Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  Balfék írta:
A vezérlő szíjat védő műanyag alatt van a hengerfej oldalában? 1gyedül is sikerülhet a csere vagy enkább bízzam xerelőre?

otthon is lehet cserélni, csak kell külső torx kulcs hozzá :(

a hengerfejnél kijövő vízcsőnél van, ami a hűtőre megy.

lényegében az az , amire a cső csatlakozik.

Elküldve
  opel16v írta:
otthon is lehet cserélni, csak kell külső torx kulcs hozzá :(

a hengerfejnél kijövő vízcsőnél van, ami a hűtőre megy.

lényegében az az , amire a cső csatlakozik.

cce! akkor elindulok baxerezni, tudom eredetit !! Ja és ezt úgy különösebben légteleníteni nem kell, és elfolyni sem fog sok, hiszen egészen magasan van?

Elküldve
  Balfék írta:
cce! akkor elindulok baxerezni, tudom eredetit !! Ja és ezt úgy különösebben légteleníteni nem kell, és elfolyni sem fog sok, hiszen egészen magasan van?

16 V motorokat nem kell légteleníteni, a 8 V-ket is csak 1,6-ig.

Elküldve
  hening írta:
16 V motorokat nem kell légteleníteni, a 8 V-ket is csak 1,6-ig.

Én az enyémet sosem légtelenítettem, megtette magától. Egy levágott tetejű féllitykós üdítős üveget aláteszel, mikor leveszed a cuccot, és ami kifolyik, azt utána visszaöntöd a tartályba :(

Elküldve
  FPepe írta:
Én az enyémet sosem légtelenítettem, megtette magától. Egy levágott tetejű féllitykós üdítős üveget aláteszel, mikor leveszed a cuccot, és ami kifolyik, azt utána visszaöntöd a tartályba :(

Nem tart semmiből se légteleníteni, gondolom tudod. Én a "könyv" szerint csinálom, ha fagyállót cserélek, ha csak utána kell önteni akkor én se. ;)

Elküldve
  Balfék írta:
nem. szépen felment kb 100 fokra.

most 10 éves a vas azt nemtom volt-e már cserélve a termosztát. mennyit birnak? mekkora macera x14xe esetében? a mociban sok mindent +kell bontani? érdemes-e már most cserélni vagy elmegy még tavaszig?

Én is most cseréltettem ,de tényleg nem nagy macera.Arra figyelj, hogy a tömítést nem szokták hozzáadni, nekem se volt.

Elküldve

Ha évek óta nem volt fagyálló csere, akkor annak cseréjét is javallom.

A hűtő alsó csövét kell lehúzni a kiengedéshez. Kb 5L megy vissza, ezt

nagyjából fele-fele arányban kell betölteni -72-es koncentrátumból (ha azzal

csinálod) és desztvízből.

Ha nem cseréled, kb 1L-t kell pótolni, vagy még annyit sem.

Elküldve
  opel16v írta:
otthon is lehet cserélni, csak kell külső torx kulcs hozzá ;)

ÓÓ egek! Márcsak a torx dugókulcs hiányzik !! De 6 boltot végigjáártam tök eredménytelenül :(

Van eredeti termosztát bazi nagy GéeM felirattal, hozzá a gumitömítés, de a torx kulcs aaz dicse !

Akkor most már csak a mini franciakulcs marad

Elküldve
  Balfék írta:
ÓÓ egek! Márcsak a torx dugókulcs hiányzik !! De 6 boltot végigjáártam tök eredménytelenül :(

Van eredeti termosztát bazi nagy GéeM felirattal, hozzá a gumitömítés, de a torx kulcs aaz dicse !

Akkor most már csak a mini franciakulcs marad

Voltál az ANTSZ -el szemben is a szerszámboltban, meg e Fétis Kftnél is ők a Tiszamozitól egy utcával fentebb vannak a tejipar felé jobboldalon. Ott tuti kapsz.

Elküldve
  pjoc írta:
Voltál az ANTSZ -el szemben is a szerszámboltban, meg e Fétis Kftnél is ők a Tiszamozitól egy utcával fentebb vannak a tejipar felé jobboldalon. Ott tuti kapsz.

Az ANTSZ-nél voltam, ott kezdtem, de holnap a Fétis-t +sasolom ! Az szerszámbolt?

cce az 5letet :(

Elküldve
  opel16v írta:
külső torxért én is sokat jártam...

Végül is szettben lett volna cirka 47eFt-ért :)

Alternatíva? A kis fejemben most még azvon, hogy kombinált fogó+... :(

A 6-os csillag kicsi, a 7-es meg átfordul rajta ;) Remek 1 találmány !

Elküldve
  Balfék írta:
Végül is szettben lett volna cirka 47eFt-ért :)

Alternatíva? A kis fejemben most még azvon, hogy kombinált fogó+... :(

A 6-os csillag kicsi, a 7-es meg átfordul rajta ;) Remek 1 találmány !

Ha nem megfelelő szerszámmal van megfogva, akkor igen könnyen el lehet nyalni a csavarfejeket. Szerintem örülj, hogy nem sikerült rárakni. :(

Elküldve
  pjoc írta:
Voltál az ANTSZ -el szemben is a szerszámboltban, meg e Fétis Kftnél is ők a Tiszamozitól egy utcával fentebb vannak a tejipar felé jobboldalon. Ott tuti kapsz.

A Fétis a befutó! Most nem volt nekik csak szettben, de rendes volt az eladó kölcsönadta.

Elküldve
  Gboysoft írta:
1.6 8v-ben nagy macera cserélni? unixéknál csak utángyártottat találtam. mennyibe kerül az eredeti?

1,4-16V-hez opeléknál GM házzal 1gyütt 10900.- + a alátét gyűrű 500.- bár sokan mondják, hogy lehet ház nélkül is kapni.

Én már látom, hogy érdemes +csinálni, most hogy benne van az új, olyan kis virgonc lett a moci :( biztosan neem fázik ;)

Elküldve
  Gboysoft írta:
1.6 8v-ben nagy macera cserélni? unixéknál csak utángyártottat találtam. mennyibe kerül az eredeti?

Nem tudom, hogy néz ki pontosan a C16NZ (gondolom erről van szó) motor, de ha olyan, mint a C14NZ, akkor le kell bontani hozzá a vezérlést is.

Elküldve
  Gboysoft írta:
1.6 8v-ben nagy macera cserélni? unixéknál csak utángyártottat találtam. mennyibe kerül az eredeti?

Az 1.4 8v-hez 2200ft volt a Csergőben a gyári, és tömítés is járt hozzá. Szerintem ugyanaz megy az 1.6-ba is.

Elküldve
  Balfék írta:
1,4-16V-hez opeléknál GM házzal 1gyütt 10900.- + a alátét gyűrű 500.- bár sokan mondják, hogy lehet ház nélkül is kapni.

Csk nem az 1.4-16V-hez ,sajnos.

Nekünk csak a drágára fussa'.

Elküldve

Tegnap a bal középső befúvó rács mögött levő zsalunyitó rudazatnak az a műanyag "pöcke", amibe a hosszanti menetes rúd csatlakozik beleesett a fűtéskonzolba. Elmentem az ismerős bontós sráchoz, kaptam is tőle, bele is raktam. A probléma az lenne, hogy most meg a belső levegő keringetés nem műxik, nem lehet, hogy ami beleesett az valahogy reteszeli a benti zsalukat?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.