Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Skyrangr-l lebeszéltem, kiszerelem a kompresszort, valamikor leviszem neki, aztán mikor lesz zsetonom rá, akkor megcsinálja nekem pöpecre. Holnap még ad árajánlatot. Úgyhogy vennem kell 1463-as hosszbordást, ideiglenesen, majd mikor visszakerül a kompresszor, akkor kap zsírúj 1803-as szíjt. <_<

Köszi Gabi! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok !

A hétvégén pollenszűrőt cseréltem.

Észrevettem, hogy a belső keringetés kapcsolója nem mozgatja azt a két lamellát, amelyek a szellőztető ventillátor mellett vannak.

Vagyis nem lehet belső keringetésre kapcsolni.

Emlékszem, hogy régen még álló helyzetben, levett gyújtással is lehetett hallani ezeknek a lamelláknak a mozgását, ha megnyomtam a keringetés kapcsolót.

Kérdeésem:

Hogyan, mi működteti ezeket a lamellákat?

Mi lehet a hiba ?

A szervizkönyvben csak a kapcsoló ki- és beszereléséről írnak valamit, de a működésről semmit.

Ha jól gondolom akkor ez valami pneumatikus ill. vákumos szerkezet.

A autó egy 95-ös klímás Astra F

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

A hétvégén pollenszűrőt cseréltem.

Észrevettem, hogy a belső keringetés kapcsolója nem mozgatja azt a két lamellát, amelyek a szellőztető ventillátor mellett vannak.

Vagyis nem lehet belső keringetésre kapcsolni.

Emlékszem, hogy régen még álló helyzetben, levett gyújtással is lehetett hallani ezeknek a lamelláknak a mozgását, ha megnyomtam a keringetés kapcsolót.

Kérdeésem:

Hogyan, mi működteti ezeket a lamellákat?

Mi lehet a hiba ?

A szervizkönyvben csak a kapcsoló ki- és beszereléséről írnak valamit, de a működésről semmit.

Ha jól gondolom akkor ez valami pneumatikus ill. vákumos szerkezet.

A autó egy 95-ös klímás Astra F

Vákuummal üzemel a belső keringetés és csak járó motornál, legalábbis nálam. (Szintúgy klímás Astra)

Lehet lecsúsztak a vákuumcsövek, vagy a pollenszűrő alatt található vagy a műszerfalban.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
...a klíma hűtő teljesen ugyan akkora, mint a vízhűtő, és teljesen eltakarja, azaz előtte van.

Inkább használd intercoolernek B) több haszna lesz ahogy elnézem.. :huh: :lol: ^_^

Link to comment
Megosztás:

A kupakot kicseréltem, Bárdinál 1000Ft volt, de semmit nem használt, ugyanúgy melegedik továbbra is.

Az autó eleje teljesen le lett csupaszítva április-május környékén, még a ventillátorok is le voltak szedve, és úgy mostam kb 5 percig magasnyomásúval, kb 2 méterről, és szedett le cuccost róla.

A 2-es ventillátor nem ment, mert a szénkefék be voltak ragadva, de meg lett csinálva, és most mind a kettő megy 1-es és 2-es fokozatban is. Ha beindítom a klímát, akkor az 1-es venti, és a vízhűtő mögötti elindul, és ha bemegy 100-ba, vagy a fölé a hőmérséklet, akkor indul a 2-es is, de az hamar visszahűti 99-100 fok körűlre.

Ha a klíma beindul, megfogja a motort egy picit, csak nekem az a furca, hogy kell neki idő, amíg tökéletes hideget fúj be, klímás szerint tökéletes a klíma. Amúgy manuális a klíma. A párologtató minden tavasszal takarítva van klíma habbal, ha erre gondoltál.

Nekem az lesz a tippem, hogy lehet hogy a klíma hűtője nem engedi át a menetszelet, és ezért nem tud rendesen lehűlni a vizem, mivel a klíma hűtő teljesen ugyan akkora, mint a vízhűtő, és teljesen eltakarja, azaz előtte van.

A klímára passzolok, nekem nemrég volt hatásmérésen és 96%-ot dobott rá a gép. Azonnal nem fog hűteni, de 5 percet sokallom, bár azt megfigyeltem, ha egész nap sütötte a nap a műszerfalat, akkor tovább tart a hűvös érkezése, de ez mondjuk logikus is. Igen, arra a habos megoldásra gondoltam.

Nálam a klímahűtő minimálisan de kisebb mint a vízhűtő, de akkor nincs más megoldás, eldönteni a vízhűtőbordát és úgy megnézni mi a helyzet a kettő között. Már ha ki lehet dönteni, de nekem rémlik, hogy dönthető a motor felé.

Esetleg még lehet az, hogy a fagyásérzékelőd döglődik és hamarabb kapcsolja le a klímát. Lehet még a kompresszorral is valami gáz, bár általában akkor eléggé hangos tud lenni, mint most nekem, hogy kifogyott a gáz és meg is adta magát csontra, zörög mint a fene.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Hello!

A múltkor megtaláltam itt egy képekkel ellátott útmutatót pollenszűrő cseréhez. Ha valaki tudja hogy ez hol van, be tudná nekem linkelni, hogy ne kelljen órákig keresgélnem?

Keresem még az Astra F könyvének (vagy minek) pdf változatát, amit 1X már elmentettem, de nem tudom hol van.

Köszönet és hála!

Üdv

Cosso

Link to comment
Megosztás:

Hello!

A múltkor megtaláltam itt egy képekkel ellátott útmutatót pollenszűrő cseréhez. Ha valaki tudja hogy ez hol van, be tudná nekem linkelni, hogy ne kelljen órákig keresgélnem?

Keresem még az Astra F könyvének (vagy minek) pdf változatát, amit 1X már elmentettem, de nem tudom hol van.

Köszönet és hála!

Üdv

Cosso

Pollenszűrő csere a Gyíkban benne van :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem Mindenkinek !

Segítséget kérnék nálam okosabbaktól :lol: problémám: ha esőben megyek párásodik a szélvédőm, hm nem tudom miért, 2 hónapja van meg a kicsike és nem tudom mire vélni a szitut? Tudtok valami tanácsot adni mi lehet a probléma?

Előre is köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem Mindenkinek !

Segítséget kérnék nálam okosabbaktól :lol: problémám: ha esőben megyek párásodik a szélvédőm, hm nem tudom miért, 2 hónapja van meg a kicsike és nem tudom mire vélni a szitut? Tudtok valami tanácsot adni mi lehet a probléma?

Előre is köszi a segítséget

CSerélni kell pollenszűrőt és nem használni a belső levegő keringetést. A szűrőcserét megtalálod a GyIK-ban. A műa. és szélvédő között jó a tömítésed és kitakarítod a sok éves falevéltörmeléket alóla akkor valszeg jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

CSerélni kell pollenszűrőt és nem használni a belső levegő keringetést. A szűrőcserét megtalálod a GyIK-ban. A műa. és szélvédő között jó a tömítésed és kitakarítod a sok éves falevéltörmeléket alóla akkor valszeg jó lesz.

Köszi a segítséget megnézem!

Hali

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

97's F astram van, klímás. Tavaly cserélték a hűtőmet, mert elfolyt a vizem. Tél volt és nem melegedett a motor rendesen így fűtés sem volt. Városban dugóban araszolva beállt az üzemi hőmérsékletre, de miután rendesen tudtam haladni 0-ra vissza esett, gondolom a levegő visszahűtötte ezért hűtőbordák közé kartonpapírt raktam, de még így is 90c alatt maradt.

Nyáron rendesen működött, de most hogy 18-20c között van este a hőmérséklet így (karton nincs bent) megint viccelődik velem. Van valakinek valami ötlete hogy mi lehet ez? Hasonló tapasztalat esetleg? Jön a tél és nem akarom hogy 10 fok legyen a kocsiban.

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

97's F astram van, klímás. Tavaly cserélték a hűtőmet, mert elfolyt a vizem. Tél volt és nem melegedett a motor rendesen így fűtés sem volt. Városban dugóban araszolva beállt az üzemi hőmérsékletre, de miután rendesen tudtam haladni 0-ra vissza esett, gondolom a levegő visszahűtötte ezért hűtőbordák közé kartonpapírt raktam, de még így is 90c alatt maradt.

Nyáron rendesen működött, de most hogy 18-20c között van este a hőmérséklet így (karton nincs bent) megint viccelődik velem. Van valakinek valami ötlete hogy mi lehet ez? Hasonló tapasztalat esetleg? Jön a tél és nem akarom hogy 10 fok legyen a kocsiban.

Előre is köszi

cseréld ki a termosztátot!

mindegy milyen külső hőfok van fel kell tudni melegednie üzemire!

nyitva van a termosztát folyamatosan ezért hideg állandóan

Link to comment
Megosztás:

cseréld ki a termosztátot!

mindegy milyen külső hőfok van fel kell tudni melegednie üzemire!

nyitva van a termosztát folyamatosan ezért hideg állandóan

Na hát ez az hogy nem állandóan hideg, nyáron semmi gáz, de 20fok alatt lemegy teljesen, aztán, ha állok egy darabig és jár a motor akkor már fönt van 100-nál.

Link to comment
Megosztás:

Na hát ez az hogy nem állandóan hideg, nyáron semmi gáz, de 20fok alatt lemegy teljesen, aztán, ha állok egy darabig és jár a motor akkor már fönt van 100-nál.

Ez nem változtat a szomorú tényen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.