Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Elvileg az X14XE-ben ilyen termosztát van:

http://shop.bardiauto.hu/Images/ProductCod...005/QTH418F.jpg

Lehet kapni hozzá házastól(10E),de van ház nélküli is(3E).Elvileg akkor fel tudom használni a régi házát és tudom cserélni csak magát a termosztátot is? <_<

http://shop.bardiauto.hu/Images/ProductCod...QTH/QTH600K.jpg

Nem mindegyikben lehet a betétet cserélni, az enyémben sem, és szerintem nálad sem.

Szal házas lesz a megoldás, de lehet olcsóbban is identet kapni, nekem is az van pár éve már :huh:

5-6 körül volt asszem a csergőben.

Ja és asszem tömítést külön kell hozzá venni.

Link to comment
Megosztás:

Nem mindegyikben lehet a betétet cserélni, az enyémben sem, és szerintem nálad sem.

Szal házas lesz a megoldás, de lehet olcsóbban is identet kapni, nekem is az van pár éve már :huh:

5-6 körül volt asszem a csergőben.

Ja és asszem tömítést külön kell hozzá venni.

Hülye voltam,hogy nem néztem meg,amikor hétvégén lent voltak a csövek!

Azon agyalok,hogy a dízel termosztát házának felső fele nem-e összehozható az X14XE alsó felével,mert akkor jó lenne bele a régi fajta termosztát is.

A hűtő amit beraktam ótómatás gépé volt,benne a váltó olajhűtőjének a köre is.Lehet felhasználom mociolajhűtésre! <_<

Link to comment
Megosztás:

Gyerekek, rozsdásodik a hűtőm. És picit folyat is. A termoszát felőli oldalon ahol a műanyag oldallal érintkezik ott látszik, hogy megfogta a korrózió- és én még bőszen mostam belül is a kocsit- persze most a hűtőkör tökéletesen zár és valsz azért csöpög mert itt a leggyengébb- úgy hogy kicsit ideges lettem.

Az ecetet bele sem mertem tölteni- a fagyállóm is még a flakonban van.

Összességében lehetne rosszabb is, ha pl egy cső menet közben durrant volna el, és aztán pl egy szigszalag mentett volna meg-de így kicsit gáz a szitu...

Szerk:

Mint egy újszülött olyan tapasztalatlansággal vettem le a termoszátból kijövő csövet- szerencsére ezen már nem az a lepattintós gyűrű van, hanem az csavarral elátott, ahogy tekered egyből tekeri fel a gyűrűn lévő bevágásokon magát-

van benne némi szutyok, kapott egy fél deci ecetet, aztán desztvizet- aztán pörgettem, nos a termosztát lehet hogy jó de akkor mérőórám is vacakolhat.

Jó forró vizet engedtem le belőle- és volt benne vízkő rendesen.

Még lehet hogy átmosom egyszer, túlságosan ecetcagú a gép- meg a régi -35 ös fagyállót raktam bele, felesben-az új tömény glikol várhat,

Nézegettem a hűtő alját, hogy tényleg ereszt-e, hát nem tudom mit higgyek, kicsit koszos azon a részen, meg bogaras is, le kell rendesen mosnom, mert így nem látni rendesen.

Lehet hogy átmosatom a szakival, amikor megkapja a rendes kis váltóolajat a gépem.

Módosítva : webshark
Link to comment
Megosztás:

Az olajszűrő alatti adapterben benne van a termosztát is, és csak azzal lehet bekötni, úgyhogy ez a része megoldott <_<

Jó pap holtig tanul!

Az már más kérdés, hogy az adott konstrukciójú, és teljesítményű gyári motornak kell-e ez, hacsak valaki nem készül vele Afrikába! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek miért van az, hogy ha dugóban közlekedek, és a hűtővíz hőmérője eléri a 2. vonalat (asszem), akkor megáll a fűtésem. Majd ha a mutató lejjebb megy egy miliméterrel, akkor azonnal befújja a forrót. A termosztátot nézték már, időben átkapcsolt, és tolta a vizet.

Sőt, ha beindítom a kocsit, akkor hallok halk vízfortyogáshoz hasonló hangot.

:lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek miért van az, hogy ha dugóban közlekedek, és a hűtővíz hőmérője eléri a 2. vonalat (asszem), akkor megáll a fűtésem. Majd ha a mutató lejjebb megy egy miliméterrel, akkor azonnal befújja a forrót. A termosztátot nézték már, időben átkapcsolt, és tolta a vizet.

Sőt, ha beindítom a kocsit, akkor hallok halk vízfortyogáshoz hasonló hangot.

:lol:

vízkő? vagy talán levegős a rendszered kicsit?

mindenesetre nézesd át, mosasd át, most úgyis a fagyállót fel kell tölteni!

Link to comment
Megosztás:

Nem inkább csobogást? Mintha csordogálna. Mert akkor levegős a rendszered. Lehet összefügg a termosztát nyitásával-zárásával a fűtés, nem? :lol: Légteleníts ha kell, és ha kevés a víz pótold. Szerintem :lol: .

Az enyém is ad ilyen hangokat indítás után pár mp-ig, de még semmilyen trükkel se tudtam kicsalni belőle levegőt. A fűtés meg műxik rendesen.

Link to comment
Megosztás:

A kiegyenlítő kupakját addig nem kell visszatenni míg át nem járattad rendesen a rendszert üzemi hőfokig melegítve -közben is lehet óvatosan után töltögetni, utána ha visszahűlt az egész (akár másnap) akkor visszacsavarod azt kész is. Nekem nem kortyog, szépen légmentesen "pisil".

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.