Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Egy régebbi szerelés alkalmával úgy sikerült visszatenni a belső keringetés kapcsolóját, hogy nem akad meg miután benyomom. Egy kis műanyag pöcök hiányzik az aljából. Át lehet ezt hidalni valahogy? (azon kívül hogy ujjal tartsam meg effélék...) (venni meg nem nagyon akaródzik újat/bontottat..)

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Egy régebbi szerelés alkalmával úgy sikerült visszatenni a belső keringetés kapcsolóját, hogy nem akad meg miután benyomom. Egy kis műanyag pöcök hiányzik az aljából. Át lehet ezt hidalni valahogy? (azon kívül hogy ujjal tartsam meg effélék...) (venni meg nem nagyon akaródzik újat/bontottat..)

Köszi

Akkor tartsd. :D

Nem értem, miért nem ér meg pár száz forintot, venni egy bontottat. :)

Link to comment
Megosztás:

Egy régebbi szerelés alkalmával úgy sikerült visszatenni a belső keringetés kapcsolóját, hogy nem akad meg miután benyomom. Egy kis műanyag pöcök hiányzik az aljából. Át lehet ezt hidalni valahogy? (azon kívül hogy ujjal tartsam meg effélék...) (venni meg nem nagyon akaródzik újat/bontottat..)

Köszi

Nem véletlen azt a kis réz pogácsát hagytad el belőle ami a kényszerpályában mozog? Ha tudsz csináltass olyat, de a bontott sem drága. Egy hétig finomabban nyomog a gázpedált és már meg is van az ára a megtakarított benzinből :D

Link to comment
Megosztás:

De valószínűleg azt a kis rézpogácsát hagytam ki (elég régen és jön a tél:)).

Ezt szűrtem le idáig:

Nem műkszik a belsőlevegő keringetés gombja és jön a tél.

Nekem túl bonyolult ez az összefüggés! :) :D :D

Vagy a külső lezárásával és a belső keringetésével egy jófajta szaunát akarsz csinálni a kocsiból? Akkor már értem... :D

Link to comment
Megosztás:

Ezt szűrtem le idáig:

Nem műkszik a belsőlevegő keringetés gombja és jön a tél.

Nekem túl bonyolult ez az összefüggés! :) :D :D

Vagy a külső lezárásával és a belső keringetésével egy jófajta szaunát akarsz csinálni a kocsiból? Akkor már értem... :D

:D

Tapasztalatom az volt hogy így gyorsabban bemelegszik... a kocsi. Na igen a pára. Amíg jó volt, -jó régen- addig valahogy hasznosnak tűnt ez a funkció. Előbb inkább legyen jó a kapcsoló, a kinti szagokat is kinn tudja tartani..:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Olyan kérdésem lenne,hogy a műszerfalon a középső dupla levegőrácson nem jön,csak hideg levegő,a két szélsőn pedig meleg,amikor melegre állítom.

Mondtak már sok mindent-gyárilag ilyen,típushiba-de láttam már olyan astra f-et,amiben teljesen jó volt a fűtés,mindegyiken azonos meleg jött.

Gombok jól működnek.

Erről tud valaki tanácsot adni,mi lehet a baj???

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Olyan kérdésem lenne,hogy a műszerfalon a középső dupla levegőrácson nem jön,csak hideg levegő,a két szélsőn pedig meleg,amikor melegre állítom.

Mondtak már sok mindent-gyárilag ilyen,típushiba-de láttam már olyan astra f-et,amiben teljesen jó volt a fűtés,mindegyiken azonos meleg jött.

Gombok jól működnek.

Erről tud valaki tanácsot adni,mi lehet a baj???

Köszi

Én annyit tudok mondani ami nálam meg oldott a a problémát. Nekem is hűvösebb levegő jött középről még agyári 7éves pollen szűrővel ami lyukas is volt és naon retkes is. Kicseréltem a szűrőt és azóta egyforma levegő jön minden honnan. Nállam ez volt a gond a lyukas szűrő de majd a nagyok meg mondják:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Olyan kérdésem lenne,hogy a műszerfalon a középső dupla levegőrácson nem jön,csak hideg levegő,a két szélsőn pedig meleg,amikor melegre állítom.

Mondtak már sok mindent-gyárilag ilyen,típushiba-de láttam már olyan astra f-et,amiben teljesen jó volt a fűtés,mindegyiken azonos meleg jött.

Gombok jól működnek.

Erről tud valaki tanácsot adni,mi lehet a baj???

Köszi

Én úgy tudom ez nem típus hiba hanem típus tulajdonság. Oda több hideg jön, hogy állítólag a vezető a melegtől ne aludjon be. Nekem is hideg ill. hidegebb jön onnan mint a tőbbiből. Csak akkor jön onnan is jó meleg ha oda tekerem a szellőzékapcsolót mármint, hogy csak ott nyomja és a ventillátort is legalább 2-esre állítom.

Van aki kivette a rácsot és berakott egy mosogatószivacsot mögé, mert zavarta. Engem általában nem zavar, ha mégis akkor elállítom, hogy lefele nyomja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Olyan kérdésem lenne,hogy a műszerfalon a középső dupla levegőrácson nem jön,csak hideg levegő,a két szélsőn pedig meleg,amikor melegre állítom.

Mondtak már sok mindent-gyárilag ilyen,típushiba-de láttam már olyan astra f-et,amiben teljesen jó volt a fűtés,mindegyiken azonos meleg jött.

Gombok jól működnek.

Erről tud valaki tanácsot adni,mi lehet a baj???

Köszi

Nekem pl pont fordítva van, középről melegebb jön, mint a szélekről. :D

Ez ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget Mindenkinek!

A pollenszűrő új. Ha mindegyik astra f ilyen lenne,akkor nem is zavarna annyira,de van akinek csak középen,van olyan akinek mindegyik levegőztetőn meleg jön,stb.

Annyira jöttem rá,hogy csak akkor fúj meleget középen,ha a kapcsolót nem az ablakra,hanem szembe és a lábhoz állítom,és bekapcsolom a belső keringetést!!!De akkor párásodik az ablak.:-(

Van még ötletetek?

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom ez nem típus hiba hanem típus tulajdonság. Oda több hideg jön, hogy állítólag a vezető a melegtől ne aludjon be. Nekem is hideg ill. hidegebb jön onnan mint a tőbbiből. Csak akkor jön onnan is jó meleg ha oda tekerem a szellőzékapcsolót mármint, hogy csak ott nyomja és a ventillátort is legalább 2-esre állítom.

Van aki kivette a rácsot és berakott egy mosogatószivacsot mögé, mert zavarta. Engem általában nem zavar, ha mégis akkor elállítom, hogy lefele nyomja.

Bezony, a csatorna két részre van osztva, a felső egy harmadból állandóan hideg levegő jön, az alsót tudod szabályozni. A felsőbe kell tömni a szivacsot, hártánya, hogy nyáron nem nyom annyi friss levegőt, mert ugye egy harmada el van zárva.

209113.jpg

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget Mindenkinek!

A pollenszűrő új. Ha mindegyik astra f ilyen lenne,akkor nem is zavarna annyira,de van akinek csak középen,van olyan akinek mindegyik levegőztetőn meleg jön,stb.

Annyira jöttem rá,hogy csak akkor fúj meleget középen,ha a kapcsolót nem az ablakra,hanem szembe és a lábhoz állítom,és bekapcsolom a belső keringetést!!!De akkor párásodik az ablak.:-(

Van még ötletetek?

Ha, jól emlékszem még a kezelési útmutatóban is benne van, hogy középen hűvösebb levegőt nyom a fentebb emlitett okokból. Az is benne van, hogy milyen kapcsolóállásnál melyik szellőzőt kell(ene) lezárni, hogy az ikonoknak megfelelő helyeken a maximális szellőzést biztositsa, ugyanis mindenhol fúj mindig valamennyit. Nekem teljesen feltekert fűtésnél középről is meleg jön még ha nem is olyan meleg mint a szélsőkből. Ott a terelőlapát úgy állitódik, hogy "kevert" levegőt fúj be. Nem tudom lehet-e rajta állitani, de egyesek tényleg tömtek oda valamit (pl. szivacsot) és ezáltal csak a fűtéshőfok szabályzó által beállitott hőmérsékletű levegőt tolja be a venti...

szerk.: Na, tessék, közben már kép is lett hozzá... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hónapja vagyok tulaj... s most vettem észre igazából, hogy nehezen melegszik fel üzemi hőfokra a gép... Fűtés is alig van benne! Mennyi idő alatt melegszik fel nektek üzemi hőmérsékletre a gép? / Nekem ilyen időben nem melegszik fel!!! A kék sáv közepéig jut el a mutató.../ Arra gondoltam, lehet hogy a termosztátom mondta be az unalmast?

A fűtést maxra csavartam, 4-5 Km után már érzem hogy jön a meleg(ecske) , de jobban zavar az, hogy nem üzemi hőfokon üzemel a gép...

Pollenszűrőt nem néztem még ( fentebb olvastam, hogy sok esetben ez okozza a párásodást, gyengébb fűtést... ). A belső levegőkeringtetés gomb működik ( hallani, hogy szisszenik amikor kapcsolom ).

Tanácsokat előre is köszönöm!

Üdv: demars

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hónapja vagyok tulaj... s most vettem észre igazából, hogy nehezen melegszik fel üzemi hőfokra a gép... Fűtés is alig van benne! Mennyi idő alatt melegszik fel nektek üzemi hőmérsékletre a gép? / Nekem ilyen időben nem melegszik fel!!! A kék sáv közepéig jut el a mutató.../ Arra gondoltam, lehet hogy a termosztátom mondta be az unalmast?

A fűtést maxra csavartam, 4-5 Km után már érzem hogy jön a meleg(ecske) , de jobban zavar az, hogy nem üzemi hőfokon üzemel a gép...

Pollenszűrőt nem néztem még ( fentebb olvastam, hogy sok esetben ez okozza a párásodást, gyengébb fűtést... ). A belső levegőkeringtetés gomb működik ( hallani, hogy szisszenik amikor kapcsolom ).

Tanácsokat előre is köszönöm!

Üdv: demars

Nagyon valószínű, hogy a temosztát a ludas, nem zár el, egyből megy a hűtőbe a víz, lassabban melegszik, nem fűt stb. A mocinak sem jó, mert sokat fogyszt, jobban kopik, mert sokat megy hidegen, meg ugye meg lehet fagyni benne. A termosztát olyan 3-5 ezer forint, és tipustól függ milyen egyszerű cserélni. Neked milyen van? Motorkód? c14 nz, se, ....?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hónapja vagyok tulaj... s most vettem észre igazából, hogy nehezen melegszik fel üzemi hőfokra a gép... Fűtés is alig van benne! Mennyi idő alatt melegszik fel nektek üzemi hőmérsékletre a gép? / Nekem ilyen időben nem melegszik fel!!! A kék sáv közepéig jut el a mutató.../ Arra gondoltam, lehet hogy a termosztátom mondta be az unalmast?

A fűtést maxra csavartam, 4-5 Km után már érzem hogy jön a meleg(ecske) , de jobban zavar az, hogy nem üzemi hőfokon üzemel a gép...

Pollenszűrőt nem néztem még ( fentebb olvastam, hogy sok esetben ez okozza a párásodást, gyengébb fűtést... ). A belső levegőkeringtetés gomb működik ( hallani, hogy szisszenik amikor kapcsolom ).

Tanácsokat előre is köszönöm!

Üdv: demars

Az a áteresztő, korán nyitó/nyitvamaradó termosztát jele.

A motorkódodat, meg a kocsid évjáratát írd már be légyszi az aláírásodba... úgy könnyebben tudunk segíteni...

Link to comment
Megosztás:

De valószínűleg azt a kis rézpogácsát hagytam ki (elég régen és jön a tél:)). Csináltam volna már, ha tudnám, hogy néz ki. Ha valakinek van képe erről és föltenné, nagyon megköszönném. Túl keveset megyek 1 hét alatt..

Kb 6 mm átmérőjű 2mm vastag lapos korong mind a két oldalán középen 1mm magas kis tengely .Mint a gyerek játékban a lendkerék

Link to comment
Megosztás:

De valószínűleg azt a kis rézpogácsát hagytam ki (elég régen és jön a tél:)). Csináltam volna már, ha tudnám, hogy néz ki. Ha valakinek van képe erről és föltenné, nagyon megköszönném. Túl keveset megyek 1 hét alatt..

Így.:

210110.jpg

Esetleg szétszedett órából lehetne bele faragni egy fogaskerékből, vagy ahogy Sim76 írta kisautóból lendkerék.

Link to comment
Megosztás:

Rajzszeg, rövidebbre vágott tüskével? :D

Szerintem mind a két oldalán van pöcök, és kell a vastagsága is úgy rémlik. Ez igazából annyit csinál hogy egy kulisszában sétálgat és egy nyomásra bentmarad, minden másodikra pedig kiakad. Mint a golyóstoll gombja :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.