Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Sziasztok!

1992-es Astrámban egyik napról a másikra eltűnt a fűtés, ami most télidőben elég kellemetlen.

Hűtővizszint megfelelo, a motor hőmérséklete is jó (kb. 90-95C).

A ventillátor szépen pörög, fújja is a levegőt, ahogy kell, de sajnos csak a hideg levegő jön, úgyhogy azt inkább nem is fujatom magamra.

Lehet, hogy korábban volt már szó ilyenről, vagy másoknak is volt hasonló problémája (bocs, de nincs időm visszaolvasni az összes korábbi hozzászólást).

Nem lehet, hogy valami cső leesett valahonnan??

Seitségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1992-es Astrámban egyik napról a másikra eltűnt a fűtés, ami most télidőben elég kellemetlen.

Hűtővizszint megfelelo, a motor hőmérséklete is jó (kb. 90-95C).

A ventillátor szépen pörög, fújja is a levegőt, ahogy kell, de sajnos csak a hideg levegő jön, úgyhogy azt inkább nem is fujatom magamra.

Lehet, hogy korábban volt már szó ilyenről, vagy másoknak is volt hasonló problémája (bocs, de nincs időm visszaolvasni az összes korábbi hozzászólást).

Nem lehet, hogy valami cső leesett valahonnan??

Seitségeteket előre is köszönöm.

Szerintem csak a csappantyút mozgató bowdened eshetett le/szét. Nem tudom, hogy egyszerűbben is lehet-e de szerintem csak a középkonol és a fűtés tekerők lebontása után férsz hozzá. Lehet a bowden másik vége hozzáférhetőbb... Majd jönek a többiek és kiokosítanak :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1992-es Astrámban egyik napról a másikra eltűnt a fűtés, ami most télidőben elég kellemetlen.

Hűtővizszint megfelelo, a motor hőmérséklete is jó (kb. 90-95C).

A ventillátor szépen pörög, fújja is a levegőt, ahogy kell, de sajnos csak a hideg levegő jön, úgyhogy azt inkább nem is fujatom magamra.

Lehet, hogy korábban volt már szó ilyenről, vagy másoknak is volt hasonló problémája (bocs, de nincs időm visszaolvasni az összes korábbi hozzászólást).

Nem lehet, hogy valami cső leesett valahonnan??

Seitségeteket előre is köszönöm.

Így van a bowden anyós lábtér felőli vége hozzáférhető. Vagy befekszel az anyósülés elé és bekukkantasz a tálca alá, ott látni fogod. Vagy elegánsabb, ha kiveszed a kesztyűtartót (4 csavar fogja, utána egyszerűen kihúzható) és ott látni szépen a bowden alsó működő részét. Szerintem ha a kesztyűtartót kiveszed, lehet még a középkonzol felőli végét is megláthatod ha ügyes vagy, de így maximum csak azt tudod megnézni, hogy ha tekered a fűtésállító gombot, mozog-e a mechanika.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az én autóm fűtése is megmakacsolta magát a napokban.Kb. egy hónapja lett cserélve a termosztát.Utána nem is volt gond a fűtéssel.De pár napja azt vettem észre,hogy csak menet közben fújja a meleget.Ha pl.lámpánál megállok akkor már csak hideg jön rajta.A reggeli járatáskor már lassan képtelenség meleget kicsiholni belőle álló helyzetben.

Lehet,hogy a vízszivattyú halt be.Vagy esetleg máshol keresem a hibát?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az én autóm fűtése is megmakacsolta magát a napokban.Kb. egy hónapja lett cserélve a termosztát.Utána nem is volt gond a fűtéssel.De pár napja azt vettem észre,hogy csak menet közben fújja a meleget.Ha pl.lámpánál megállok akkor már csak hideg jön rajta.A reggeli járatáskor már lassan képtelenség meleget kicsiholni belőle álló helyzetben.

Lehet,hogy a vízszivattyú halt be.Vagy esetleg máshol keresem a hibát?

Ha a vízszivattyú halt volna meg akkor nemcsak fűtésed nem lenne, de a motort sem hűtené a víz a mutató percek alatt az egekben lenne. Nem lehet, hogy a fűtőventilátor adta meg magát, nem pörög, ezért csak a menetszél hozza be a meleget a fülkébe? Ha tekergeted nyomja a levegőt rendesen? Egyébként melyik rácson nézted? A középsőkön gyárilag kevert levegő jön.

Link to comment
Megosztás:

Most figyeltem csak fel rá, hogy középen nem, fújja a meleget a 2 szellőző, a többin jön a meleg, de ott csak hideg jön....

miért lehet ez??? :blink:

(mindegy, hogy hova van állítva a szellőző tekerője, akkor sem jön a meleg, esetleg némi langyoskás levegő, de inkább az is hideg :rolleyes: )

Valaki sejti mi lehet a gond? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az én autóm fűtése is megmakacsolta magát a napokban.Kb. egy hónapja lett cserélve a termosztát.Utána nem is volt gond a fűtéssel.De pár napja azt vettem észre,hogy csak menet közben fújja a meleget.Ha pl.lámpánál megállok akkor már csak hideg jön rajta.A reggeli járatáskor már lassan képtelenség meleget kicsiholni belőle álló helyzetben.

Lehet,hogy a vízszivattyú halt be.Vagy esetleg máshol keresem a hibát?

Biztos van benne elég hűtőfolyadék???

Most figyeltem csak fel rá, hogy középen nem, fújja a meleget a 2 szellőző, a többin jön a meleg, de ott csak hideg jön....

miért lehet ez??? :blink:

(mindegy, hogy hova van állítva a szellőző tekerője, akkor sem jön a meleg, esetleg némi langyoskás levegő, de inkább az is hideg :rolleyes: )

Valaki sejti mi lehet a gond? :lol:

Ez sajnos ilyen! Kapcsolj belső keringetésre, vagy dugaszold be a hideg útját, mint Zotya :D

Link to comment
Megosztás:

Ha a vízszivattyú halt volna meg akkor nemcsak fűtésed nem lenne, de a motort sem hűtené a víz a mutató percek alatt az egekben lenne. Nem lehet, hogy a fűtőventilátor adta meg magát, nem pörög, ezért csak a menetszél hozza be a meleget a fülkébe? Ha tekergeted nyomja a levegőt rendesen? Egyébként melyik rácson nézted? A középsőkön gyárilag kevert levegő jön.

:rolleyes: akkor ez van nállam is??

Link to comment
Megosztás:

Most figyeltem csak fel rá, hogy középen nem, fújja a meleget a 2 szellőző, a többin jön a meleg, de ott csak hideg jön....

miért lehet ez??? :blink:

(mindegy, hogy hova van állítva a szellőző tekerője, akkor sem jön a meleg, esetleg némi langyoskás levegő, de inkább az is hideg :rolleyes: )

Valaki sejti mi lehet a gond? :lol:

Ez a kérdés minden télen előjön. Gyárilag van így megelőzendő a vezető punnyadása.

Link to comment
Megosztás:

Ez a kérdés minden télen előjön. Gyárilag van így megelőzendő a vezető punnyadása.

értem...

más autóknál is van így, vagy ez is amolyan opelos dolog??

(a fábiánál süti a kezem ott is)

akkor a lényeg, hogy az természetes...

már azt hittem valamit szarul raktam össze, amikor kicseréltem a hátsó lábfűtés szerelésekor pár dolgot a középrészen :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A középső befúvó csatornája két részre van osztva, a felső 1/3-a hideget fúj mindíg, az alsó 2/3-ot tudod szabályozni. Akit zavar a hideg egy mosogatószivacsot tud tömni a felső torokba, hátránya hogy némileg csökken a beáramló levegő mennyisége ez leginkább nyáron vehető észre.

258063.jpg

Link to comment
Megosztás:

értem...

más autóknál is van így, vagy ez is amolyan opelos dolog??

(a fábiánál süti a kezem ott is)

akkor a lényeg, hogy az természetes...

már azt hittem valamit szarul raktam össze, amikor kicseréltem a hátsó lábfűtés szerelésekor pár dolgot a középrészen :rolleyes:

Olvasgass a lengyel astrások honlapján, van erről egy képes útmutató is.

Katt ide:

http://translate.google.hu/translate?hl=hu...l%3Dhu%26sa%3DG

Most nézem, hogy csak a kezdőlapra megy. Katt a tecnika és a fix it yourself fülekre.

Link to comment
Megosztás:

értem...

más autóknál is van így, vagy ez is amolyan opelos dolog??

(a fábiánál süti a kezem ott is)

akkor a lényeg, hogy az természetes...

már azt hittem valamit szarul raktam össze, amikor kicseréltem a hátsó lábfűtés szerelésekor pár dolgot a középrészen :rolleyes:

Legalábbis astrás. Szerintem csak elk.rták és utólag azzal magyarázták hogy ez szándékos :lol: a többi opel fűt ott is. sok értelmét nem találom, én ha fáradt vagyok és küldi rám a hideg levegőt mínusz5-ben stabil 100 körül akkor anyira nem érzem ébresztőnek... lehet belső keringtetni, akkor a pára támad, vagy lehet elzárogatni (teljesen sosem sikerült), vagy bújhatok bele kitömni szivaccsal :blink:

Link to comment
Megosztás:

A középső befúvó csatornája két részre van osztva, a felső 1/3-a hideget fúj mindíg, az alsó 2/3-ot tudod szabályozni. Akit zavar a hideg egy mosogatószivacsot tud tömni a felső torokba, hátránya hogy némileg csökken a beáramló levegő mennyisége ez leginkább nyáron vehető észre.

áhá így már értem! KÖSZI az ötletet....

azt is észrevettem, hogy a középső 2 befúvónál is másabb a levegő hőmérséklete... a bal oldali (a vez felőli) hidegebb, a jobb oldali melegebbet fúj...

azt hittem, csak az én hülyeségem ez is, de akkor ugye nem az :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Legalábbis astrás. Szerintem csak elk.rták és utólag azzal magyarázták hogy ez szándékos :blink: a többi opel fűt ott is. sok értelmét nem találom, én ha fáradt vagyok és küldi rám a hideg levegőt mínusz5-ben stabil 100 körül akkor anyira nem érzem ébresztőnek... lehet belső keringtetni, akkor a pára támad, vagy lehet elzárogatni (teljesen sosem sikerült), vagy bújhatok bele kitömni szivaccsal :rolleyes:

Nálam nem párásodik :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.