Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Lehet, hogy szét kellene egyszer kapni.

Netalán, Uhu mester megkérdezhetné valamelyik sokat látott és tapasztalt szerelő kollégáját. :?:

No igen! Biztosan van egy cső egy lyuk egy szelep vagy akármi amin keresztül a hideg jön mert nálam jól elkülöníthető. A hideg a középső bal felső tetején jön. Az alján meleg jön mindig. Tehát nem a rendszer elején keveri hidegre hanem valahol hozzáengedi.

Elküldve
Netalán, Uhu mester megkérdezhetné valamelyik sokat látott és tapasztalt szerelő kollégáját. :?:

Mé, Uhu még nem látott elég sokat? Vagy csak olyat nem, ami téged érdekelne?

Elküldve

Yííííhhhááááá! :hello1:

Aki még vacillál azon, hogy vajon kicserélje-e a termosztátot télre, annak nagyon ajánlom, hogy igen!

A csere elôtti és utáni fűtés között teológiai és geológiai különbség van... Bazihamar üzemmeleg a motor

(most a téli -1 és -2 fokban sokkal hamarabb, mint a korábbi 20-22-ben...) A fűtés meg pokolijó!

Az ára cseppet húzós volt, a gyári termo-t 8600-ért vettem, az autószerelô szerint korábban lehetett venni

csak termosztát-betétet 2-3ezerért, de egy ideje nem találkozott vele. De hátha valakinek még sikerül felhajtani

olyat...

Elküldve

Én tapasztaltam, hogy célszerű gyári termosztátot venni, még ha drágább is.

3-szor cseréltem zsinórban 3 nap alatt, 2 új volt, csak nem gyári. És egyszer sem lett jó. Majd megnézem a típusát és berakom a "ki mit tart gagyinak" topikba. És ez pont velem történik meg, akinek fenntartásai vannak az utángyártott dolgokkal szemben.

Cserélhetek újra termosztátot. De most már csakis gyárit, mert túl csóró vagyok ahhoz, hogy az olcsóbbat vegyem meg. Max lízingelem.

Ilyet még nem pipáltam, mióta kétágú vagyok.

Elküldve

A problémám félig-meddig a fűtéssel kapcsolatos.Szóval 1-2 fokozatban nem megy a fűtőventim a kocsiban, sokan emlegetnek előtétellenállást, és már mondották is, hogy 7-9e. környéke az ára.Szóval nincs v.kinek v.mi jobb ötlete? :) :)

Elküldve

Sziasztok,

Én a ciripeléssel küzdök. Mostanság elkezdett időszakosan ciripelni a beelső ventillátorom. Öröm hallgatni :)

Hála égnek csak néha csinálja, de félek ez a néha egyre gyakoribb , majd állandó lesz. :twisted:

Ilyen esetben mit tehetek?

Csere? Esetleg csapágyazás? ...ezzeel most nagy lámaságot mondtam/kérdeztem?

Elküldve
háá ilyet nekem is szokott csinálni, de főleg hidegen...

ha lesz vmi megoldás, akkor engem is érdekel

csatlakozom.

nekem tegnap csinálta először :idea: :)

Elküldve

csatlakozom.

nekem tegnap csinálta először :idea: :)

Barátkozz a dologgal, mert egyre gyakoribb lesz :)

Nekem napjában többször is csinálja.

Van amikor csak napi kétszer, de olyan is volt már, hogy napjában 5x 6x is.

Elküldve

Én egy hete cseréltem emiatt fűtőventillátort. (Ok, nem Astra hanem Vectra) Az biztos, hogy magától nem múlik el. Tudom. A Rekordomon sem múlt el anno, ott is csak a csere segített. Szívtam is vele egy napot...

Elküldve

A rekordomon nekem is csinálta,a végén meg már alig ment.Kiszedtem jól kipucoltam,a csapágyazást beolajoztam,utánna bírta kb másfél évig majd újra zúgás.Szerencsére a motor felső csapágya kilátszik a légbeömlő ereszben,és ott meg lehet olajozni,utánna csönd.a leghatásosabb a csere(kiv. pénztárca).De gondolom a fastrából is jó szívás kiszedni. :)

Elküldve

Kori, jól emléxem? A Rekordban (Carlton) a műszerfalat le kell szedni? (vagy az a Volvo-mon volt?)

A Vectra egyszerű, kb 20 perces művelet volt. Ott a szélvédő pereme alatt van (motortér) egy könnyen törő műa. burkolat alatt a fűtőventillátor. Ha az Astrán is ott van, akkor szerintem nem nehéz a csere.

Ventillátor felújításról még nem hallottam.

Elküldve

A műszerfal maradt, csak a középkozol ugrott ki.Az astra nehézségi fokára az omegából következtettem,mert ott aztán jól beépítették.Tényleg,neked milyen a fűtésed,mert az enyém elég gyatra. :)

Elküldve
háá ilyet nekem is szokott csinálni, de főleg hidegen...

ha lesz vmi megoldás, akkor engem is érdekel

Csatlakozom, de Nekem csak 2-es fokozatban csinálja :)

Elküldve

Sziasztok

Kb 1 hónapja vettem egy astrát,és olyan problémám lenne,hogy a fűtéskonzolnál lévő izzók közül egy sem működik,próbáltam szétszedni,de nem igazán sikerült leszednem. Ha valaki tudna segíteni,hogy hogy tudom leszedni a fütésgombok körüli burkolatot,aznnak örülnék..

Köszi Attila

  • 2 weeks later...
Elküldve
Sziasztok

Kb 1 hónapja vettem egy astrát,és olyan problémám lenne,hogy a fűtéskonzolnál lévő izzók közül egy sem működik,próbáltam szétszedni,de nem igazán sikerült leszednem. Ha valaki tudna segíteni,hogy hogy tudom leszedni a fütésgombok körüli burkolatot,aznnak örülnék..

Köszi Attila

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata, hogyan lehet ezeket az izzókat kicserélni? Ugyanezzel a gonddal küzdök én is!

Köszi,

ZZoli

Elküldve

No igen! Biztosan van egy cső egy lyuk egy szelep vagy akármi amin keresztül a hideg jön mert nálam jól elkülöníthető. A hideg a középső bal felső tetején jön. Az alján meleg jön mindig. Tehát nem a rendszer elején keveri hidegre hanem valahol hozzáengedi.

Igen 2 levegőbeömlő van a középsö részen, az egyik direktbe jön a ventillátortól, a másik keresztül megy a belső fűtőradiátoron. Ha kiveszitek a rácsot középőről, hátul jól látható, a fölső nyílás a felelős a hideg levegőért!!

Egy 10X15 cm-s 3 cm vastag szivaccsal /lehetőleg fekete színű/ tökéletesen el lehet tőmíteni úgy, hogy a lezáró is jól működjön.

Volt higeg levegő, nincs ideg levegő. :shock:

Elküldve

Igen 2 levegőbeömlő van a középsö részen, az egyik direktbe jön a ventillátortól, a másik keresztül megy a belső fűtőradiátoron. Ha kiveszitek a rácsot középőről, hátul jól látható, a fölső nyílás a felelős a hideg levegőért!!

Egy 10X15 cm-s 3 cm vastag szivaccsal /lehetőleg fekete színű/ tökéletesen el lehet tőmíteni úgy, hogy a lezáró is jól működjön.

Volt higeg levegő, nincs ideg levegő. :shock:

Köcce! :)

Elküldve
Igen 2 levegőbeömlő van a középsö részen, az egyik direktbe jön a ventillátortól, a másik keresztül megy a belső fűtőradiátoron. Ha kiveszitek a rácsot középőről, hátul jól látható, a fölső nyílás a felelős a hideg levegőért!!

Egy 10X15 cm-s 3 cm vastag szivaccsal /lehetőleg fekete színű/ tökéletesen el lehet tőmíteni úgy, hogy a lezáró is jól működjön.

Volt higeg levegő, nincs ideg levegő. :shock:

De akkor miért van az hogy nekem már egy ideje nem fúj hideget középről? Én nem tömítettem el. Eltömődött volna valahol?

Elküldve

De akkor miért van az hogy nekem már egy ideje nem fúj hideget középről? Én nem tömítettem el. Eltömődött volna valahol?

:smt102

Elküldve

Köszi, gyűjtök hozzá lelki erőt...

Legszívesesebben azzal csináltatnám meg, aki ezt így megtervezte.

Nem tudom miért akarnak veled egy fél napos munkát csináltatni 15 perc helyett! :?:

leveszed a 3 fűtésvezérlő gombot /alul kicsi lyuk vékony csavarhúzó bele és lehúzod/

kiveszed a belső levegő keringető kapcsológombját /vigyázz a kis rugókra benne el ne vesszenek/

a középső tekerőgomb alatt a tengelyen van egy fehér műanyag ki pattintod

kicsavargatod a csavarokat

benyomod az egész konzolt egy kicsit

ezután már könnyen ki lehet cserélni az égőket.

Kell hozzá egy erős csipesz/nem fogó, mert azzal összeroppantod az izzót/ ennek nem árt a végeit 2 oldalú ragasztószalaggal, vagy sebtatasszal betekerni, mert így sokkal könnyebben ki lehet venni vele az izzókat.

Elküldve
Nem tudom miért akarnak veled egy fél napos munkát csináltatni 15 perc helyett! :?:

leveszed a 3 fűtésvezérlő gombot /alul kicsi lyuk vékony csavarhúzó bele és lehúzod/

kiveszed a belső levegő keringető kapcsológombját /vigyázz a kis rugókra benne el ne vesszenek/

a középső tekerőgomb alatt a tengelyen van egy fehér műanyag ki pattintod

kicsavargatod a csavarokat

benyomod az egész konzolt egy kicsit

ezután már könnyen ki lehet cserélni az égőket.

Kell hozzá egy erős csipesz/nem fogó, mert azzal összeroppantod az izzót/ ennek nem árt a végeit 2 oldalú ragasztószalaggal, vagy sebtatasszal betekerni, mert így sokkal könnyebben ki lehet venni vele az izzókat.

Mindig tanul az ember :roll:
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.