zotya975 Elküldve Március3, 2021 Megoszt Elküldve Március3, 2021 2 órája, Zoi81 írta: Van rá lehetőség elhalasztani még, mert állandóan nyitva van. Szóval a víz kering, csak ugye sok idő mire eléri az üzemi hőfokot. De akkor asszem szerelőre bízom és egyszerre ütemezem be a kettőt. Részben lefedheted kartonpapírral a vízhűtőt a hűtőrács felől, ez segít a bemelegedésben, de max félig takarja, és figyeld vízhőfokot, mert most van hogy - 4 fok van aztán meg 13 fok, nehogy felforrjon a víz egy dugóban araszoláskor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zoi81 Elküldve Március5, 2021 Megoszt Elküldve Március5, 2021 On 2021. 03. 03. at 19:00, zotya975 írta: Részben lefedheted kartonpapírral a vízhűtőt a hűtőrács felől, ez segít a bemelegedésben, de max félig takarja, és figyeld vízhőfokot, mert most van hogy - 4 fok van aztán meg 13 fok, nehogy felforrjon a víz egy dugóban araszoláskor. Nem szoktam letakarni. Inkább finoman közlekedek vele amíg nem melegszik be Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandymnc Elküldve Május3, 2021 Megoszt Elküldve Május3, 2021 Sziasztok Van valakinek tapasztalata utólagos ülêsfűtés beszerelésében? Úgy alakul a helyzet, hogy pont ülésfűtéses üléseket tudtam szerezni, és úgy gondoltam, ha megoldható, akkor csak beköttetném Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május3, 2021 Megoszt Elküldve Május3, 2021 1 óra, Bandymnc írta: Sziasztok Van valakinek tapasztalata utólagos ülêsfűtés beszerelésében? Úgy alakul a helyzet, hogy pont ülésfűtéses üléseket tudtam szerezni, és úgy gondoltam, ha megoldható, akkor csak beköttetném A legjobb lenne egy bontott gyárit beépíteni, de ebből nem sokat találni bontókban. Kapcsolót még csak-csak látni. Lehet kapni univerzálisakat ahol a fűtőpaplant méretre lehet vágni, az ülést meg kell "nyúzni" és a kárpit alá kell betenni. Attól függően hogy mekkora az áramfelvétele szerencsés esetben a szivargyújtó aljzatra rá lehet kötni, ha ennek a biztosítékját meghaladja a vezető és anyósoldali áramfelvétele együtt, akkor új tápot kell neki húzni vastagabb kábellel és megfelelő nagyságú biztosítékkal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandymnc Elküldve Május5, 2021 Megoszt Elküldve Május5, 2021 On 2021. 05. 03. at 19:19, zotya975 írta: A legjobb lenne egy bontott gyárit beépíteni, de ebből nem sokat találni bontókban. Kapcsolót még csak-csak látni. Lehet kapni univerzálisakat ahol a fűtőpaplant méretre lehet vágni, az ülést meg kell "nyúzni" és a kárpit alá kell betenni. Attól függően hogy mekkora az áramfelvétele szerencsés esetben a szivargyújtó aljzatra rá lehet kötni, ha ennek a biztosítékját meghaladja a vezető és anyósoldali áramfelvétele együtt, akkor új tápot kell neki húzni vastagabb kábellel és megfelelő nagyságú biztosítékkal. Bocsànat, én is úgy êrtettem, hogy az ülés gyári fűtéses, csak a kocsiba nincs meg hozzà a csati, meg a gombok se, az egyik oldalon van annyi gond, hogy a kàbelről hiànyzik a csatlakozó Igazàból csak attól tartok, nehogy kigyulladjon az autó :D bár nyilvàn villamossàgival köttetném be, főleg úgy , hogy ha le van állïtva az autó, akkor ne kapjon àramot Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május5, 2021 Megoszt Elküldve Május5, 2021 2 órája, Bandymnc írta: Bocsànat, én is úgy êrtettem, hogy az ülés gyári fűtéses, csak a kocsiba nincs meg hozzà a csati, meg a gombok se, az egyik oldalon van annyi gond, hogy a kàbelről hiànyzik a csatlakozó Igazàból csak attól tartok, nehogy kigyulladjon az autó :D bár nyilvàn villamossàgival köttetném be, főleg úgy , hogy ha le van állïtva az autó, akkor ne kapjon àramot Az hogy nincs csatid az nem gond, ha nem tervezed kivenni az üléseket, fixen rá is lehet forrasztani a kábelre, vagy tesztek rá egy bármilyen csatlakozót. Mint írtam gyári kapcsolót szinte kizárt hogy találsz hozzá, ami így néz ki, az a kis tartódoboz van kicserélve egy kapcsolós verzióra: Ennek hiányában bármilyen beépíthető vagy billenő kapcsoló megfelel. Mindenképpen levédett és gyujtás utáni táp kell neki, de ezt a villamossági tudni fogja. 1 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Május6, 2021 Megoszt Elküldve Május6, 2021 On 2021. 05. 05. at 7:56, zotya975 írta: Az hogy nincs csatid az nem gond, ha nem tervezed kivenni az üléseket, fixen rá is lehet forrasztani a kábelre, vagy tesztek rá egy bármilyen csatlakozót. Mint írtam gyári kapcsolót szinte kizárt hogy találsz hozzá, ami így néz ki, az a kis tartódoboz van kicserélve egy kapcsolós verzióra: Ennek hiányában bármilyen beépíthető vagy billenő kapcsoló megfelel. Mindenképpen levédett és gyujtás utáni táp kell neki, de ezt a villamossági tudni fogja. Jaja. Kapcsoló ritka, de ez a kis box is. Én tudtam szerezni ilyen boxot, igaz, szűrékében, de műanyag alapozás után átfújtam feketére. Kapcsolót úgy oldottam meg, hogy ködlámpa kapcsolókat raktam bele. Azoknak kicsit másképp áll a műanyag illesztő tüskéje, de egy 3-as fúróval könnyen korrigálható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május7, 2021 Megoszt Elküldve Május7, 2021 8 órája, tuskes írta: Jaja. Kapcsoló ritka, de ez a kis box is. Én tudtam szerezni ilyen boxot, igaz, szűrékében, de műanyag alapozás után átfújtam feketére. Kapcsolót úgy oldottam meg, hogy ködlámpa kapcsolókat raktam bele. Azoknak kicsit másképp áll a műanyag illesztő tüskéje, de egy 3-as fúróval könnyen korrigálható. Ugyanaz a kapcsoló lényegében, a piktogramm más rajta kinézetre szerintem. Pont most tüntettem el a szürke kardánboxomat, egy darabig tartogattam, de hát ezt kábé ingyen dobálják bontóban, nincs kinek rakosgatni. Szétvágtam darabokra, aztán ment a kukába. Itt van még a régi NZ hengerfej, meg a szívócsonk, veztengelyház tengelyestől, de ez szerintem senkinek sem kell, legalábbis annyit nem adnak érte amennyiért érdemes postával bíbelődni. Majd valamikor elmosogatom aztán ha lesz garázs felrakom a falra robbantott ábraként. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Május8, 2021 Megoszt Elküldve Május8, 2021 On 2021. 05. 07. at 7:54, zotya975 írta: Ugyanaz a kapcsoló lényegében, a piktogramm más rajta kinézetre szerintem. Pont most tüntettem el a szürke kardánboxomat, egy darabig tartogattam, de hát ezt kábé ingyen dobálják bontóban, nincs kinek rakosgatni. Szétvágtam darabokra, aztán ment a kukába. Itt van még a régi NZ hengerfej, meg a szívócsonk, veztengelyház tengelyestől, de ez szerintem senkinek sem kell, legalábbis annyit nem adnak érte amennyiért érdemes postával bíbelődni. Majd valamikor elmosogatom aztán ha lesz garázs felrakom a falra robbantott ábraként. Én is őrizgetem az SZR fejet, nem is gondolkodtam rajta hogy eladnám. Enni nem kér, fel van újítva, jó lesz az majd emléknek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftomi28 Elküldve Június22, 2021 Megoszt Elküldve Június22, 2021 Sziasztok! Klíma témában tudna valaki segíteni? 2016-ban volt töltve utoljára, tavaly október környékén még működött most már nem kapcsol be. Azt vettem észre, hogy hogy ha bekapcsolom a klímát akkor nem indul el a belső venti alapfordulaton. Úgy tudom, hogy ha nincs megfelelő nyomás ennek akkor is el kellene indulnia. Lehúztam a csatlakozót (remélem jót húztam le) 4 vezeték van rajta, két zöld egy fekete és egy barna ha jól emlékszem. A rajzon az X7-es csatlakozó lenne az? Ott GN-t látok ez a lenne Zöld SW-t, ez a fekete illetve SWWS és SWGE-t. Ezeket nem találtam. Mit kell összekötnöm, hogy tudjam tesztelni, hogy a kapcsolóval van-e baj? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
kacs Elküldve Június22, 2021 Megoszt Elküldve Június22, 2021 41 perce, ftomi28 írta: Sziasztok! Klíma témában tudna valaki segíteni? 2016-ban volt töltve utoljára, tavaly október környékén még működött most már nem kapcsol be. Azt vettem észre, hogy hogy ha bekapcsolom a klímát akkor nem indul el a belső venti alapfordulaton. Úgy tudom, hogy ha nincs megfelelő nyomás ennek akkor is el kellene indulnia. Lehúztam a csatlakozót (remélem jót húztam le) 4 vezeték van rajta, két zöld egy fekete és egy barna ha jól emlékszem. A rajzon az X7-es csatlakozó lenne az? Ott GN-t látok ez a lenne Zöld SW-t, ez a fekete illetve SWWS és SWGE-t. Ezeket nem találtam. Mit kell összekötnöm, hogy tudjam tesztelni, hogy a kapcsolóval van-e baj? Köszönöm Szia! Nálam is üres a klíma és ha kapcsolom, akkor nálam sem indul el a venti. Szerintem ez így jó, hiszen minek induljon, ha a klíma sem indul?. :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftomi28 Elküldve Június22, 2021 Megoszt Elküldve Június22, 2021 1 hour ago, kacs said: Szia! Nálam is üres a klíma és ha kapcsolom, akkor nálam sem indul el a venti. Szerintem ez így jó, hiszen minek induljon, ha a klíma sem indul?. Ok, köszi. Akkor kipróbálom, hogy a nyomás kapcsoló alacsony nyomású részét rövidrezárom, hogy kapcsol-e a klíma mielőtt elviszem klímáshoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftomi28 Elküldve Június23, 2021 Megoszt Elküldve Június23, 2021 Kipróbáltam. A nyomáskapcsoló 3-4 kivezetéseit összezártam és elindult a ventilátor sőt a klímakuplung is kapcsolt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Palca01 Elküldve Július13, 2021 Megoszt Elküldve Július13, 2021 Sziasztok. Klímás astrán kitudom cserélni a hűtő alján lévő hőkapcsolot a hűtő kiszerelése nélkül? Mert rosszat tettek bele és nem kapcsol miatta a klíma. Megvettem a belevaló wq jelzésűt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Palca01 Elküldve Július13, 2021 Megoszt Elküldve Július13, 2021 On 2021. 06. 23. at 9:41, ftomi28 írta: Kipróbáltam. A nyomáskapcsoló 3-4 kivezetéseit összezártam és elindult a ventilátor sőt a klímakuplung is kapcsolt. A nyomáskapcsoló melletti 2 pólusú kapcsoló az mi lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivanolsen Elküldve Augusztus3, 2021 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2021 Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy 1,4 f astrában (klímásban), ha az 1,2 fokozat nem megy a ventilátoron a 3,4 pedig tökéletesen akkor is a fűtőmotor ellenállás lehet-e a hibás vagy az csak akkor ha az első 3 nem megy? Hibás ellenállás belejátszhat-e abba, hogy a klíma egyszer bekapcsol egyszer nem? Ezt csinálta akkor is amikor még ment az első 2 fokozat is (de lehet akkor már nem volt 100as). Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember10, 2021 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2021 On 2021. 08. 03. at 11:23, ivanolsen írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy 1,4 f astrában (klímásban), ha az 1,2 fokozat nem megy a ventilátoron a 3,4 pedig tökéletesen akkor is a fűtőmotor ellenállás lehet-e a hibás vagy az csak akkor ha az első 3 nem megy? Hibás ellenállás belejátszhat-e abba, hogy a klíma egyszer bekapcsol egyszer nem? Ezt csinálta akkor is amikor még ment az első 2 fokozat is (de lehet akkor már nem volt 100as). Csak tippelek, de lehet akár a kapcsoló is. Inkább az, mint az ellenállás. Annyira nem vészes kiszedni, és ránézni, mérni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember11, 2021 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2021 On 2021. 08. 03. at 11:23, ivanolsen írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy 1,4 f astrában (klímásban), ha az 1,2 fokozat nem megy a ventilátoron a 3,4 pedig tökéletesen akkor is a fűtőmotor ellenállás lehet-e a hibás vagy az csak akkor ha az első 3 nem megy? Hibás ellenállás belejátszhat-e abba, hogy a klíma egyszer bekapcsol egyszer nem? Ezt csinálta akkor is amikor még ment az első 2 fokozat is (de lehet akkor már nem volt 100as). 17 órája, tuskes írta: Csak tippelek, de lehet akár a kapcsoló is. Inkább az, mint az ellenállás. Annyira nem vészes kiszedni, és ránézni, mérni. Akár a kapcsoló is, lehet de az ellenállásnál is meg lehet nézni hogy minden fokozatban megkapja-e a tápot ( ha nem akkor ugye kapcsoló hiba) ha megkapja, akkor továbbítja-e a motornak. 1-es fokozaton a kék kábelen érkezik a táp a kapcsolótól. 2-es fokozaton a szürkén. 3-as fokozaton a sárgán. 4-esen zöldön ez" megkerüli" az ellenállást itt a teljes 12Voltot megkapja a motor. A barna kábel ugye a testelés. Ha már kibontod a kapcsolót is, kábelek színazonosságára figyelve nézhetsz szakadást ( kontakthibát) is. Tehát pölö ami sárga szín a kapcsolónál az ugyanaz a sárga színű kábel az ellenállásnál is. A kapcsolási rajz alapján egy kábel átmegy a klímarelén így gyanítom hogy a klíma működésének a feltétele hogy valamelyik fokozaton ( minimum az egyesen) pörögjön a befúvó venti. Ez nálam is így van, ha nem is kapcsolok fokozatot a klíma bekapcsolja a ventit egyesen. Így ha valamiért nem működik, szerintem nem indítja a klímát. Talán azért van ez mert ha a hőcserélőn nem áramolna át a levegő az túlzottan lehűlne esetleg le is fagyna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November3, 2021 Megoszt Elküldve November3, 2021 (edited) Uraim! Van-e tapasztalata (fényképe vagy videója) valakinek arról, hogy ha a fűtésszabályzó gomb forgatása közben az egy ponton megakad, akkor mi a teendő? Nálam ha fűtésre akarom tekerni a gombot, ahol a piros sávok kezdődnek, elakad a forgatógomb. A szerelőm a nyáron megpiszkálta valahol és kb. 1 hétig működött is. De azóta megint elakad. Szerinte az egész műszerfalat le kell bontani, hogy a fűtőboxhoz hozzá lehessen férni, de ezt ő nem vállalja, mert nagy munka.... A tél meg most jön... Módosítva November3, 2021 : epk947 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November4, 2021 Megoszt Elküldve November4, 2021 On 2021. 11. 03. at 11:15, epk947 írta: Uraim! Van-e tapasztalata (fényképe vagy videója) valakinek arról, hogy ha a fűtésszabályzó gomb forgatása közben az egy ponton megakad, akkor mi a teendő? Nálam ha fűtésre akarom tekerni a gombot, ahol a piros sávok kezdődnek, elakad a forgatógomb. A szerelőm a nyáron megpiszkálta valahol és kb. 1 hétig működött is. De azóta megint elakad. Szerinte az egész műszerfalat le kell bontani, hogy a fűtőboxhoz hozzá lehessen férni, de ezt ő nem vállalja, mert nagy munka.... A tél meg most jön... Halihó! A hideg meleg állítás zsaluja ami szebályozza hogy a fűtőradiátoron keresztül, vagy azt kikerülve jusson be a levegő az utastérben valóban el van rejtve, de magára a bowdenre ( nem is bowden, acéldrót) és a karra ami átforgatja a zsalut, rá lehet látni az anyósoldali lábtérből, ha felnőzel középre és fentre. Ott látni fogod, hogy mozog a zsalu karja a mikor a tekerőt mozgatod, aztán hogy az elakadás miértje itt látszik-e azt passzolom. Ha csak a bowden akad és a kar nélküle elmegy a végállásig, ideigelenesen le lehet akasztani, és felkötni valamihez, persze akkor nincs szabályzás, de meleg van. Ugye a fehér a kar, a kék biszbasz a végelem ami be van akasztva egy műanyagba ( esetleg ez jött le? ) a kettő között látszik az acél drót. Tulajdon képen csak a rádió alatti fűtéstekerők konzolját kell eltávolítani hogy ráláss a tekerőkre, ha kiderülni hogy a zsalu karja szabadon mozog és a tekerő akad. Itt lett cserélve nekem a box eleje hátsó lábtér fűtésesre azért ilyen nagy a bontás. Az előző képen látható rész látszik. ( kék akármi) egy picit jobb oldalt a rádió keretén keresztül, így már jobban tudod hol kell keresni ha az anyósoldali lábtérben. Ha a zsalu tört -sérült, akkor valóban kissé sokat kell bontani, ha a tekerők akkor azért annyit nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandymnc Elküldve November20, 2021 Megoszt Elküldve November20, 2021 Sziasztok Középső szellőzőnél elromlott az àllítás, mikor szétszedtem, a csavar nem volt a helyén, viszont adódik a kérdés, hogy mi hiányzik még, mert kb bármikor leeshet.Illetve ahogy nézem, elzárva kb marad pàr centi rés a csavar miatt, ilyen trehànyul lett megoldva gyárilag? Mert akkor nem csodàlkozok ha jön a levegő mikor el van zàrva :D A kép itt làtható: https://ibb.co/DLCGJm1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November20, 2021 Megoszt Elküldve November20, 2021 46 perce, Bandymnc írta: Sziasztok Középső szellőzőnél elromlott az àllítás, mikor szétszedtem, a csavar nem volt a helyén, viszont adódik a kérdés, hogy mi hiányzik még, mert kb bármikor leeshet.Illetve ahogy nézem, elzárva kb marad pàr centi rés a csavar miatt, ilyen trehànyul lett megoldva gyárilag? Mert akkor nem csodàlkozok ha jön a levegő mikor el van zàrva :D A kép itt làtható: https://ibb.co/DLCGJm1 Emlékeim szerint nem volt itt csavar a menetes részre csak rá van pattintva a műanyag idom, összerakáskor be kell állítani a végállást. Tehát hogy elzárt tekerőnél legyen bezárva a zsalu. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December28, 2021 Megoszt Elküldve December28, 2021 On 2021. 11. 04. at 14:28, zotya975 írta: Halihó! A hideg meleg állítás zsaluja ami szebályozza hogy a fűtőradiátoron keresztül, vagy azt kikerülve jusson be a levegő az utastérben valóban el van rejtve, de magára a bowdenre ( nem is bowden, acéldrót) és a karra ami átforgatja a zsalut, rá lehet látni az anyósoldali lábtérből, ha felnőzel középre és fentre. Ott látni fogod, hogy mozog a zsalu karja a mikor a tekerőt mozgatod, aztán hogy az elakadás miértje itt látszik-e azt passzolom. Ha csak a bowden akad és a kar nélküle elmegy a végállásig, ideigelenesen le lehet akasztani, és felkötni valamihez, persze akkor nincs szabályzás, de meleg van. Ugye a fehér a kar, a kék biszbasz a végelem ami be van akasztva egy műanyagba ( esetleg ez jött le? ) a kettő között látszik az acél drót. Tulajdon képen csak a rádió alatti fűtéstekerők konzolját kell eltávolítani hogy ráláss a tekerőkre, ha kiderülni hogy a zsalu karja szabadon mozog és a tekerő akad. Itt lett cserélve nekem a box eleje hátsó lábtér fűtésesre azért ilyen nagy a bontás. Az előző képen látható rész látszik. ( kék akármi) egy picit jobb oldalt a rádió keretén keresztül, így már jobban tudod hol kell keresni ha az anyósoldali lábtérben. Ha a zsalu tört -sérült, akkor valóban kissé sokat kell bontani, ha a tekerők akkor azért annyit nem. Húúúú Zoli, nagyon köszönöm amit írtál! Gazember vagyok, hogy eddig nem néztem rá a fórumra, de valahogy elfelejtettem. Minden szerelő húzóckodik tőle, nagy munka kicsi haszon... Ha egy kicsit jobb idő lesz, befekszem a lábtérbe. Addig is Boldog Újévet kívánok Neked és köszönöm, hogy mindig próbálsz segíteni! Üdvözöl a másik Zoli! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December28, 2021 Megoszt Elküldve December28, 2021 2 órája, epk947 írta: Húúúú Zoli, nagyon köszönöm amit írtál! Gazember vagyok, hogy eddig nem néztem rá a fórumra, de valahogy elfelejtettem. Minden szerelő húzóckodik tőle, nagy munka kicsi haszon... Ha egy kicsit jobb idő lesz, befekszem a lábtérbe. Addig is Boldog Újévet kívánok Neked és köszönöm, hogy mindig próbálsz segíteni! Üdvözöl a másik Zoli! Igazán nincs mit, Kellemes Karácsonyt, és Boldog Új Évet mindenkinek! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts