Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Haliho

nagyon kerreg a szellőző ventillátorom ,gondoltam jol kiszedem és meglesem mi van véle..nagy nehezen ki is bontottam, ott volt a kezembe de nem jött ki a helyéről, utba volt a "tűzfal" vagy mi..csak a ventillátor lapátja akadt fel kb 10mm hiányzott.

Aztán feladtam és visszaraktam ,most persze még rosszabb mint volt...nagyon zúg,olyan mintha beleérne valamibe a lapát,de nem mert azt már megnéztem...

Valaki csinált már hasonlót..?

Link to comment
Megosztás:

Észrevettem, hogy az autóm a szélvédőre nem nyomat szinte semmi levegőt. Ha beállítom a szellőzésszabályzó gombot, hogy a szélvédőre nyomja a levegőt, nem érzek semmi légáramlatot a szélvédőnél, ezért aztán a szélvédőt párátlanítani sem tudom rendesen. Szellőzészabályzó többi állása jól műxik: nyomja a meleget a műszerfal fúvókáin, a lábtérnél is, de a szélvédőre nem. Mi lehet az oka? Van valami cső, ami oda vinné a levegőt, és esetleg nincs a helyén?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

kicseréltem a termosztátot szegény kis olajkályhámon,de a fűtés ettől sem javult meg...a probléma összetett:

a vizhőmérséklet mutatoja még nyáron se érte el a 90fokot...most meg az első vonalnál (gondolom 60 fok) ácsingozik...erre cseréltem a termosztátot,de a fűtés az igy sem javult meg...

lehet a fűtéscsap,és a radiátor elkoszolódása...ki mire tippel?

Link to comment
Megosztás:

kicseréltem a termosztátot szegény kis olajkályhámon,de a fűtés ettől sem javult meg...a probléma összetett:

a vizhőmérséklet mutatoja még nyáron se érte el a 90fokot...most meg az első vonalnál (gondolom 60 fok) ácsingozik...erre cseréltem a termosztátot,de a fűtés az igy sem javult meg...

lehet a fűtéscsap,és a radiátor elkoszolódása...ki mire tippel?

Ha jó a vízhőfokod és nem fűt akkor a motor térből levő 2 vízcsövet ami ki és be megy az utastérbe azt le kell venni ecettel át kell mosni az utastérben a hőcserélőradiátort. 3x legalább kicsit vár utánna némi lugos (szappanos) vizzel 3x és aztán tiszta vizzel 3x. Ezután ha nem lyukad ki a radiátor akkor olyan fűtésed lesz hogy pólóban leszel kénytelen járni :P

Üdv Blau

Calgonnal a mosógép is tovább él :D

Link to comment
Megosztás:

ott volt a kezembe de nem jött ki a helyéről, utba volt a "tűzfal" vagy mi..csak a ventillátor lapátja akadt fel kb 10mm hiányzott.
Az nem létezik,ha rendesen elbontod a felette levő cuccokat!

sorrendben:ablaktörlő karok,a karok alatti műanyag borítás,motortérben a műanyag boritás,pollenszűrő,pollenszűrő tartókeret,kiemelőkeret az előbbi alatt(ekkor felűről már a kaszni látszik),ventillátor borítólemez,csatlakozók széthúzása.

Venti kerregése adódhat a lapátokon lévő tűzőgépkapocs szerű kiegyensúlyozó vackok leeséséből is (el szoktak rohadni).Amikor már a kezedben van probáld ki (eredeti csatlakozásról,ne külön aksiról! -eredeti helyén kisebb a fordulatszáma),hogy nem rázza-e a kezed(nem elektromosan),ha igen érdemes kisérletezni a kiegyensúlyozással.

Link to comment
Megosztás:

Hali all!

Ma délelőtt, megnéztem a termosztátom működését, és rájöttem, hogy valószínőleg megadta magát, vagy nincs is benne :smt095 .

beindítottam a kocsit és alapjáraton járattam kb. 2-3 percet, járó motornál megfogtam a motorból kijövő vízcsövet ami a termosztátnál van, a másik kezemmel pedig a radiátorhoz menő csövet. Azt tapasztalatam, hogy a hűtőbe és a radiátorba menő víz hőfoka megegyezik egymással :oops:

Vagyis a termóm folyamatosan átengedi a vizet a hűtőbe és ezért nem melegszik a kocsim hosszútávon sem :cwm10:

Ki tudja, mennyibekerül egy trmosztát? :oops:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon olyan érzésem, van, hogy az enyémben is elhalálozott az említett alkatrész.

Reggel indultam pecázni, a Tőserdőbe és mire kiértem a 44-esre még mindig a kékben volt a mutató, kb Nyárlőrinc magasságában érte el a 92 fokot.

Hazafelé szintén hasonló helyzet, de kifele jövet a földúton (egyesben kb 3 km) már felment üzemire. Útközben is alatta maradt a szokásosnak, és a városba érve szintén.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon olyan érzésem, van, hogy az enyémben is elhalálozott az említett alkatrész.

Reggel indultam pecázni, a Tőserdőbe és mire kiértem a 44-esre még mindig a kékben volt a mutató, kb Nyárlőrinc magasságában érte el a 92 fokot.

Hazafelé szintén hasonló helyzet, de kifele jövet a földúton (egyesben kb 3 km) már felment üzemire. Útközben is alatta maradt a szokásosnak, és a városba érve szintén.

Ez tényleg annak tűnik, de azért csere előtt teszteld a hőfokjeladót úgy, hogy megnézed, hogy alapjáraton hol kapcsol a venti, közben meg nézegesd a hűtőt, hogy mikor nyit a termosz.

Tud ugyanis becsapós módon megdögleni a jeladó is...

Fűtés sincs időben ?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.