Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Ezt a problémát valaki megoldotta valami betöméssel, nem toom má ki, ha visszaolvastok megtaláljátok,nem is olyan rég :lol:

"Igen 2 levegőbeömlő van a középsö részen, az egyik direktbe jön a ventillátortól, a másik keresztül megy a belső fűtőradiátoron. Ha kiveszitek a rácsot középőről, hátul jól látható, a fölső nyílás a felelős a hideg levegőért!!

Egy 10X15 cm-s 3 cm vastag szivaccsal /lehetőleg fekete színű/ tökéletesen el lehet tőmíteni úgy, hogy a lezáró is jól működjön.

Volt higeg levegő, nincs ideg levegő. :shock: "

Link to comment
Megosztás:

"Igen 2 levegőbeömlő van a középsö részen, az egyik direktbe jön a ventillátortól, a másik keresztül megy a belső fűtőradiátoron. Ha kiveszitek a rácsot középőről, hátul jól látható, a fölső nyílás a felelős a hideg levegőért!!

Egy 10X15 cm-s 3 cm vastag szivaccsal /lehetőleg fekete színű/ tökéletesen el lehet tőmíteni úgy, hogy a lezáró is jól működjön.

Volt higeg levegő, nincs ideg levegő. :shock: "

Mondtam van itt okos ember :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valamennyire nekem is jön a levegő, ha elzárom a tekerőt, de nekem mindegyiken, nem csak a középsőn. Viszont középen nekem nem jön folyamatosan hideg levegő, miután bemelegedett az autó, onnan is csak meleg jön... :lol: Lehet az előző tulaj már lezárta a ventillátortól jövő csatornát...

Link to comment
Megosztás:

"Én valamelyik nap tapasztaltam, hogy a középső rács meletti tekerentyűt hiába fordítom 0 állásba akkor is jön ott a levegő ennek mi lehet az oka?"

A középső szellőzőrács bal felét ugraszd ki, ott mögötte kell lennie egy menetes orsónak (már ha olyan, mint az enyém), azon egy "anya", annak beakasztva kell lennie hátul a mechanikába, gondolom nálad ez ugorhatott ki. Az enyémen se volt beakasztva. mikor megvettem az autót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Igen sokan írtátok, hogy erősen párásodik az autótok belülről, ezért szeretnék egy kicsit segíteni, és a problémát más oldalról megközelíteni. Számomra valahogy, hihetetlen, hogy ennyi Astrában hibás lenne a szellőző rendszer.

Párásodás:

Ez legtöbbször azért alakul ki, mert a tulajdonosok elfelejtik az üvegfelületeket belülről is megtísztítani. A külső oldalakra mindenki nagy figyelmet fordít, de a belsőt nem,vagy nem megfelelően tisztítja. Tisztelet a kivételnek!

Ennek megfelelő módja: Papírtörlőt, és nem rongyot, vagy textíliát, befújni ablaktisztítóval, majd ezzel áttörölni az üveget. Majd ugyanilyen, de tiszta papírtörlővel szárazra törölni az üveget. Minden ablakra külön papírt érdemes használni, így elkerülhető a szennyeződés átvitele, egyik ablakról a másikra.

Ezt télen legalább egy-két hetente érdemes elvégezni, dohányos gazdi esetén pedig még ennél is gyakrabban.

Természetesen, a pollenszűrő szárazsága, elengedhetetlen. De a pára a koszos üvegen sokkalta jobban, lecsapódik. Érdemes erre egy kis időt fordítani, meglepő lesz az eredmény.

Remélem tudtam segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Szabyka: lehet tisztítani, vízkőoldót, ill. ecetet adhatsz neki nyugodtan.

OFF

Nekünk régen volt átfolyós rendszerű földgázos vízmelegítőnk, abban is hasonló hasonló problémák alakultak ki: a csapvízből kirakódott bele a vízkő. Átlag fél évente ki kellett savazni, de azt szó szerint sósavval csináltam, így is 15 évet simán kibírt, mert rézből volt, a rezet pedig nem bántja a sósav (csak az oxidját). Bírta volna tovább is, csak meguntam és kicseréltem a vízmelegítőt.

ON

Nem tudom, az Astra fűtőradiátor tiszta rézből van-e, de amíg ki nem lukad, addig kár eldobni.

De azért ne mindjárt sósavval ess neki, előbb a finomabb módszerekkel :lol:

Link to comment
Megosztás:

A régi Astrámból megvan még az eltömődött fűtőradiátor ...

Azt ki lehet valahogy tisztítani lehet savazni vagy kuka ?

Szerintem nyugodtan ess neki elsőnek meleg ecettel...bár szerintem nem sokat fog segíteni.

Ha kell, akkor sósavat adj neki...hidegen, egyszerre mindig csak egy keveset önts bele, és legyen kéznél víz....hogy ki tudd öblíteni, meg magadról lemosni, ha esetleg rád is menne .... Ha ügyes vagy, szépen lassan tisztulni fog..inkább mindig sav...kicsit vársz, kiöntöd, ismét sav...vársz, kiöntöd...és így tovább.

Párásodás:

Ez legtöbbször azért alakul ki, mert a tulajdonosok elfelejtik az üvegfelületeket belülről is megtísztítani. A külső oldalakra mindenki nagy figyelmet fordít, de a belsőt nem,vagy nem megfelelően tisztítja. Tisztelet a kivételnek!

Ennek megfelelő módja: Papírtörlőt, és nem rongyot, vagy textíliát, befújni ablaktisztítóval, majd ezzel áttörölni az üveget. Majd ugyanilyen, de tiszta papírtörlővel szárazra törölni az üveget. Minden ablakra külön papírt érdemes használni, így elkerülhető a szennyeződés átvitele, egyik ablakról a másikra.

Ezt télen legalább egy-két hetente érdemes elvégezni, dohányos gazdi esetén pedig még ennél is gyakrabban.

Természetesen, a pollenszűrő szárazsága, elengedhetetlen. De a pára a koszos üvegen sokkalta jobban, lecsapódik. Érdemes erre egy kis időt fordítani, meglepő lesz az eredmény.

Remélem tudtam segíteni!

THX! Bár a többség szerintem lustaságból hanyagolja ezt a témát, pedig milyen hatásos.

Szóval..papírtörlőt elő, takarítsunk!

És nem lesz gond.

Link to comment
Megosztás:

Én csak azt nem értem,hogy honnan jut a kosz és vizkő egy motor hűtőrendszerébe?

Ez egy zárt rendszer "elméletileg"!

Kosz: Por és egyebek bejutnak...mert a kiegyenlítő tartály ugye nem "zárt", máskülönben egy lufi lenne helyette.

Vízkő: hiába töltesz te csak desztvizet, vagy ionmenteset (mert a kettő nem egyforma), ha a por, ami bejut a kiegyenlítőbe, tertalmaz kálcium, magnézium és egyéb sókat, anyagokat, mert hát ugye ezek is előfordulhatnak... azok bejutnak, karbonátosodnak, és ugye ezek kiválása a vízkő.

Vagy még az is előfordulhat, hogy valaki sajnálja a pénzt ezekre a filléres dolgokra, hogy desztvíz, és csapvizet önt bele...(mondjuk a bolti desztvíz se biztos, hogy olyan tiszta. :lol: )

Valahogy így.

Meg aztán van olyan, hogy valamelyik szerelő leengedi, mert szereléshez kell, majd visszatölti és kiegészíti vízzel....de ez a legrosszabb.

Link to comment
Megosztás:

Én nem akarom az egyémet "polirozni",de lassan a 13.évbe lép a picike és a kiegyenlítő tartályomban egy szál vízkő/kosz sincs,70-es fagyállót kapott utántöltésre vezérléscsere után,az eredetit pedig visszatöltötték,csak picit kellett pótolni!

Kopp-kopp,nincs gondom se fűtéssel,se hűtéssel,de párásodással sem! :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Segítsetek nekem!

96-os astránk van és mostanában nem párátlanítja a ventillátir az ablakokat, azt már tudom hogy a pollenszürő a szar, de hogy lehet kicserélni mit kell szédszedni, cserélni kell e, vagy lehet tisztítani, érdemes e bele venni aktiv szeneset, vagy egyáltalán mennyibe kerül?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsetek nekem!

96-os astránk van és mostanában nem párátlanítja a ventillátir az ablakokat, azt már tudom hogy a pollenszürő a szar, de hogy lehet kicserélni mit kell szédszedni, cserélni kell e, vagy lehet tisztítani, érdemes e bele venni aktiv szeneset, vagy egyáltalán mennyibe kerül?

Télre legegyszerűbb kivenni. Pollen ilyenkor úgysincs, sőt, por se nagyon! Így biztos nem lesz vizes, és nem párásodik a kocsi.

Fölnyitod a motorháztetőt, és a szellőzőnél látható műanyag takarólemezt leveszed, alatta van a szűrő. A takarólemezt egy gumitömítés is rögzíti, előbb azt szedd le. Sajnos nem tudtam érthetőbben leírni, de ha megnézed, szerintem egyértelmű a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Télre legegyszerűbb kivenni. Pollen ilyenkor úgysincs, sőt, por se nagyon! Így biztos nem lesz vizes, és nem párásodik a kocsi.

Fölnyitod a motorháztetőt, és a szellőzőnél látható műanyag takarólemezt leveszed, alatta van a szűrő. A takarólemezt egy gumitömítés is rögzíti, előbb azt szedd le. Sajnos nem tudtam érthetőbben leírni, de ha megnézed, szerintem egyértelmű a dolog.

Az enyémben vajon van pollenszűrő? :blink: ('93-mas fapad gép)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsetek nekem!

96-os astránk van és mostanában nem párátlanítja a ventillátir az ablakokat, azt már tudom hogy a pollenszürő a szar, de hogy lehet kicserélni mit kell szédszedni, cserélni kell e, vagy lehet tisztítani, érdemes e bele venni aktiv szeneset, vagy egyáltalán mennyibe kerül?

Hi!

Itt találsz róla képet (az a fehér harmonikaszerű papír) by Laci4: http://www.kep.tar.hu/laci4/50068615/12865483#2

Én nyáron cseréltem, valami utángyártottat sikerült vennem 1500 pénz volt, ha jól emléxem :blink:

Link to comment
Megosztás:

Télre legegyszerűbb kivenni. Pollen ilyenkor úgysincs, sőt, por se nagyon! Így biztos nem lesz vizes, és nem párásodik a kocsi.

Ezzel én nem értek egyet, ugyanis ha dugóban bekerülsz v.mi iszonyat füstölő, kormozó gép mögé akkor direktben azt szívod, és azért télen is akad por meg korom a levegőben, főleg amikor nagy a forgalom. Belsőkeringetésre meg sokáig nem lehet tenni, mert akkor tényleg bepárásodik.

A beázás pedig nem csak a pollenszűrőnek árt, szóval azt ígyis-úgyis meg kell javítani (kinyomni a szélvédő és a gumi között FBS-sel vagy szilóval) s utána már nem fog beázni a pollenszűrő.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.