Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

sziasztok!"

segitségre lenne szükségem opel astra 1,4 f nincs fűtés vagyis érdekesen,a bal oldala hideg jobb langyos és a "fűtés" is 2-3 fokozatnál érezhető mi lehet a baj anyit olvastam a forumut hogy már nem is értem

segitsetek köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!"

segitségre lenne szükségem opel astra 1,4 f nincs fűtés vagyis érdekesen,a bal oldala hideg jobb langyos és a "fűtés" is 2-3 fokozatnál érezhető mi lehet a baj anyit olvastam a forumut hogy már nem is értem

segitsetek köszi

Motorhőfok ok? Ha tekered a hideg/meleg állítót akkor hallod, hogy a műszerfal alatt dolgozik valami? Ha nem akkor lehet csak a csappantyút állító bovdened szállt el/akadt ki.

Link to comment
Megosztás:

Motorhőfok ok? Ha tekered a hideg/meleg állítót akkor hallod, hogy a műszerfal alatt dolgozik valami? Ha nem akkor lehet csak a csappantyút állító bovdened szállt el/akadt ki.

90fok stagnál ,ha letekerem e kékre halok valamit de vissza nem

a segitő válaszokat ugy kérem hogy (szőke vagyok és nő)

de kérek segitséget mert fázok a kocsiban nagyon

Link to comment
Megosztás:

90fok stagnál ,ha letekerem e kékre halok valamit de vissza nem

a segitő válaszokat ugy kérem hogy szőke vagyok és nő

de kérek segitséget mert fázok a kocsiban nagyon

Hát akkor szervíz. Bár biztos van itt egy-két kollega aki személyesen is szívesen segít :lol:

Amugy az anyós oldali lábtérből a középkonzol mögé/alá nézve látható ennek a csappantyúnak az a résza ahova a bowden megy. Esetleg ott meg lehet nézni nem akadt-e ki. Ha a másik vége akadt ki az már macerásabb.

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor szervíz. Bár biztos van itt egy-két kollega aki személyesen is szívesen segít :lol:

Amugy az anyós oldali lábtérből a középkonzol mögé/alá nézve látható ennek a csappantyúnak az a résza ahova a bowden megy. Esetleg ott meg lehet nézni nem akadt-e ki. Ha a másik vége akadt ki az már macerásabb.

ugye nem azért mondod a szervizt mert nő vagyok én szoktam meg szerelni a dudumat,de ez ki fog rajtam a másik felét hogy kell megnézni?

Link to comment
Megosztás:

ugye nem azért mondod a szervizt mert nő vaygok én szoktam meg szerelni a dudumat,de ez ki fog rajtam a másik felét hogy kell megnézni?

Hát nem én írtam, hogy figyelem szőke nő. Bocs

A másik feléhez a középkonzolt kell lebontani. A gyik-ban találsz róla leírást középkonzol izzó csere témában ha jól emlékszem.

Amugy ha az alsó vége megvan és megráncikálod vagy tekergeted a fűtésállítót akkor láthatod, hogy mozog-e a bowden. Ha rendesen mozog ahogy tekered akkor ne szedd szét a k konzolt, nem az lesz a gond.

Klímás az autó?

Link to comment
Megosztás:

Ha oldalanként eltérő a fűtés (beépített kétzónás fűtés :lol: ) , akkor nem lehet hogy a levegő-csatorna csúszott szét valahol? :lol: Próbáld meg hogy Lábra-fújásra állítod. Illetve ahol hideg jön, ott is fúj rendesen, csak hideget, vagy ott nem jön belőle semmi csak egy kis szellő ami hideg?

Link to comment
Megosztás:

Hát nem én írtam, hogy figyelem szőke nő. Bocs

A másik feléhez a középkonzolt kell lebontani. A gyik-ban találsz róla leírást középkonzol izzó csere témában ha jól emlékszem.

Amugy ha az alsó vége megvan és megráncikálod vagy tekergeted a fűtésállítót akkor láthatod, hogy mozog-e a bowden. Ha rendesen mozog ahogy tekered akkor ne szedd szét a k konzolt, nem az lesz a gond.

Klímás az autó?

csak a szakszavak miatt irtam hogy "szőke nő", de mindegy a bovden mozog és feszes, nem klimás.

Link to comment
Megosztás:

Ha oldalanként eltérő a fűtés (beépített kétzónás fűtés :lol: ) , akkor nem lehet hogy a levegő-csatorna csúszott szét valahol? :lol: Próbáld meg hogy Lábra-fújásra állítod. Illetve ahol hideg jön, ott is fúj rendesen, csak hideget, vagy ott nem jön belőle semmi csak egy kis szellő ami hideg?

minden hol rendesen fuj de mint ha ketté vágták volna a felétől :balra hideg jobbra meleg

Link to comment
Megosztás:

minden hol rendesen fuj de mint ha ketté vágták volna a felétől :balra hideg jobbra meleg

Akkor valamiért mégse megy oda be az melegvíz :lol: Tán az egyetlen része az autónak amivel még nem volt dolgom az a fűtés - levegőfújás :( Nemtudom mi lehet, és passzolom :lol:

Link to comment
Megosztás:

Esetleg a fűtőradiátorhoz menő csöveket is érdemes megtapizni a motortér felől, hogy meleg-e a visszatérő ág is azaz radiátorba jut-e meleg. Csak egy kérdés: Jó a szint a kiegyenlítő tartályban?

Ha nem a csappantyú és van melegvíz a radiátorban és nem levegős a rendszer akkor én is passzolom mert ennél jobban én sem botottam még meg. De majd biztos jönnek tanáccsal akik már szedték szét jobban...

Link to comment
Megosztás:

Esetleg a fűtőradiátorhoz menő csöveket is érdemes megtapizni a motortér felől, hogy meleg-e a visszatérő ág is azaz radiátorba jut-e meleg. Csak egy kérdés: Jó a szint a kiegyenlítő tartályban?

Ha nem a csappantyú és van melegvíz a radiátorban és nem levegős a rendszer akkor én is passzolom mert ennél jobban én sem botottam még meg. De majd biztos jönnek tanáccsal akik már szedték szét jobban...

viz szint jo! de a csövek melyik- melyik? ha szembe állok a motorral bal kéz meleg jobb langyos.

Link to comment
Megosztás:

A vékony csövekre gondolok amik bemennek a tűzfalon a radiátorhoz. Motortól fűgg lehet nehéz hozzáférni.

igen azt néztem csak nem tudom melyik be és melyik ki?

ha szembe állok vele bal meleg jobb langyika

a fűtőradiátort is kitakaritotam vagyis át mosatam ugyan olyan

Link to comment
Megosztás:

szevasztok

van 1 óriási gondom ki cseréltem a termosztátot és valamilyen oknál fogva a műszer továbbra sem

lép ki a kék színből mi lehet az oka.Beszerelés előtt leteszteltem a régi és az új termosztátot

melegítetem a vizet rezsón bele a két termosztát amit kivettem kézzel is lehet nyitni és az újat

nem mert erős de olyan 90 c-nál mind a kettő szépen nyitott a hűtőm és a hozzá menő csövem hideg

segítsetek

Link to comment
Megosztás:

igen azt néztem csak nem tudom melyik be és melyik ki?

ha szembe állok vele bal meleg jobb langyika

a fűtőradiátort is kitakaritotam vagyis át mosatam ugyan olyan

Hát a logika alapján amelyik meleg az a bemenő, a kijövő meg a langyika. Néd meg az anyósoldali lábtérben fent középen nincs-e leesve a hideg-meleg állító bowden.

szevasztok

van 1 óriási gondom ki cseréltem a termosztátot és valamilyen oknál fogva a műszer továbbra sem

lép ki a kék színből mi lehet az oka.Beszerelés előtt leteszteltem a régi és az új termosztátot

melegítetem a vizet rezsón bele a két termosztát amit kivettem kézzel is lehet nyitni és az újat

nem mert erős de olyan 90 c-nál mind a kettő szépen nyitott a hűtőm és a hozzá menő csövem hideg

segítsetek

Hőmérő nélkül nehéz pontosan tesztelni a termosztátot, nekem van két rossz, mindkettő nyit kábé 90-fok körül, mégse működnek rendesen a kocsiban. Indítsd el a motort , nyísd fel a mocitetőt, és tapogasd a hűtő felső termosztűát felőli sarát. ha szinte szonnal elkezd langyosodni, akkor kuka a termosztát, ha kábé 10-15 perc után hirtelen forrósodik akkor jó. nekem a második csak pár hónapg működött rendesen, aztán beadta a kulcsot. Jót raktál bele? Atz isuzu dieselé olyan 80-körül nyit.

Link to comment
Megosztás:

Hát a logika alapján amelyik meleg az a bemenő, a kijövő meg a langyika. Néd meg az anyósoldali lábtérben fent középen nincs-e leesve a hideg-meleg állító bowden.

Hőmérő nélkül nehéz pontosan tesztelni a termosztátot, nekem van két rossz, mindkettő nyit kábé 90-fok körül, mégse működnek rendesen a kocsiban. Indítsd el a motort , nyísd fel a mocitetőt, és tapogasd a hűtő felső termosztűát felőli sarát. ha szinte szonnal elkezd langyosodni, akkor kuka a termosztát, ha kábé 10-15 perc után hirtelen forrósodik akkor jó. nekem a második csak pár hónapg működött rendesen, aztán beadta a kulcsot. Jót raktál bele? Atz isuzu dieselé olyan 80-körül nyit.

a teszt amit le írtam és ez központi vegyes tüzelésű kazán víz hőmérője mert ha nem muszáj ne szívasson

feleslegesen c16nz 92 -es hez a kisebb termosztát 92 fokos.Mondjuk nem tapiztam le a hűtőfelé menő víz csövet beszerelés után

de a kérdésem az hogy bent jó meleget fúj a venti akkor a műszer miért mutatja azt hogy hideg a hűtővízem

Link to comment
Megosztás:

és mennyi idő mire ki megy a kék mezöből a mutató vagy hány km

Elindulok 0-fokban, kábé 2 kilóméter mulva már langyi a levegő, de a víz csak olyan 5 kilóméterel később jár a kékben. És kell neki vagy 10 az üzemihez. De ez csak egy példa, függ a hajtási módtól, hidegtől, stb. Nézegetted már a csatit a jeladón? A HF-mögött a szívótoroknál, egy vezeték megy rá, előfordul, hogy korrodált. csiszolni nem szabad, inkább kontakt spré rá, vagy kicsit összenyomni a fűlet. Ja tényleg légtelenítettél? Van, hogy légbuborék akad meg a jeladó alatt, meghamisitja a mérést. Kiteker, kicsi víz kienged, visszateker. A kiegyenlítő legyen zárva, mert akkor sok kifolyik.

Link to comment
Megosztás:

Elindulok 0-fokban, kábé 2 kilóméter mulva már langyi a levegő, de a víz csak olyan 5 kilóméterel később jár a kékben. És kell neki vagy 10 az üzemihez. De ez csak egy példa, függ a hajtási módtól, hidegtől, stb. Nézegetted már a csatit a jeladón? A HF-mögött a szívótoroknál, egy vezeték megy rá, előfordul, hogy korrodált. csiszolni nem szabad, inkább kontakt spré rá, vagy kicsit összenyomni a fűlet. Ja tényleg légtelenítettél? Van, hogy légbuborék akad meg a jeladó alatt, meghamisitja a mérést. Kiteker, kicsi víz kienged, visszateker. A kiegyenlítő legyen zárva, mert akkor sok kifolyik.

értem kb ez a jeladó a vezérlésnél az első szívó ágnál vagy hol mert nem tudom hogy mi az a hf

neharagudj lehet hogy már be gyöpesedtem mert ma szinte mindent

megcsináltam amit leírtam bocs

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.