Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

nálam lassan, de biztosan ha venti megy akkor nem :rolleyes:

Én meg a bc világítás szerelésekor észleltem, hogy belülről lefagyott a szélvédő és mikor letakarítottam erősen befűtött állapotban, akkor ilyen fehér trutymit szedett le a mosó cucc. Nem párásodik amúgy, de ez most meglepett. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Ha a vízszivattyú halt volna meg akkor nemcsak fűtésed nem lenne, de a motort sem hűtené a víz a mutató percek alatt az egekben lenne. Nem lehet, hogy a fűtőventilátor adta meg magát, nem pörög, ezért csak a menetszél hozza be a meleget a fülkébe? Ha tekergeted nyomja a levegőt rendesen? Egyébként melyik rácson nézted? A középsőkön gyárilag kevert levegő jön.

A ventilátor az tuti jó,nyomja a levegőt rendesen.Az ablakra,lábra jövő részeken néztem.A középsőt az általad is írt ok miatt télen nem használom!

Link to comment
Megosztás:

Azért ennyire nem vagyok láma a témában!!! Van.

Nem sértegetésnek szántam a kérdést! Anno az OFF fiestám ugyanezt produkálta, elég volt neki annyi, hogy a hűtőfolyadék csak a kiegy. tartály aljában lötyögött és már lámpánál alapjáraton csak hideget fújt. Rátöltöttem 3 decit és volt újra fűtés

Link to comment
Megosztás:

Nem sértegetésnek szántam a kérdést! Anno az OFF fiestám ugyanezt produkálta, elég volt neki annyi, hogy a hűtőfolyadék csak a kiegy. tartály aljában lötyögött és már lámpánál alapjáraton csak hideget fújt. Rátöltöttem 3 decit és volt újra fűtés

Nem sértődtem meg!

Néztem a folyadék szintet,a kiegyenlítő majd félig volt.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ha a kék sáv felett van egy kicsivel, az milyen állapot?Az még nem az ideális ugye?

Az a termosztat ismét cserés lesz...

Nem. Az ideális 90 + egy hajszál.

Az attól függ!

Nálam sajnos a 90 alatt 2 hangyapöcsnyivel az ideális állapot, De nekem 86 fokos termosztatom van. Csak meg ne kérdezzétek, hogy ez miért jó :rolleyes: de attól még jó meleget csinál :blink:

Link to comment
Megosztás:

Az a termosztat ismét cserés lesz...

Az attól függ!

Nálam sajnos a 90 alatt 2 hangyapöcsnyivel az ideális állapot, De nekem 86 fokos termosztatom van. Csak meg ne kérdezzétek, hogy ez miért jó :rolleyes: de attól még jó meleget csinál :blink:

Végülis nem is az lényeg, hogy hol áll, hanem hogy látszik-e a nyitás mászkáll-e a mutató vagy csak ott tesped valahol a kék felett.

Link to comment
Megosztás:

Végülis nem is az lényeg, hogy hol áll, hanem hogy látszik-e a nyitás mászkáll-e a mutató vagy csak ott tesped valahol a kék felett.

Nálam nem látszik semmi! Szépen felkúszik (kb 8-10 perc -5 fokban) aztán elüldögél a 90 alatt egy picivel. Egyik reggel 1 órán keresztül álltam a dugóban, no akkor hajlandó volt nagy kegyesen felmászni 90-ig, onnan egy tapodtat sem feljebb. Mikor végre haladósra vehettem, mire 4-be kapcsoltam már visszament a szokásos helyére :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Végülis nem is az lényeg, hogy hol áll, hanem hogy látszik-e a nyitás mászkáll-e a mutató vagy csak ott tesped valahol a kék felett.

Hát nálam a kék sávot elhagyja egy kicsivel és megáll!Hogy az most hány fokot jelenthet nem tudom.De akkor ezek szerint kuka lesz?

Link to comment
Megosztás:

Ez a hőmérő nem egy atompontos valami. Ha a kékben van akkor hidege van, ha a pirosban van akkor gáz van, a kettő között meg mozog azt kész. Abból hogy a mutató hogy mozog, sokkal többet meg lehet tudni mint abból hogy hova mutat :rolleyes: arra jó hogy lásd ha történik valami :blink:

Link to comment
Megosztás:

Nekem észrevehetóen keveset fuj a lábhoz. Bármelyik állásban is van a tekeró. Pl. tegnap néztem, a venti 3. fokozatban, lábtérre állitott fűtéssel, hideglevegó jön mint az állat. Ha átállitom full melegre, érezhetóen kevesebb levegó jön, vagyis gyengébben fuj. Mitől lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Nekem észrevehetóen keveset fuj a lábhoz. Bármelyik állásban is van a tekeró. Pl. tegnap néztem, a venti 3. fokozatban, lábtérre állitott fűtéssel, hideglevegó jön mint az állat. Ha átállitom full melegre, érezhetóen kevesebb levegó jön, vagyis gyengébben fuj. Mitől lehet ez?

A jobb szélső tekerőre megy hátul egy csomó bowden, ahogy állogatod hova fújja húzza-tolja őket lehet ott van kiakadva .

Link to comment
Megosztás:

Nálam nem látszik semmi! Szépen felkúszik (kb 8-10 perc -5 fokban) aztán elüldögél a 90 alatt egy picivel. Egyik reggel 1 órán keresztül álltam a dugóban, no akkor hajlandó volt nagy kegyesen felmászni 90-ig, onnan egy tapodtat sem feljebb. Mikor végre haladósra vehettem, mire 4-be kapcsoltam már visszament a szokásos helyére :rolleyes:

Ha 90 alá felmegy, és dugóban felkúszk akkor valszeg jó.

Hát nálam a kék sávot elhagyja egy kicsivel és megáll!Hogy az most hány fokot jelenthet nem tudom.De akkor ezek szerint kuka lesz?

Ha a kék felett van éppenhogycsak akkor valszeg cserés. Indítsd el alapjáraton kábé10-05 perc mulva kell hirtelen elöntenie a hűtőt a forró víznek eközben kell felkúsznia a 90-alá, amikor meg kinyit a termosztát visszaesik határozottan. Ha egyből elkezd langyosodni a hűtő, és alig mozdul a mutató akkor kuka.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na nekem menetközben sosem éri el a 90et a mutató...inkább a kék és a 90 közötti felső 1/3adban stabilan ácsorog...dugóban 90ig elmászik felette picikével venti kapcsol.

Milyen gyorsan kell ilyen hidegbe melegednie? Miután kilép a kékből nekem már langyosat fúj, de üzem melegre 3-4 km alatt nem nagyon mászik fel igy városban most. Ja és induláskor nem szoktam járatni....max ha le van fagyva az ablak mint most reggel...de az is 2 perc max (jo kis jégoldó)...

Ja és enyém is párásodik ezerrel ha 4en ülünk benne...ilyenkor folyamatos 1es fokozat a ventin megoldja...bár a hátsó szélvédőről nem olyan egyszerű a párát lekergetni így hogy csak a legfelső 3-4 szál működik.

Egy kérdés...minden C14Nz vízhőfok mutatója 110ig van skálázva?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na nekem menetközben sosem éri el a 90et a mutató...inkább a kék és a 90 közötti felső 1/3adban stabilan ácsorog...dugóban 90ig elmászik felette picikével venti kapcsol.

Milyen gyorsan kell ilyen hidegbe melegednie? Miután kilép a kékből nekem már langyosat fúj, de üzem melegre 3-4 km alatt nem nagyon mászik fel igy városban most. Ja és induláskor nem szoktam járatni....max ha le van fagyva az ablak mint most reggel...de az is 2 perc max (jo kis jégoldó)...

Ja és enyém is párásodik ezerrel ha 4en ülünk benne...ilyenkor folyamatos 1es fokozat a ventin megoldja...bár a hátsó szélvédőről nem olyan egyszerű a párát lekergetni így hogy csak a legfelső 3-4 szál működik.

Egy kérdés...minden C14Nz vízhőfok mutatója 110ig van skálázva?

Nekem is hasonló problémám van volt. Fordulatszámos ésutólagos akm-egységed mertha igen akkor jeladó. Hanem akkor valami gáz van vele mert az enyém a gyári sima is és a msotani fordultaos is csak 100ig van skálázva. szal akkkor terosszkm egységre cseréltél?!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is hasonló problémám van volt. Fordulatszámos ésutólagos akm-egységed mertha igen akkor jeladó. Hanem akkor valami gáz van vele mert az enyém a gyári sima is és a msotani fordultaos is csak 100ig van skálázva. szal akkkor terosszkm egységre cseréltél?!

Én így vettem lassan 2 éve...nem nyúltam hozzá, de most hozzá kéne mert akad kerreg kattog mindent csinál a km óra...új spirállal is. Ennek ami benne van W=1111 a száma és a km óra 220ig, a vízhőfok 110ig és az üzemanyag az 50ig skálázott. Na most akkor milyen való bele gyárilag? Mindenképp fordulatszámmérőset akarok, mert már megszoktam....

Ilyenem van>>> http://n1.vatera.hu/photos/e9/4c/569_1_big.jpg

Link to comment
Megosztás:

Én így vettem lassan 2 éve...nem nyúltam hozzá, de most hozzá kéne mert akad kerreg kattog mindent csinál a km óra...új spirállal is. Ennek ami benne van W=1111 a száma és a km óra 220ig, a vízhőfok 110ig és az üzemanyag az 50ig skálázott. Na most akkor milyen való bele gyárilag? Mindenképp fordulatszámmérőset akarok, mert már megszoktam....

Ilyenem van>>> http://n1.vatera.hu/photos/e9/4c/569_1_big.jpg

Hát sztem ez nem gyári. Márpedig a hőfok miatt és a w1111miattsem ugyanis nekem x14nz-m van és nem ez a száma nem akarok hülyeséget írni h mi a száma és ki se akarok menni a hidegbe. Nem beszélve arról hogy gyárilag nekem nem volt fordulatszámos. Utólag cseréltem. Persze ez a szám lehet más azonos motornál. De ez a 110es hőfok ez tuti nem gyári. A km-egységed sztem tuti cserélve lett. Még az sem kizárt h a W szám sem megegyező. De majd a nagyobbak meg mondják h mi a szitu. Bár sztem cserélni kell ezt az egységet mint ahogy mondtad is hogy nyáron sem az igazi így a kiosztása is merőben más annak a résznek mint kéne.

Link to comment
Megosztás:

Hát sztem ez nem gyári. Márpedig a hőfok miatt és a w1111miattsem ugyanis nekem x14nz-m van és nem ez a száma nem akarok hülyeséget írni h mi a száma és ki se akarok menni a hidegbe. Nem beszélve arról hogy gyárilag nekem nem volt fordulatszámos. Utólag cseréltem. Persze ez a szám lehet más azonos motornál. De ez a 110es hőfok ez tuti nem gyári. A km-egységed sztem tuti cserélve lett. Még az sem kizárt h a W szám sem megegyező. De majd a nagyobbak meg mondják h mi a szitu. Bár sztem cserélni kell ezt az egységet mint ahogy mondtad is hogy nyáron sem az igazi így a kiosztása is merőben más annak a résznek mint kéne.

Emiatt nem muszáj mindjárt műszeregységet cserélni, csak a hozzá való hőgombát kell beszerezni. EPC szerint (legalább) 2-féle volt belőle:

- Alkatrészszám: 3439088, Katalógusszám: 13 42 561

- Alkatrészszám: 90510850, Katalógusszám: 13 42 569

Csak azt nem tudom, melyik tartozik melyik fajta órához.

Link to comment
Megosztás:

Ha 90 alá felmegy, és dugóban felkúszk akkor valszeg jó.

Ha a kék felett van éppenhogycsak akkor valszeg cserés. Indítsd el alapjáraton kábé10-05 perc mulva kell hirtelen elöntenie a hűtőt a forró víznek eközben kell felkúsznia a 90-alá, amikor meg kinyit a termosztát visszaesik határozottan. Ha egyből elkezd langyosodni a hűtő, és alig mozdul a mutató akkor kuka.

Ma megnézem mindenképpen mi is a helyzet vele pontosan!De nekem a 90-et sohasem éri el!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.