Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Sziasztok!

Végigolvastam a fűtésradiátor cserére vonatkozó összes írást.

Nem tudtok véletlenül valamilyen képes útmutatót a cseréhez valahol?

És hol lehet a fűtőradiátor be és kimenő csöve a motortérben? 1.8-as motornál?

üdv.

attila

Jobb lenne ezt egy olyan emberre bízni,aki már csinált ilyet.Sz@r helyen van,elég egy rossz mozdulat,és eltörsz valami műanyagot,megsérül a fűtőradiátor doboza,és a hideg levegő onnan közvetlenül a lábadra fog menni.... :(

Link to comment
Megosztás:

hát a gsi -ben mikor cseréltük elég jól szétbontottuk a témát hozzá-->

radiátor

radiátor 2

azért szaki nem kell a dologhoz de kitartás, idő és műhely mindenképp...

maga a radiátor elég drága és 2 fajta is van belőle ... f astrához legalábbis ...

köszönöm a segítséget srácok,

elég sokmindent szoktam szerelgetni az autón, nem hiszem, hogy ki tudna fogni rajtam, remélem

üdv

a.

Link to comment
Megosztás:

Sikerült megoldanom a fűtés gondomat. Valami elvetemült balek felcserélte a fűtésszabályzó tekerőinél a lábtér állitó, és a hideg-meleg szabályzó bowdenjét. Igy hár össze-vissza álitotta a zyalukat. Nem volt nehéz a csere, de mire rájöttem, hát leizzadftam párszor. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikerült megoldani a fűtésproblémát!

Úgy fűt a kocsi, most már mint egy kályha!! :( ( persze a termosztát is 1 hetes az autóban.)

Levízkőtelentettem a fűtés radiátorát.

kb. 4 óra az egész művelet

Fűtőradiátor kiszerelés: (hátha valakinek hasznos lesz)

92-es F Astra. 1,8-as

Motortér:

1, Meg kell keresni a tűzfalba bemenő 2 csövet, ami a radiátorhoz kapcsolódik. Nekem pont a kormánymű eltakarta, így csak alulról lehetett látni és szerelni. Akna lenne az igazi, de én fel tudtam fél kerékkel állni egy padkára és így aláfértem szerelni.

A csöveket gyorsbilincs tartja. Ezek kiscsavarozása után le kell húzni a gumikcsövet a radiátorok kivezetéseiről. Vigyázz, nehogy a nyakadba follyon a fagyálló!

Belső Tér:

1, Középkonzol eltávolítása (2 csavar elöl, 1 csavar a kézifékkarnál, 1 csavar a pénztartó műanyag tála alatt, 2 csavar hátul a csikktartó alatt) Én kiügyeskedtem a váltókar és a kézifékkar borításait a konzolból. És ki kell húzni a szivargyújtó csatiját és izzóját. ez viszonylag gyorsan megy és egyszerű volt. Csillagcsavarhúzó elég volt.

2, Most jön a finomabb rész. Én kiszedtem a középkonzolt tartó U alakú fekete vasat is, amit 2 db (10-es) anya szorított le az alvázhoz, miután oldalról kicsavaroztam a műszerfal tartó csavarokat (2 db hatlapfejű tizes csavar) Leszedtem a hátsó lábfűtéshez tartozó 2 műanyag harmónika csövet. Ezen lépésekre azért volt szükség, hogy a radiátor alsó tálcáját, fedlapját előre lehessen húzni.

3, A radiátor egy fekete dobozban van a középkonzol alatt, a gázpedál mellett.

4 darab kis csavar tartja, azt hiszem 6-os krovafej kellett hozzá. A két hátsó csavart elég nehéz kicsavarni, mert alig lehet hozzáférni nekem is a kárpit felhjatása után volt elegendő helyem. És ha van olyan kulcskészleted, amelyben van csukló, tehát tudsz majdnem derékszögben is csavarozni, azzal sok időt lehet nyerni. A csavarok kivétele után a dobozt lefelé kell kicist feszíteni. Ha lefelé kijött, akkor lehet előre húzni. Mivel az útjában álló akadályokat korábban kiszedtük, simán ki lehet húzni a feddobozt a sebváltó kar felé. szabad lett a radiátor!!!!

4, Mivel a motortérben már leszedtük a gumicsöveket, akadálytalanul ki lehet húzni a radiátort előre a sebváltó kar felé.

Vigyázz a trutyi folyik belőle!

5, Lehet a radiátort vízkőteleníteni. Én vettem hozzá trisót a háztartási boltban (300 Ft egy zacskó) És az ecet is jól jön. Felvitem a fürdőszobába a radiátort, lecsavartam a zuhanyzó rózsáját és így jól ki ki tudtam mosni a radiátor belsejét forró vízzel. Nem mondom, mint a kávé, olyan fekete cucc és vízkő jött ki belőle. Tettem bele trisós elegyet, mosás, ecettel is felöntöttem, rázogattam, mosás. Addig ismételtem ezen műveleteket, amíg tiszta víz nem jött ki belőle. (Én persze leszedtem a kiegyenlítő tartályt is és azt is kivízkőtelenítettem egyúttal. Emellett a leszedtem a hűtő vízcsöveit is és desztvízzel átmostam a hűtőt)

6, Az összszerelés a radiátor visszahelyezésével kezdődik, rá kell tenni a gumicsöveket a motortérben. Jó ha vam segítség ennél a műveletnél. mert a raiátort jó ha az utastérben megfogja addig valaki és tartja, amíg te a kocsid alatt próbálod a gumicsöveket visszadugni a tűzfalból kiálló radiátorcsőre és meghúzni a bilincset rajta. Ha patent a radiátor, vissza lehet tenni az alsó fedlapot, visszacsavarozni sem egyszerű, de megoldható. Ja nekem a fejlámpa segít, hogy lássak közben. :P Ha fix a doboz, vissza az u alakú vas, harmónika cső, csavarok.

7, Légtelenítés? Elvileg magától csinálja. Én nem bíztam rá. A termosztátom felett a hőfok jeladó felett nekem van egy gumicső, talán ez megy vissza a kiegyenlítőtartályba. Ezt találtam a rendszer legmagasabb szerelhető pontjának. Leszedtem a gumicsövet a csonkról és engedtem a kiegyenlítő tartályba a folyadékot folyamatosan, addig amíg meg nem jelent a csonknál a folyadék. visszatettem a gyorsbilincset a gumicsőre. A kiegyenlítőt max szintig töltöttem folyadékkal. Beindítottam az autót és hagytam hagy nyomja a levegőt kia rendszer magából. A kupakot persze nem csavartam vissza a kiegyenlítőre vissza, amíg láttam, hogy nyomja a levegőt vissza.

8, Ellenőrzés! Minden gyorsbilincs a helyén?, nincs e folyás a szétszerelt csöveknél?

9, Próbakör, kiegyenlítő utántöltés.

Kész!!

Eddig langyosat fújt, de most már forró levegő jön!!!!!!

üdv

A.

Link to comment
Megosztás:

Úgy nem lehet vízköteleníteni hogy az utastérben nem nyúlok semmihez?

Én úgy gondoltam, hogy leszedem a motortérben a gumi csöveket és helyette slagot dugok rá. Egyik slagon mehet be lassan a vizkötelenitő elegy a másikon ki a trutyi.

Ez így nem működhet?

Csak akkor lehet gáz ha leoldott vízkő alatt lyukas.... na akkor az utastérbe folyik minden :(

Link to comment
Megosztás:

Úgy nem lehet vízköteleníteni hogy az utastérben nem nyúlok semmihez?

Én úgy gondoltam, hogy leszedem a motortérben a gumi csöveket és helyette slagot dugok rá. Egyik slagon mehet be lassan a vizkötelenitő elegy a másikon ki a trutyi.

Ez így nem működhet?

Csak akkor lehet gáz ha leoldott vízkő alatt lyukas.... na akkor az utastérbe folyik minden :(

Elvileg lehet sztem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikerült megoldani a fűtésproblémát!

Úgy fűt a kocsi, most már mint egy kályha!! :P ( persze a termosztát is 1 hetes az autóban.)

Levízkőtelentettem a fűtés radiátorát.

kb. 4 óra az egész művelet

Fűtőradiátor kiszerelés: (hátha valakinek hasznos lesz)

92-es F Astra. 1,8-as

Motortér:

1, Meg kell keresni a tűzfalba bemenő 2 csövet, ami a radiátorhoz kapcsolódik. Nekem pont a kormánymű eltakarta, így csak alulról lehetett látni és szerelni. Akna lenne az igazi, de én fel tudtam fél kerékkel állni egy padkára és így aláfértem szerelni.

A csöveket gyorsbilincs tartja. Ezek kiscsavarozása után le kell húzni a gumikcsövet a radiátorok kivezetéseiről. Vigyázz, nehogy a nyakadba follyon a fagyálló!

Belső Tér:

1, Középkonzol eltávolítása (2 csavar elöl, 1 csavar a kézifékkarnál, 1 csavar a pénztartó műanyag tála alatt, 2 csavar hátul a csikktartó alatt) Én kiügyeskedtem a váltókar és a kézifékkar borításait a konzolból. És ki kell húzni a szivargyújtó csatiját és izzóját. ez viszonylag gyorsan megy és egyszerű volt. Csillagcsavarhúzó elég volt.

2, Most jön a finomabb rész. Én kiszedtem a középkonzolt tartó U alakú fekete vasat is, amit 2 db (10-es) anya szorított le az alvázhoz, miután oldalról kicsavaroztam a műszerfal tartó csavarokat (2 db hatlapfejű tizes csavar) Leszedtem a hátsó lábfűtéshez tartozó 2 műanyag harmónika csövet. Ezen lépésekre azért volt szükség, hogy a radiátor alsó tálcáját, fedlapját előre lehessen húzni.

3, A radiátor egy fekete dobozban van a középkonzol alatt, a gázpedál mellett.

4 darab kis csavar tartja, azt hiszem 6-os krovafej kellett hozzá. A két hátsó csavart elég nehéz kicsavarni, mert alig lehet hozzáférni nekem is a kárpit felhjatása után volt elegendő helyem. És ha van olyan kulcskészleted, amelyben van csukló, tehát tudsz majdnem derékszögben is csavarozni, azzal sok időt lehet nyerni. A csavarok kivétele után a dobozt lefelé kell kicist feszíteni. Ha lefelé kijött, akkor lehet előre húzni. Mivel az útjában álló akadályokat korábban kiszedtük, simán ki lehet húzni a feddobozt a sebváltó kar felé. szabad lett a radiátor!!!!

4, Mivel a motortérben már leszedtük a gumicsöveket, akadálytalanul ki lehet húzni a radiátort előre a sebváltó kar felé.

Vigyázz a trutyi folyik belőle!

5, Lehet a radiátort vízkőteleníteni. Én vettem hozzá trisót a háztartási boltban (300 Ft egy zacskó) És az ecet is jól jön. Felvitem a fürdőszobába a radiátort, lecsavartam a zuhanyzó rózsáját és így jól ki ki tudtam mosni a radiátor belsejét forró vízzel. Nem mondom, mint a kávé, olyan fekete cucc és vízkő jött ki belőle. Tettem bele trisós elegyet, mosás, ecettel is felöntöttem, rázogattam, mosás. Addig ismételtem ezen műveleteket, amíg tiszta víz nem jött ki belőle. (Én persze leszedtem a kiegyenlítő tartályt is és azt is kivízkőtelenítettem egyúttal. Emellett a leszedtem a hűtő vízcsöveit is és desztvízzel átmostam a hűtőt)

6, Az összszerelés a radiátor visszahelyezésével kezdődik, rá kell tenni a gumicsöveket a motortérben. Jó ha vam segítség ennél a műveletnél. mert a raiátort jó ha az utastérben megfogja addig valaki és tartja, amíg te a kocsid alatt próbálod a gumicsöveket visszadugni a tűzfalból kiálló radiátorcsőre és meghúzni a bilincset rajta. Ha patent a radiátor, vissza lehet tenni az alsó fedlapot, visszacsavarozni sem egyszerű, de megoldható. Ja nekem a fejlámpa segít, hogy lássak közben. :cry: Ha fix a doboz, vissza az u alakú vas, harmónika cső, csavarok.

7, Légtelenítés? Elvileg magától csinálja. Én nem bíztam rá. A termosztátom felett a hőfok jeladó felett nekem van egy gumicső, talán ez megy vissza a kiegyenlítőtartályba. Ezt találtam a rendszer legmagasabb szerelhető pontjának. Leszedtem a gumicsövet a csonkról és engedtem a kiegyenlítő tartályba a folyadékot folyamatosan, addig amíg meg nem jelent a csonknál a folyadék. visszatettem a gyorsbilincset a gumicsőre. A kiegyenlítőt max szintig töltöttem folyadékkal. Beindítottam az autót és hagytam hagy nyomja a levegőt kia rendszer magából. A kupakot persze nem csavartam vissza a kiegyenlítőre vissza, amíg láttam, hogy nyomja a levegőt vissza.

8, Ellenőrzés! Minden gyorsbilincs a helyén?, nincs e folyás a szétszerelt csöveknél?

9, Próbakör, kiegyenlítő utántöltés.

Kész!!

Eddig langyosat fújt, de most már forró levegő jön!!!!!!

üdv

A.

Korrekt leírás :(

Link to comment
Megosztás:

Elvileg lehet sztem.

A szerelőm azt javasolta, hogy tegyek trisót a rendszerbe, járjak 3 napot vele, aztán lecserélni a folyadékot.

Így is ki lehet csalogatni a vízkövet.

A radiátor kiszerelése nélkül sztem is meg lehet oldani, ha a motortérben odaférsz a radiátor csöveinek végéhez.

Ha arra rá tudod kötni a slagot, vagy nem tudom még mit, nyert ügyed van.

Elvileg befelé nem mehet a folyadék, hacsak tényleg nem lyukas a rendszer belül.

a.

Link to comment
Megosztás:

Lehet ,hogy nem mondok újdonságot,de sikerült kiküszöbölnöm,hogy az esővíz rácsöpögjön a pollenszűrőre,és onnan a fűtésbokszba kerülve párásodást okozzon.Már tesztelem egy ideje ,de csak most volt esős idő.Nincs pára! :P A pollenszűrő fölé beraktam egy műpadló darabot ,ami befedi az egészet,levegőt oldalról szív,mert púposan raktam be.A lecsöpögő víz így lefolyik oldalra,nem kerül a pollenszűrőre semmi. :(

Link to comment
Megosztás:

Lehet ,hogy nem mondok újdonságot,de sikerült kiküszöbölnöm,hogy az esővíz rácsöpögjön a pollenszűrőre,és onnan a fűtésbokszba kerülve párásodást okozzon.Már tesztelem egy ideje ,de csak most volt esős idő.Nincs pára! :P A pollenszűrő fölé beraktam egy műpadló darabot ,ami befedi az egészet,levegőt oldalról szív,mert púposan raktam be.A lecsöpögő víz így lefolyik oldalra,nem kerül a pollenszűrőre semmi. :(

Jó ötlet. :cry:

Én is tesztelem a leragasztós módszert, bár csak az egyik felét sikerült leragasztanom anno, még nem észleltem párásodást. Igaz nagyon sok esőben sem mentem.

Link to comment
Megosztás:

Hát persze hogy nem szabad, de ha mégis megteszi, akkor az ember alternatív megoldásokat keres. :cry:

Most voltam autót mosatni. Olyan ######ájul lemosták, hogy a venti vagy 20 percig fújta be a vizet 4. fokozaton, ahol csak luk volt a fűtésnél, mindenhol jött a víz :P . Persze az összes ablak bepárásodott, a szőnyeg meg elázott. :(

Link to comment
Megosztás:

Most voltam autót mosatni. Olyan ######ájul lemosták, hogy a venti vagy 20 percig fújta be a vizet 4. fokozaton, ahol csak luk volt a fűtésnél, mindenhol jött a víz :P . Persze az összes ablak bepárásodott, a szőnyeg meg elázott. :(

Akkor Téged is utolért a végzet.Rosszul lett visszarakva a szélvédőnél a műanyag és minden ráfolyt a pollenszűrőre.

Link to comment
Megosztás:

Akkor Téged is utolért a végzet.Rosszul lett visszarakva a szélvédőnél a műanyag és minden ráfolyt a pollenszűrőre.

Sztem nekem nem az a baj, tegnap du jötünk haza, szakadt az eső, és semmi beázás nem volt. Miután ma voltam a mosón azután kezdődött az egész. Sztem a manus jól telenyomta a rácsot az ablaktörlő karoknál.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Vagy a szélvédö aljánál kaka a müanyag és befolyik a viz pont a pollenre.

Én kinyomtam szilóval azóta jó, de meddig?

Bár most nincs benne pollenszürö sem.

Az se biztos, hogy jobb, mert így meg szépen befolyik a szellőzőmotorba meg a radiátorhoz a víz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

nekem 1996-os 1.4 GL astrám van nemrég óta, most ismerkedek még vele

szeretném kiszedni a középkonzolt már mind a 7 csavart kitekertem (ábra szerint) de nem jön ki vmi miatt

nem merem jobban erőltetni félek eltörik, hogy lehetne ezt kiszedni?

meg kell néznem fűtőmotor kapcsoloját mert egy ideig csak a legnagyobb fordulaton ment, most már ott se,(lehet hogy ellenállás v. motorhiba)? és egy izzó se ég sehol (ez típushiba lehet?)

és nem tudtok valahonnan netről letölthető magyar gépkönyvet, nekem most csak lengyel nyelvű van. ebből csak az ábrákat lehet hasznosítani!

köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.