aholy Elküldve December6, 2016 Elküldve December6, 2016 2 órája, zotya975 írta: Nekem is egyre gyengébb volt a fűtésem, így kimostam a rendszert (csak vízzel, trisóval nem,) és termosztátot cseréltem. Mondjuk a régi kimérve jó volt. Akkor azt hittem semmivel sem lett jobb, de most a hidegben már érezni hogy sokat javult. Bár pár éve hengerfejezve lett az autó és akkor átmostuk azóta új a hűtő benne és rendszeresen cserélem a folyadékot, mégis fekete trutyi jött a radiátorból és a vízhűtőből is. Nekem is tiszta kosz volt vezérlés csere előtt is, pedig nem volt talán csak 1 éves a le, most még tavasztól megint sz@ros... Úgyhogy valami árulás van a rendszerben
zotya975 Elküldve December6, 2016 Elküldve December6, 2016 51 perce, aholy írta: Nekem is tiszta kosz volt vezérlés csere előtt is, pedig nem volt talán csak 1 éves a le, most még tavasztól megint sz@ros... Úgyhogy valami árulás van a rendszerben Hát a vízhűtő-kiegyenlítő patyolattiszta volt, mert ugye az egyik új a másikat meg ki lehet mosni tisztára. De a gumicsövekről, blokkból..stb ki tud oldani ezt-azt.
szekfizsolt Elküldve December7, 2016 Elküldve December7, 2016 (edited) Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Astra F Classic 1.4 8V autóm van most már negyedik éve. A fűtés sosem volt az igazi, télen mindig maximum langyos levegő jött belőle, de most oda jutottam, hogy megfagyok a kocsiban. Autópályán járok dolgozni, ami úgy néz ki, hogy bemelegszik az autó üzemi hőmérsékletre (nagyjából ilyenkor érek ki a pályáig), majd (télen) visszább hűl, de nem teljesen, tehát a kék részt nem éri el. Ezt orvosoltam (ideiglenesen) egy kartonlappal a hűtő előtt, így üzemi hőmérsékleten van a vízem és nem hideg motorral pályázok. Viszont jelen állás szerint a hűtővíz üzemi hőmérsékleten megy, de a ventillátor hideg levegőt fúj akármit csinálok. A kapcsolóm jó, tehát nem azzal van a gond, bár mostanában csak a 3. és a 4. fokozaton hallom, hogy megy. Sajnos nálam is beázik a pollenszűrőnél, így utoljára mosás előtt ki is vettem a pollenszűrőt. Elképzelhető, hogy valami elektromos "cucc" ment benne tönkre? Nem tudom elképzelni, hogy ha üzemi hőmérsékletű a hűtővíz, akkor hogyan nincs benne fűtés. Annyira idegesít már, mert mások dícsérik az Astra fűtését, én meg megfagyok benne. A lehelletem száll az autóban 20km után is, így valamit lépnék, mert nehezen viselem a fagyoskodást a kocsiban. Mit tegyek? Köszi: Zsolt Módosítva December7, 2016 : szekfizsolt
Pingvin Elküldve December7, 2016 Elküldve December7, 2016 Szia! Ez nem elektromos gondra utal lehet, hogy eltömődött a fűtőradiátor és nem megy át rajta elegendő mennyiségű meleg hűtőfolyadék, vagy valamelyik zsaluból kiakadt a bowden, és elzárja a nem mozgó zsalu a meleg levegő útját. Mindkettő bontogatással javítható, a fűtőradiátor az utastérben alul van középen, a bowdenekhez a fűtéskapcsolós középső részt kell kivenni. Melós mind a kettő, ha tudsz meleg helyen szerelni, akkor ott állj neki, különben egy élmény lesz.
szekfizsolt Elküldve December7, 2016 Elküldve December7, 2016 (edited) 5 perce, Pingvin írta: Szia! Ez nem elektromos gondra utal lehet, hogy eltömődött a fűtőradiátor és nem megy át rajta elegendő mennyiségű meleg hűtőfolyadék, vagy valamelyik zsaluból kiakadt a bowden, és elzárja a nem mozgó zsalu a meleg levegő útját. Mindkettő bontogatással javítható, a fűtőradiátor az utastérben alul van középen, a bowdenekhez a fűtéskapcsolós középső részt kell kivenni. Melós mind a kettő, ha tudsz meleg helyen szerelni, akkor ott állj neki, különben egy élmény lesz. Még annyi jutott eszembe, hogy amikor elzárom a fűtést, várok fél percet, aztán újraindítom, akkor pár másodpercig langyos levegőt fúj, aztán kihűl. Gondolod akkor a fűtőradiátor tömődhetett el? Keressek (vegyek) egy fűtőradiátort? Vagy érdemes kiszerelni (valamilyen módon) és tisztogatni? Panelben lakom, garázs nincs, így nemigen tudok meleg helyen szerelni... Módosítva December7, 2016 : szekfizsolt
Gergőőő Elküldve December7, 2016 Elküldve December7, 2016 31 perce, szekfizsolt írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Astra F Classic 1.4 8V autóm van most már negyedik éve. A fűtés sosem volt az igazi, télen mindig maximum langyos levegő jött belőle, de most oda jutottam, hogy megfagyok a kocsiban. Autópályán járok dolgozni, ami úgy néz ki, hogy bemelegszik az autó üzemi hőmérsékletre (nagyjából ilyenkor érek ki a pályáig), majd (télen) visszább hűl, de nem teljesen, tehát a kék részt nem éri el. Ezt orvosoltam (ideiglenesen) egy kartonlappal a hűtő előtt, így üzemi hőmérsékleten van a vízem és nem hideg motorral pályázok. Viszont jelen állás szerint a hűtővíz üzemi hőmérsékleten megy, de a ventillátor hideg levegőt fúj akármit csinálok. A kapcsolóm jó, tehát nem azzal van a gond, bár mostanában csak a 3. és a 4. fokozaton hallom, hogy megy. Sajnos nálam is beázik a pollenszűrőnél, így utoljára mosás előtt ki is vettem a pollenszűrőt. Elképzelhető, hogy valami elektromos "cucc" ment benne tönkre? Nem tudom elképzelni, hogy ha üzemi hőmérsékletű a hűtővíz, akkor hogyan nincs benne fűtés. Annyira idegesít már, mert mások dícsérik az Astra fűtését, én meg megfagyok benne. A lehelletem száll az autóban 20km után is, így valamit lépnék, mert nehezen viselem a fagyoskodást a kocsiban. Mit tegyek? Köszi: Zsolt https://alkatreszek.hu/dex001tt_b ennél olcsóbban nem láttam még sehol ezt a fűtőmotor előtét ellenállását ami a pollenszűrő alatt van. Valószínű nálad ez is elázott és kh-s lett ezért nincs 1-2-es fokozatod. Nekem is ugyanolyan motorom van mint neked és autópálya tempónál magasabban áll be a mutató mint országúton (92 és 95 közt vhol) Ez 50+ kmes tapasztalat. Tuti el van tömődve valamelyik vízcsöved szmötyivel ami miatt lehet nem is meleg az utastérben a radiátorod.
szekfizsolt Elküldve December7, 2016 Elküldve December7, 2016 2 perce, Gergőőő írta: https://alkatreszek.hu/dex001tt_b ennél olcsóbban nem láttam még sehol ezt a fűtőmotor előtét ellenállását ami a pollenszűrő alatt van. Valószínű nálad ez is elázott és kh-s lett ezért nincs 1-2-es fokozatod. Nekem is ugyanolyan motorom van mint neked és autópálya tempónál magasabban áll be a mutató mint országúton (92 és 95 közt vhol) Ez 50+ kmes tapasztalat. Tuti el van tömődve valamelyik vízcsöved szmötyivel ami miatt lehet nem is meleg az utastérben a radiátorod. Elnézést a tudatlanságomért, de miért felel a " fűtőmotor előtét ellenállás"? Az 1-es és 2-es fokozatért? Az eltömődést értem, de hogyan tudom szerinted átpucolni az egész rendszert? Leeresztem a hűtőfolyadékot és valamivel átmosom?
Gergőőő Elküldve December7, 2016 Elküldve December7, 2016 A fűtőmotorból 2 vezeték jön ki, erre előtét ellenálláson keresztül megy a kapcsolótól a táp vagyis ezzel van szabályozva h a motor mekkora teljesítménnyel üzemeljen. Trisóval vagy szódabikarbónával olvastam h mosták már ki, én vezérléscserénél mikor am is vízpumpa csere miatt le volt engedve a folyadék lekötöttem a vízcsöveket és slaggal kimostam a hűtőt meg a radiátort is. Nyilván ez panellakóként nem igazán megoldható dolog.
Pingvin Elküldve December7, 2016 Elküldve December7, 2016 Ecetes víz is jó, Zotya nem is olyan régen csinált ilyet, és írt is róla, Ő nagyobb tapasztalati tanacsokat fog tudni adni, már nekem sem friss az élmény. Panelesként szerintem kérdezz körbe, hogy a lakóhelyed környékén tud-e valaki segíteni, ha nem, akkor egyezkedni kell egy kézimosóssal, náluk általában van hideg-meleg víz, slag, és némelyik megengedi némi sörrevaló kavicsért, hogy zárás környékén mosogass egy picit. Ott a retkes víz elvezetése is megoldott.
szekfizsolt Elküldve December7, 2016 Elküldve December7, 2016 33 perce, Pingvin írta: Ecetes víz is jó, Zotya nem is olyan régen csinált ilyet, és írt is róla, Ő nagyobb tapasztalati tanacsokat fog tudni adni, már nekem sem friss az élmény. Panelesként szerintem kérdezz körbe, hogy a lakóhelyed környékén tud-e valaki segíteni, ha nem, akkor egyezkedni kell egy kézimosóssal, náluk általában van hideg-meleg víz, slag, és némelyik megengedi némi sörrevaló kavicsért, hogy zárás környékén mosogass egy picit. Ott a retkes víz elvezetése is megoldott. Köszönöm szépen a jó tanácsokat, úgy érzem szükséges egy "nagytakarítás", valahogyan megoldom. Természetesen a lehető legrosszabbkor jött (egyfolytában dolgozom és egyfolytában hideg van), de már rég meg kellett volna tennem...
zotya975 Elküldve December8, 2016 Elküldve December8, 2016 5 órája, szekfizsolt írta: Elnézést a tudatlanságomért, de miért felel a " fűtőmotor előtét ellenállás"? Az 1-es és 2-es fokozatért? Az eltömődést értem, de hogyan tudom szerinted átpucolni az egész rendszert? Leeresztem a hűtőfolyadékot és valamivel átmosom? Mind a 4 fokozat a befújás sebességét szabályozza, csak a 4. ellenállás nélkül direktben kapja a tápot.
pszilaj Elküldve December8, 2016 Elküldve December8, 2016 11 órája, szekfizsolt írta: Köszönöm szépen a jó tanácsokat, úgy érzem szükséges egy "nagytakarítás", valahogyan megoldom. Természetesen a lehető legrosszabbkor jött (egyfolytában dolgozom és egyfolytában hideg van), de már rég meg kellett volna tennem... Valahol a szívó torok környékén le lehet kötni a fűtőradiátor csövét és át lehet slaggal kicsit nyomatni...mindkét irányba...akkor valószínűleg kijön egy része a lerakódott cuccnak. Ez viszont a hűtőfolyadék elfolyásával fog járni. Érdemes akkor már cserélni azt is újra. Vagy leereszteni a folyadékot és trisós vagy ecetes vízzel feltölteni és járatni a motort, addig amíg a kocsi orrában lévő venti beindul és visszahűti a rendszert. Ezután újra leereszteni és sima vízzel még egyszer megmosatni. Majd fagyálló folyadékkal feltölteni. Ezek ugye simán elvisznek egy bő délelőttöt...
Bundee Elküldve December10, 2016 Elküldve December10, 2016 On 2016. 12. 06. at 19:04, zotya975 írta: Hát a vízhűtő-kiegyenlítő patyolattiszta volt, mert ugye az egyik új a másikat meg ki lehet mosni tisztára. De a gumicsövekről, blokkból..stb ki tud oldani ezt-azt. Örüljetek, hogy nincs masszív rozsdaiszap a rendszerben... Nálam bevált módszer, hogy minden vizcsövet lekötök és minden részt(radiátor, hűtő, blokk, tartály) jó alaposan slaggal átmosok(fúrt kút powa). Sőt, a hűtő alsó csövénél tolom be a vizet a blokkba, közben beinditom a motort, a szívósornál meg folyik ki a langyos víz és jön vele egy csomó retek is kifelé. Meg egy kicsit a termosztátnál is csordogál olyankor. Aztán ha van időm tolok bele vegyszert, majd újra alapos átmosás. Ami nekem nagyon furcsa, hogy a fűtésen baromira érezni, a motor terhelést: pl emelkedő, előzés stb után egy ideig határozottan melegebbet tol befelé. Pedig a termosztát jó.
zotya975 Elküldve December10, 2016 Elküldve December10, 2016 1 perc, Bundee írta: Örüljetek, hogy nincs masszív rozsdaiszap a rendszerben... Nálam bevált módszer, hogy minden vizcsövet lekötök és minden részt(radiátor, hűtő, blokk, tartály) jó alaposan slaggal átmosok(fúrt kút powa). Sőt, a hűtő alsó csövénél tolom be a vizet a blokkba, közben beinditom a motort, a szívósornál meg folyik ki a langyos víz és jön vele egy csomó retek is kifelé. Meg egy kicsit a termosztátnál is csordogál olyankor. Aztán ha van időm tolok bele vegyszert, majd újra alapos átmosás. Ami nekem nagyon furcsa, hogy a fűtésen baromira érezni, a motor terhelést: pl emelkedő, előzés stb után egy ideig határozottan melegebbet tol befelé. Pedig a termosztát jó. A termosztátnak valószinűleg nagyobb a tehetetlensége mint amilyen gyorsan termeli a plusz hőt a motor. Ha elkezdem hőlégfúvóval melegíteni közvetlenül kiszerelve, akkor sem nyit azonnal, kell egy perc amig elkezd megolvadni a viasz.
Bundee Elküldve December10, 2016 Elküldve December10, 2016 3 perce, zotya975 írta: A termosztátnak valószinűleg nagyobb a tehetetlensége mint amilyen gyorsan termeli a plusz hőt a motor. Ha elkezdem hőlégfúvóval melegíteni közvetlenül kiszerelve, akkor sem nyit azonnal, kell egy perc amig elkezd megolvadni a viasz. Ezt gyanítom én is, de más autóban nem tapasztaltam még. Vagy nem ennyire látványos a jelenség A hűtőmosogatás egyetlen hátránya számomra, hogy még hónapok múlva is húzgálni kell a bilincseken, mert könnyezik. Hol itt, hol ott. S ahol kijön a víz, ott bemegy a levegő és akkor jön a legtelenítéses játszadozás újra és újra.
zotya975 Elküldve December10, 2016 Elküldve December10, 2016 2 perce, Bundee írta: Ezt gyanítom én is, de más autóban nem tapasztaltam még. Vagy nem ennyire látványos a jelenség A hűtőmosogatás egyetlen hátránya számomra, hogy még hónapok múlva is húzgálni kell a bilincseken, mert könnyezik. Hol itt, hol ott. S ahol kijön a víz, ott bemegy a levegő és akkor jön a legtelenítéses játszadozás újra és újra. Nekem is állandóan kutyorog 3000-felett a radiátor ilyenkor. Rakhattak volna bele egy leeresztőt, ha már 2 évente hivatalosan cserélni kell a hűtőfolyadékot.
daykiller Elküldve December10, 2016 Elküldve December10, 2016 1 óra, zotya975 írta: Nekem is állandóan kutyorog 3000-felett a radiátor ilyenkor. Rakhattak volna bele egy leeresztőt, ha már 2 évente hivatalosan cserélni kell a hűtőfolyadékot. 5 évente kell. 2 évente a fékolajat kell.
zotya975 Elküldve December10, 2016 Elküldve December10, 2016 4 perce, daykiller írta: 5 évente kell. 2 évente a fékolajat kell. Afene..ugyanitt alig használt hűtőfolyadék eladó... 3
szekfizsolt Elküldve December11, 2016 Elküldve December11, 2016 Végre van egy kis időm, így bemelegítettem a "mutató szerinti" üzemi hőmérsékletre a motort, majd megálltam és végigfogdostam a vízcsöveket benne. Az utastérbe 2 cső megy be, az egyik meleg, a másik hideg. Jól gondolom, hogy mindkettőnek melegnek kellene lennie? A fűtőradiátort meg tudom vajon fogdosni az utastér felől valahogyan?
daykiller Elküldve December11, 2016 Elküldve December11, 2016 4 perce, szekfizsolt írta: Végre van egy kis időm, így bemelegítettem a "mutató szerinti" üzemi hőmérsékletre a motort, majd megálltam és végigfogdostam a vízcsöveket benne. Az utastérbe 2 cső megy be, az egyik meleg, a másik hideg. Jól gondolom, hogy mindkettőnek melegnek kellene lennie? A fűtőradiátort meg tudom vajon fogdosni az utastér felől valahogyan? Az egyiknek hidegebbnek kell lennie. Ha pl leállítod az utastér ventilátort, akkor szinte azonos hőmérsékleten kell lennie a két csőnek.
szekfizsolt Elküldve December11, 2016 Elküldve December11, 2016 (edited) 53 perce, daykiller írta: Az egyiknek hidegebbnek kell lennie. Ha pl leállítod az utastér ventilátort, akkor szinte azonos hőmérsékleten kell lennie a két csőnek. Nem megy a ventillátor bent (mivel hideget fúj, így felesleges), de az egyik cső meleg (nem forró), a másik szinte teljesen hideg. Ez mitől lehet? Azt nem tudom eldönteni, hogy a termosztát rossz, vagy a fűtőradiátor van-e eldugulva. A mutató üzemi hőmérsékletet mutat. A vízcsövek melegek (az egyik utastérbe menő/vagy jövőt kivéve), viszont fűtés nincs. Módosítva December11, 2016 : szekfizsolt
zotya975 Elküldve December11, 2016 Elküldve December11, 2016 5 órája, szekfizsolt írta: Nem megy a ventillátor bent (mivel hideget fúj, így felesleges), de az egyik cső meleg (nem forró), a másik szinte teljesen hideg. Ez mitől lehet? Azt nem tudom eldönteni, hogy a termosztát rossz, vagy a fűtőradiátor van-e eldugulva. A mutató üzemi hőmérsékletet mutat. A vízcsövek melegek (az egyik utastérbe menő/vagy jövőt kivéve), viszont fűtés nincs. Nem klímás a kocsi? Mert akkor van fűtéscsap is, ha nincs akkor állandóan kering a víz a radiátorban, és mindegyiknek melegnek kell lennie. A termosztát ebbe nem szól bele a radiátor a kis vízkörön van, kap folyadékot zárt és nyitott termosztátnál is.
szekfizsolt Elküldve December11, 2016 Elküldve December11, 2016 44 perce, zotya975 írta: Nem klímás a kocsi? Mert akkor van fűtéscsap is, ha nincs akkor állandóan kering a víz a radiátorban, és mindegyiknek melegnek kell lennie. A termosztát ebbe nem szól bele a radiátor a kis vízkörön van, kap folyadékot zárt és nyitott termosztátnál is. Nem klímás, nyáron letekerhető ablak van benne. Akkor valami nem stimmel a vízzel. Bemenne a meleg víz és kifelé meg hideg lenne? A radiátor dugulhatott ennyire el?
zotya975 Elküldve December11, 2016 Elküldve December11, 2016 Just now, szekfizsolt írta: Nem klímás, nyáron letekerhető ablak van benne. Akkor valami nem stimmel a vízzel. Bemenne a meleg víz és kifelé meg hideg lenne? A radiátor dugulhatott ennyire el? A másik variáció, hogy nincs keringés vízpumpa hiba miatt, de akkor forrna a víz. Le kell engedni a folyadékot, lekötni a csöveket és oda-vissza átnyomatni slaggal. Trisóval szokták mosni, én ezt nem mertem mert a vízkő tömít is, esetleg utána ereszthet. ( nekem mondjuk nem volt ekkora dugulásom, csak gyengébb volt a fűtés)De ettől függetlenül még lehet próbálkozni vele. A hűtőfolyadék erősen mérgező, meg édes, kutya-macska szeret belenyalni, szóval óvatosan.
pszilaj Elküldve December11, 2016 Elküldve December11, 2016 6 órája, szekfizsolt írta: Nem megy a ventillátor bent (mivel hideget fúj, így felesleges), de az egyik cső meleg (nem forró), a másik szinte teljesen hideg. Ez mitől lehet? Azt nem tudom eldönteni, hogy a termosztát rossz, vagy a fűtőradiátor van-e eldugulva. A mutató üzemi hőmérsékletet mutat. A vízcsövek melegek (az egyik utastérbe menő/vagy jövőt kivéve), viszont fűtés nincs. A fűtőradiátor teljesen eldugult... Sajnos vagy mosatás, vagy csere...csak ekkor lesz fűtésed...
Recommended Posts