Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

sziasztok.

nem tudom a szelvedot paratlanitani sehogy csak szivacscsal!

polenszurot nemreg csereltem,a beazast szilikonnal megallitottam.

van egy olyan kerdesem hogy milyen erosen kell fuja a ventilator

a levegot a szelvedore ha a kapcsolo arra van allitva es minden mast

bezarok?

mert alig erzodik nalam ilyen esetben.

ha a szelvedo fuvokajaval van a problema hogy lehet orvosolni?

koszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

nem tudom a szelvedot paratlanitani sehogy csak szivacscsal!

polenszurot nemreg csereltem,a beazast szilikonnal megallitottam.

van egy olyan kerdesem hogy milyen erosen kell fuja a ventilator

a levegot a szelvedore ha a kapcsolo arra van allitva es minden mast

bezarok?

mert alig erzodik nalam ilyen esetben.

ha a szelvedo fuvokajaval van a problema hogy lehet orvosolni?

koszi

Nem lehet, hogy a belső keringető van beragadva vagy ilyesmi és nem kintről szív?

Link to comment
Megosztás:

a belso levegokeringeto mukodik rendesen mert hallatszik amikor ki be kapcsol.

de engem az is erdekelne menyire kell fujon a szelvedo elotti fuvoka mert

nekem alig fuj valamit?

Nem mértem le, de nekem fúj annyira hogy 3-ason akkor is leküldi a szélvédőt ha 3-an ülünk benne és belső keringtetés be van kapcsolva 4-esen hajszárító. Egyetlen mértékegység amit tudok hogy apám könnyezik tőle 3-ason :) Ha 80gramos A4-as lapot teszek a szélvédő elé azt eldobja. Szóval azért fúj az sztem. legalábbis kéne neki :D

Link to comment
Megosztás:

a belso levegokeringeto mukodik rendesen mert hallatszik amikor ki be kapcsol.

de engem az is erdekelne menyire kell fujon a szelvedo elotti fuvoka mert

nekem alig fuj valamit?

Lehet, hogy nem jól működnek a terelőlapok vagy az odavezető csövekkel van a baj. Volt már törve, buherálva nálad vagy az előző tulaj(ok)nál, nem tudni? Nem fújja ki valahol a műszerfalba a levegőt? Nézd meg, hogy rendesen viszi-e a bowdent a tekerőgomb amikor a fújás irányát állitgatod...be kell nézni az anyósülés felőli oldalon a középkonzol alá... Nekem el van törve az a rögzitőbizbasz ami a gombok mögött rögzitik és rögzitenem kellett hogy működjön - igaz, nekem a hőmérsékletállió gombhoz tartozó. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Érdeklödni szeretnék, hogy mi lehet a probléma a kocsimmal!

A kocsi: 97-es F astra, 1.6 16V, gyári klimás.

A jelenség: nem müködik a hütőventi 1. fokozata. Sem akkor amikor a viz eléri a 100 fokot, se amikor a klima gombját benyomom. Továbbá a klimahűtőventi sosem kapcsol be! (Nyár elején még minden működött frankón)

A hűtőventi 2. fokozata kapcsol be akkor, amikor klimázok, avagy ha a viz nagyon felmelegszik (a pirosba ér a mutató)

Ha le van kapcsolva a befujoventi, akkoris megy 1-es fokozaton. 1-2-3-4en működik rendesen, de 0-n nem kéne mennie. Télen hideg lesz:S

A kérdésem: Mi lehet a baj, és hogy tudom ellenőrizni?

Üdv: Peti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Érdeklödni szeretnék, hogy mi lehet a probléma a kocsimmal!

A kocsi: 97-es F astra, 1.6 16V, gyári klimás.

A jelenség: nem müködik a hütőventi 1. fokozata. Sem akkor amikor a viz eléri a 100 fokot, se amikor a klima gombját benyomom. Továbbá a klimahűtőventi sosem kapcsol be! (Nyár elején még minden működött frankón)

A hűtőventi 2. fokozata kapcsol be akkor, amikor klimázok, avagy ha a viz nagyon felmelegszik (a pirosba ér a mutató)

Ha le van kapcsolva a befujoventi, akkoris megy 1-es fokozaton. 1-2-3-4en működik rendesen, de 0-n nem kéne mennie. Télen hideg lesz:S

A kérdésem: Mi lehet a baj, és hogy tudom ellenőrizni?

Üdv: Peti

A hűtőbordák ventilátorai egyszerre működnek. A benti kapcsolóval a fűtéskonzolon nem a kinti ventiket szabályzod. Ha be van kapcsolva a klíma, akkor 1-es fokozaton mindig működni fog a befújóventilátor. A két venti a hűtőbordáknál 1-es fokozatban üzemelnek, ha be van kapcsolva a klíma vagy felmelegedett a víz. Kettes fokozat csak akkor van, ha üzemel a klíma és fel is melegedett mellé a víz 100 fokra.

Nekem is volt hasonló jelenségem. Ha felmelegedett a víz 100 fokra, akkor nem kapcsoltak be a ventik, de a klímagombra bekapcsoltak a ventilátorok elől, nálam egy kontakthiba a nyomásérzékelőknél okozta a problémát.

Link to comment
Megosztás:

A hűtőbordák ventilátorai egyszerre működnek. A benti kapcsolóval a fűtéskonzolon nem a kinti ventiket szabályzod. Ha be van kapcsolva a klíma, akkor 1-es fokozaton mindig működni fog a befújóventilátor. A két venti a hűtőbordáknál 1-es fokozatban üzemelnek, ha be van kapcsolva a klíma vagy felmelegedett a víz. Kettes fokozat csak akkor van, ha üzemel a klíma és fel is melegedett mellé a víz 100 fokra.

Nekem is volt hasonló jelenségem. Ha felmelegedett a víz 100 fokra, akkor nem kapcsoltak be a ventik, de a klímagombra bekapcsoltak a ventilátorok elől, nálam egy kontakthiba a nyomásérzékelőknél okozta a problémát.

Tudom, hogy a befujoventi nincs kapcsolatban a kinti hűtőkkel, kivéve ha a klimát benyomod mert akkor 1es fokozaton fujja be a levegőt, és kint is megy a 2 venti lassu fokozaton egyszerre. Azaz kellene mennie, de nekem nem müködik, csak a 2es fokozata a vízhűtőventinek, és eddig akárkihez vittem, senki nem tudott vele mit csinálni. Szeretném tudni, hogy melyik lehet a reléje a hűtőventi meg klimaventi 1. fokozatának.

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy a befujoventi nincs kapcsolatban a kinti hűtőkkel, kivéve ha a klimát benyomod mert akkor 1es fokozaton fujja be a levegőt, és kint is megy a 2 venti lassu fokozaton egyszerre. Azaz kellene mennie, de nekem nem müködik, csak a 2es fokozata a vízhűtőventinek, és eddig akárkihez vittem, senki nem tudott vele mit csinálni. Szeretném tudni, hogy melyik lehet a reléje a hűtőventi meg klimaventi 1. fokozatának.

Szia!

Olyan nincs, hogy klímaveniti egyes fokozat, a ventilátorok "egyes" fokozatban sorba vannak kötve. És neked szerintem azért nincs "egyes" fokozatod mert a klímaventi vagy rossz, vagy kontakthibás. Mivel mikor elindítod a klímát akkor a hűtőventi teljes fordulaton elindul, azaz direktbe kapja a szuflát, és a klímaventi egyáltalán nem müködik, valószinüleg nem relé gond lesz. Először bizonyosodj meg róla, hogy a klímaventi mükdödőképes-e.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Olyan nincs, hogy klímaveniti egyes fokozat, a ventilátorok "egyes" fokozatban sorba vannak kötve. És neked szerintem azért nincs "egyes" fokozatod mert a klímaventi vagy rossz, vagy kontakthibás. Mivel mikor elindítod a klímát akkor a hűtőventi teljes fordulaton elindul, azaz direktbe kapja a szuflát, és a klímaventi egyáltalán nem müködik, valószinüleg nem relé gond lesz. Először bizonyosodj meg róla, hogy a klímaventi mükdödőképes-e.

Szia, megvolt. Levettem a lököst, direktbe adtam neki az akksirol 12V-ot, és ment. Viszont amikor benyomom a klima gombját, nem megy. Se a vizhűtő venti!

Link to comment
Megosztás:

Szia, megvolt. Levettem a lököst, direktbe adtam neki az akksirol 12V-ot, és ment. Viszont amikor benyomom a klima gombját, nem megy. Se a vizhűtő venti!

Jól értem, hogy klima be akkor egyik sem ha pedig a víz felmelegszik akkor mindegyik?

Ha így van akkor nem lehet, hogy leközösítették a két ventit és csak a meleg vízre kapcsol? Láttam már utólag betett klímákat ahol össze vissza kókányoltak a venti bekötéssel. Neked gyári a klíma?

Link to comment
Megosztás:

Szia, megvolt. Levettem a lököst, direktbe adtam neki az akksirol 12V-ot, és ment. Viszont amikor benyomom a klima gombját, nem megy. Se a vizhűtő venti!

A csatlakozóban egy multiméterrel nézd meg, hogy a klima bekapcsolásakor ott van-e a 12V, ill ~6V, azért mondom ezt, mert nekem a csatlakozom volt kontaktos, mikor ugyanez a problémám volt, csak a vízhűtővel.

András

Link to comment
Megosztás:

Jól értem, hogy klima be akkor egyik sem ha pedig a víz felmelegszik akkor mindegyik?

Ha így van akkor nem lehet, hogy leközösítették a két ventit és csak a meleg vízre kapcsol? Láttam már utólag betett klímákat ahol össze vissza kókányoltak a venti bekötéssel. Neked gyári a klíma?

Szia! Ha a klima be, akkor egyik sem, ha a viz melegszik szintén egyik sem, amikor a viz már nagyon meleg (a pirosba ér a mutató, akkor a 2.es fokozaton megy a vizhűtöventi)

Nekem gyári, persze. Az a baj, nem megy az 1.es fokozat sehogy. Se klimával, se ha a viz melegszik. Ennek a hibakeresésben szeretnék segitséget kérni. Valami a relékkel lehet valószinüleg, nekem van kapcsolási rajzom is, de fogalmam nincs melyik relé hol van!!

Link to comment
Megosztás:

Szia! Ha a klima be, akkor egyik sem, ha a viz melegszik szintén egyik sem, amikor a viz már nagyon meleg (a pirosba ér a mutató, akkor a 2.es fokozaton megy a vizhűtöventi)

Nekem gyári, persze. Az a baj, nem megy az 1.es fokozat sehogy. Se klimával, se ha a viz melegszik. Ennek a hibakeresésben szeretnék segitséget kérni. Valami a relékkel lehet valószinüleg, nekem van kapcsolási rajzom is, de fogalmam nincs melyik relé hol van!!

Szia!

A reléket a biztosítéktábla felett találod egy külön műanyagon rögzítve, elvileg ami a müanyagon van az mind a klímáé. Van még egy relé a motortérben is, de annak ha jól emlékszem nincs szerepe a hűtésben.

András

Link to comment
Megosztás:

Nálam a kesztyűtartó közelében vannak a klímarelék gyárilag... :)

Motortérben csak a kompresszor reléje van elvileg ha gyári minden benne és nem valami utólagos Diavia klíma.

Nem tudom a tiéd milyen de ha 2 vízgomba van hűtőnél akkor az egyik lehet rossz...

Link to comment
Megosztás:

Nálam a kesztyűtartó közelében vannak a klímarelék gyárilag... :)

Motortérben csak a kompresszor reléje van elvileg ha gyári minden benne és nem valami utólagos Diavia klíma.

Nem tudom a tiéd milyen de ha 2 vízgomba van hűtőnél akkor az egyik lehet rossz...

De attól még, mikor bekapcsolja a klímát még mennie kéne "egyes" fokozatban, de neki nem megy. Úgyhogy szerintem nem az a ludas.

Link to comment
Megosztás:

Egyes hűtőventi fokozatot hőgomba kapcsolja relén keresztül és ugyanazt a relét használja a klíma is. Viszont klíma indításnál a 2 ventit sorba kapcsolja és együtt mennek lassan, ha melegszik a víz és a felső hőgomba bekapcsol akkor kapcsolja az egyes fokozatot, ha ez nem elég és az alsó hőgomba is bekapcsol akkor mind a 2 ventilátort elindítja párhuzamos kapcsolásban azaz "padlógázon", ha ez sem elegendő akkor az alsó hőgombának a 2-ik kimenete megszakítja a kompresszor testjét és leáll a klíma.

Link to comment
Megosztás:

Egyes hűtőventi fokozatot hőgomba kapcsolja relén keresztül és ugyanazt a relét használja a klíma is. Viszont klíma indításnál a 2 ventit sorba kapcsolja és együtt mennek lassan, ha melegszik a víz és a felső hőgomba bekapcsol akkor kapcsolja az egyes fokozatot, ha ez nem elég és az alsó hőgomba is bekapcsol akkor mind a 2 ventilátort elindítja párhuzamos kapcsolásban azaz "padlógázon", ha ez sem elegendő akkor az alsó hőgombának a 2-ik kimenete megszakítja a kompresszor testjét és leáll a klíma.

Nem úgy van az, az a hőgomba és relé egyedül a vízhűtésért felelős, mikor nem megy a klíma, klimás üzemben nincs semmi szerepe annak hogy zár vagy nem zárja az áramkört a relé. A kíma bekapcsolásakor elindulnak sorbakötve a ventik, ha kell, ha nem azok mennek, semmi köze a vízhőfoknak hozzá, épp ezért teljesen mindegy hogy az a relé zár vagy nem zár.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Ne haragudjatok a zavarásért csak érdeklődni szeretnék.Direkt szürő van a kocsimba és most télre vissza akarom rakni az eredeti levegő szürőt.De kidobtam azt a lemezt ami ott van a kipufogó leömlőnél ahonna szívja a meleg levegőt amég nem melegszik fel a motor.Nem tud valaki olyan eladó lemezt.Mert itt voltam a legközelebbi bontóba és ott nem volt.Egy ilyen lemezért meg nem fogok utazni kb 100 km-t.Vagy valaki nem tudná megmondani hogy mi ennek a hivatalos neve vagy hogy kereshetnék rá neten?A választ előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Ne haragudjatok a zavarásért csak érdeklődni szeretnék.Direkt szürő van a kocsimba és most télre vissza akarom rakni az eredeti levegő szürőt.De kidobtam azt a lemezt ami ott van a kipufogó leömlőnél ahonna szívja a meleg levegőt amég nem melegszik fel a motor.Nem tud valaki olyan eladó lemezt.Mert itt voltam a legközelebbi bontóba és ott nem volt.Egy ilyen lemezért meg nem fogok utazni kb 100 km-t.Vagy valaki nem tudná megmondani hogy mi ennek a hivatalos neve vagy hogy kereshetnék rá neten?A választ előre is köszönöm.

Semmi gáz, de az alkatrész rovatba (is ) írdd be a keresek topicba, a motorkód autó évjárattal együtt. Az a fémlemez a motorblokk előtt.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem is olyan létfontosságú az a lemez oda.. Ha nem találnál rá akkor szerintem elégséges ha jól rögzited a légszűrőházhoz a csövet, hogy le ne essen, és a másik végét meg valahogy a leömlőhöz/közelében rögzitsd.(mondjuk kötöződróttal, mert az ott ugyebár nem olvad meg) Tudom, elég "parasztos", mondhatni vészmegoldás, de szerintem ideiglenesen megteszi. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem úgy van az, az a hőgomba és relé egyedül a vízhűtésért felelős, mikor nem megy a klíma, klimás üzemben nincs semmi szerepe annak hogy zár vagy nem zárja az áramkört a relé. A kíma bekapcsolásakor elindulnak sorbakötve a ventik, ha kell, ha nem azok mennek, semmi köze a vízhőfoknak hozzá, épp ezért teljesen mindegy hogy az a relé zár vagy nem zár.

Srácok, itt a kapcsolási rajz. Ha tudtok segiteni, rajta! :

0800.jpg

Egyébként itt az összes rajz, A3ba ######ány nyomtathato:

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/index.htm

Már csak egy olyan kéne, ami rajta van mék relé hol van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.