meriva1.8 Elküldve December14, 2005 Megoszt Elküldve December14, 2005 F-en ez gyári konstrukció, hogy ott mindig hűvösebbet fúj, azt hiszem, attól is függ, mennyire, hogy az elosztó tekerentyűt hova állítod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazs Elküldve December14, 2005 Megoszt Elküldve December14, 2005 gyárilag, biztonásgi okokból az összes korábbi opelen a középső friss levegőt (ami télen hideg) fúj, hogy el ne aludj :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabyka Elküldve December14, 2005 Megoszt Elküldve December14, 2005 Ezt a problémát valaki megoldotta valami betöméssel, nem toom má ki, ha visszaolvastok megtaláljátok,nem is olyan rég :lol: "Igen 2 levegőbeömlő van a középsö részen, az egyik direktbe jön a ventillátortól, a másik keresztül megy a belső fűtőradiátoron. Ha kiveszitek a rácsot középőről, hátul jól látható, a fölső nyílás a felelős a hideg levegőért!! Egy 10X15 cm-s 3 cm vastag szivaccsal /lehetőleg fekete színű/ tökéletesen el lehet tőmíteni úgy, hogy a lezáró is jól működjön. Volt higeg levegő, nincs ideg levegő. :shock: " Link to comment Megosztás: More sharing options...
loree_gsi16v Elküldve December14, 2005 Megoszt Elküldve December14, 2005 "Igen 2 levegőbeömlő van a középsö részen, az egyik direktbe jön a ventillátortól, a másik keresztül megy a belső fűtőradiátoron. Ha kiveszitek a rácsot középőről, hátul jól látható, a fölső nyílás a felelős a hideg levegőért!! Egy 10X15 cm-s 3 cm vastag szivaccsal /lehetőleg fekete színű/ tökéletesen el lehet tőmíteni úgy, hogy a lezáró is jól működjön. Volt higeg levegő, nincs ideg levegő. :shock: " Mondtam van itt okos ember :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oliverius Elküldve December15, 2005 Megoszt Elküldve December15, 2005 Sziasztok! Én valamelyik nap tapasztaltam, hogy a középső rács meletti tekerentyűt hiába fordítom 0 állásba akkor is jön ott a levegő ennek mi lehet az oka? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December15, 2005 Megoszt Elküldve December15, 2005 Valamennyire nekem is jön a levegő, ha elzárom a tekerőt, de nekem mindegyiken, nem csak a középsőn. Viszont középen nekem nem jön folyamatosan hideg levegő, miután bemelegedett az autó, onnan is csak meleg jön... :lol: Lehet az előző tulaj már lezárta a ventillátortól jövő csatornát... Link to comment Megosztás: More sharing options...
loree_gsi16v Elküldve December15, 2005 Megoszt Elküldve December15, 2005 Sziasztok! Én valamelyik nap tapasztaltam, hogy a középső rács meletti tekerentyűt hiába fordítom 0 állásba akkor is jön ott a levegő ennek mi lehet az oka? Pattintsd ki a tekerő melletti rácsot pl. két kis csavarhúzóval és nézzd meg a záró mechanikát, lehet az urott szét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December15, 2005 Megoszt Elküldve December15, 2005 "Én valamelyik nap tapasztaltam, hogy a középső rács meletti tekerentyűt hiába fordítom 0 állásba akkor is jön ott a levegő ennek mi lehet az oka?" A középső szellőzőrács bal felét ugraszd ki, ott mögötte kell lennie egy menetes orsónak (már ha olyan, mint az enyém), azon egy "anya", annak beakasztva kell lennie hátul a mechanikába, gondolom nálad ez ugorhatott ki. Az enyémen se volt beakasztva. mikor megvettem az autót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vbandit Elküldve December16, 2005 Megoszt Elküldve December16, 2005 én azt ahallottam a párásodásról,hogy ki kell venni télire a pollenszűrőt és egy harisnyával helyettesíteni... de szerintem akkor beázik a fűtőmotor... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabyka Elküldve December16, 2005 Megoszt Elküldve December16, 2005 A régi Astrámból megvan még az eltömődött fűtőradiátor ... Azt ki lehet valahogy tisztítani lehet savazni vagy kuka ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mozdvez Elküldve December16, 2005 Megoszt Elküldve December16, 2005 Sziasztok. Igen sokan írtátok, hogy erősen párásodik az autótok belülről, ezért szeretnék egy kicsit segíteni, és a problémát más oldalról megközelíteni. Számomra valahogy, hihetetlen, hogy ennyi Astrában hibás lenne a szellőző rendszer. Párásodás: Ez legtöbbször azért alakul ki, mert a tulajdonosok elfelejtik az üvegfelületeket belülről is megtísztítani. A külső oldalakra mindenki nagy figyelmet fordít, de a belsőt nem,vagy nem megfelelően tisztítja. Tisztelet a kivételnek! Ennek megfelelő módja: Papírtörlőt, és nem rongyot, vagy textíliát, befújni ablaktisztítóval, majd ezzel áttörölni az üveget. Majd ugyanilyen, de tiszta papírtörlővel szárazra törölni az üveget. Minden ablakra külön papírt érdemes használni, így elkerülhető a szennyeződés átvitele, egyik ablakról a másikra. Ezt télen legalább egy-két hetente érdemes elvégezni, dohányos gazdi esetén pedig még ennél is gyakrabban. Természetesen, a pollenszűrő szárazsága, elengedhetetlen. De a pára a koszos üvegen sokkalta jobban, lecsapódik. Érdemes erre egy kis időt fordítani, meglepő lesz az eredmény. Remélem tudtam segíteni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve December16, 2005 Megoszt Elküldve December16, 2005 Ha eljönnél letakarítani az enyémet, az lenne a nagyon nagy segítség! :lol: :lol: ;) Csak vicc volt. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December17, 2005 Megoszt Elküldve December17, 2005 Szabyka: lehet tisztítani, vízkőoldót, ill. ecetet adhatsz neki nyugodtan. OFF Nekünk régen volt átfolyós rendszerű földgázos vízmelegítőnk, abban is hasonló hasonló problémák alakultak ki: a csapvízből kirakódott bele a vízkő. Átlag fél évente ki kellett savazni, de azt szó szerint sósavval csináltam, így is 15 évet simán kibírt, mert rézből volt, a rezet pedig nem bántja a sósav (csak az oxidját). Bírta volna tovább is, csak meguntam és kicseréltem a vízmelegítőt. ON Nem tudom, az Astra fűtőradiátor tiszta rézből van-e, de amíg ki nem lukad, addig kár eldobni. De azért ne mindjárt sósavval ess neki, előbb a finomabb módszerekkel :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve December17, 2005 Megoszt Elküldve December17, 2005 A régi Astrámból megvan még az eltömődött fűtőradiátor ... Azt ki lehet valahogy tisztítani lehet savazni vagy kuka ? Szerintem nyugodtan ess neki elsőnek meleg ecettel...bár szerintem nem sokat fog segíteni. Ha kell, akkor sósavat adj neki...hidegen, egyszerre mindig csak egy keveset önts bele, és legyen kéznél víz....hogy ki tudd öblíteni, meg magadról lemosni, ha esetleg rád is menne .... Ha ügyes vagy, szépen lassan tisztulni fog..inkább mindig sav...kicsit vársz, kiöntöd, ismét sav...vársz, kiöntöd...és így tovább. Párásodás: Ez legtöbbször azért alakul ki, mert a tulajdonosok elfelejtik az üvegfelületeket belülről is megtísztítani. A külső oldalakra mindenki nagy figyelmet fordít, de a belsőt nem,vagy nem megfelelően tisztítja. Tisztelet a kivételnek! Ennek megfelelő módja: Papírtörlőt, és nem rongyot, vagy textíliát, befújni ablaktisztítóval, majd ezzel áttörölni az üveget. Majd ugyanilyen, de tiszta papírtörlővel szárazra törölni az üveget. Minden ablakra külön papírt érdemes használni, így elkerülhető a szennyeződés átvitele, egyik ablakról a másikra. Ezt télen legalább egy-két hetente érdemes elvégezni, dohányos gazdi esetén pedig még ennél is gyakrabban. Természetesen, a pollenszűrő szárazsága, elengedhetetlen. De a pára a koszos üvegen sokkalta jobban, lecsapódik. Érdemes erre egy kis időt fordítani, meglepő lesz az eredmény. Remélem tudtam segíteni! THX! Bár a többség szerintem lustaságból hanyagolja ezt a témát, pedig milyen hatásos. Szóval..papírtörlőt elő, takarítsunk! És nem lesz gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December17, 2005 Megoszt Elküldve December17, 2005 Én csak azt nem értem,hogy honnan jut a kosz és vizkő egy motor hűtőrendszerébe? Ez egy zárt rendszer "elméletileg"! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve December17, 2005 Megoszt Elküldve December17, 2005 Én csak azt nem értem,hogy honnan jut a kosz és vizkő egy motor hűtőrendszerébe? Ez egy zárt rendszer "elméletileg"! Kosz: Por és egyebek bejutnak...mert a kiegyenlítő tartály ugye nem "zárt", máskülönben egy lufi lenne helyette. Vízkő: hiába töltesz te csak desztvizet, vagy ionmenteset (mert a kettő nem egyforma), ha a por, ami bejut a kiegyenlítőbe, tertalmaz kálcium, magnézium és egyéb sókat, anyagokat, mert hát ugye ezek is előfordulhatnak... azok bejutnak, karbonátosodnak, és ugye ezek kiválása a vízkő. Vagy még az is előfordulhat, hogy valaki sajnálja a pénzt ezekre a filléres dolgokra, hogy desztvíz, és csapvizet önt bele...(mondjuk a bolti desztvíz se biztos, hogy olyan tiszta. :lol: ) Valahogy így. Meg aztán van olyan, hogy valamelyik szerelő leengedi, mert szereléshez kell, majd visszatölti és kiegészíti vízzel....de ez a legrosszabb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December17, 2005 Megoszt Elküldve December17, 2005 Én nem akarom az egyémet "polirozni",de lassan a 13.évbe lép a picike és a kiegyenlítő tartályomban egy szál vízkő/kosz sincs,70-es fagyállót kapott utántöltésre vezérléscsere után,az eredetit pedig visszatöltötték,csak picit kellett pótolni! Kopp-kopp,nincs gondom se fűtéssel,se hűtéssel,de párásodással sem! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve December18, 2005 Megoszt Elküldve December18, 2005 Ezt a heti ablakpucolásos dolgot én is kipróbálom :lol: Amúgy ma arra jöttem rá, hogy csak akkor párásodik, ha fullon megy a meleg befelé, amikor kb 3/4-en volt a meleg felé a szabályzó, akkor nem párásodott az ablak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bognár Tom Elküldve Január8, 2006 Megoszt Elküldve Január8, 2006 Sziasztok! Segítsetek nekem! 96-os astránk van és mostanában nem párátlanítja a ventillátir az ablakokat, azt már tudom hogy a pollenszürő a szar, de hogy lehet kicserélni mit kell szédszedni, cserélni kell e, vagy lehet tisztítani, érdemes e bele venni aktiv szeneset, vagy egyáltalán mennyibe kerül? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Január8, 2006 Megoszt Elküldve Január8, 2006 Sziasztok! Segítsetek nekem! 96-os astránk van és mostanában nem párátlanítja a ventillátir az ablakokat, azt már tudom hogy a pollenszürő a szar, de hogy lehet kicserélni mit kell szédszedni, cserélni kell e, vagy lehet tisztítani, érdemes e bele venni aktiv szeneset, vagy egyáltalán mennyibe kerül? Télre legegyszerűbb kivenni. Pollen ilyenkor úgysincs, sőt, por se nagyon! Így biztos nem lesz vizes, és nem párásodik a kocsi. Fölnyitod a motorháztetőt, és a szellőzőnél látható műanyag takarólemezt leveszed, alatta van a szűrő. A takarólemezt egy gumitömítés is rögzíti, előbb azt szedd le. Sajnos nem tudtam érthetőbben leírni, de ha megnézed, szerintem egyértelmű a dolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Exian Elküldve Január8, 2006 Megoszt Elküldve Január8, 2006 Télre legegyszerűbb kivenni. Pollen ilyenkor úgysincs, sőt, por se nagyon! Így biztos nem lesz vizes, és nem párásodik a kocsi. Fölnyitod a motorháztetőt, és a szellőzőnél látható műanyag takarólemezt leveszed, alatta van a szűrő. A takarólemezt egy gumitömítés is rögzíti, előbb azt szedd le. Sajnos nem tudtam érthetőbben leírni, de ha megnézed, szerintem egyértelmű a dolog. Az enyémben vajon van pollenszűrő? :blink: ('93-mas fapad gép) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Január8, 2006 Megoszt Elküldve Január8, 2006 Az enyémben vajon van pollenszűrő? :blink: ('93-mas fapad gép) Nézd meg! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ujjzol Elküldve Január8, 2006 Megoszt Elküldve Január8, 2006 Az enyémben vajon van pollenszűrő? :blink: ('93-mas fapad gép) Az enyém '92-es és van benne (szintén fapad :) ) Üdv.: ujjzol Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január9, 2006 Megoszt Elküldve Január9, 2006 Sziasztok! Segítsetek nekem! 96-os astránk van és mostanában nem párátlanítja a ventillátir az ablakokat, azt már tudom hogy a pollenszürő a szar, de hogy lehet kicserélni mit kell szédszedni, cserélni kell e, vagy lehet tisztítani, érdemes e bele venni aktiv szeneset, vagy egyáltalán mennyibe kerül? Hi! Itt találsz róla képet (az a fehér harmonikaszerű papír) by Laci4: http://www.kep.tar.hu/laci4/50068615/12865483#2 Én nyáron cseréltem, valami utángyártottat sikerült vennem 1500 pénz volt, ha jól emléxem :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve Január9, 2006 Megoszt Elküldve Január9, 2006 Télre legegyszerűbb kivenni. Pollen ilyenkor úgysincs, sőt, por se nagyon! Így biztos nem lesz vizes, és nem párásodik a kocsi. Ezzel én nem értek egyet, ugyanis ha dugóban bekerülsz v.mi iszonyat füstölő, kormozó gép mögé akkor direktben azt szívod, és azért télen is akad por meg korom a levegőben, főleg amikor nagy a forgalom. Belsőkeringetésre meg sokáig nem lehet tenni, mert akkor tényleg bepárásodik. A beázás pedig nem csak a pollenszűrőnek árt, szóval azt ígyis-úgyis meg kell javítani (kinyomni a szélvédő és a gumi között FBS-sel vagy szilóval) s utána már nem fog beázni a pollenszűrő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts