Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Helo!

Köztudottan az F Astra egy párás autó(legalábis én még ezt megcáfoló emberrel nem találkoztam)

De nekem konkrétan türhetö egy darabig,de kb fél órás esőben menés után beázik a szürü na és akkor nem párás hanem vizes az ablakom belül...Leg utóbbi esős éjszakázásom során odáig jutottam hogy feltéptem amotorháztetőt és kibasztam a szűrüt a p...ba.

Volt valakinek esetleg hasonló baja?Amugy minden a hején van töbször néztem már.

Az a széles elvezető az is be van szépen illesztve,de mivel ez a 2. f astrám nekem mintha az előzöböl rémlene valami hogy még volt ott valami közvetlen a szűrőn(bár lehet nem gyárilag volt ott) Ja és az az autó nem is párásodott!

Másik kérdés: (nem értek hozzá)

Klima hogyan üzemel ezekben az autókban?Levegö keringést át kell álitani?(arra gondolok itt hogy kivülröl vagy a benti keringetésre kell-e álitani?)

Amugy bekapcsolom, a motorhangon picit hallani hogy lefojtódik egy pillanatra,de nem fúj hideget.Mi lehet a probléma?

Várom az esetleges segító mondatokat,amit előre is köszönök!

Megcáfolom. :) Bár minden relatív. Ha 8-an ülünk a Boxerben 5 perc alatt úgy beleheljük, hogy alíg bír vele a venti. Akkor most az is párás kocsi? A venti a kinti levegőt nyomja be, ha kint nagy a relatív páratartalom+tele a kocsi+még hidegek az üvegfelületek, akkor párásodik. Meg kell nézni, hogy nincs-e beázva a pollenszűrő, ja és mikor volt cserélve?

Elküldve
Megcáfolom. :D Bár minden relatív. Ha 8-an ülünk a Boxerben 5 perc alatt úgy beleheljük, hogy alíg bír vele a venti. Akkor most az is párás kocsi? A venti a kinti levegőt nyomja be, ha kint nagy a relatív páratartalom+tele a kocsi+még hidegek az üvegfelületek, akkor párásodik. Meg kell nézni, hogy nincs-e beázva a pollenszűrő, ja és mikor volt cserélve?

minden autóban párásodik valamilyen szintem az ablak, főleg esős időben! :lol: Ez van! :lol:

kibeszéltük nemrég, hogy olyankor ablak 1 újnyira le, kb 20 mp-ig, aztán fel, és 10 perc múlva megint, ha újra tapasztalaod!

nekem amúgy általában csak akkor párásodik, ha hideg a moci (nincsen fűtésem) :P

Ha 2-esen megy a venti, és a második állásba van rakva a tekerő fentről (úgy, hogy az ablakra, és a lábhoz fújjon), és a két oldalsót meg az ablakra állítom, akkor elől semmi gondom sincsen sosem, a két hátsó párásodik, de az meg kit érdekel :D :) Ha a hátsó szélvédő is be van, akkor meg Hátsó ablakfűtés bekapcs, oszt az lenyomja :P

Mondjuk én nem xarozok vele, úgysem látok semmit s szárnytól!! :) :lol: B) ;)

Az viszont nem egészséges, ha a pollenszűrő beázik :lol:

És ahogy Zotya is mondta, a csere nekem is segített (mert már nagyon telített volt, alig szívott be valamit) :D

Ha meg ez a helyzet, akkor esőben az a apír ha beázik, ugyebár az csak megdagad, és úgy meg megint nem szív be semmit :D

Próbálj cserélni, és megszűntetni a beázást! a pollenszűrő ha nincs közvetlen rajta valami, akkor sem ázhatna be, nekem sem ázik be ott (kivételesen :D )

Elküldve
Helo!

Köztudottan az F Astra egy párás autó(legalábis én még ezt megcáfoló emberrel nem találkoztam)

De nekem konkrétan türhetö egy darabig,de kb fél órás esőben menés után beázik a szürü na és akkor nem párás hanem vizes az ablakom belül...Leg utóbbi esős éjszakázásom során odáig jutottam hogy feltéptem amotorháztetőt és kibasztam a szűrüt a p...ba.

Volt valakinek esetleg hasonló baja?Amugy minden a hején van töbször néztem már.

Az a széles elvezető az is be van szépen illesztve,de mivel ez a 2. f astrám nekem mintha az előzöböl rémlene valami hogy még volt ott valami közvetlen a szűrőn(bár lehet nem gyárilag volt ott) Ja és az az autó nem is párásodott!

Másik kérdés: (nem értek hozzá)

Klima hogyan üzemel ezekben az autókban?Levegö keringést át kell álitani?(arra gondolok itt hogy kivülröl vagy a benti keringetésre kell-e álitani?)

Amugy bekapcsolom, a motorhangon picit hallani hogy lefojtódik egy pillanatra,de nem fúj hideget.Mi lehet a probléma?

Várom az esetleges segító mondatokat,amit előre is köszönök!

Én is megcáfolom. Elsősorban minden autónak párásodnak az ablakai esőben, mert olyankor 90-99% is lehet a páratartalom. Az már más, hogy sokunknak beázott a pollenszűrője de azt könnyedén lehet orvosolni. Előnyös légterelőket tenni az első 2 ablakra és azzal nyersz 3-4 cm rést esős időben ami jelentősen segíti a ventit. Klímám nekem sem volt az F-ben ugyh. Daykiller span majd mesél többet róla.

Elküldve
Helo!

Köztudottan az F Astra egy párás autó(legalábis én még ezt megcáfoló emberrel nem találkoztam)

De nekem konkrétan türhetö egy darabig,de kb fél órás esőben menés után beázik a szürü na és akkor nem párás hanem vizes az ablakom belül...Leg utóbbi esős éjszakázásom során odáig jutottam hogy feltéptem amotorháztetőt és kibasztam a szűrüt a p...ba.

Volt valakinek esetleg hasonló baja?Amugy minden a hején van töbször néztem már.

Az a széles elvezető az is be van szépen illesztve,de mivel ez a 2. f astrám nekem mintha az előzöböl rémlene valami hogy még volt ott valami közvetlen a szűrőn(bár lehet nem gyárilag volt ott) Ja és az az autó nem is párásodott!

Másik kérdés: (nem értek hozzá)

Klima hogyan üzemel ezekben az autókban?Levegö keringést át kell álitani?(arra gondolok itt hogy kivülröl vagy a benti keringetésre kell-e álitani?)

Amugy bekapcsolom, a motorhangon picit hallani hogy lefojtódik egy pillanatra,de nem fúj hideget.Mi lehet a probléma?

Várom az esetleges segító mondatokat,amit előre is köszönök!

A belső keringetést nem ajánlom használatra, főleg esős, párás időben!

A klíma ilyen hidegben nem fog neked jéghideget fújni, de arra pl jó, hogy a párát pillanatok alatt lefújja. :) Amúgy nem kell semmit csinálni vele, ha nem akarod érezni a szagokat, akkor benyomod a belső keringetést, ha igen, akkor nem kapcsolod be, a klímának tökmindegy. Ha beindul a klíma (pörögnek elől a ventik), akkor elvileg ninsc gáz a klímával, illetve van benne gáz. :) :D

Elküldve

Én ma kivettem a pollenszűrőt, szinte tocsogott. Gondolom ha huzamosabb ideig áll az esőben akkor a párát jól beszívja. Most a radiátoron szárad déltuán kettő óta. :)

Elküldve
Én ma kivettem a pollenszűrőt, szinte tocsogott. Gondolom ha huzamosabb ideig áll az esőben akkor a párát jól beszívja. Most a radiátoron szárad déltuán kettő óta. :)

Hali.

Nekem a vezetöhöz közeli ablaktörlökar tengelye mellett, a müanyagnál csepegett rá viz, ha esett az esö, vagy lemostam a kocsit.

kinyomtam sziloplasztal, és azóta egy csepp viz nem megy rá.

És a párásodás is 0.

Leveszed az ablaktörlökart, lelveszed azt a müanyag anyát, alányomsz szilót, visszateker, megszárad, és remélhetöleg megszünik a viz rácsepegés.

Nálam megszünt.

Vagy a szélvédö, és a müanyag között szivárog be viz.

Elküldve

SIKER!

A szélvédő alatti műanyagot levéve szembesültem vele hogy az ott lévő tömitő szallag nincs is benne a helyében,nameg persze már elég ramaty állapotban volt,de szlioval kikentem a sinjét is és a külsejét is és így raktam vissza.Remélhetőleg ezért volt vizes a pollenszűröm(=mindig párás az autó egy hosszab esős út után)

Elküldve
SIKER!

A szélvédő alatti műanyagot levéve szembesültem vele hogy az ott lévő tömitő szallag nincs is benne a helyében,nameg persze már elég ramaty állapotban volt,de szlioval kikentem a sinjét is és a külsejét is és így raktam vissza.Remélhetőleg ezért volt vizes a pollenszűröm(=mindig párás az autó egy hosszab esős út után)

Hát esélyes, hogy megtalátad a hiba okát. :)

Elküldve

Sziasztok!

Mit lehetne tenni az ellen, hogy ne nyikorogjon a fűtő ventilátorom? Már minden állásban nyikorog, kezd nagyon idegesítő lenni!

Köszönöm

Elküldve
Sziasztok!

Mit lehetne tenni az ellen, hogy ne nyikorogjon a fűtő ventilátorom? Már minden állásban nyikorog, kezd nagyon idegesítő lenni!

Köszönöm

Hát most nem tudom biztosan kívülről oda lehet-e fújni WD40-et vagy mást a tengelyhez, vedd ki a pollenszűrőt a motortérben a szélvédő alól, alatta van a venti ha odaférsz fújd be, he nem akkor sajna ki kell venni megkenni.

Elküldve
Hát most nem tudom biztosan kívülről oda lehet-e fújni WD40-et vagy mást a tengelyhez, vedd ki a pollenszűrőt a motortérben a szélvédő alól, alatta van a venti ha odaférsz fújd be, he nem akkor sajna ki kell venni megkenni.

A ventilátor kivétele, hogy zajlik?? Nagyon problémás kivenni?

Elküldve
A ventilátor kivétele, hogy zajlik?? Nagyon problémás kivenni?

Csak annyiban, hogy le kell szerelni a szélvédő alatti burkolatot a leírás szerint, utánna már adja magát, mindent le kell szedni ami felette van.

Elküldve
Attól nálad még lehet az, sőt sztem nála is továbbra is az a gond. Cseréld csak ki.

Valóban a termosztát volt a hibás. Tegnap sikerült kicserélnem. Egy Wohler márkájúra. Olyan is volt benne, csak az még a gyári volt, ez meg már utángyártott és azóta gyönyörű fűtésem van, sőt néha már túl meleg is van a kocsiban, szóval lejjebb kell tekernem kicsit a full melegről. :)

Párásodás nekem is probléma, szinte mindig párás az összes ablakom, de majd kíváncsi leszek most hogy van fűtés a kocsiban, lehet hogy jobb lesz a helyzet. :)

Elküldve
Valóban a termosztát volt a hibás. Tegnap sikerült kicserélnem. Egy Wohler márkájúra. Olyan is volt benne, csak az még a gyári volt, ez meg már utángyártott és azóta gyönyörű fűtésem van, sőt néha már túl meleg is van a kocsiban, szóval lejjebb kell tekernem kicsit a full melegről. :)

Párásodás nekem is probléma, szinte mindig párás az összes ablakom, de majd kíváncsi leszek most hogy van fűtés a kocsiban, lehet hogy jobb lesz a helyzet. :)

Wahler.

Elküldve
Valóban a termosztát volt a hibás. Tegnap sikerült kicserélnem. Egy Wohler márkájúra. Olyan is volt benne, csak az még a gyári volt, ez meg már utángyártott és azóta gyönyörű fűtésem van, sőt néha már túl meleg is van a kocsiban, szóval lejjebb kell tekernem kicsit a full melegről. :lol:

Párásodás nekem is probléma, szinte mindig párás az összes ablakom, de majd kíváncsi leszek most hogy van fűtés a kocsiban, lehet hogy jobb lesz a helyzet. :)

Párásodás lehet, hogy a pollenszűrű miatt van...

Legalábbis nekem úgy volt.

  • Lehet, hogy egy falevél van ott és vízzel meg szívja magát aztán párologtatt...
    Lehet, hogy a pollenszűrő maga van elázva

Nekem pl ez volt a gond már rohadt is meg penészedet :) jó, hogy kiszedtem :D

Elküldve

Rájöttem miért párásodik a szélvédőm mintazállat. A gumitömítés a pollenszűrő feletti műanyagból, - amit ki kell venni cserénél - leesett, elengedte a ragasztás. :) Nem tudom mivel ragasszam vissza... :)

Elküldve

Na megoldottam. Ragasztópisztollyal elég jól megfogja, csak erőből lehet letépni. :) Természetesn előtte jól megtiszítottam a szennyeződésektől a műanyagot és a gumit is.

Képek:

kep(709).jpg

kep(710).jpg

Elküldve
Na megoldottam. Ragasztópisztollyal elég jól megfogja, csak erőből lehet letépni. :) Természetesn előtte jól megtiszítottam a szennyeződésektől a műanyagot és a gumit is.

Képek:

Én legutóbb kétoldaló ragasztóval bűvöltem vissza, de nem valami tartós. Akárhányszor kiveszem mindíg megkezdi a végét. Asszem én is melegragasztózok.

Elküldve

Nekem viszont továbbra is botrányosan párásodik valamiért :huh: :lol: :lol: Tegnap jöttem haza 390km-t és és ahogy beültünk (4en) attól fogva párásodott de mint a barom, ha a fűtést fejeb vettem akkor a szélvédő tűrhető volt csak a széle volt párás de az oldalablak kb A/5-ös lap méretben, ha levettem a fűtést a dög meleg miatt akkor rögtön párásodott mint atom, oldalt kise láttam a szélvédő pedig szintén közelítette ezt az állapotot.

A ventillátor 2-3-as fokozaton volt egész út alatt! Kb 60kb után kivettem az utastérlégszűrőbetétet ami száraz volt, és nem is segített semmit a probléma megoldásában.

Csináltam most képet; http://img0.tar.hu/dani89rk/img/39209088.jpg#3

A pirossal keretezett részben jobboldalt végig így ráfekszik a gumi baloldalt pedig bevan rendesen a műanyag nútba. Falevél egyéb ilyen nedvesség tartó cucc nincs bent.

A srác akit hoztam nekik 93-as F astra szintén caravan és ő sem érti mert nekik pár perc lefújja és minden okés.

Nekem mi a fenével lehet a gond? Mert meleget nyomja mint a barom, szaunát simán csinálhatnék benne de nem annak vettem!

Elküldve
Nekem viszont továbbra is botrányosan párásodik valamiért :huh: :lol: :lol: Tegnap jöttem haza 390km-t és és ahogy beültünk (4en) attól fogva párásodott de mint a barom, ha a fűtést fejeb vettem akkor a szélvédő tűrhető volt csak a széle volt párás de az oldalablak kb A/5-ös lap méretben, ha levettem a fűtést a dög meleg miatt akkor rögtön párásodott mint atom, oldalt kise láttam a szélvédő pedig szintén közelítette ezt az állapotot.

A ventillátor 2-3-as fokozaton volt egész út alatt! Kb 60kb után kivettem az utastérlégszűrőbetétet ami száraz volt, és nem is segített semmit a probléma megoldásában.

Csináltam most képet; http://img0.tar.hu/dani89rk/img/39209088.jpg#3

A pirossal keretezett részben jobboldalt végig így ráfekszik a gumi baloldalt pedig bevan rendesen a műanyag nútba. Falevél egyéb ilyen nedvesség tartó cucc nincs bent.

A srác akit hoztam nekik 93-as F astra szintén caravan és ő sem érti mert nekik pár perc lefújja és minden okés.

Nekem mi a fenével lehet a gond? Mert meleget nyomja mint a barom, szaunát simán csinálhatnék benne de nem annak vettem!

Belső levegőkeringetés nincs benyomva? Nézd meg, hogy műxik-e a vákuumos mozgatója: ha kiveszed a kesztyűtartót (4 csavar) látod, hogy kapcsolásra műxik-e (járó motornál).

Elküldve
Nekem viszont továbbra is botrányosan párásodik valamiért :huh: :lol: :lol: Tegnap jöttem haza 390km-t és és ahogy beültünk (4en) attól fogva párásodott de mint a barom, ha a fűtést fejeb vettem akkor a szélvédő tűrhető volt csak a széle volt párás de az oldalablak kb A/5-ös lap méretben, ha levettem a fűtést a dög meleg miatt akkor rögtön párásodott mint atom, oldalt kise láttam a szélvédő pedig szintén közelítette ezt az állapotot.

A ventillátor 2-3-as fokozaton volt egész út alatt! Kb 60kb után kivettem az utastérlégszűrőbetétet ami száraz volt, és nem is segített semmit a probléma megoldásában.

Csináltam most képet; http://img0.tar.hu/dani89rk/img/39209088.jpg#3

A pirossal keretezett részben jobboldalt végig így ráfekszik a gumi baloldalt pedig bevan rendesen a műanyag nútba. Falevél egyéb ilyen nedvesség tartó cucc nincs bent.

A srác akit hoztam nekik 93-as F astra szintén caravan és ő sem érti mert nekik pár perc lefújja és minden okés.

Nekem mi a fenével lehet a gond? Mert meleget nyomja mint a barom, szaunát simán csinálhatnék benne de nem annak vettem!

Belső levegőkeringetés nincs benyomva? Nézd meg, hogy műxik-e a vákuumos mozgatója: ha kiveszed a kesztyűtartót (4 csavar) látod, hogy kapcsolásra műxik-e (járó motornál).

Az is egy megoldás, de lehet hallani is. Márpedig ha be van kapcsolva, akkor párásodok az autó rendesen.

Elküldve

Javítok!

Lemegyek mondom megbizonyosodom már róla és nektek volt igazatok hál' isten!! Remélem ezzel a probléma kiküszöbölve, mert ennyire rossz utam még nem volt folyamatosan a vízpárával küszködni a látásért az am is ködös csepergős esti vezetésben...

Megyek egy sörrel amennyiben ez volt a problémám, de csak ha érte jösztök :huh: !

Elküldve
Javítok!

Lemegyek mondom megbizonyosodom már róla és nektek volt igazatok hál' isten!! Remélem ezzel a probléma kiküszöbölve, mert ennyire rossz utam még nem volt folyamatosan a vízpárával küszködni a látásért az am is ködös csepergős esti vezetésben...

Megyek egy sörrel amennyiben ez volt a problémám, de csak ha érte jösztök :huh: !

Konkrétan mi is? Be volt nyomva a belső keringetés?

Elküldve
Konkrétan mi is? Be volt nyomva a belső keringetés?

Igen a keringtetés volt a probléma forrása. Mert azt hittem nincs benyomva, mert kivan égve benne az égő(ledesítés téli szünetben ha sokat leszek itthon)...

Ma mentem is 1-2kört és nem párásodott nagy örömömre!

Köszönöm, én már teljesen kétségbe voltam mi az úr ég lehet vele.

  • 3 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.