Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

8 órája, Mcsabi írta:

Szia! Nekem úgy tűnik, hogy amióta megvan a kocsi( 2 év) azóta ez az alkatresz nemvolt benne, az létezik?

Akát lehet ilyen is, de  a rajz alapján http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0800.jpg ( a kérdéses ellenállás M10) minden fokozatban rajta keresztül kapcsod a befújó motort, így esélyes hogy valahol összekötötték a szálakat amik alapból keresztül mentek volna rajta. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
2 órája, atyus62 írta:

Jó napot mindenkinek! Lehet nem jó helyre irok de még nem voltam a fórumon,biztos volt ilyen kérdé már ,tehát opel vectra 2.0 tdi 2002 es csak az 1,2,3 sebesség dolgozot a fütés ventillátor kapcsolásánál a 4 nem.De ma reggelre eggyik sem mi lehet az ok

Első körben talán a fűtőmotor előtét ellenállását kellene ellenörizni ami felel a különböző fokozatokban a különböző befújási sebességért. Ebből a videóból kiderül hol kell keresni:

 

Link to comment
Megosztás:

kössz a gyors válazt zotya975,át kell nézni, az érdekes az egészben hogy mindenütt azt irják hogy a 4 fokozatban kell mennie mert az egyenesbe van kötve, nállam az 1,2,3 ment a 4 es nem, s most teljesen megállt ,itt nincs biztositék vagy relé amit meg kell nézni? 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Stevy írta:

Valaki szerelt már be előfűtést a motorba ? (Csak motor érdekel, utasteret nem akarom felfűteni.)

Rémlik hogy valaki tett be fagydugó helyére fűtőszálat, igazából mivel a hűtőfolyadékot melegíti, fűti a motort is meg az utasteret is, persze ugye ja kapcsolsz közben befújó ventit. 

2 órája, atyus62 írta:

kössz a gyors válazt zotya975,át kell nézni, az érdekes az egészben hogy mindenütt azt irják hogy a 4 fokozatban kell mennie mert az egyenesbe van kötve, nállam az 1,2,3 ment a 4 es nem, s most teljesen megállt ,itt nincs biztositék vagy relé amit meg kell nézni? 

Igazából nem rendelkezem ehhez a kocsihoz kapcsolási rajzzal, de ha már kezedben van az ellenállás, egy multiméterrel, vagy próbalámpával lehet ellenőrizni hogy jó-e rajta mind a 4 fokozat, ha igen, akkor máshol kell keresni a hibát. 

Link to comment
Megosztás:

16 perce, zotya975 írta:

Rémlik hogy valaki tett be fagydugó helyére fűtőszálat, igazából mivel a hűtőfolyadékot melegíti, fűti a motort is meg az utasteret is, persze ugye ja kapcsolsz közben befújó ventit.  

Ilyesmire gondoltam én is. Igazából a blokk felfűtése lenne a cél, most a téli időszakban. Láttam olyat is, hogy olajteknőt melegítik alulról, de ott sokkal nagyobb a veszteség.

Link to comment
Megosztás:

21 perce, Stevy írta:

Ilyesmire gondoltam én is. Igazából a blokk felfűtése lenne a cél, most a téli időszakban. Láttam olyat is, hogy olajteknőt melegítik alulról, de ott sokkal nagyobb a veszteség.

Egy ismerősöm olyat csinált igaz neki volt garázsa, hogy tett egy villanyrezsót az olajteknő alá. Mondjuk rengeteg energia kell, és elég hosszú ideig, hogy a vizet, olajat, blokkot stb valamilyen szinten felfűtsük, mert ugye hiába melegíted mondjuk csak a vizet, az átadja a hőt a többinek is. Én az utasteret próbáltam fűteni egy 2000Wattos szobai fűtőventivel, ment vagy egy órát, semmi hatása nem volt neki. 

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, atyus62 írta:

kössz a gyors válazt zotya975,át kell nézni, az érdekes az egészben hogy mindenütt azt irják hogy a 4 fokozatban kell mennie mert az egyenesbe van kötve, nállam az 1,2,3 ment a 4 es nem, s most teljesen megállt ,itt nincs biztositék vagy relé amit meg kell nézni? 

Ha a 4-es kivételével minden fokozaton működik a ventilátor, akkor nem az előtét ellenállással van a baj, mivel pont az csinálja a 3 fokozatot. A 4 az direktbe kapcsolja a 12V-ot igen, megkerülve az előtét ellenállást. Biztosíték van a ventilátornak, az biztos. F2-es, 30A.

Link to comment
Megosztás:

7 perce, daykiller írta:

Ha a 4-es kivételével minden fokozaton működik a ventilátor, akkor nem az előtét ellenállással van a baj, mivel pont az csinálja a 3 fokozatot. A 4 az direktbe kapcsolja a 12V-ot igen, megkerülve az előtét ellenállást. Biztosíték van a ventilátornak, az biztos. Az is lehet viszont, hogy már az előtét ellenállás saját hővédő biztosítéka is kiment, ezért szűntek meg a fokozatok is. Én a kapcsolónál is keresném a hibát, főleg, hogy eleve először a direkt fokozat hiányzott.

 

A 4. fokozat direkt, de az is nem az ellenálláson keresztül van átvezetve? Tehát ha kiveszed akkor is tud működni 4-esen? 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, zotya975 írta:

 

A 4. fokozat direkt, de az is nem az ellenálláson keresztül van átvezetve? Tehát ha kiveszed akkor is tud működni 4-esen? 

Közben szerkesztettem a hozzászólásom, mert kiderült: van rajzom facelift b vekihez is. A kérdésedre a válaszom: nem, nem tud működni. Csak az ellenálláspakkot és az azokat védő hővédő biztosítékot kerüli ki a négyes fokozat.

bveki_venti.png

Link to comment
Megosztás:

Just now, daykiller írta:

Közben szerkesztettem a hozzászólásom, mert kiderült: van rajzom facelift b vekihez is. A kérdésedre a válaszom: nem, nem tud működni. Csak az ellenálláspakkot és az azokat védő hővédő biztosítékot kerüli ki a négyes fokozat.

 

Oké, mert ha a csati korrodálódott ( nekem már elég rozsdás) akkor lehet hogy 4-fokozat sem működik, annak ellenére hogy ez nem megy át ellenálláson.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Stevy írta:

Valaki szerelt már be előfűtést a motorba ? (Csak motor érdekel, utasteret nem akarom felfűteni.)

Ja, tavaly óta van DEFA a verdában, igaz, G Astra, de az elv mindegyiknél ugyanaz. Vagy fagydugós vagy csőbe integrált. Reggel 1,5 óra fűtés után 50 fok diffit tudsz vele elérni.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, zotya975 írta:

Oké, mert ha a csati korrodálódott ( nekem már elég rozsdás) akkor lehet hogy 4-fokozat sem működik, annak ellenére hogy ez nem megy át ellenálláson.

A fene tudja pontosan, a rajz nem egészen egyértelmű. Astránál egy házon belülre írja az ellenállás pakkot. A G Astrámnál külön van és nálam működik ellenállás pakk nélkül is, mivel a 4-es fokozat és a motor azonos érintkezőre van bekötve.

Link to comment
Megosztás:

13 perce, daykiller írta:

A fene tudja pontosan, a rajz nem egészen egyértelmű. Astránál egy házon belülre írja az ellenállás pakkot. A G Astrámnál külön van és nálam működik ellenállás pakk nélkül is, mivel a 4-es fokozat és a motor azonos érintkezőre van bekötve.

Látok olyan két pint az ellenállásban ami össze van kötve ( pontosabban fizikailag egy a kettő) így gyanítom F-nél átmegy a direkt fokozat is az ellenállás egységen.  Sajna a képen pont nem látszik a kérdéses zöld szál.

2990048-20181130-gpXImO.jpg

Vaklószinűleg pont az a 4. ami takarva van. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Stevy írta:

Mennyiből jött ki ?

Nagyon-nagyon okosban lett megoldva, így 30k lett talán tokkal-vonóval. Még egy beltéri egységet akarok, hogy jég le legyen olvadva reggel és jó melegre lehessen beülni. Az még köbö ugyanennyiből összerakható.

De ezek úgy nézd, hogy kéz alól vett anyag, magamnak szerelés és rengeteg gugli meg okosság után lett ennyi.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Kukacka írta:

Nagyon-nagyon okosban lett megoldva, így 30k lett talán tokkal-vonóval. Még egy beltéri egységet akarok, hogy jég le legyen olvadva reggel és jó melegre lehessen beülni. Az még köbö ugyanennyiből összerakható.

De ezek úgy nézd, hogy kéz alól vett anyag, magamnak szerelés és rengeteg gugli meg okosság után lett ennyi.

Melyik fagydugó helyére lett beszerelve, előre-hátra?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok
Itt a tél és ismét szembekerültem azzal a problémával hogy a fűtés reggel szépen elindul a kocsiban aztán ha kis idő múlva lekapcsolom azt vagy leállítom a motort majd újra elindulok nem kapcsol vissza. (astra j sportourer) Ez kb 7C alatt jelentkezik először és minél hidegebb van annál nehezebben indul újra a fűtés, tavaly -27 foknál már csak másnap tudtam bekapcsolni.  Melegebb időben is kipróbáltam akkor nincs vele gond. Van ötletetek hol keressem a hibát? 
Üdv. István
 

Módosítva : Leechkiller
Link to comment
Megosztás:

29 perce, zotya975 írta:

Van F-be gyárilag is állófűtés? Mert omegánál rémlik hogy igen. 

Mármint nem úgy gyárit, hanem az ilyen vízmelegítővel foglalkozó cégektől azt a gyárit, amit az adott motorkódhoz gyártanak. Én a DEFA-t ismerem, ezért erről tudok nyilatkozni csak. Ott szépen bedobod milyen kocsid van milyen motorral és már ki is adja melyik szett kell bele.

A benyás állófűtés más, de jellemzően az is Webasto ha gyárilag kéred, ha utólagos.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.