülis a vízpumpa megáll, nem keringeti tovább a hűtőfolyadékot, bár mint előttem írták a motort valamennyire hűtené a légáramlat, de nem hiszem, hogy sok motor sült be azért mert leállították, amikor ment a venti.
zotya975 Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Hát inkább veszek egy aksit 15ezert-ért mint,hogy a szétrepedt hűtőmet vagy a blokkot bámuljam hogy hol rottyant szét! Nyugi nem lesz ilyen. Azért a mérnökök tudták a dolgukat amikor méretezték a hűtést. Ha nem megy gyárilag álló motornál a venti akkor nem is kell neki.
astrásgyerek Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Ja bocs, persze, gyárilag nem megy. Végülis a vízpumpa megáll, nem keringeti tovább a hűtőfolyadékot, bár mint előttem írták a motort valamennyire hűtené a légáramlat, de nem hiszem, hogy sok motor sült be azért mert leállították, amikor ment a venti. azért ahhoz sok kéne, hogy besüljön, egyetértek annyira nem vészes ez a megoldás sem (astra) De az elvek inkább a gyújtás nélkül működő mellett szólnak (legalábbis szerintem :lol: ) De biztosan számoltak a gyárban erre is a márnökök, végül is nem ez az első fejlesztésük :lol: :(
symontemplar Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Járatni kell a motort míg le nem hűl! Oszt annyi a korábbi ékszíjas társait is ez mentette meg a tragédiától...
zotya975 Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Ha minden kötél szakad, akkor nem kell belekeverni a gyujtást, meg a hőgombát, lehet adni egy direkt tápot a ventinek egy időkapcsolóval, és mondjuk 5 perc után lekapcsol magától. Mittudomén tükörfűtés relével megbolondítva egy kapcsoló nem nagy beruházás.
Guest gorbi Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Ha minden kötél szakad, akkor nem kell belekeverni a gyujtást, meg a hőgombát, lehet adni egy direkt tápot a ventinek egy időkapcsolóval, és mondjuk 5 perc után lekapcsol magától. Mittudomén tükörfűtés relével megbolondítva egy kapcsoló nem nagy beruházás. Nálam ha be is kapcsol járó motornál, 10-15s után le is áll.
Tiv. Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Ha minden kötél szakad, akkor nem kell belekeverni a gyujtást, meg a hőgombát, lehet adni egy direkt tápot a ventinek egy időkapcsolóval, és mondjuk 5 perc után lekapcsol magától. Mittudomén tükörfűtés relével megbolondítva egy kapcsoló nem nagy beruházás. Plusz hibalehetőség. A dizelnél ez már tul bonyolult elektromos rendszernek számítana. :lol:
daykiller Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Szerintem meg jobb ha leáll, azaz csak gyújtásról üzemel. Mikor a hőgomba meghalt a hűtőbe, akkor én átkötöttem direktre a cuccot, tehát gyújtáson egyfolytában üzemelt. Inkább ez, minthogy az éjszaka kellős közepén beinduljanak a ventik és reggelre lemerült akksi fogadjon. :lol:
zotya975 Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Nálam ha be is kapcsol járó motornál, 10-15s után le is áll. Nekem télen soha nem megy, nyáron nagyon ritkán. Plusz hibalehetőség. A dizelnél ez már tul bonyolult elektromos rendszernek számítana. :lol: Persze, de ha valaki aggódik miatta, akkor ez viszonylag egyszerű, olcsó megoldás.
astrásgyerek Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Nálam ha be is kapcsol járó motornál, 10-15s után le is áll. ez is igaz, nem megy valami sokáig... Szerintem meg jobb ha leáll, azaz csak gyújtásról üzemel. Mikor a hőgomba meghalt a hűtőbe, akkor én átkötöttem direktre a cuccot, tehát gyújtáson egyfolytában üzemelt. Inkább ez, minthogy az éjszaka kellős közepén beinduljanak a ventik és reggelre lemerült akksi fogadjon. :lol: de ha a hőgomba meghal a hűtőbe, akkor nem az van, hogy nem kapcsol be? soha nem volt olyan, hogy csak úgy magától éjjel bekapcsolt volna (se a 100-as skodában, se a Wartburgban..) Nekem télen soha nem megy, nyáron nagyon ritkán. Persze, de ha valaki aggódik miatta, akkor ez viszonylag egyszerű, olcsó megoldás. nyáron nekem elég sűrűn kapcsolgatott a hegyekben hosszú emelkedők közepette... de sima egyenes úton szinte 1x sem :lol:
Tiv. Elküldve Február14, 2010 Elküldve Február14, 2010 Persze, de ha valaki aggódik miatta, akkor ez viszonylag egyszerű, olcsó megoldás. De minek aggódni egy olyan dolog miatt, amit a mérnökök egyszer megterveztek? Vagy hallottál már ilyen hibáról?
Recommended Posts