Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
...Ezt a fűtésen is érezni. (Vadonat új radiátorral) Ami cserélve volt: termosztát (5 alkalommal, legutóbb gyárira !!!), radiátor, hőfok jeladó (háromszor), műszer (háromszor), vízpumpa....( Már nem lehet más baj. (Bezzeg az omega 2 perc alatt üzemi hőfokon van és sosem kellett letakarni a hűtőt.)

greg

Az a vízpumpa tuti 1.6-oshoz való? Me' hallottam olyant, hogy az 1.8-2.0 -es motornak szinre-szagra ugynolyan a pumpája, csak a lapátja nagyobb. Ebből eredően tobb vizet szállít és nem vesz fel annyi meleget.

Mivel nem tapasztaltam a jelenséget, csak ötletelek. :unsure:

Elküldve

Opel16V!

Megnéztem EPC-ben:

gauge temperature sensor

kat szám: 13 42 561

14NV,C14NZ,X14NZ,C14SE,X14XE,16NZR,C16NZ,X16SZ,C16SE,C18NZ,C18XE,17D,17DR,C20NE,

20XE,X20XEV

ezenkivül vannak még légkondishoz külön jeladók, meg országonként is vannak eltérések pl: India stb.

de 17D-hez még a 12 38 448 is hozza és így tovább.

Elküldve
Opel16V!

Megnéztem EPC-ben:

gauge temperature sensor

kat szám: 13 42 561

14NV,C14NZ,X14NZ,C14SE,X14XE,16NZR,C16NZ,X16SZ,C16SE,C18NZ,C18XE,17D,17DR,C20NE,

20XE,X20XEV

ezenkivül vannak még légkondishoz külön jeladók, meg országonként is vannak eltérések pl: India stb.

de 17D-hez még a 12 38 448 is hozza és így tovább.

Akkor meg lehet,hogy a termosztát a kaki vagy nem 92fokos van benne! :unsure:

Csak attól fosok,hogy kicserélem,mint Greg és nekem is lesz gyüjteményem.

Elküldve
Opel16V!

Megnéztem EPC-ben:

gauge temperature sensor

kat szám: 13 42 561

14NV,C14NZ,X14NZ,C14SE,X14XE,16NZR,C16NZ,X16SZ,C16SE,C18NZ,C18XE,17D,17DR,C20NE,

20XE,X20XEV

ezenkivül vannak még légkondishoz külön jeladók, meg országonként is vannak eltérések pl: India stb.

de 17D-hez még a 12 38 448 is hozza és így tovább.

Nah, hogy még kötözködjek kicsit, X16XEL-ben és X20SE-ben is ugyanaz van, mint a többi felsoroltban. :unsure:

Jah, és a légkondisokon is ugyanaz van, nemtom mér írná külön az Epici. :blink:

Elküldve
Akkor meg lehet,hogy a termosztát a kaki vagy nem 92fokos van benne! :unsure:

Csak attól fosok,hogy kicserélem,mint Greg és nekem is lesz gyüjteményem.

Neked legalább könnyű cserélni, nekem pl. le kéne bontani hozzá a vezérlést is...

Elküldve
greg

Az a vízpumpa tuti 1.6-oshoz való? Me' hallottam olyant, hogy az 1.8-2.0 -es motornak szinre-szagra ugynolyan a pumpája, csak a lapátja nagyobb. Ebből eredően tobb vizet szállít és nem vesz fel annyi meleget.

Mivel nem tapasztaltam a jelenséget, csak ötletelek. :P

Hát amilyen okos az alkatrészkereskedők némelyike, nem kizárt. Vettem anno egy vízpumpát, amire megesküdött az eladó, hogy (motorszám alapján) jó, és mégsem jó. :blink: Ugyanis a vezérműszíjpálya kb 1mm-rel eltér. ;) Sajna én gyakran így járok a kereskedőkkel, és mikor visszamegyek reklamálni, akkor az én seggembe a ló***zt, mert nem vittem mintát. ;) Vissza persze nem cserélik, mert közben eltelt 1 v 2 hét.

Szóval nem csodálkoznék. De ha ezzel a kérdéssel bemegyek egy alkatrészkereskedésbe, hülyének néznek, mert megesküdnek, hogy egyformák. Ha az Opel szervízben GM által adott szám alapján mondják, hogy egyforma, azt hamarabb elhiszem.

Akkor meg lehet,hogy a termosztát a kaki vagy nem 92fokos van benne! :unsure:

Csak attól fosok,hogy kicserélem,mint Greg és nekem is lesz gyüjteményem.

Fölajánljuk a gyűjteményt jótékony célokra.
Elküldve
Fölajánljuk a gyűjteményt jótékony célokra.

Termosztát múzeum? :blink:

szerintetek a fagyáló képes elöregedni?Csökkenhet a hőátadóképessége? :unsure:

Elküldve
szerintetek a fagyáló képes elöregedni?Csökkenhet a hőátadóképessége? :unsure:

Igen. Ajánlják is a 2, de max 3 évenkénti cseréjét. Mondjuk nem a hőátadóképessége változik

nagy mértékben, hanem csökken a kenőképessége (mer ugye az is kívánalom), nő az oxidálóképessége,

és romlik a dermedési pontja.

Elküldve
Igen. Ajánlják is a 2, de max 3 évenkénti cseréjét. Mondjuk nem a hőátadóképessége változik

nagy mértékben, hanem csökken a kenőképessége (mer ugye az is kívánalom), nő az oxidálóképessége,

és romlik a dermedési pontja.

Agyalok,de nem kevés letyó kell a dízelbe,szal megkell gondolni. :unsure:

Nekem még szép zöld szine van,nem koszos,-32°-os volt tavaly,de majd lemérem most is.

Elküldve
Agyalok,de nem kevés letyó kell a dízelbe,szal megkell gondolni. :blink:

Nekem még szép zöld szine van,nem koszos,-32°-os volt tavaly,de majd lemérem most is.

Mennyi is egy prelix 5L-es koncentrátum? 2000Ft? Meg hozzá egy pár liter desztvíz vagy 300Ft. :unsure:

És ez már minőségi... ;)

Elküldve
Ha az Opel szervízben GM által adott szám alapján mondják, hogy egyforma, azt hamarabb elhiszem.

Ha megnézed a mostaninak a számát, akkor ki lehet deríteni.

Elküldve

Ma utánanéztem valójában milyen termosztát kell az én szívódízelembe.Pont egy autósboltban melóztam és ott megnézték nekem katalógusban. 92°C-os termo kell az enyémbe.

Szerintem most 82°C-os van benne,mert zárni zár,de elég hamar nyit.

Úgy döntöttem egyenlőre marad,nyáron nem gond ha hamarabb nyit,most télen pedig kitakartam a hűtő 80%-át karton papírral,így elég gyorsan melegszik és városi használat melett 90fok felett egy picivel tartja a mocit.

Reggel indítás után mindig megvárom,hogy a dúsító visszaejtse a fordszámot 1000 alá(2-3perc),ennyi idő elég szerintem arra,hogy legalább valamennyire beálljon a moci hőmérséklete és kenése,de amíg a 90°C-ot el nem éri a mutató,2000fölé nem pörgetem.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Hétvégén kicseréltük a termosztátot. 92 fokos volt benn, de már öreg lehetett mivel 86 fok körül tartotta ba vizet. Az új szintén 92-es de ez már rendesen működik.

A Gabi féle műszerrel szinkronban üzemel.

  • 6 months later...
Elküldve

VAn egy Opel Astra 17DR autóm klíma nélkül. Kérdésem az lenne, hogy lehet-e bele klímát szerelni és ha igen mit kell kicserélni és kb mennyibe jönne ki?

A válaszokat előre is köszi!

Elküldve
VAn egy Opel Astra 17DR autóm klíma nélkül. Kérdésem az lenne, hogy lehet-e bele klímát szerelni és ha igen mit kell kicserélni és kb mennyibe jönne ki?

A válaszokat előre is köszi!

Technikailag bele lehet rakni,de egyrészt baromi drága játék(100E felett),másrészt egy 60Le-s gépre klima? :rolleyes:

Inkább egy TD-re,de még abba is beépíteni elég nagy szívás.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Hello Mindenki!

Van egy Opel Astra (F 1.4 8 Valve 2002-es) kocsim,de a fűtéssel az a problémám,hogy középen (a kijelző feletti két szellőzőn) nem jön a a levegő csak egy kicsit,nem lehet elzárni, és persze állandóan hideg.Hallottam olyat,hogy ez tipushiba.

Ez igaz? Nem lehet vele vmit kezdeni?

Köszi:IMI

Elküldve

Az első kettő (mármint hogy nem jön a levegő meg hogy nem lehet elzárni) sztem egyedi hiba, de az hogy középen hidegebb jön mint kétoldalt az tudtommal szándékos, az Opel így akarja elkerülni hogy a sofőr elaludjon menet közben a melegtől.

Elküldve
Hello Mindenki!

Van egy Opel Astra (F 1.4 8 Valve 2002-es) kocsim,de a fűtéssel az a problémám,hogy középen (a kijelző feletti két szellőzőn) nem jön a a levegő csak egy kicsit,nem lehet elzárni, és persze állandóan hideg.Hallottam olyat,hogy ez tipushiba.

Ez igaz? Nem lehet vele vmit kezdeni?

Köszi:IMI

Hali.

Vedd ki a középen lévö bal oldali rácsot, és van ott egy kis bowden féleség ami mozgatja a reteszt, ami be engedi a levegöt, lehet hogy csak az van rosszul beállitva.

Kipattintod és elörébb vagy hátrább tolod és visszapattintod.

Lehet hogy csak ennyi a gond.

Elküldve
Hali.

Vedd ki a középen lévö bal oldali rácsot, és van ott egy kis bowden féleség ami mozgatja a reteszt, ami be engedi a levegöt, lehet hogy csak az van rosszul beállitva.

Kipattintod és elörébb vagy hátrább tolod és visszapattintod.

Lehet hogy csak ennyi a gond.

Az a gond,hogy a középső rácsba látszik egy csavar.Olyan mintha egyenesen rám nézne a vége.Amikor próbálom elzárni,vagy kinyitni akkor ez mozog.Nemtod hogy lehet ezt szétszedni?

Elküldve
Az a gond,hogy a középső rácsba látszik egy csavar.Olyan mintha egyenesen rám nézne a vége.Amikor próbálom elzárni,vagy kinyitni akkor ez mozog.Nemtod hogy lehet ezt szétszedni?

Két oldalról benyúlsz két csavarhúzóval és kipattintod mindkét oldalt. Ha leszeded az elakadásjelző gombot, akkor kicsit könnyebb hozzáférni. Azt is csak le kell pattintani. (bekapcsolt állapotban)

Elküldve
Két oldalról benyúlsz két csavarhúzóval és kipattintod mindkét oldalt. Ha leszeded az elakadásjelző gombot, akkor kicsit könnyebb hozzáférni. Azt is csak le kell pattintani. (bekapcsolt állapotban)

Inkább húzni a kapcsolót kifelé kétoldalról benyúlva mellé!

Elküldve
Az a gond,hogy a középső rácsba látszik egy csavar.Olyan mintha egyenesen rám nézne a vége.Amikor próbálom elzárni,vagy kinyitni akkor ez mozog.Nemtod hogy lehet ezt szétszedni?

Hali.

Milyen szinü a szeme? :rolleyes:

Csak vicc volt, sztem az van neked kiakadva ami mozgatja a reteszt és ö néz.

  • 2 weeks later...
Elküldve
Hali.

Vedd ki a középen lévö bal oldali rácsot, és van ott egy kis bowden féleség ami mozgatja a reteszt, ami be engedi a levegöt, lehet hogy csak az van rosszul beállitva.

Kipattintod és elörébb vagy hátrább tolod és visszapattintod.

Lehet hogy csak ennyi a gond.

Hello!

Megnéztem a szellőzőt,és hiányzik belőle egy ilyen kis műanyag,ami azt a csavart az állítóhoz szorítja,ezért nem lehet elzárni és kinyitni.Nem tod hol lehet olyat szerezni?Esetleg Nyiregyen bontót?

Sűrgős lenne.

Köszi:IMI

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.