afonya Elküldve November9, 2006 Megoszt Elküldve November9, 2006 ...Ezt a fűtésen is érezni. (Vadonat új radiátorral) Ami cserélve volt: termosztát (5 alkalommal, legutóbb gyárira !!!), radiátor, hőfok jeladó (háromszor), műszer (háromszor), vízpumpa....( Már nem lehet más baj. (Bezzeg az omega 2 perc alatt üzemi hőfokon van és sosem kellett letakarni a hűtőt.) greg Az a vízpumpa tuti 1.6-oshoz való? Me' hallottam olyant, hogy az 1.8-2.0 -es motornak szinre-szagra ugynolyan a pumpája, csak a lapátja nagyobb. Ebből eredően tobb vizet szállít és nem vesz fel annyi meleget. Mivel nem tapasztaltam a jelenséget, csak ötletelek. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve November9, 2006 Megoszt Elküldve November9, 2006 Opel16V! Megnéztem EPC-ben: gauge temperature sensor kat szám: 13 42 561 14NV,C14NZ,X14NZ,C14SE,X14XE,16NZR,C16NZ,X16SZ,C16SE,C18NZ,C18XE,17D,17DR,C20NE, 20XE,X20XEV ezenkivül vannak még légkondishoz külön jeladók, meg országonként is vannak eltérések pl: India stb. de 17D-hez még a 12 38 448 is hozza és így tovább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November9, 2006 Megoszt Elküldve November9, 2006 Opel16V! Megnéztem EPC-ben: gauge temperature sensor kat szám: 13 42 561 14NV,C14NZ,X14NZ,C14SE,X14XE,16NZR,C16NZ,X16SZ,C16SE,C18NZ,C18XE,17D,17DR,C20NE, 20XE,X20XEV ezenkivül vannak még légkondishoz külön jeladók, meg országonként is vannak eltérések pl: India stb. de 17D-hez még a 12 38 448 is hozza és így tovább. Akkor meg lehet,hogy a termosztát a kaki vagy nem 92fokos van benne! :unsure: Csak attól fosok,hogy kicserélem,mint Greg és nekem is lesz gyüjteményem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November9, 2006 Megoszt Elküldve November9, 2006 Opel16V! Megnéztem EPC-ben: gauge temperature sensor kat szám: 13 42 561 14NV,C14NZ,X14NZ,C14SE,X14XE,16NZR,C16NZ,X16SZ,C16SE,C18NZ,C18XE,17D,17DR,C20NE, 20XE,X20XEV ezenkivül vannak még légkondishoz külön jeladók, meg országonként is vannak eltérések pl: India stb. de 17D-hez még a 12 38 448 is hozza és így tovább. Nah, hogy még kötözködjek kicsit, X16XEL-ben és X20SE-ben is ugyanaz van, mint a többi felsoroltban. :unsure: Jah, és a légkondisokon is ugyanaz van, nemtom mér írná külön az Epici. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November10, 2006 Megoszt Elküldve November10, 2006 Akkor meg lehet,hogy a termosztát a kaki vagy nem 92fokos van benne! :unsure: Csak attól fosok,hogy kicserélem,mint Greg és nekem is lesz gyüjteményem. Neked legalább könnyű cserélni, nekem pl. le kéne bontani hozzá a vezérlést is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve November10, 2006 Megoszt Elküldve November10, 2006 greg Az a vízpumpa tuti 1.6-oshoz való? Me' hallottam olyant, hogy az 1.8-2.0 -es motornak szinre-szagra ugynolyan a pumpája, csak a lapátja nagyobb. Ebből eredően tobb vizet szállít és nem vesz fel annyi meleget. Mivel nem tapasztaltam a jelenséget, csak ötletelek. :P Hát amilyen okos az alkatrészkereskedők némelyike, nem kizárt. Vettem anno egy vízpumpát, amire megesküdött az eladó, hogy (motorszám alapján) jó, és mégsem jó. :blink: Ugyanis a vezérműszíjpálya kb 1mm-rel eltér. ;) Sajna én gyakran így járok a kereskedőkkel, és mikor visszamegyek reklamálni, akkor az én seggembe a ló***zt, mert nem vittem mintát. ;) Vissza persze nem cserélik, mert közben eltelt 1 v 2 hét. Szóval nem csodálkoznék. De ha ezzel a kérdéssel bemegyek egy alkatrészkereskedésbe, hülyének néznek, mert megesküdnek, hogy egyformák. Ha az Opel szervízben GM által adott szám alapján mondják, hogy egyforma, azt hamarabb elhiszem. Akkor meg lehet,hogy a termosztát a kaki vagy nem 92fokos van benne! :unsure: Csak attól fosok,hogy kicserélem,mint Greg és nekem is lesz gyüjteményem. Fölajánljuk a gyűjteményt jótékony célokra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November10, 2006 Megoszt Elküldve November10, 2006 Fölajánljuk a gyűjteményt jótékony célokra. Termosztát múzeum? :blink: szerintetek a fagyáló képes elöregedni?Csökkenhet a hőátadóképessége? :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November10, 2006 Megoszt Elküldve November10, 2006 szerintetek a fagyáló képes elöregedni?Csökkenhet a hőátadóképessége? :unsure: Igen. Ajánlják is a 2, de max 3 évenkénti cseréjét. Mondjuk nem a hőátadóképessége változik nagy mértékben, hanem csökken a kenőképessége (mer ugye az is kívánalom), nő az oxidálóképessége, és romlik a dermedési pontja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November10, 2006 Megoszt Elküldve November10, 2006 Igen. Ajánlják is a 2, de max 3 évenkénti cseréjét. Mondjuk nem a hőátadóképessége változik nagy mértékben, hanem csökken a kenőképessége (mer ugye az is kívánalom), nő az oxidálóképessége, és romlik a dermedési pontja. Agyalok,de nem kevés letyó kell a dízelbe,szal megkell gondolni. :unsure: Nekem még szép zöld szine van,nem koszos,-32°-os volt tavaly,de majd lemérem most is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November10, 2006 Megoszt Elküldve November10, 2006 Agyalok,de nem kevés letyó kell a dízelbe,szal megkell gondolni. :blink: Nekem még szép zöld szine van,nem koszos,-32°-os volt tavaly,de majd lemérem most is. Mennyi is egy prelix 5L-es koncentrátum? 2000Ft? Meg hozzá egy pár liter desztvíz vagy 300Ft. :unsure: És ez már minőségi... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve November10, 2006 Megoszt Elküldve November10, 2006 Ha az Opel szervízben GM által adott szám alapján mondják, hogy egyforma, azt hamarabb elhiszem. Ha megnézed a mostaninak a számát, akkor ki lehet deríteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve November10, 2006 Megoszt Elküldve November10, 2006 Ha megnézed a mostaninak a számát, akkor ki lehet deríteni.Utángyártott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November13, 2006 Megoszt Elküldve November13, 2006 Ma utánanéztem valójában milyen termosztát kell az én szívódízelembe.Pont egy autósboltban melóztam és ott megnézték nekem katalógusban. 92°C-os termo kell az enyémbe. Szerintem most 82°C-os van benne,mert zárni zár,de elég hamar nyit. Úgy döntöttem egyenlőre marad,nyáron nem gond ha hamarabb nyit,most télen pedig kitakartam a hűtő 80%-át karton papírral,így elég gyorsan melegszik és városi használat melett 90fok felett egy picivel tartja a mocit. Reggel indítás után mindig megvárom,hogy a dúsító visszaejtse a fordszámot 1000 alá(2-3perc),ennyi idő elég szerintem arra,hogy legalább valamennyire beálljon a moci hőmérséklete és kenése,de amíg a 90°C-ot el nem éri a mutató,2000fölé nem pörgetem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November22, 2006 Megoszt Elküldve November22, 2006 Hétvégén kicseréltük a termosztátot. 92 fokos volt benn, de már öreg lehetett mivel 86 fok körül tartotta ba vizet. Az új szintén 92-es de ez már rendesen működik. A Gabi féle műszerrel szinkronban üzemel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SFU Elküldve Június10, 2007 Megoszt Elküldve Június10, 2007 VAn egy Opel Astra 17DR autóm klíma nélkül. Kérdésem az lenne, hogy lehet-e bele klímát szerelni és ha igen mit kell kicserélni és kb mennyibe jönne ki? A válaszokat előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június10, 2007 Megoszt Elküldve Június10, 2007 VAn egy Opel Astra 17DR autóm klíma nélkül. Kérdésem az lenne, hogy lehet-e bele klímát szerelni és ha igen mit kell kicserélni és kb mennyibe jönne ki? A válaszokat előre is köszi! Technikailag bele lehet rakni,de egyrészt baromi drága játék(100E felett),másrészt egy 60Le-s gépre klima? :rolleyes: Inkább egy TD-re,de még abba is beépíteni elég nagy szívás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június11, 2007 Megoszt Elküldve Június11, 2007 VAn egy Opel Astra 17DR autóm klíma nélkül. Kérdésem az lenne, hogy lehet-e bele klímát szerelni és ha igen mit kell kicserélni és kb mennyibe jönne ki? A válaszokat előre is köszi! http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=17&st=7780 oldal alja Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Június28, 2007 Megoszt Elküldve Június28, 2007 Hello Mindenki! Van egy Opel Astra (F 1.4 8 Valve 2002-es) kocsim,de a fűtéssel az a problémám,hogy középen (a kijelző feletti két szellőzőn) nem jön a a levegő csak egy kicsit,nem lehet elzárni, és persze állandóan hideg.Hallottam olyat,hogy ez tipushiba. Ez igaz? Nem lehet vele vmit kezdeni? Köszi:IMI Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Június28, 2007 Megoszt Elküldve Június28, 2007 Az első kettő (mármint hogy nem jön a levegő meg hogy nem lehet elzárni) sztem egyedi hiba, de az hogy középen hidegebb jön mint kétoldalt az tudtommal szándékos, az Opel így akarja elkerülni hogy a sofőr elaludjon menet közben a melegtől. Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve Június28, 2007 Megoszt Elküldve Június28, 2007 Hello Mindenki! Van egy Opel Astra (F 1.4 8 Valve 2002-es) kocsim,de a fűtéssel az a problémám,hogy középen (a kijelző feletti két szellőzőn) nem jön a a levegő csak egy kicsit,nem lehet elzárni, és persze állandóan hideg.Hallottam olyat,hogy ez tipushiba. Ez igaz? Nem lehet vele vmit kezdeni? Köszi:IMI Hali. Vedd ki a középen lévö bal oldali rácsot, és van ott egy kis bowden féleség ami mozgatja a reteszt, ami be engedi a levegöt, lehet hogy csak az van rosszul beállitva. Kipattintod és elörébb vagy hátrább tolod és visszapattintod. Lehet hogy csak ennyi a gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Június28, 2007 Megoszt Elküldve Június28, 2007 Hali. Vedd ki a középen lévö bal oldali rácsot, és van ott egy kis bowden féleség ami mozgatja a reteszt, ami be engedi a levegöt, lehet hogy csak az van rosszul beállitva. Kipattintod és elörébb vagy hátrább tolod és visszapattintod. Lehet hogy csak ennyi a gond. Az a gond,hogy a középső rácsba látszik egy csavar.Olyan mintha egyenesen rám nézne a vége.Amikor próbálom elzárni,vagy kinyitni akkor ez mozog.Nemtod hogy lehet ezt szétszedni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Június28, 2007 Megoszt Elküldve Június28, 2007 Az a gond,hogy a középső rácsba látszik egy csavar.Olyan mintha egyenesen rám nézne a vége.Amikor próbálom elzárni,vagy kinyitni akkor ez mozog.Nemtod hogy lehet ezt szétszedni? Két oldalról benyúlsz két csavarhúzóval és kipattintod mindkét oldalt. Ha leszeded az elakadásjelző gombot, akkor kicsit könnyebb hozzáférni. Azt is csak le kell pattintani. (bekapcsolt állapotban) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június28, 2007 Megoszt Elküldve Június28, 2007 Két oldalról benyúlsz két csavarhúzóval és kipattintod mindkét oldalt. Ha leszeded az elakadásjelző gombot, akkor kicsit könnyebb hozzáférni. Azt is csak le kell pattintani. (bekapcsolt állapotban) Inkább húzni a kapcsolót kifelé kétoldalról benyúlva mellé! Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve Június29, 2007 Megoszt Elküldve Június29, 2007 Az a gond,hogy a középső rácsba látszik egy csavar.Olyan mintha egyenesen rám nézne a vége.Amikor próbálom elzárni,vagy kinyitni akkor ez mozog.Nemtod hogy lehet ezt szétszedni? Hali. Milyen szinü a szeme? :rolleyes: Csak vicc volt, sztem az van neked kiakadva ami mozgatja a reteszt és ö néz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Július9, 2007 Megoszt Elküldve Július9, 2007 Hali. Vedd ki a középen lévö bal oldali rácsot, és van ott egy kis bowden féleség ami mozgatja a reteszt, ami be engedi a levegöt, lehet hogy csak az van rosszul beállitva. Kipattintod és elörébb vagy hátrább tolod és visszapattintod. Lehet hogy csak ennyi a gond. Hello! Megnéztem a szellőzőt,és hiányzik belőle egy ilyen kis műanyag,ami azt a csavart az állítóhoz szorítja,ezért nem lehet elzárni és kinyitni.Nem tod hol lehet olyat szerezni?Esetleg Nyiregyen bontót? Sűrgős lenne. Köszi:IMI Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts