Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

...Ezt a fűtésen is érezni. (Vadonat új radiátorral) Ami cserélve volt: termosztát (5 alkalommal, legutóbb gyárira !!!), radiátor, hőfok jeladó (háromszor), műszer (háromszor), vízpumpa....( Már nem lehet más baj. (Bezzeg az omega 2 perc alatt üzemi hőfokon van és sosem kellett letakarni a hűtőt.)

greg

Az a vízpumpa tuti 1.6-oshoz való? Me' hallottam olyant, hogy az 1.8-2.0 -es motornak szinre-szagra ugynolyan a pumpája, csak a lapátja nagyobb. Ebből eredően tobb vizet szállít és nem vesz fel annyi meleget.

Mivel nem tapasztaltam a jelenséget, csak ötletelek. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Opel16V!

Megnéztem EPC-ben:

gauge temperature sensor

kat szám: 13 42 561

14NV,C14NZ,X14NZ,C14SE,X14XE,16NZR,C16NZ,X16SZ,C16SE,C18NZ,C18XE,17D,17DR,C20NE,

20XE,X20XEV

ezenkivül vannak még légkondishoz külön jeladók, meg országonként is vannak eltérések pl: India stb.

de 17D-hez még a 12 38 448 is hozza és így tovább.

Link to comment
Megosztás:

Opel16V!

Megnéztem EPC-ben:

gauge temperature sensor

kat szám: 13 42 561

14NV,C14NZ,X14NZ,C14SE,X14XE,16NZR,C16NZ,X16SZ,C16SE,C18NZ,C18XE,17D,17DR,C20NE,

20XE,X20XEV

ezenkivül vannak még légkondishoz külön jeladók, meg országonként is vannak eltérések pl: India stb.

de 17D-hez még a 12 38 448 is hozza és így tovább.

Akkor meg lehet,hogy a termosztát a kaki vagy nem 92fokos van benne! :unsure:

Csak attól fosok,hogy kicserélem,mint Greg és nekem is lesz gyüjteményem.

Link to comment
Megosztás:

Opel16V!

Megnéztem EPC-ben:

gauge temperature sensor

kat szám: 13 42 561

14NV,C14NZ,X14NZ,C14SE,X14XE,16NZR,C16NZ,X16SZ,C16SE,C18NZ,C18XE,17D,17DR,C20NE,

20XE,X20XEV

ezenkivül vannak még légkondishoz külön jeladók, meg országonként is vannak eltérések pl: India stb.

de 17D-hez még a 12 38 448 is hozza és így tovább.

Nah, hogy még kötözködjek kicsit, X16XEL-ben és X20SE-ben is ugyanaz van, mint a többi felsoroltban. :unsure:

Jah, és a légkondisokon is ugyanaz van, nemtom mér írná külön az Epici. :blink:

Link to comment
Megosztás:

greg

Az a vízpumpa tuti 1.6-oshoz való? Me' hallottam olyant, hogy az 1.8-2.0 -es motornak szinre-szagra ugynolyan a pumpája, csak a lapátja nagyobb. Ebből eredően tobb vizet szállít és nem vesz fel annyi meleget.

Mivel nem tapasztaltam a jelenséget, csak ötletelek. :P

Hát amilyen okos az alkatrészkereskedők némelyike, nem kizárt. Vettem anno egy vízpumpát, amire megesküdött az eladó, hogy (motorszám alapján) jó, és mégsem jó. :blink: Ugyanis a vezérműszíjpálya kb 1mm-rel eltér. ;) Sajna én gyakran így járok a kereskedőkkel, és mikor visszamegyek reklamálni, akkor az én seggembe a ló***zt, mert nem vittem mintát. ;) Vissza persze nem cserélik, mert közben eltelt 1 v 2 hét.

Szóval nem csodálkoznék. De ha ezzel a kérdéssel bemegyek egy alkatrészkereskedésbe, hülyének néznek, mert megesküdnek, hogy egyformák. Ha az Opel szervízben GM által adott szám alapján mondják, hogy egyforma, azt hamarabb elhiszem.

Akkor meg lehet,hogy a termosztát a kaki vagy nem 92fokos van benne! :unsure:

Csak attól fosok,hogy kicserélem,mint Greg és nekem is lesz gyüjteményem.

Fölajánljuk a gyűjteményt jótékony célokra.
Link to comment
Megosztás:

szerintetek a fagyáló képes elöregedni?Csökkenhet a hőátadóképessége? :unsure:

Igen. Ajánlják is a 2, de max 3 évenkénti cseréjét. Mondjuk nem a hőátadóképessége változik

nagy mértékben, hanem csökken a kenőképessége (mer ugye az is kívánalom), nő az oxidálóképessége,

és romlik a dermedési pontja.

Link to comment
Megosztás:

Igen. Ajánlják is a 2, de max 3 évenkénti cseréjét. Mondjuk nem a hőátadóképessége változik

nagy mértékben, hanem csökken a kenőképessége (mer ugye az is kívánalom), nő az oxidálóképessége,

és romlik a dermedési pontja.

Agyalok,de nem kevés letyó kell a dízelbe,szal megkell gondolni. :unsure:

Nekem még szép zöld szine van,nem koszos,-32°-os volt tavaly,de majd lemérem most is.

Link to comment
Megosztás:

Agyalok,de nem kevés letyó kell a dízelbe,szal megkell gondolni. :blink:

Nekem még szép zöld szine van,nem koszos,-32°-os volt tavaly,de majd lemérem most is.

Mennyi is egy prelix 5L-es koncentrátum? 2000Ft? Meg hozzá egy pár liter desztvíz vagy 300Ft. :unsure:

És ez már minőségi... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ma utánanéztem valójában milyen termosztát kell az én szívódízelembe.Pont egy autósboltban melóztam és ott megnézték nekem katalógusban. 92°C-os termo kell az enyémbe.

Szerintem most 82°C-os van benne,mert zárni zár,de elég hamar nyit.

Úgy döntöttem egyenlőre marad,nyáron nem gond ha hamarabb nyit,most télen pedig kitakartam a hűtő 80%-át karton papírral,így elég gyorsan melegszik és városi használat melett 90fok felett egy picivel tartja a mocit.

Reggel indítás után mindig megvárom,hogy a dúsító visszaejtse a fordszámot 1000 alá(2-3perc),ennyi idő elég szerintem arra,hogy legalább valamennyire beálljon a moci hőmérséklete és kenése,de amíg a 90°C-ot el nem éri a mutató,2000fölé nem pörgetem.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
VAn egy Opel Astra 17DR autóm klíma nélkül. Kérdésem az lenne, hogy lehet-e bele klímát szerelni és ha igen mit kell kicserélni és kb mennyibe jönne ki?

A válaszokat előre is köszi!

Technikailag bele lehet rakni,de egyrészt baromi drága játék(100E felett),másrészt egy 60Le-s gépre klima? :rolleyes:

Inkább egy TD-re,de még abba is beépíteni elég nagy szívás.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Hello Mindenki!

Van egy Opel Astra (F 1.4 8 Valve 2002-es) kocsim,de a fűtéssel az a problémám,hogy középen (a kijelző feletti két szellőzőn) nem jön a a levegő csak egy kicsit,nem lehet elzárni, és persze állandóan hideg.Hallottam olyat,hogy ez tipushiba.

Ez igaz? Nem lehet vele vmit kezdeni?

Köszi:IMI

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Van egy Opel Astra (F 1.4 8 Valve 2002-es) kocsim,de a fűtéssel az a problémám,hogy középen (a kijelző feletti két szellőzőn) nem jön a a levegő csak egy kicsit,nem lehet elzárni, és persze állandóan hideg.Hallottam olyat,hogy ez tipushiba.

Ez igaz? Nem lehet vele vmit kezdeni?

Köszi:IMI

Hali.

Vedd ki a középen lévö bal oldali rácsot, és van ott egy kis bowden féleség ami mozgatja a reteszt, ami be engedi a levegöt, lehet hogy csak az van rosszul beállitva.

Kipattintod és elörébb vagy hátrább tolod és visszapattintod.

Lehet hogy csak ennyi a gond.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Vedd ki a középen lévö bal oldali rácsot, és van ott egy kis bowden féleség ami mozgatja a reteszt, ami be engedi a levegöt, lehet hogy csak az van rosszul beállitva.

Kipattintod és elörébb vagy hátrább tolod és visszapattintod.

Lehet hogy csak ennyi a gond.

Az a gond,hogy a középső rácsba látszik egy csavar.Olyan mintha egyenesen rám nézne a vége.Amikor próbálom elzárni,vagy kinyitni akkor ez mozog.Nemtod hogy lehet ezt szétszedni?

Link to comment
Megosztás:

Az a gond,hogy a középső rácsba látszik egy csavar.Olyan mintha egyenesen rám nézne a vége.Amikor próbálom elzárni,vagy kinyitni akkor ez mozog.Nemtod hogy lehet ezt szétszedni?

Két oldalról benyúlsz két csavarhúzóval és kipattintod mindkét oldalt. Ha leszeded az elakadásjelző gombot, akkor kicsit könnyebb hozzáférni. Azt is csak le kell pattintani. (bekapcsolt állapotban)

Link to comment
Megosztás:

Két oldalról benyúlsz két csavarhúzóval és kipattintod mindkét oldalt. Ha leszeded az elakadásjelző gombot, akkor kicsit könnyebb hozzáférni. Azt is csak le kell pattintani. (bekapcsolt állapotban)

Inkább húzni a kapcsolót kifelé kétoldalról benyúlva mellé!

Link to comment
Megosztás:

Az a gond,hogy a középső rácsba látszik egy csavar.Olyan mintha egyenesen rám nézne a vége.Amikor próbálom elzárni,vagy kinyitni akkor ez mozog.Nemtod hogy lehet ezt szétszedni?

Hali.

Milyen szinü a szeme? :rolleyes:

Csak vicc volt, sztem az van neked kiakadva ami mozgatja a reteszt és ö néz.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Hali.

Vedd ki a középen lévö bal oldali rácsot, és van ott egy kis bowden féleség ami mozgatja a reteszt, ami be engedi a levegöt, lehet hogy csak az van rosszul beállitva.

Kipattintod és elörébb vagy hátrább tolod és visszapattintod.

Lehet hogy csak ennyi a gond.

Hello!

Megnéztem a szellőzőt,és hiányzik belőle egy ilyen kis műanyag,ami azt a csavart az állítóhoz szorítja,ezért nem lehet elzárni és kinyitni.Nem tod hol lehet olyat szerezni?Esetleg Nyiregyen bontót?

Sűrgős lenne.

Köszi:IMI

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.