Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
15 órája, spicceshorgasz írta:

Sziasztok!

Elég gyenge a fűtés a kocsimban 98-as astra, x14nz motorkóddal. Kb 6 éve van nálam azóta ilyen. 0°C-ig jó, -5°C körül már kezd kevés lenni, ha még ettől is hidegebb van akkor már autópályán pulóvert kell felvenni. Gondolom ettől jobban kellene fűtenie.

A motor melegedésekor, amikor nyit a termosztát csörgő hangot hallok a radiátor felől mintha levegős lenne. Lehetséges, hogy levegős a radiátor? Rendszeresen kétévente cserélem a hűtőfolyadékot. Lehúzom a hűtőről az alsó csövet, kiengedem a vizet, visszadugom és feltöltöm, mindezt úgy hogy melegre (pirosra) van állítva a műszerfalon a fűtés tekerő gombja.

Egyáltalán jól csináltam? Vagy kellene légtelenítenem?

Köszönöm a segítségeteket.

Azt meg minek? Ha nincs benne klíma, akkor fűtéscsap sincs. Ha meg van, akkor álló motornál amúgy is nyitva van.

Amúgy a légtelenítés nem árthat. Kitekered a műszerfal hőmérő jeladóját, és várod amíg tiszta, buborékmentes folyadék jön.

Elküldve
3 perce, spicceshorgasz írta:

A műszerfal hőmérő jeladóját hol találom?

A szívócsonkon, a generátor mögött. Óvatosan tekergesd, nem túl nehéz beletörni. Ha ez sem segít, esélyes, hogy a radiátor van tele lerakódással, trisós mosás, vagy csere segíthet.

 

Elküldve

Továbbra is levegős a radiátor, sajnos.

Megpróbálom a radiátor egyik gumicsövére rákötni a slagot, rányitni a hálózati vizet a másikon meg valahova elvezetni. Remélem így sikerül kikergetni az évek óta beköltözött levegőt.

Elküldve
19 órája, spicceshorgasz írta:

Továbbra is levegős a radiátor, sajnos.

Megpróbálom a radiátor egyik gumicsövére rákötni a slagot, rányitni a hálózati vizet a másikon meg valahova elvezetni. Remélem így sikerül kikergetni az évek óta beköltözött levegőt.

Nagyon sokáig volt nekem kluttyogás-vízcsobogás szerű hang 4000-fordulat felett, ha jól rémlik vízhűtő csere után szűnt meg. Mivel az utastérben lehetett hallani a logika szerint a radiátor felől kellett jönnie a hangnak, és többszöri leeresztés-feltöltés után is maradt. A fene se érti aztán miért maradt el.

Elküldve
9 perce, spicceshorgasz írta:

És fűtésed volt rendesen?

Igen volt rendesen, de mondjuk közben vezérlést is cseréltem, lehet a vízpumpa cserekor szűnt meg, kábé egyidőben volt a hűtő cserével.

Elküldve

Sziasztok!

Egy nyugtalanító problémával fordulok hozzátok.

Egy Isuzu dízelről lenne szó. Pénteken a kellemes melegben mentünk Pozsonyba 4-en utánfutóval vásárolni. Az odaúton a víz hőfok szép felment 96 C-ig, majd a város határáig azt tartotta. A 37C-os külső hőmérsékletnél ezt nem is sokalltam. Majd a városon belül egy kellemes dugó következett, ami miatt a víz 100-ig felment. Ezt már nem hagytam, és rákapcsoltam a fűtést. (férfinemiszerv@ volt 37 fokban még a fűtést is elviselni). Egyébként a ventilátor pörgött, de nem vagyok benne biztos hogy teljes fordulaton ment. Szóval ez normális lehet, hogy a vízhőfok 100C-ig felmegy nyáron egy helyben álláskor? 

Ja az egészhez annyi hozzátartozik, hogy 2 hete cseréltem 88C-os termosztátot ami eddig az elvárásomnak megfelelően működött.

Még néhány kérdés is lenne a témában: 

- Az ilyen eseteket megelőzve szeretnék egy ventilátor kapcsolót beiktatni, de a hűtőradiátor levő gombával lyukra futottam, és nem tudom hogyan lehetne oda kapcsolót bekötni. 

- A ventilátornak 100 C-os víznél mekkora fordulaton kell pörögnie? Csak úgy finoman alig hallhatóan vagy olyan böcsületesen kevernie a levegőt?

- Lehetséges az, hogy ha a termosztáton levő furat nem felfelé mutat akkor ne enged át elegendő vizet?

A válaszokat előre is köszönöm!

Elküldve

Sziasztok!

A segítsegeteket szeretnem kerni egy 1,6 16v benzines f astrabol szeretnem atszereltetni a klímat az en automba ami 1,4 16v benzines megoldhato az atszereles szerintetek?kerlek segítsetek.

Elküldve
19 perce, vidsz írta:

Sziasztok!

A segítsegeteket szeretnem kerni egy 1,6 16v benzines f astrabol szeretnem atszereltetni a klímat az en automba ami 1,4 16v benzines megoldhato az atszereles szerintetek?kerlek segítsetek.

Minden megoldható, ha egymás mellett van a két autó akkor adja magát mit kell átrakni.

  • Like 1
Elküldve
6 órája, szebik írta:

Sziasztok!

Egy nyugtalanító problémával fordulok hozzátok.

Egy Isuzu dízelről lenne szó. Pénteken a kellemes melegben mentünk Pozsonyba 4-en utánfutóval vásárolni. Az odaúton a víz hőfok szép felment 96 C-ig, majd a város határáig azt tartotta. A 37C-os külső hőmérsékletnél ezt nem is sokalltam. Majd a városon belül egy kellemes dugó következett, ami miatt a víz 100-ig felment. Ezt már nem hagytam, és rákapcsoltam a fűtést. (férfinemiszerv@ volt 37 fokban még a fűtést is elviselni). Egyébként a ventilátor pörgött, de nem vagyok benne biztos hogy teljes fordulaton ment. Szóval ez normális lehet, hogy a vízhőfok 100C-ig felmegy nyáron egy helyben álláskor? 

Ja az egészhez annyi hozzátartozik, hogy 2 hete cseréltem 88C-os termosztátot ami eddig az elvárásomnak megfelelően működött.

Még néhány kérdés is lenne a témában: 

- Az ilyen eseteket megelőzve szeretnék egy ventilátor kapcsolót beiktatni, de a hűtőradiátor levő gombával lyukra futottam, és nem tudom hogyan lehetne oda kapcsolót bekötni. 

- A ventilátornak 100 C-os víznél mekkora fordulaton kell pörögnie? Csak úgy finoman alig hallhatóan vagy olyan böcsületesen kevernie a levegőt?

- Lehetséges az, hogy ha a termosztáton levő furat nem felfelé mutat akkor ne enged át elegendő vizet?

A válaszokat előre is köszönöm!

A 100 fokos víz teljesen normális mivel túlnyomásos rendszerről van szó. Másrészt erről a műszerről ember le nem olvas 4fok különbséget...

A 88fokos termosztát meg nem azt jelenti, hogy oda lesz ragasztva a mutató hanem azt, hogy akkor éri el a teljesen nyitott állapotot. Nyilván ha kint meleg van, nem tudja úgy leadni a hőt a hűtőn, feljebb fog menni a hőfok, hiába van csutkára nyitva a termosz. 

Ezt a Skodás bohóckodást meg felejtsük már el végre a kapcsolóval. Felesleges és értelmetlen. Kell venni párezer Ft-ért egy gombát és az minden üzemállapotban teszi a dolgát, ahogy kell. Feltéve persze hogy a motor és a hűtőrendszer rendben van. Ha hengerfejes a gép meg agyonra el van tömődve a hűtő, azon egy Antonov légcsavar sem segít...

A ventilátor többnyire egyfokozatú, kivéve a klímásokat.

Annak a furatnak csak légtelenítéskor van szerepe, illetve hogy minimális keringést fenntartson zárt állapotban is.

Elküldve

Ha a 100 fok nagy melegben normális, akkor nem foglalkozom vele. A hűtőrendszer tiszta, tavaly tisztítottam ki teljesen, az rendben van. 

Tudom hogy a mutató nincs rögzítve, sőt örülök is neki, mert  a valós értéket mutatja. Egy combosabb kigyorsításnál is megbillen a mutató, de pár méter után vissza is áll.

Köszönöm az infókat.

Elküldve (edited)

sziasztok probáltam vissza olvasni de ennyit nem lehet van egy f astram c16nz klímát szeretnék bele rakni egyszer kaptam pár dolgot hozzá de nem tudom pontosan mik kellenek hozzá.
 Esetleg valakinek egy lista vagy rajz  nincs elfekvőben valahol?

köszi előre is

Módosítva : pimi
Elküldve

Hali. Én ellentétben a többiekkel ,ki szeretném venni a klimát. Legalábbis a hűtőt , hogy a legegyszerűbb? Vízhűtőt ki és úgy, vagy az elejét is kell bontani?

Elküldve
18 perce, Steamer írta:

Hali. Én ellentétben a többiekkel ,ki szeretném venni a klimát. Legalábbis a hűtőt , hogy a legegyszerűbb? Vízhűtőt ki és úgy, vagy az elejét is kell bontani?

Miért akarod kivenni? Ennyire sok többletfogyasztást okoz, és elveszi a motor erejét? Vagy amúgy nem szereted a klímát? Én azon agyalok, vajon utólag bele tudnám e az enyémbe szerelni, bár szerintem túl nagy anyagi ráfordítás lenne, úgyhogy majd a következő autó iylen lesz, ebbe már nem keróül semmi. :D

Elküldve

Nem jó a klímám :) Amúgy nem is szeretem! Így meg csak plusz súly. Ha kiveszem a hűtőjét akkor több levegőhöz jut a vízhűtő. Szinte csak dugókban használom szegényt :) 

Elküldve
12 perce, Steamer írta:

Nem jó a klímám :) Amúgy nem is szeretem! Így meg csak plusz súly. Ha kiveszem a hűtőjét akkor több levegőhöz jut a vízhűtő. Szinte csak dugókban használom szegényt :) 

Szerintem csak a motor felé lehet kivenni a vízhűtő eltávolítása után, az autó orra felé van előtte egy keresztmerevítő.

Elküldve

Sziasztok! Egy utolagosoan beepitett klimas astrat nezek megvetelre, 1.6 16v. Kerdesem az lenne, hogy mivel ebben szervo sincs, a beepitett klima okozhat -e kesobb gondot. Gondolok itt pl a klima kompresszor meghajtasa miatti atalakitasokra, esetleg az ilyen klimakat hiba eseten ugyan ugy lehet-e javitani? Koszonom!

Elküldve
21 perce, szilvand írta:

Sziasztok! Egy utolagosoan beepitett klimas astrat nezek megvetelre, 1.6 16v. Kerdesem az lenne, hogy mivel ebben szervo sincs, a beepitett klima okozhat -e kesobb gondot. Gondolok itt pl a klima kompresszor meghajtasa miatti atalakitasokra, esetleg az ilyen klimakat hiba eseten ugyan ugy lehet-e javitani? Koszonom!

Abban biztosan van szervó.

Elküldve
1 óra, zotya975 írta:

Szerintem csak a motor felé lehet kivenni a vízhűtő eltávolítása után, az autó orra felé van előtte egy keresztmerevítő.

Köszi Zotya akkor majd ha egyszer lesz időm neki esek:) 

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.