Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Nekem a 2 gyári forgatva épphogy kihúzta az idényt, attól még a valeo is jobb volt -legalább kibírt másfél évet, most is az van fent.

Végülis nekem még jók az elsők, a hátsó van elszakadva, ami elől volt csak hátraraktam. Meg is karcolta a szélvédőt, ezért gondoltam ideje a többit is lecserélni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azt hogy nem jó javitófesték? Jövő héten benézek az Opel boltba, hogy itt milyen van. :lol:

Ja meg hallottam vmi nyákjavitó ficről amit az áramköri lapokhoz használnak, állitólag csak pár száz píz és az is segíteni szokott.

A nyákjavító filc lehet, hogy nem olyan esztétikus, mint más erre készült cucc, de legalább biztosan működik. Ha nem működne, akkor nyákjavítónak se lenne jó, szóval el se tudnák adni. Elektronikai boltokban lehet kapni, nem vészes az ára. Próbáljátok azzal.

Link to comment
Megosztás:

Én is Bosch-t vettem, igaz, tecsóban, 3400 volt a pár, de nagy fos! A Champion viszont jó volt az Astran... :lol:

Nem csak a lapáttól függ. Számít, hogy milyen állapotban vannak a rugók, meg hogy a kar nincs-e meghajolva, stb. Lehet, egyik lapát jobban viseli a rossz kart, másik nem. Nekem pl. bosch van már több, mint 1 éve, és még elég jó. igaz, nem a tescoban vettem, és amit ott láttam pár napja, az nem is pont ugyanolyan.

Link to comment
Megosztás:

Nem csak a lapáttól függ. Számít, hogy milyen állapotban vannak a rugók, meg hogy a kar nincs-e meghajolva, stb. Lehet, egyik lapát jobban viseli a rossz kart, másik nem. Nekem pl. bosch van már több, mint 1 éve, és még elég jó. igaz, nem a tescoban vettem, és amit ott láttam pár napja, az nem is pont ugyanolyan.

Én azt vettem észre, hogy mintha öntési hiba lenne a lapátokon, kis gümők, amik csíkot húznak. Próbáltam lemosni, nem ment.

a rugók tuti jók, jól ráfeszül.

lehet veszek championt...

Link to comment
Megosztás:

Lógasd át a lábad. :lol:

Nekem úgy sikerült nagy nehezen bepaszírozni, hogy az összes kábel kinn volt még, és minden műanyag leszedve. De bizonyára vannak nálam ügyesebb emberek is.

Nekem Hening cartárs vette ki meg rakta vissza legutoljára amikor kábeloztuk az el. ablakemelőt. De csak deréktől lefelé láttam, a többi része bent volt a műszerfal alatt, ja és a kocsi orrától hangosabban hallottam a hangját mint az utastérből. :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Tiszteletem az Opeltulajoknak!

Próbálok nem sokat OFF-olni. Tehát nem is oly régen (3 hete?) megvettem egy 93-as, 1,4-es Astrát (C14SE), családon belülről, egész jó állapotban (árához képest). Azóta derültek ki problémák, volt rajta két alsó gömbfej (?), főtengelyszimering, termosztát csere, műszaki, zöldkártya. Az egyetlen problémám, hogy engedi a hűtőfolyadékot, nem is kicsit (2 nap állás, méter átmérőjű pocsolya, 2-3dl fogyás). A hűtőfolyadék két helyen folyik:

- A hűtőhöz vezető felső gumicső motor felöli bilincsénél.

- Maga a radiátor ereszt, az oldalától és az aljától úgy 5-5 cm-re.

A bilincsen a szerelő lazított, beljebb húzta a gumicsövet, meghúzta a bilincset. Pár napig ott nem folyt, most megint onnan is jön a lé.

Jómagam nem értek az autoszereléshez, amihez meg nem értek, abba nem akarok beleturkálni, így inkább a segítségeteket kérném. A hűtőre azt mondta a szerelő, hogy mivel alu, nem érdemes javíttatni, cserélni kell, ha túl sok lé folyik el belőle. Megkérdeztem, a Csergőnél 15k az utángyártott.

- Vásároljak nyugodtan utángyártott hűtőt vagy gyárit kéne kergetni?

- A bilincset gondolom érdemes egy újra cserélni, de szoktak valami szigetelést is odatenni vagy húzzam le a gumicsövet, tisztítsam meg a csonkot és dugjam vissza, húzzam meg a bilincset?

Én elég lelkes vagyok, nem az a lényeg, hogy menjen, hanem hogy minden úgy működjön, ahogy kellene neki. Szeretem, ha olajozottan, finoman megy a gépezet. Tudtok ajánlani valaki szerelőt, aki lelkes, ért hozzá, hogy egy átnézésre, problémák rendberakására megtámadhassam? (lehetőség szerint Bp vonzáskörzetében, nomeg nem csillagászati árakon :D ).

Köszönöm előre is a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

A bilincsen a szerelő lazított, beljebb húzta a gumicsövet, meghúzta a bilincset. Pár napig ott nem folyt, most megint onnan is jön a lé.

De miért nem szűnt meg? Nem illeszkedik rendesen? Vízköves, vagy el van repedve, vagy a cső van elöregedve, vagy a bilincs nem szorít eléggé?

Szerintem nyugodtan megveheted az utángyári hűtőt. Cseréld ki aztán majd meglátod mit kell még.

Link to comment
Megosztás:

Nemtom,hogy másnál is így van-e de nekem mindegy merre tekerem a levegőáramlást szabályzó tárcsát.

Levegőt mindíg fúj a középső szellőzőknél. :P

A multkor koxira tettem,hogy lábra fújjon és elzártam a műszerfal szellőzőket. Megakartam nézni,hogy az ülés alatt fúj-e lábra hátra de nem éreztem semmit. :D

Másnak is van ilyen jelenség?

Amikor szétkaptam a középkonzolt a világítás miatt akkor ugyanúgy akasztottam vissza a bowdent ahogy volt. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nemtom,hogy másnál is így van-e de nekem mindegy merre tekerem a levegőáramlást szabályzó tárcsát.

Levegőt mindíg fúj a középső szellőzőknél. :D

A multkor koxira tettem,hogy lábra fújjon és elzártam a műszerfal szellőzőket. Megakartam nézni,hogy az ülés alatt fúj-e lábra hátra de nem éreztem semmit. ;)

Másnak is van ilyen jelenség?

Amikor szétkaptam a középkonzolt a világítás miatt akkor ugyanúgy akasztottam vissza a bowdent ahogy volt. :P

Hát hogyne :D tök mind1 hogy az ablakra fujatom vagy lábra a meleget ugyanugy jön a képembe középről :S :D gyári hiba szerintem vagy már régi a cucc :S :P :D :D

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy Astránál hogyan van megoldva, de szerintem hasonló lehet, mint a Corsánál.

Egy bovdenes cucc tologat egy fém kallantyút és, ha el van már nyúlva a bovden, akkor hiába tekergeted, a kallantyú nem tolja át rendesen a reteszt. Ha főleg ablakra használod, akkor érdemes benyúlni és magát a fémkallantyút áttolni kézzel és akkor nem a lábra megy (hacsak nincs maga a levegőcső leugorva a műszerfal mögött), hanem az ablakra (persze, ha középen a pofárafújós is át van állítva 0-ra). Én nem szoktam hozzányúlni, mindíg az ablakra nyomatom, mert nem szeretem, ha fújja az arcomba. Ami meg az oldalsó ablakokhoz van kivezetve, onnan úgy is jön elég az utastérbe is, úgyhogy nem fázom/nincs melegem.

Link to comment
Megosztás:

neekm se a pofámba fujja csak ott jön ahol oda kéne! de nem hinném hogy a cső van leugorva de az igaz hogy sose állítom el én se mindig láb/szélvédő állásban van és mégis jön középen is! nem zavar nagyon csak nem igy kéne szerintem :D !

Ha ez át van állítva 0-ra, akkor is?

2459876_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.