hening Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Felteszem már itt is, mert az egyébb csevegésbe nem jártam sikerrel :rolleyes: Szedett e már valaki szét falahogy fűtőmotort? Jól megszívtam. Kiszedtem nagynehezen a kocsibol, mert azt hittem, hogy csélhető a cspágya mert morgott nyikorgott. És akkor látom hogy ez össze van nyitolva és nem bonthatóan:( Valakinek valami ötlete? Ha ott nem válaszoltak rá, attól még nem kell "mindenhova" beírkálni. Ebként is ide tartozna, vagy az elektromosba. Valószínűleg azért nem válaszoltak, mert nem tudták rá a választ. Ami ebként egyel feljebb olvasható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Az összepréselt cucc, nem lehet szétszedni és csapágyat cserélni sajnos. Bontott jót kell szerezni helyette, vagy újat. :rolleyes: Te már szedted ki a ventit? Milyen csapágy van belepréselve, golyós, vagy sima csúszócsapágy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Te már szedted ki a ventit? Milyen csapágy van belepréselve, golyós, vagy sima csúszócsapágy? Nem, de már az enyém is cserés. Ciripel. Nem tudom milyen csapágya van. Képeken meg nem látni. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Nem, de már az enyém is cserés. Ciripel. Nem tudom milyen csapágya van. Képeken meg nem látni. :rolleyes: A Morzsában nekem is ciripel,de ha odab&szok neki egyet elhallgat! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 A Morzsában nekem is ciripel,de ha odab&szok neki egyet elhallgat! :rolleyes: Ez is bizonyítja hogy higgadt, jámbor ember vagy. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 A Morzsában nekem is ciripel,de ha odab&szok neki egyet elhallgat! :rolleyes: Ezért mindig felnyitod a mocitetőt? :D :P Én ugyan nem nyitom fel és szedem ki a pollenszűrőt! :lol: Amúgy abbahagyja egy idő után, csak hidegen sok állás után csinálja néhány percig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
asim1 Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Sziasztok! Van egy F astra 1.4 caravanom (97-es) és az alábbi hibajelenség sorozatom van. A fűtés motorom egyszerűen leállt. - első reakcióm a bizti tábla megnézése volt. Van ott 2db 30.- as bizti azon nem láttam semmi hibát.(Kicseréltem illetve felcseréltem őket és szemre sem olvadt el.) A fűtés kapcsolót tekerve mind a 4 állásban semmi fűtő motor reakció nem volt. Az autó elektromost kérdeztem szóban azt mondta, mivel a 4 állásban sem így lehet kapcsoló vagy motor, mert ha az ellenásás száll el akkor 4 fokozatban meni kell neki. – és így az egészet le kell bontani és min fél napos meló (pénzről nem is beszéltünk…) ja és ha bontottam veszem - mondta lehet 3 honap és elszáll megint... A hétvégén nem mentem az autóval és hétfőn reggel próba, kapcsolok és működik. Most ott tartok, hogy éppen csak a 4 fokozatban működik, sehol máshol… Tehát lehet, hogy csak ellenállás lesz? A nagybbik bajom ezen kívül, hogy gurultam reggel a dugóban egy kicsit 4 fokozat bekacsolva és sárga lámpa autó leáll…ciki, autó félre tolni reggel munka …szevasz…és mínusz 8 fok kb… (8 éve van a tulajdonomban egyszer volt ilyen gondom más miatt -amugy semmi nem volt komolyabb) Ja és most meg beteg gyerek hátul, a páromat vittem BP-re melozni, 4 fokzat sem volt bekapcsolva (csak egy ülés fűtés szívargyútóról) - megint leállt - félre álltam - indiztóztam és indult Lehet zárlat összefüggés ilyesmi?.. Nem szoktam kockáztatni, de ez most eléggé össze jöttt... (Holnap viszem az elektromoshoz, de aggaszt, hogy nehogy othagyon a verda valahol) Kérek tanácsokat...köszi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Sziasztok! Van egy F astra 1.4 caravanom (97-es) és az alábbi hibajelenség sorozatom van. A fűtés motorom egyszerűen leállt. - első reakcióm a bizti tábla megnézése volt. Van ott 2db 30.- as bizti azon nem láttam semmi hibát.(Kicseréltem illetve felcseréltem őket és szemre sem olvadt el.) A fűtés kapcsolót tekerve mind a 4 állásban semmi fűtő motor reakció nem volt. Az autó elektromost kérdeztem szóban azt mondta, mivel a 4 állásban sem így lehet kapcsoló vagy motor, mert ha az ellenásás száll el akkor 4 fokozatban meni kell neki. – és így az egészet le kell bontani és min fél napos meló (pénzről nem is beszéltünk…) ja és ha bontottam veszem - mondta lehet 3 honap és elszáll megint... A hétvégén nem mentem az autóval és hétfőn reggel próba, kapcsolok és működik. Most ott tartok, hogy éppen csak a 4 fokozatban működik, sehol máshol… Tehát lehet, hogy csak ellenállás lesz? A nagybbik bajom ezen kívül, hogy gurultam reggel a dugóban egy kicsit 4 fokozat bekacsolva és sárga lámpa autó leáll…ciki, autó félre tolni reggel munka …szevasz…és mínusz 8 fok kb… (8 éve van a tulajdonomban egyszer volt ilyen gondom más miatt -amugy semmi nem volt komolyabb) Ja és most meg beteg gyerek hátul, a páromat vittem BP-re melozni, 4 fokzat sem volt bekapcsolva (csak egy ülés fűtés szívargyútóról) - megint leállt - félre álltam - indiztóztam és indult Lehet zárlat összefüggés ilyesmi?.. Nem szoktam kockáztatni, de ez most eléggé össze jöttt... (Holnap viszem az elektromoshoz, de aggaszt, hogy nehogy othagyon a verda valahol) Kérek tanácsokat...köszi... Nem hiszem, hogy van összefüggés, a fűtőventillátor, meg a motor működése közt nincs sok összefüggés. Persze vannak még csodák. A fűtőventinek valszeg az előtétellenállása halódik. Majd írd le mire jutottak vele, mi is had tanuljunk belőle. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Nem hiszem, hogy van összefüggés, a fűtőventillátor, meg a motor működése közt nincs sok összefüggés. Persze vannak még csodák. A fűtőventinek valszeg az előtétellenállása halódik. Majd írd le mire jutottak vele, mi is had tanuljunk belőle. :rolleyes: Vagy esetleg a venti csatlakozója kontaktos mint itt valakinek nemrég. A leállás érdekes, de szerintem sem valoszínű, hogy van összefüggés, hacsak nem a töltés/akkufesz probléma és egy kis terhelés venti/ülésfűtés és emiatt leeső feszültség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Nem hiszem, hogy van összefüggés, a fűtőventillátor, meg a motor működése közt nincs sok összefüggés. Persze vannak még csodák. A fűtőventinek valszeg az előtétellenállása halódik. Majd írd le mire jutottak vele, mi is had tanuljunk belőle. :rolleyes: Nem 10 fillér egy új, a használt meg nem kapható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Nem 10 fillér egy új, a használt meg nem kapható. Egyre gondolunk? Klatty! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Sziasztok! Van egy F astra 1.4 caravanom (97-es) és az alábbi hibajelenség sorozatom van. A fűtés motorom egyszerűen leállt. - első reakcióm a bizti tábla megnézése volt. Van ott 2db 30.- as bizti azon nem láttam semmi hibát.(Kicseréltem illetve felcseréltem őket és szemre sem olvadt el.) A fűtés kapcsolót tekerve mind a 4 állásban semmi fűtő motor reakció nem volt. Az autó elektromost kérdeztem szóban azt mondta, mivel a 4 állásban sem így lehet kapcsoló vagy motor, mert ha az ellenásás száll el akkor 4 fokozatban meni kell neki. – és így az egészet le kell bontani és min fél napos meló (pénzről nem is beszéltünk…) ja és ha bontottam veszem - mondta lehet 3 honap és elszáll megint... A fűtőmotornál lehet csak egy egyszerű kontakhiba szivat: próbáld ki, hogy megmozgatod az ellenállást, mikor be van kapcsolva a fűtőmotor (a pollenszűrő alatt találod, gyújtás legyen ráadva). Ha beindul mozgatásra, akkor húzd ki a foglalatból az ellenállásegységet, és pucold meg oxidmentesre az érintkezőit, meg amennyire tudod, a foglalatban is. A leálláshoz: nem írtál motorkódot, de ha 8-szelepes (X14NZ), akkor lehet egy kontakthiba, csak mozgasd meg alapjáraton forgó motornál a motortérben a kábeleket, csatlakozásokat, amelyiknél megtorpan, leáll, az a hibás (gyújtókábelekhez ne nyúlj!). Okozhat még ilyet a halódó gyújtásmodul is, az akksi mögött találod a gyújtótrafó alá rögzítve (X14NZ-nél). Esetleg nem ártana kivillogtatni a motorvezérlőben levő hibakódokat, hátha tárolt valamit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
asim1 Elküldve Január27, 2010 Megoszt Elküldve Január27, 2010 A fűtőmotornál lehet csak egy egyszerű kontakhiba szivat: próbáld ki, hogy megmozgatod az ellenállást, mikor be van kapcsolva a fűtőmotor (a pollenszűrő alatt találod, gyújtás legyen ráadva). Ha beindul mozgatásra, akkor húzd ki a foglalatból az ellenállásegységet, és pucold meg oxidmentesre az érintkezőit, meg amennyire tudod, a foglalatban is. A leálláshoz: nem írtál motorkódot, de ha 8-szelepes (X14NZ), akkor lehet egy kontakthiba, csak mozgasd meg alapjáraton forgó motornál a motortérben a kábeleket, csatlakozásokat, amelyiknél megtorpan, leáll, az a hibás (gyújtókábelekhez ne nyúlj!). Okozhat még ilyet a halódó gyújtásmodul is, az akksi mögött találod a gyújtótrafó alá rögzítve (X14NZ-nél). Esetleg nem ártana kivillogtatni a motorvezérlőben levő hibakódokat, hátha tárolt valamit. Nos köszi az észrevételeket:)) Ma az autoelektromos kikapta az ellenálást 5 lábú - szinte a rozsda megette a lábakat és az egészet. Mentem a bontóba, 1-2-3 helyen is hiány cikk - gyakori hiba és viszik mint a cukrot - mondják. Egy helyen kaptam 5 lábút, amit porbáltunk rádugni- de mivel a rövid a gyári kábeleézés a motortól(fűtő) való kivezetés elég macerás. Az ötlábú csatlakozom is igen rendesen vizes volt (már a csoki). A lényeg gyújtás ráadva - próba kapcsolás - nem megy, ennek ellenére elhoztam (ez az egy volt belőle- 4000 ft) és a biztonság kedvéért egy 4 lábút (3000 ft) is hoztam. Nos a 4 lábú lett beszerelve (csoki átforrasztva), mert az 5 ös nem szuperált. Így 1 es fokozatm nincs - de engem nem zavar. Rendesek a bontóban, mert azt mondták, hogy vissza vihetem 1-2 napig még ha valamielyiket nem használjuk fel.(az egy dolog, hogy nem is müködött - a nő megjelölte, hogy az övéké) Anyit még hozzá, hogy a szereld magad - híve vagyok amit úgy érzek, hogy meglehet - de ezt nem bántam, hogy -10 fokban nem én csinálom. A leállásról: generátor ékszij csere volt - mert csuszot mint a fene. - ez is okozhata a leálást - mondják...(aksim 2éves) A szerelő mondta, hogy éppen ott akkor nem volt semmi - így szét tárta a kezét - egyébként normális -viszonylag olcsó és segítőkész.(ékszíj csere - ellenálás csere komplet szerelés 4000 ft munkadíj) - nyáron én is neki állok de ilyenkor nem igazán Igen 8 szelepes - X1.4NZ telitalálat (ez a motorkód gondolom amire gondoltál) - 278.000 km van benne - nem eszi az olajat 10-15e km 1liter össz. Megmozgatom ez jó ötlet, igen a gyujtás kábelt elkerülöm, mert csípet már:))) Igen gyujtás modul - emlékszem egyszer már volt csere - van egy hűtőbordázata (aluminium) az van a sárvédő magaságába kb. rögzítve a kasznihoz. És ezt kivillogtatni ? - auto elektromos? gondolom akinek van ilyen műszere? - ja és vagy (2-3000 ft gondolom) Egyszer compjutert dugtak rá, de azt a lábtérnél a biztitáblánál - és kihozta hogy az egyik hőérzékelő vagy ilyesmi miatt időnként rángatott a verda. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január27, 2010 Megoszt Elküldve Január27, 2010 ........... És ezt kivillogtatni ? - auto elektromos? gondolom akinek van ilyen műszere? - ja és vagy (2-3000 ft gondolom) Egyszer compjutert dugtak rá, de azt a lábtérnél a biztitáblánál - és kihozta hogy az egyik hőérzékelő vagy ilyesmi miatt időnként rángatott a verda. Itt találsz hozzá magyar leírást. http://www.opel-magazin.hu/technika/szerel...-leolvasas.html Képek: http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=ef81286ae...&aid=167351 vagy http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=ef81286ae...&aid=167351 az elektromosban volt ez a kis segítség, neked szerintem pont ez kell :rolleyes: köszönet gorbi-nak jár érte :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
asim1 Elküldve Január27, 2010 Megoszt Elküldve Január27, 2010 az elektromosban volt ez a kis segítség, neked szerintem pont ez kell :rolleyes: köszönet gorbi-nak jár érte :D Köszi ránézek Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január28, 2010 Megoszt Elküldve Január28, 2010 köszönet gorbi-nak jár érte :D A köszönet a leírás készítőinek jár (Addamsky és UHUHU) :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
symontemplar Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 szevasztok kérdésem lenne hozzátok hogy valaki cserélt-e már termosztátot és azt hogy kéne mert nekem nyitva van folyamatosan Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 szevasztok kérdésem lenne hozzátok hogy valaki cserélt-e már termosztátot és azt hogy kéne mert nekem nyitva van folyamatosan Nagyon motorfüggő :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 szevasztok kérdésem lenne hozzátok hogy valaki cserélt-e már termosztátot és azt hogy kéne mert nekem nyitva van folyamatosan Ha C16NZ-d van,akkor le kell bontani a vezérlést,mert mögötte van. Ezért célszerű vezérléssel együtt cserélni. Ha nem értesz hozzá,vidd el szerelőhöz,mert nem egyszerű. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
symontemplar Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 szevasztok kérdésem lenne hozzátok hogy valaki cserélt-e már termosztátot és azt hogy kéne mert nekem nyitva van folyamatosan oké le szűkítem 1.6-os 92-es központi ijektoros Link to comment Megosztás: More sharing options...
symontemplar Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Ha C16NZ-d van,akkor le kell bontani a vezérlést,mert mögötte van. Ezért célszerű vezérléssel együtt cserélni. Ha nem értesz hozzá,vidd el szerelőhöz,mert nem egyszerű. :lol: oksa vezérlés szíjak görgő víz pumpa cserélve lett persze nyáron mert tudom hogy ezeknek a dolgoknak télen kell tönkremenni de pot aza sunyi termsz. nem szóval a hengerfelyben van és le kell szedni a vezérlést és a burkolat mögött van akkor ezér lehet megnövekedett fogyasztás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 oksa vezérlés szíjak görgő víz pumpa cserélve lett persze nyáron mert tudom hogy ezeknek a dolgoknak télen kell tönkremenni de pot aza sunyi termsz. nem szóval a hengerfelyben van és le kell szedni a vezérlést és a burkolat mögött van akkor ezér lehet megnövekedett fogyasztás? Elvileg okozhat többletfogyasztást,nincs tapasztalatom ezügyben.:lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
symontemplar Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 oksa vezérlés szíjak görgő víz pumpa cserélve lett persze nyáron mert tudom hogy ezeknek a dolgoknak télen kell tönkremenni de pot aza sunyi termsz. nem szóval a hengerfelyben van és le kell szedni a vezérlést és a burkolat mögött van akkor ezér lehet megnövekedett fogyasztás? jó köszi esetleg milyen nyitási hömérsékletü keressek vagy elég a 87 fokos vagy magasabbat Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 jó köszi esetleg milyen nyitási hömérsékletü keressek vagy elég a 87 fokos vagy magasabbat Nem tudom pontosan,de motorkód alapján kérd,az biztos jó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jürgen Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Elvileg okozhat többletfogyasztást,nincs tapasztalatom ezügyben.:lol: Nekem rossz volt a termosztát, alig mozdult ki a mutató a kékből, és az 1.4-es Astra 10-12 litert evett... én a termosztátra gyanakodtam, kicserélték, most meglátjuk a következő fogyasztást majd. De az biztos, hogy hidegen többet fogyaszt a motor, mint üzemi hőmérsékleten. Mert ugye többek közt ezért is fogyaszt sokat városi használatban, rövid utakon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts