Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
10 hours ago, csigusz1 írta:

Ha jól emlékszem meleg a 2 cső,de attól még gondolom lehet akár dugulás is a sok kis csövekben,bár nem tudom milyen a fűtőradiátor belülről. A zsalu működik.

Lehet béna kérdés de a befúvóventi működik?

Elküldve

Kicsit eltűntem,ezer dolgom volt. Kicseréltem a termosztátot és sokkal jobb lett a fűtés,üzemi hőfokra nehezen megy fel,de van fűtés- Meleg a 2 cső a fűtőradiátortól.  Köszönöm a segítséget. Persze most "szívat" az indítással. Reggeli indítás oké,de ha utána áll 10-11 órát akkor éppen,hogy beindul. Forgatja az önindító,de nehézkes. Lehet valahol levegősödik,bár ha csak 5-6 órát pihen akkor gond nélkül indul.

 

Elküldve
6 hours ago, csigusz1 írta:

Kicsit eltűntem,ezer dolgom volt. Kicseréltem a termosztátot és sokkal jobb lett a fűtés,üzemi hőfokra nehezen megy fel,de van fűtés- Meleg a 2 cső a fűtőradiátortól.  Köszönöm a segítséget. Persze most "szívat" az indítással. Reggeli indítás oké,de ha utána áll 10-11 órát akkor éppen,hogy beindul. Forgatja az önindító,de nehézkes. Lehet valahol levegősödik,bár ha csak 5-6 órát pihen akkor gond nélkül indul.

 

Az előfordul, valahol tömítésnél, résolajcsőnél..stb.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Tudja valaki, hogy a fűtés (hideg-meleg) álíltó bowden mitől függ, hogy milyen van benne? Klímás nem klímás, gyári klíma, diavia klíma, stb? 

 

Köszi. 

Elküldve

Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy a fűtéskapcsolón nem működik az 1-2 csak a 3-4 fokozat. És csak langyos levegőt fúj. Mi lehet ennek az oka?

Üdv. 

Elküldve
32 minutes ago, Bandita írta:

Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy a fűtéskapcsolón nem működik az 1-2 csak a 3-4 fokozat. És csak langyos levegőt fúj. Mi lehet ennek az oka?

Üdv. 

Üdv!

Megkotlott a fűtőmotorod előtétellenállása,3-4 fokozatban meg nem érkezik felmelegedni a levegő ilyen hidegben.

Ez lehet az oka.

Elküldve
1 hour ago, Bandita írta:

Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy a fűtéskapcsolón nem működik az 1-2 csak a 3-4 fokozat. És csak langyos levegőt fúj. Mi lehet ennek az oka?

Üdv. 

Ez romlott el. Ki kell cserélni. Nekem így nézett ki 1997-től.

fűtőmotor-ellenállás.jpg

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Nem akar meleget adni a fűtés!!!

Motorkód.:C14SE19072820 (1.4 Si)

A szerelő motorkód alapján választott bele termosztátot! Nem tudom most mi van benne de Whaler 92 fokos volt benne előtte de az sem adott meleget!

Új fűtőradiátor van benne!

Megpróbálnám légteleníteni de hogyan kellene?

Legyetek szívesek segíteni!

Elküldve

Automatikusan légtelenít a rendszer a víz feltöltése után, amit a termosztát nyitása után ki kell engedni leállított motornál a kiegyenlítőtartály letekerésével. Ha levegős lenne, akkor nemhogy fűtésed nem lenne, de vélhetően már üzemelő motorod sem.

Az is lehet, hogy az állító bovden akadt le a fűtésboxról, vagy a tekerőről.

Elküldve

Olyat csinál hogy elindulok vele, a hőfokmérő egy idő után (kb 5-10perc) felmegy 80 fokra majd hirtelen visszaesik a kék csík fölé picivel, és ezután már ott is marad!

Elküldve
17 perce, Zolcsy82 írta:

Olyat csinál hogy elindulok vele, a hőfokmérő egy idő után (kb 5-10perc) felmegy 80 fokra majd hirtelen visszaesik a kék csík fölé picivel, és ezután már ott is marad!

Akkor rossz a termosztát. Ha a hűtő egyenletesen melegszik folyamatosan, ahogy a motor, akkor rossz, mert nyitva maradt vagy túl korán nyit. Ha hirtelen elkezd forrósodni a hűtő bizonyos járatás után, akkor a termosztát jó. Wahler termosztát amúgy sem egy minőségi cucc, enyémben három évet bírt. Most Febi van benne, azzal nincs gond.

Elküldve
2 perce, Zolcsy82 írta:

Nekem Swag/Febi-ből ilyet ad ki az Unix

http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P1805&cMegnNr=3997

Nem lehet valahogy kihozni a blokkból az a nyamvadt termot?

Egy csere 15e-be kerül így hogy mindig le kell bontatni a vezérlést!

De ki lehet...http://opeleseknek.hu/opelalkatreszek/amikor-termosztat-hiba-miatt-az-opel-vezerlest-le-kellene-szedni/ amúgy nem kell vezérlést bontani hozzá, a kitekert csavaron félre lehet tolni annyira a vezszíjkereket hogy mögötte ki lehessen cserélni a termosztátot. Én mondjuk levettem a kereket, és megfogattam a szíjat hogy ne lazuljon fel.

2123115-20160205-x7nFFb.jpg

Összerakás után persze át kell forgatni hogy tuti jelen maradt-e.

Elküldve

Tisztelt mindenki egy olyan kérdésem lenne hogy itt ebben a csoportban érdekelne vmt egy kiváló állapotú F Astra lecserélem ebben a következő fel évben egy K Astra es hogy ha érdekelne valakit annak a válaszát köszönöm :) 

Elküldve (edited)

Most már csak azt nem értem hogy egy ÚJ termó miért nem jó ???

Akkor én most MILYENRE cseréljem ? Vagy térjek át a CSŐTERMÓRA ?

Motorkód.:C14SE19072820 (1.4 Si) 1993 60kW 82 Le

 

Módosítva : Zolcsy82
Elküldve
3 perce, Zolcsy82 írta:

Most már csak azt nem értem hogy egy ÚJ termó miért nem jó ???

Akkor én most MILYENRE cseréljem ? Vagy térjek át a CSŐTERMÓRA ?

Motorkód.:C14SE19072820 (1.4 Si)

 

Hát bele lehet futni rosszba.. de mielőtt kicseréled ellenőrizni kell hogy valóban rossz-e. Hideg motort elindítva alapjáraton 10-15-perc mulva kell forrósodnia a hűtő felső vezérlés felőli sarkának. Azt is meg lehet nézni hogy a radiátor tűzfalnál található mindkét csöve meleg-e. mert ha csak a vezetőoldali, a másik pedig nem, akkor el van dugulva, és azért nincs fűtés. Ha mindegyik meleg akkor mechanikai gond ahogy Day is írja , nem mozgatja a bowden a választó csappantyút.

Elküldve
2 órája, zotya975 írta:

Hát bele lehet futni rosszba.. de mielőtt kicseréled ellenőrizni kell hogy valóban rossz-e. Hideg motort elindítva alapjáraton 10-15-perc mulva kell forrósodnia a hűtő felső vezérlés felőli sarkának. Azt is meg lehet nézni hogy a radiátor tűzfalnál található mindkét csöve meleg-e. mert ha csak a vezetőoldali, a másik pedig nem, akkor el van dugulva, és azért nincs fűtés. Ha mindegyik meleg akkor mechanikai gond ahogy Day is írja , nem mozgatja a bowden a választó csappantyút.

Szerintem sem termosztáthiba miatt nincs fűtés,nekem mikor megmihájlott a termoszom,akkor a mutató ki sem tért a kékből,csak félig kitakart hűtővel ,akkor is csak éppen a kék fölé ment kicsit,de a fűtésem még akkor is kielégítő volt.Nem azt mondom ,hogy leégett a hajam,de fűtött.

  • Like 1
Elküldve

Most azt csinálom hogy .:

1.feltöltöm desztvízzel a kiegyenlítőtartályt

2.Kupak visszarak

3.beindít

4.Ha szemben állok a motorral akkor a jobb oldali csövet lehúzom a radiátorról és megvárom amíg a bal oldali előremenő feltölti a fűtőradiátort!

Ha így sem légtelenedik le akkor sehogy! :P

(Termót leteszteltem, JÓ!)

 

Elküldve
38 perce, Zolcsy82 írta:

Most azt csinálom hogy .:

1.feltöltöm desztvízzel a kiegyenlítőtartályt

2.Kupak visszarak

3.beindít

4.Ha szemben állok a motorral akkor a jobb oldali csövet lehúzom a radiátorról és megvárom amíg a bal oldali előremenő feltölti a fűtőradiátort!

Ha így sem légtelenedik le akkor sehogy! :P

(Termót leteszteltem, JÓ!)

 

Ki kell csavarni a hőfokjeladót és ott légteleníteni. Ha légbuborék kerül oda akkor nem jól mér.

Elküldve
16 órája, Szabadij írta:

Szerintem sem termosztáthiba miatt nincs fűtés,nekem mikor megmihájlott a termoszom,akkor a mutató ki sem tért a kékből,csak félig kitakart hűtővel ,akkor is csak éppen a kék fölé ment kicsit,de a fűtésem még akkor is kielégítő volt.Nem azt mondom ,hogy leégett a hajam,de fűtött.

Persze akkor is fűt csak később éri el az üzemit ( ha eléri), én egyszer majdnem megfőztem így a motort, mert teljesen letakartam a hűtőt és dugóban a pirosban volt a mutató.

Elküldve (edited)


MEGVAN A HIBA !!! :icon13:

A 4 csavarból csak az első 2 csavar volt benne a fűtőradiátor házának az alsó műanyag felében!

A belső fele eltartott pár miliméterre. De ahogy odatettem a kezem, rögtön érezni lehetett a huzatot.

Csak kézzel felnyomtam és már adta is a meleget!

Ennek a 2 csavarnak a berakása nem kis akrobatikus képességet igényel ám! :hehe:

Pedig már nyitott a termo is kb 3 mutatónyira volt a kék vonal felett, de szépen jött a meleg ahogy kell!

2 csavar 2 óra :-)

 

Módosítva : Zolcsy82
  • Like 1
Elküldve
14 órája, Zolcsy82 írta:


MEGVAN A HIBA !!! :icon13:

A 4 csavarból csak az első 2 csavar volt benne a fűtőradiátor házának az alsó műanyag felében!

A belső fele eltartott pár miliméterre. De ahogy odatettem a kezem, rögtön érezni lehetett a huzatot.

Csak kézzel felnyomtam és már adta is a meleget!

Ennek a 2 csavarnak a berakása nem kis akrobatikus képességet igényel ám! :hehe:

Pedig már nyitott a termo is kb 3 mutatónyira volt a kék vonal felett, de szépen jött a meleg ahogy kell!

2 csavar 2 óra :-)

 

Ezért utálom szerelőhöz vinni a kocsit. Ha szétszednek valamit tuti, hogy utána hiányozni fognak a csavarok, takarók vagy valami más.

Elküldve

Hali! Olyan bajom volna hogy a vezető oldalon nem fújja a meleget csak ha elég sokat megyek vele viszont az utasoldalán fújja rendesen. Néztem pár képet és úgy láttam ha kiszedem a km órát akkor láthatóvá válnak a csövek. Ez a valóságba is így van vagy esetleg van más megoldás is?? Választ előre is köszönöm!

Elküldve
3 órája, Pancho105 írta:

Hali! Olyan bajom volna hogy a vezető oldalon nem fújja a meleget csak ha elég sokat megyek vele viszont az utasoldalán fújja rendesen. Néztem pár képet és úgy láttam ha kiszedem a km órát akkor láthatóvá válnak a csövek. Ez a valóságba is így van vagy esetleg van más megoldás is?? Választ előre is köszönöm!

Látni ott is, de ha befekszel a pedálokhoz és onnan felnézel egy lámpával felvilágítva onnan is látszanak, bár egy kissé kényelmetlen a hely.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.