Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Srácok, itt a kapcsolási rajz. Ha tudtok segiteni, rajta! :

Egyébként itt az összes rajz, A3ba ######ány nyomtathato:

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/index.htm

Már csak egy olyan kéne, ami rajta van mék relé hol van.

Köszi a képet!

ZBandi!

Ezen a rajzon is látható, hogy a S128 hőgomba a kompresszort is megtudja szakítani....elképzelhető, hogy a tiéd az nem ilyen de valami védelemnek ott is kell lennie. :)

Link to comment
Megosztás:

Visszaraktam a "téliesitést" ha már van olyanom. Érdeklődőknek itt a képek is:

Brezsó, miért szedted ki nyárra? Nekem állandó jelleggel benne van, soha nem legóztam vele. Nyáron is teljesen normális volt a motorhőfok végig, pedig rengeteget járok belvárosban, hegyvidéken. Soha nem volt gond vele.

Télen 0-5*C-ban a termo nyitása után állandósul a kb 90-92*C motorhőmérséklet, fűtés mellett. Nyáron 40*C-ban kb 93-96*C környékén ingadozik. Pedig ott van a takaróműanyag. Dugóban araszolva fel-felkúszik, de a venti gyorsan lerendezi.

Te mit tapasztaltál?

Link to comment
Megosztás:

Brezsó, miért szedted ki nyárra? Nekem állandó jelleggel benne van, soha nem legóztam vele. Nyáron is teljesen normális volt a motorhőfok végig, pedig rengeteget járok belvárosban, hegyvidéken. Soha nem volt gond vele.

Télen 0-5*C-ban a termo nyitása után állandósul a kb 90-92*C motorhőmérséklet, fűtés mellett. Nyáron 40*C-ban kb 93-96*C környékén ingadozik. Pedig ott van a takaróműanyag. Dugóban araszolva fel-felkúszik, de a venti gyorsan lerendezi.

Te mit tapasztaltál?

:) Csak idén nyáron vettem ki mert nem is tudtam, hogy van ilyen illetve hogy az kivehető. Azt hittem, hogy eleve olyan a maszk, hogy csak az alsó traktusában engedi át a levegőt. Nekem sem volt gond a vizhőfokkal akkor sem amikor rajta volt nyáron is, de próbaképp leszedtem róla amikor megtudtam hogy le lehet.

Nos, nem tudom megmondani igazán, talán nem voltam épp ugyanolyan közlekedési szitukban mint tavaly, de mintha ritkábban kellett volna a ventinek beavatkoznia. De ez tényleg csak találgatás jellegű nem pedig tényszerű megállapitás a részemről. Nagy valószinűséggel jövőre nem fogom leszedni én sem mert jóval több bogár került igy a hűtőbe. Szerintem is elégséges levegőt kap a lökös irányából alulról is. Olyan esetekben viszont amikor állni kell és a szél meg fúj nyilván jobb a hűtése a takaró nélkül. Ilyen szituban voltam többször is. Mint például amikor meg kellett állnom a komáromi hidon mert magyar oldalon raktak közlekedési lámpákat és a Duna felett meg szinte mindig fúj/lengedezik a szél. Olyankor mintha ritkábban kapcsolt volna a venti. :)

Link to comment
Megosztás:

Na nekem aztán nagyon nincs fűtésem most a GSi-n hogy bejött a hideg idő. Mióta 0-5fok között van a hőmérséklet reggel, a hőfokjelző mutató alig hagyja el a kéket. Így szinte egyátalán nincs is fűtés a kocsiban. Gondolkoztam hogy lehet azért mert az első lökösöm nagybeömlősre van alakítva és a kétszer akkora lyukon kétszer annyi levegő megy be a hűtőhöz ami aztán jobban visszahül és ezért nincs fűtés. Már gondolkozom valami olyan megoldáson, ami félig letakarja a hűtőmet hogy legyen végre normális motorhőfok is, na meg fűtésem is. Majd a hétvégén kitalálok valamit. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a képet!

ZBandi!

Ezen a rajzon is látható, hogy a S128 hőgomba a kompresszort is megtudja szakítani....elképzelhető, hogy a tiéd az nem ilyen de valami védelemnek ott is kell lennie. :)

Te egész eddig "egyes" fokozatról beszéltél, ami a s29 jelű gomba, annak az égegyadta világon semmi köze ahhoz, hogy forog-e a mindkétventi, vagy nem, és ez úgyanúgy igaz az általad emlétett S128 asra is. Ha rosszlenne, nem indulna el a klímakompresszor, viszon teljes fordulaton mennének a ventik, vagy nem lenne "második" fokozat.

Soha nem vitattam, hogy nem tilthatná le a klímát, de neki venti problémája van. :)

Link to comment
Megosztás:

Na nekem aztán nagyon nincs fűtésem most a GSi-n hogy bejött a hideg idő. Mióta 0-5fok között van a hőmérséklet reggel, a hőfokjelző mutató alig hagyja el a kéket. Így szinte egyátalán nincs is fűtés a kocsiban. Gondolkoztam hogy lehet azért mert az első lökösöm nagybeömlősre van alakítva és a kétszer akkora lyukon kétszer annyi levegő megy be a hűtőhöz ami aztán jobban visszahül és ezért nincs fűtés. Már gondolkozom valami olyan megoldáson, ami félig letakarja a hűtőmet hogy legyen végre normális motorhőfok is, na meg fűtésem is. Majd a hétvégén kitalálok valamit. :)

Szerintem ne kókányolj takarással. Cseréld ki a rossz termosztátot azt jó lesz. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok kérdésem lenne. 1998 évjárat 1,4 16 szelep.

Fütés majdnemhogy nulla, alapjáraton álló helyzetben szépen felkúszik a mutatóm kb. 98 foknál bekapcsol a venti és széppen visszahűti párfokot. Ha viszont közlekedem akár város akár pálya a mutatom meg sem mozdul a visszintes helyzetből, és igy a meleg is elég gyengére sikerül. A csöveim mindenhol forróak a moitortérben, levegőt nyomja befelé (langyosat) termosztát cserélve, van valmi ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sztem meg a melyik szó való oda.

Én is kb. 1 hete tettem vissza ezt a takaró műanyagot, ha már van.

Nem tudom, ennek a takarónak mi a jelentősége, hiszen ha nyit termosztát akkor pont az a lényeg, hogy a menetszél hűtse a vizet. Végülis akkor miért kell takarni? :)

Sziasztok kérdésem lenne. 1998 évjárat 1,4 16 szelep.

Fütés majdnemhogy nulla, alapjáraton álló helyzetben szépen felkúszik a mutatóm kb. 98 foknál bekapcsol a venti és széppen visszahűti párfokot. Ha viszont közlekedem akár város akár pálya a mutatom meg sem mozdul a visszintes helyzetből, és igy a meleg is elég gyengére sikerül. A csöveim mindenhol forróak a moitortérben, levegőt nyomja befelé (langyosat) termosztát cserélve, van valmi ötlet?

Először is nézd meg, hogy a radiátor meleg-e amikor már szépen bemelegedett a víz, nézd meg, hogy a homlokfal fele menő két kábé 2-centi vastag gumicső is meleg-e oda-vissza. Aztán bebújhatsz az anyósoldali lábtérbe is, felnézel a belső-felső sarokban, oda megy a fűtésszabályzó bowden asszem egy kék kis karra van rápattintva. Nézd meg nincs-e leakadva.

Link to comment
Megosztás:

Még annyit hozzátennék, hogy nem tudom van e benne pollenszürő 3,5 éve van nálam mivel nem párásodik durván ezért soha nem foglalkoztam a pollenszürővel, még ha van benn eakkor sem. Motorkód egyébként X14XE

Ha nincs klimád, akkor a pollenszűrő végölis csakutastárszűrőként funkcionáll, ne hozza be a port, falevelet, stb. Ha eddíg nem hiányzott, nem volt gond vele ,akkor ne foglalkozz vele. Bár elég trutyis tud lenni egy év alatt.:

218666.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem is olyan létfontosságú az a lemez oda.. Ha nem találnál rá akkor szerintem elégséges ha jól rögzited a légszűrőházhoz a csövet, hogy le ne essen, és a másik végét meg valahogy a leömlőhöz/közelében rögzitsd.(mondjuk kötöződróttal, mert az ott ugyebár nem olvad meg) Tudom, elég "parasztos", mondhatni vészmegoldás, de szerintem ideiglenesen megteszi. :)

Szerintem meg picit számít, hogy mennyire meleg levegőt szív a gép.

A másik autónkon pl a menbrános szelep (ami állítja hogy meleg vagy hideget szívjon a fojtószelep/karbi/injektor) sajna hiányos, (ugye azt már írtam, hogy NEM Astra) a cső (motor elől vezeti ez is a meleget) alá van dugva, de így nem az igazi, kellene az eredeti alátétlemez, meg egy normális toldás. Akkor majd tuti nem eszik 10 -12 fölött télen.

Link to comment
Megosztás:

vihar fórumtársnak is ugyanaz a problémája mint nekem és ő már cserélt termosztátot. :)

Ha beindítod az autót és pár perc után már melegnek érzed a hűtő felé menő csövet akkot tuti nem zár a termosztátod. Elvileg a termosztátnak csak akkor kell nyitnia amikor már üzemmeleg a motor. Ha még kékben van a mutatód de már meleg a hűtő felé menő csöved akkor 100%, hogy a termosztát a ludas.

Én azt sem tartom kizártnak, hogy vihar betett új termosztátja is rossz. Neki is ezt a hűtő felé menő cső tapogatást kellene megnéznie.

Vihar! Szerintem mindenképpen cseréld a pollenszűrőt. Ha van klima ha nincs azért nem mindegy, hogy a szellőzőrendszered tiszta por és dzsuva vagy tiszta marad. Én tuti nem hagynám ki. Azt meg nézd meg, hogy a termosztát zár e rendesen, nem kizárt, hogy rossz az amit beletettetek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Létezhet olyan, hogy nekem a fűtéskapcsolók mögött (most szedtem szét mert egy-két izzót ki kellett cserélni) nincsenek vákumcsövek amelyek a belső levegő keringtetést vezérlik? Klímás 96-os. Egyéként ha bekapcsolóma belső kerigtetést hallani az anyósülés lábtere felöl egy kis puffanást... Azt hogy működik e még nem próbáltam, mert nem rég vettem a kocsit.

Illetve a motortérben a fűtéscsapon, ahol a vízcsövek mennek a beltérbe van egy kis vákumdob és abból jön ki egy vákumcső ami szintén a beltérbe megy. Az mi lehet?

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Létezhet olyan, hogy nekem a fűtéskapcsolók mögött (most szedtem szét mert egy-két izzót ki kellett cserélni) nincsenek vákumcsövek amelyek a belső levegő keringtetést vezérlik? Klímás 96-os. Egyéként ha bekapcsolóma belső kerigtetést hallani az anyósülés lábtere felöl egy kis puffanást... Azt hogy működik e még nem próbáltam, mert nem rég vettem a kocsit.

Illetve a motortérben a fűtéscsapon, ahol a vízcsövek mennek a beltérbe van egy kis vákumdob és abból jön ki egy vákumcső ami szintén a beltérbe megy. Az mi lehet?

Előre is köszi

Üdv!

Nem tudom, hogy létezhet-e. Nekem is 96-os klímás és ott van a két vákuumcső a kapcsoló végén lévő két kis fehér pöckön.

Az a kis vákuumdob (ha jól tudom) pedig azért felel, hogy ha elzártad a fűtést teljesen, akkor egyáltalán ne áramoljon meleg víz a radiátorba, így emelve a klíma hatásfokát.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem tudom, hogy létezhet-e. Nekem is 96-os klímás és ott van a két vákuumcső a kapcsoló végén lévő két kis fehér pöckön.

Az a kis vákuumdob (ha jól tudom) pedig azért felel, hogy ha elzártad a fűtést teljesen, akkor egyáltalán ne áramoljon meleg víz a radiátorba, így emelve a klíma hatásfokát.

Ez érdekes. Pedig hallom hogy nyit zár anélkül is vmi. Viszont nekem nem is úgy néznek ki a gombok mint a többi astrában ahogy nézem most a neten. Teljesen máshogy.. Lehet mert isuzu motoros és ezért más a klíma?

Nekem a gomb nem is mechanikus, mert ha jól tudom ott egy szelepet mozgat,nem? azért megy bele két cső, egyszer ezt egyszer azt. Nekem csak 4 darab kábel jön ki belőle (piros és fekete) ez a kis led viágítása, a rizssem izzókról jön, illetve egy kék és egy zöld. És ugyanúgy 4 kábel a klímakapcsolóról, egyébként a gombokban egy kis nyák van. Majd csinálok képet, hátha látott már ilyen gombokat vki, rajtam kívül... :)

Link to comment
Megosztás:

Helo!

Köztudottan az F Astra egy párás autó(legalábis én még ezt megcáfoló emberrel nem találkoztam)

De nekem konkrétan türhetö egy darabig,de kb fél órás esőben menés után beázik a szürü na és akkor nem párás hanem vizes az ablakom belül...Leg utóbbi esős éjszakázásom során odáig jutottam hogy feltéptem amotorháztetőt és kibasztam a szűrüt a p...ba.

Volt valakinek esetleg hasonló baja?Amugy minden a hején van töbször néztem már.

Az a széles elvezető az is be van szépen illesztve,de mivel ez a 2. f astrám nekem mintha az előzöböl rémlene valami hogy még volt ott valami közvetlen a szűrőn(bár lehet nem gyárilag volt ott) Ja és az az autó nem is párásodott!

Másik kérdés: (nem értek hozzá)

Klima hogyan üzemel ezekben az autókban?Levegö keringést át kell álitani?(arra gondolok itt hogy kivülröl vagy a benti keringetésre kell-e álitani?)

Amugy bekapcsolom, a motorhangon picit hallani hogy lefojtódik egy pillanatra,de nem fúj hideget.Mi lehet a probléma?

Várom az esetleges segító mondatokat,amit előre is köszönök!

Link to comment
Megosztás:

Helo!

Köztudottan az F Astra egy párás autó(legalábis én még ezt megcáfoló emberrel nem találkoztam)

De nekem konkrétan türhetö egy darabig,de kb fél órás esőben menés után beázik a szürü na és akkor nem párás hanem vizes az ablakom belül...Leg utóbbi esős éjszakázásom során odáig jutottam hogy feltéptem amotorháztetőt és kibasztam a szűrüt a p...ba.

Volt valakinek esetleg hasonló baja?Amugy minden a hején van töbször néztem már.

Az a széles elvezető az is be van szépen illesztve,de mivel ez a 2. f astrám nekem mintha az előzöböl rémlene valami hogy még volt ott valami közvetlen a szűrőn(bár lehet nem gyárilag volt ott) Ja és az az autó nem is párásodott!

Másik kérdés: (nem értek hozzá)

Klima hogyan üzemel ezekben az autókban?Levegö keringést át kell álitani?(arra gondolok itt hogy kivülröl vagy a benti keringetésre kell-e álitani?)

Amugy bekapcsolom, a motorhangon picit hallani hogy lefojtódik egy pillanatra,de nem fúj hideget.Mi lehet a probléma?

Várom az esetleges segító mondatokat,amit előre is köszönök!

párás-nempárás, nekem nem vészes, de nincs is pollenszűrőm :D Pont tegnap este vergődtünk pár oldalnyit hogy volt -e a pollenszűrőn valami takarás, közvetlen a szűrőn de végülis a végeredmény az lett hogy nem lett. Utólag lehet csinálni rá valamit biztos, de ha közvetlen lezárjuk a szűrőt akkor mit szűr? saját magát? :) A klímára nem tudok okosságot mert olyanom sincs, de azt nem én vettem ki :lol: . Gáz van benne? :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.