Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

2 órája, Zoi81 írta:

Van rá lehetőség elhalasztani még, mert állandóan nyitva van. Szóval a víz kering, csak ugye sok idő mire eléri az üzemi hőfokot. De akkor asszem szerelőre bízom és egyszerre ütemezem be a kettőt.

Részben lefedheted kartonpapírral a vízhűtőt a hűtőrács felől, ez segít a bemelegedésben, de max félig takarja, és figyeld  vízhőfokot, mert most van hogy - 4 fok van aztán meg 13 fok, nehogy felforrjon a víz egy dugóban araszoláskor. 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 03. 03. at 19:00, zotya975 írta:

Részben lefedheted kartonpapírral a vízhűtőt a hűtőrács felől, ez segít a bemelegedésben, de max félig takarja, és figyeld  vízhőfokot, mert most van hogy - 4 fok van aztán meg 13 fok, nehogy felforrjon a víz egy dugóban araszoláskor. 

Nem szoktam letakarni. Inkább finoman közlekedek vele amíg nem melegszik be :)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
1 óra, Bandymnc írta:

Sziasztok

Van valakinek tapasztalata utólagos ülêsfűtés beszerelésében? Úgy alakul a helyzet, hogy pont ülésfűtéses üléseket tudtam szerezni, és úgy gondoltam, ha megoldható, akkor csak beköttetném

 

A legjobb lenne egy bontott gyárit beépíteni, de ebből nem sokat találni bontókban. Kapcsolót még csak-csak látni. Lehet kapni univerzálisakat ahol a fűtőpaplant méretre lehet vágni, az ülést meg kell "nyúzni" és a kárpit alá kell betenni. Attól függően hogy mekkora az áramfelvétele szerencsés esetben a szivargyújtó aljzatra rá lehet kötni, ha ennek a biztosítékját meghaladja a vezető és anyósoldali áramfelvétele együtt, akkor új tápot kell neki húzni vastagabb kábellel és megfelelő nagyságú biztosítékkal. 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 03. at 19:19, zotya975 írta:

A legjobb lenne egy bontott gyárit beépíteni, de ebből nem sokat találni bontókban. Kapcsolót még csak-csak látni. Lehet kapni univerzálisakat ahol a fűtőpaplant méretre lehet vágni, az ülést meg kell "nyúzni" és a kárpit alá kell betenni. Attól függően hogy mekkora az áramfelvétele szerencsés esetben a szivargyújtó aljzatra rá lehet kötni, ha ennek a biztosítékját meghaladja a vezető és anyósoldali áramfelvétele együtt, akkor új tápot kell neki húzni vastagabb kábellel és megfelelő nagyságú biztosítékkal. 

Bocsànat, én is úgy êrtettem, hogy az ülés gyári fűtéses, csak a kocsiba nincs meg hozzà a csati, meg a gombok se, az egyik oldalon van annyi gond, hogy a kàbelről hiànyzik a csatlakozó

Igazàból csak attól tartok, nehogy kigyulladjon az autó :D bár nyilvàn villamossàgival köttetném be, főleg úgy , hogy ha le van állïtva az autó, akkor ne kapjon àramot

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Bandymnc írta:

Bocsànat, én is úgy êrtettem, hogy az ülés gyári fűtéses, csak a kocsiba nincs meg hozzà a csati, meg a gombok se, az egyik oldalon van annyi gond, hogy a kàbelről hiànyzik a csatlakozó

Igazàból csak attól tartok, nehogy kigyulladjon az autó :D bár nyilvàn villamossàgival köttetném be, főleg úgy , hogy ha le van állïtva az autó, akkor ne kapjon àramot

 

Az hogy nincs csatid az nem gond, ha nem tervezed kivenni az üléseket, fixen rá is lehet forrasztani a kábelre, vagy tesztek rá egy bármilyen csatlakozót. Mint írtam gyári kapcsolót szinte kizárt hogy találsz hozzá, ami így néz ki, az a kis tartódoboz van kicserélve egy kapcsolós verzióra:

67d8bf2a73242466c1bd5efb61c0c929.png

Ennek hiányában bármilyen beépíthető vagy billenő kapcsoló megfelel. Mindenképpen levédett és gyujtás utáni táp kell neki, de ezt a villamossági tudni fogja.

 

  • Like 1
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 05. at 7:56, zotya975 írta:

Az hogy nincs csatid az nem gond, ha nem tervezed kivenni az üléseket, fixen rá is lehet forrasztani a kábelre, vagy tesztek rá egy bármilyen csatlakozót. Mint írtam gyári kapcsolót szinte kizárt hogy találsz hozzá, ami így néz ki, az a kis tartódoboz van kicserélve egy kapcsolós verzióra:

67d8bf2a73242466c1bd5efb61c0c929.png

Ennek hiányában bármilyen beépíthető vagy billenő kapcsoló megfelel. Mindenképpen levédett és gyujtás utáni táp kell neki, de ezt a villamossági tudni fogja.

 

Jaja. Kapcsoló ritka, de ez a kis box is. Én tudtam szerezni ilyen boxot, igaz, szűrékében, de műanyag alapozás után átfújtam feketére. Kapcsolót úgy oldottam meg, hogy ködlámpa kapcsolókat raktam bele. Azoknak kicsit másképp áll a műanyag illesztő tüskéje, de egy 3-as fúróval könnyen korrigálható. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, tuskes írta:

Jaja. Kapcsoló ritka, de ez a kis box is. Én tudtam szerezni ilyen boxot, igaz, szűrékében, de műanyag alapozás után átfújtam feketére. Kapcsolót úgy oldottam meg, hogy ködlámpa kapcsolókat raktam bele. Azoknak kicsit másképp áll a műanyag illesztő tüskéje, de egy 3-as fúróval könnyen korrigálható. 

Ugyanaz a kapcsoló lényegében, a piktogramm más rajta kinézetre szerintem. 

Pont most tüntettem el a szürke kardánboxomat, egy darabig tartogattam, de hát ezt kábé ingyen dobálják bontóban, nincs kinek rakosgatni. Szétvágtam darabokra, aztán ment a kukába. Itt van még a régi NZ hengerfej, meg a szívócsonk, veztengelyház tengelyestől, de ez szerintem senkinek sem kell, legalábbis annyit nem adnak érte amennyiért érdemes postával bíbelődni. Majd valamikor elmosogatom aztán ha lesz garázs felrakom a falra robbantott ábraként. :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 07. at 7:54, zotya975 írta:

Ugyanaz a kapcsoló lényegében, a piktogramm más rajta kinézetre szerintem. 

Pont most tüntettem el a szürke kardánboxomat, egy darabig tartogattam, de hát ezt kábé ingyen dobálják bontóban, nincs kinek rakosgatni. Szétvágtam darabokra, aztán ment a kukába. Itt van még a régi NZ hengerfej, meg a szívócsonk, veztengelyház tengelyestől, de ez szerintem senkinek sem kell, legalábbis annyit nem adnak érte amennyiért érdemes postával bíbelődni. Majd valamikor elmosogatom aztán ha lesz garázs felrakom a falra robbantott ábraként. :-)

Én is őrizgetem az SZR fejet, nem is gondolkodtam rajta hogy eladnám. Enni nem kér, fel van újítva, jó lesz az majd emléknek. 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

 

Klíma témában tudna valaki segíteni?

2016-ban volt töltve utoljára, tavaly október környékén még működött most már nem kapcsol be. Azt vettem észre, hogy hogy ha bekapcsolom a klímát akkor nem indul el a belső venti alapfordulaton. Úgy tudom, hogy ha nincs megfelelő nyomás ennek akkor is el kellene indulnia.

Lehúztam a csatlakozót (remélem jót húztam le) 4 vezeték van rajta, két zöld egy fekete és egy barna ha jól emlékszem.

A rajzon az X7-es csatlakozó lenne az? Ott GN-t látok ez a lenne Zöld SW-t, ez a fekete illetve SWWS és SWGE-t. Ezeket nem találtam. 

Mit kell összekötnöm, hogy tudjam tesztelni, hogy a kapcsolóval van-e baj?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

41 perce, ftomi28 írta:

Sziasztok!

 

Klíma témában tudna valaki segíteni?

2016-ban volt töltve utoljára, tavaly október környékén még működött most már nem kapcsol be. Azt vettem észre, hogy hogy ha bekapcsolom a klímát akkor nem indul el a belső venti alapfordulaton. Úgy tudom, hogy ha nincs megfelelő nyomás ennek akkor is el kellene indulnia.

Lehúztam a csatlakozót (remélem jót húztam le) 4 vezeték van rajta, két zöld egy fekete és egy barna ha jól emlékszem.

A rajzon az X7-es csatlakozó lenne az? Ott GN-t látok ez a lenne Zöld SW-t, ez a fekete illetve SWWS és SWGE-t. Ezeket nem találtam. 

Mit kell összekötnöm, hogy tudjam tesztelni, hogy a kapcsolóval van-e baj?

Köszönöm

Szia! Nálam is üres a klíma és ha kapcsolom, akkor nálam sem indul el a venti. Szerintem ez így jó, hiszen minek induljon, ha a klíma sem indul?. :-) 

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, kacs said:

Szia! Nálam is üres a klíma és ha kapcsolom, akkor nálam sem indul el a venti. Szerintem ez így jó, hiszen minek induljon, ha a klíma sem indul?. :-)

Ok, köszi. Akkor kipróbálom, hogy a nyomás kapcsoló alacsony nyomású részét rövidrezárom, hogy kapcsol-e a klíma mielőtt elviszem klímáshoz.

 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy 1,4 f astrában (klímásban), ha az 1,2 fokozat nem megy a ventilátoron a 3,4 pedig tökéletesen akkor is a fűtőmotor ellenállás lehet-e a hibás vagy az csak akkor ha az első 3 nem megy? Hibás ellenállás belejátszhat-e abba, hogy a klíma egyszer bekapcsol egyszer nem? Ezt csinálta akkor is amikor még ment az első 2 fokozat is (de lehet akkor már nem volt 100as).

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
On 2021. 08. 03. at 11:23, ivanolsen írta:

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy 1,4 f astrában (klímásban), ha az 1,2 fokozat nem megy a ventilátoron a 3,4 pedig tökéletesen akkor is a fűtőmotor ellenállás lehet-e a hibás vagy az csak akkor ha az első 3 nem megy? Hibás ellenállás belejátszhat-e abba, hogy a klíma egyszer bekapcsol egyszer nem? Ezt csinálta akkor is amikor még ment az első 2 fokozat is (de lehet akkor már nem volt 100as).

Csak tippelek, de lehet akár a kapcsoló is. Inkább az, mint az ellenállás. Annyira nem vészes kiszedni, és ránézni, mérni. 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 08. 03. at 11:23, ivanolsen írta:

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy 1,4 f astrában (klímásban), ha az 1,2 fokozat nem megy a ventilátoron a 3,4 pedig tökéletesen akkor is a fűtőmotor ellenállás lehet-e a hibás vagy az csak akkor ha az első 3 nem megy? Hibás ellenállás belejátszhat-e abba, hogy a klíma egyszer bekapcsol egyszer nem? Ezt csinálta akkor is amikor még ment az első 2 fokozat is (de lehet akkor már nem volt 100as).

 

17 órája, tuskes írta:

Csak tippelek, de lehet akár a kapcsoló is. Inkább az, mint az ellenállás. Annyira nem vészes kiszedni, és ránézni, mérni. 

Akár a kapcsoló is, lehet de az ellenállásnál is meg lehet nézni hogy minden fokozatban megkapja-e a tápot ( ha nem akkor ugye kapcsoló hiba) ha megkapja, akkor továbbítja-e a motornak. 

f3ef7822a6c167dcd9843b4ff4f46cb0.jpg

1-es fokozaton a kék kábelen érkezik a táp a kapcsolótól.

2-es fokozaton a szürkén.

3-as fokozaton a sárgán.

4-esen zöldön ez" megkerüli" az ellenállást itt a teljes 12Voltot megkapja a motor. A barna kábel ugye a testelés. Ha már kibontod a kapcsolót is, kábelek színazonosságára figyelve nézhetsz szakadást ( kontakthibát) is. Tehát pölö ami sárga szín a kapcsolónál az ugyanaz a sárga színű kábel az ellenállásnál is. 

A kapcsolási rajz alapján egy kábel átmegy a klímarelén így gyanítom hogy a klíma működésének a feltétele hogy valamelyik fokozaton ( minimum az egyesen) pörögjön a befúvó venti. Ez nálam is így van, ha nem is kapcsolok fokozatot a klíma bekapcsolja a ventit egyesen. Így ha valamiért nem működik, szerintem nem indítja a klímát. Talán azért van ez mert ha a hőcserélőn nem áramolna át a levegő az túlzottan lehűlne esetleg le is fagyna. 

 

 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Uraim!  Van-e tapasztalata (fényképe vagy videója) valakinek arról, hogy ha a fűtésszabályzó gomb forgatása közben az egy ponton megakad, akkor mi a teendő?
Nálam ha fűtésre akarom tekerni a gombot, ahol a piros sávok kezdődnek, elakad a forgatógomb.

A szerelőm a nyáron megpiszkálta valahol és kb. 1 hétig működött is. De azóta megint elakad.

Szerinte az egész műszerfalat le kell bontani, hogy a fűtőboxhoz hozzá lehessen férni, de ezt ő nem vállalja, mert nagy munka....

A tél meg most jön...

 

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

On 2021. 11. 03. at 11:15, epk947 írta:

Uraim!  Van-e tapasztalata (fényképe vagy videója) valakinek arról, hogy ha a fűtésszabályzó gomb forgatása közben az egy ponton megakad, akkor mi a teendő?
Nálam ha fűtésre akarom tekerni a gombot, ahol a piros sávok kezdődnek, elakad a forgatógomb.

A szerelőm a nyáron megpiszkálta valahol és kb. 1 hétig működött is. De azóta megint elakad.

Szerinte az egész műszerfalat le kell bontani, hogy a fűtőboxhoz hozzá lehessen férni, de ezt ő nem vállalja, mert nagy munka....

A tél meg most jön...

 

Halihó!

A hideg meleg állítás zsaluja ami szebályozza hogy a fűtőradiátoron keresztül, vagy azt kikerülve jusson be a levegő az utastérben valóban el van rejtve, de magára a bowdenre ( nem is bowden, acéldrót) és a karra ami átforgatja a zsalut, rá lehet látni az anyósoldali lábtérből, ha felnőzel középre és fentre. Ott látni fogod, hogy mozog a zsalu karja a mikor a tekerőt mozgatod, aztán hogy az elakadás miértje itt látszik-e azt passzolom. Ha csak a bowden akad és a kar nélküle elmegy a végállásig, ideigelenesen le lehet akasztani, és felkötni valamihez, persze akkor nincs szabályzás, de meleg van.

5819274e1a93d81680151aaa291049f1.jpg

Ugye a fehér a kar, a kék biszbasz a végelem ami be van akasztva egy műanyagba ( esetleg ez jött le? ) a kettő között látszik az acél drót.

Tulajdon képen csak a rádió alatti fűtéstekerők konzolját kell eltávolítani hogy ráláss a tekerőkre, ha kiderülni hogy a zsalu karja szabadon mozog és a tekerő akad.

26396b1a764b3a4982cf7e75126de4ee.jpg

Itt lett cserélve nekem a box eleje hátsó lábtér fűtésesre azért ilyen nagy a bontás. Az előző képen látható rész látszik. ( kék akármi) egy picit jobb oldalt a rádió keretén keresztül, így már jobban tudod hol kell keresni ha az anyósoldali lábtérben.

Ha a zsalu tört -sérült, akkor valóban kissé sokat kell bontani, ha a tekerők akkor azért annyit nem. 

 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok

Középső szellőzőnél elromlott az àllítás, mikor szétszedtem, a csavar nem volt a helyén, viszont adódik a kérdés, hogy mi hiányzik még, mert kb bármikor leeshet.Illetve ahogy nézem, elzárva kb marad pàr centi rés a csavar miatt, ilyen trehànyul lett megoldva gyárilag? Mert akkor nem csodàlkozok ha jön a levegő mikor el van zàrva :D 

A kép itt làtható: https://ibb.co/DLCGJm1

Link to comment
Megosztás:

46 perce, Bandymnc írta:

Sziasztok

Középső szellőzőnél elromlott az àllítás, mikor szétszedtem, a csavar nem volt a helyén, viszont adódik a kérdés, hogy mi hiányzik még, mert kb bármikor leeshet.Illetve ahogy nézem, elzárva kb marad pàr centi rés a csavar miatt, ilyen trehànyul lett megoldva gyárilag? Mert akkor nem csodàlkozok ha jön a levegő mikor el van zàrva :D 

A kép itt làtható: https://ibb.co/DLCGJm1

Emlékeim szerint nem volt itt csavar a menetes részre csak rá van pattintva a műanyag idom, összerakáskor be kell állítani a végállást. Tehát hogy elzárt tekerőnél legyen bezárva a zsalu. 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
On 2021. 11. 04. at 14:28, zotya975 írta:

Halihó!

A hideg meleg állítás zsaluja ami szebályozza hogy a fűtőradiátoron keresztül, vagy azt kikerülve jusson be a levegő az utastérben valóban el van rejtve, de magára a bowdenre ( nem is bowden, acéldrót) és a karra ami átforgatja a zsalut, rá lehet látni az anyósoldali lábtérből, ha felnőzel középre és fentre. Ott látni fogod, hogy mozog a zsalu karja a mikor a tekerőt mozgatod, aztán hogy az elakadás miértje itt látszik-e azt passzolom. Ha csak a bowden akad és a kar nélküle elmegy a végállásig, ideigelenesen le lehet akasztani, és felkötni valamihez, persze akkor nincs szabályzás, de meleg van.

5819274e1a93d81680151aaa291049f1.jpg

Ugye a fehér a kar, a kék biszbasz a végelem ami be van akasztva egy műanyagba ( esetleg ez jött le? ) a kettő között látszik az acél drót.

Tulajdon képen csak a rádió alatti fűtéstekerők konzolját kell eltávolítani hogy ráláss a tekerőkre, ha kiderülni hogy a zsalu karja szabadon mozog és a tekerő akad.

26396b1a764b3a4982cf7e75126de4ee.jpg

Itt lett cserélve nekem a box eleje hátsó lábtér fűtésesre azért ilyen nagy a bontás. Az előző képen látható rész látszik. ( kék akármi) egy picit jobb oldalt a rádió keretén keresztül, így már jobban tudod hol kell keresni ha az anyósoldali lábtérben.

Ha a zsalu tört -sérült, akkor valóban kissé sokat kell bontani, ha a tekerők akkor azért annyit nem. 

 

Húúúú Zoli, nagyon köszönöm amit írtál!  Gazember vagyok, hogy eddig nem néztem rá a fórumra, de valahogy elfelejtettem. Minden szerelő húzóckodik tőle, nagy munka kicsi haszon...
Ha egy kicsit jobb idő lesz, befekszem a lábtérbe.
Addig is Boldog Újévet kívánok Neked és köszönöm, hogy mindig próbálsz segíteni!

Üdvözöl a másik Zoli! 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, epk947 írta:

Húúúú Zoli, nagyon köszönöm amit írtál!  Gazember vagyok, hogy eddig nem néztem rá a fórumra, de valahogy elfelejtettem. Minden szerelő húzóckodik tőle, nagy munka kicsi haszon...
Ha egy kicsit jobb idő lesz, befekszem a lábtérbe.
Addig is Boldog Újévet kívánok Neked és köszönöm, hogy mindig próbálsz segíteni!

Üdvözöl a másik Zoli! 

Igazán nincs mit, Kellemes Karácsonyt, és Boldog Új Évet mindenkinek!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.