Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Szisztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy ha elszökik a gáz, akkor bekapcsol-e a kompresszor, vagy van valami biztonsági tiltás? (Nem működő klíma hibáját nyomozom.)

Elküldve
  On 2015. 09. 01. at 20:19, punto írta:

Szisztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy ha elszökik a gáz, akkor bekapcsol-e a kompresszor, vagy van valami biztonsági tiltás? (Nem működő klíma hibáját nyomozom.)

Van.

Elküldve
  On 2015. 09. 01. at 20:19, punto írta:

Szisztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy ha elszökik a gáz, akkor bekapcsol-e a kompresszor, vagy van valami biztonsági tiltás? (Nem működő klíma hibáját nyomozom.)

Bizonyos nyomás alatt nem kapcsol be a klímarendszer.

Elküldve
  On 2015. 09. 02. at 2:46, daykiller írta:

Bizonyos nyomás alatt nem kapcsol be a klímarendszer.

Köszi a válaszokat! És hogyan lehet tesztelni, hogy csak feltöltésre van szükség? A nyomásérzékelőt kell kiiktatni? Hol is található?

Elküldve
  On 2015. 09. 02. at 11:17, punto írta:

Köszi a válaszokat! És hogyan lehet tesztelni, hogy csak feltöltésre van szükség? A nyomásérzékelőt kell kiiktatni? Hol is található?

Illetve még azt szeretném megkérdezni, hogy igaz, 1999-ben is már a mostani közeget használták az Opel klímákban?

Elküldve
  On 2015. 09. 02. at 11:17, punto írta:

Köszi a válaszokat! És hogyan lehet tesztelni, hogy csak feltöltésre van szükség? A nyomásérzékelőt kell kiiktatni? Hol is található?

Nyomás próbázni kell. Ekkor általában feltöltik simán csak nitrogénnel és keresik, hogy hol engedi a gázt. Járó motornál és klímánál nézik a nyomásokat is. Festett gáz, tehát UV lámpával látni a szökés helyét.

De jellemzően a klímahűtő szokott kilyukadni, annak a cseréjével megmarad a gáz. Bár ugye ötévente kéne cserélni a klímahűtőt az autó orrában a szárítószűrővel együtt.

Nyomásérzékelőt tilos kiiktatni. Meg kell győződni róla, hogy van elég nyomás a rendszerben és ezután keresni tovább a hibát. Gyári klíma?

Nekem pl a feltöltés után az egyik hűtővíz hőmérsékletgomba nem engedte, hogy beinduljon a kompresszor., de a klímavezérlés elindult.

  On 2015. 09. 02. at 11:36, punto írta:

Illetve még azt szeretném megkérdezni, hogy igaz, 1999-ben is már a mostani közeget használták az Opel klímákban?

Igen. R-134e-t használnak. Freon már ekkor sem volt népszerű.

Elküldve

Gyári klímának néz ki. B Corsa egyébként, de azért írtam ide, mert gondolom, nagy különbség nincs, és Nektek több a tapasztalatotok... Nyilván nem sk a feladat, de bölcsebb tájékozódva menni a szervízbe. Én csak egy pillanatnyi diagnosztika kedvéért gondoltam kiiktatni a nyomásérzékelőt, hátha csak a természetes fogyás miatt-amiről azt írták a Totalcaron, hogy 10% is lehet évente- csökkent a minimum szint alá a nyomás.

Elküldve
  On 2015. 09. 02. at 16:01, punto írta:

Gyári klímának néz ki. B Corsa egyébként, de azért írtam ide, mert gondolom, nagy különbség nincs, és Nektek több a tapasztalatotok... Nyilván nem sk a feladat, de bölcsebb tájékozódva menni a szervízbe. Én csak egy pillanatnyi diagnosztika kedvéért gondoltam kiiktatni a nyomásérzékelőt, hátha csak a természetes fogyás miatt-amiről azt írták a Totalcaron, hogy 10% is lehet évente- csökkent a minimum szint alá a nyomás.

Esélyes, hogy egyforma, de a klímarendszer amúgy is alapvető szükséges alkatrészekből áll össze, maximum több biztonsági rendszert tettek bele vagy épp van kompresszorszabályzás is. De lehet nem.

Most már tényleg kéne írnom egy GyIK-ot a klímarendszerről, hogy miképp működik, lehetséges hibák, okok. :)

Elküldve
  On 2015. 09. 02. at 16:23, daykiller írta:

Esélyes, hogy egyforma, de a klímarendszer amúgy is alapvető szükséges alkatrészekből áll össze, maximum több biztonsági rendszert tettek bele vagy épp van kompresszorszabályzás is. De lehet nem.

Most már tényleg kéne írnom egy GyIK-ot a klímarendszerről, hogy miképp működik, lehetséges hibák, okok. :)

Jó lenne nagyon. :-)

Elküldve

Sziasztok!

Olyan problémám volna, hogy ma reggel az autó alatt egy kisebb vizesedés volt. Elsőre nem tűnt fel semmi, de pár órára rá megint lementem, hogy meghúzzam a bilincseket, de helyette ezt találtam:
https://youtu.be/lMk55rEujxY

 

Azt sejtem, hogy a fűtőradiátor felől jön, de miért csöpöghet?

Előre is köszönöm a válaszokat!  :D

Elküldve
  On 2015. 09. 10. at 15:21, llwynog írta:

Sziasztok!

Olyan problémám volna, hogy ma reggel az autó alatt egy kisebb vizesedés volt. Elsőre nem tűnt fel semmi, de pár órára rá megint lementem, hogy meghúzzam a bilincseket, de helyette ezt találtam:

https://youtu.be/lMk55rEujxY

 

Azt sejtem, hogy a fűtőradiátor felől jön, de miért csöpöghet?

Előre is köszönöm a válaszokat!  :D

 

Ez nem a fűtőradiátortól jön, mert az egészen lent van kábé a fűtésszabályzók tekerői alatt az utastérben. Ez a pollenszűrő mellől jön, a levélrácson keresztül sok kosz dzsuva jutott be ide, és lassan ereszti le a vizet. Vedd le a műanyag takarót a motortérben és takarítsd ki, mert ha pang a víz előjön a rozsda is.

1972096-20150910-57TwVZ.jpg

Ha már ott vagy pollenszűrőt is cserélhetsz ha nem volt mostanában.

Elküldve
  On 2015. 09. 10. at 15:21, llwynog írta:

Sziasztok!

Olyan problémám volna, hogy ma reggel az autó alatt egy kisebb vizesedés volt. Elsőre nem tűnt fel semmi, de pár órára rá megint lementem, hogy meghúzzam a bilincseket, de helyette ezt találtam:

https://youtu.be/lMk55rEujxY

 

Azt sejtem, hogy a fűtőradiátor felől jön, de miért csöpöghet?

Előre is köszönöm a válaszokat!  :D

 

Hátja ez nem olyan rejtélyes. Viszont jól tele lehet már a csapadékgyüjtője, mert olyan, mintha a tűzfalon is fojna már le. Azt a csövet vedd ki és azt is takaritsd ki. Egyébként olyan mintha az nem is lenne a helyén rendesen 0:36nál, nem kéne a gumi és a karosszéria köz lyuknak lennie. Nameg felül is amit Zotya is mondott azt ott rendesen kipuccni kell.

 

Egyébként onnan hiányzik(vagy levetted?) keresztebe a motorháztetőre rázáró kédergumi

Elküldve
  On 2015. 09. 10. at 17:46, zotya975 írta:

Ez nem a fűtőradiátortól jön, mert az egészen lent van kábé a fűtésszabályzók tekerői alatt az utastérben. Ez a pollenszűrő mellől jön, a levélrácson keresztül sok kosz dzsuva jutott be ide, és lassan ereszti le a vizet. Vedd le a műanyag takarót a motortérben és takarítsd ki, mert ha pang a víz előjön a rozsda is.

1972096-20150910-57TwVZ.jpg

Ha már ott vagy pollenszűrőt is cserélhetsz ha nem volt mostanában.

 

 

  On 2015. 09. 10. at 17:55, stirlitz írta:

Hátja ez nem olyan rejtélyes. Viszont jól tele lehet már a csapadékgyüjtője, mert olyan, mintha a tűzfalon is fojna már le. Azt a csövet vedd ki és azt is takaritsd ki. Egyébként olyan mintha az nem is lenne a helyén rendesen 0:36nál, nem kéne a gumi és a karosszéria köz lyuknak lennie. Nameg felül is amit Zotya is mondott azt ott rendesen kipuccni kell.

 

Egyébként onnan hiányzik(vagy levetted?) keresztebe a motorháztetőre rázáró kédergumi

 

Oké, rendben, akkor holnap megnézem közelebbről. Pollenszűrő nemrég volt cserélve, de ránézek. A kédergumi nem volt rajta, de van egy bontó ismerős, akinek van 2 bontott Astrája, úgyis minap akartam felhívni 1-2 apróság miatt, majd rákérdezek.

Elküldve
  On 2015. 09. 10. at 18:32, llwynog írta:

Oké, rendben, akkor holnap megnézem közelebbről. Pollenszűrő nemrég volt cserélve, de ránézek. A kédergumi nem volt rajta, de van egy bontó ismerős, akinek van 2 bontott Astrája, úgyis minap akartam felhívni 1-2 apróság miatt, majd rákérdezek.

 

Meg ott van 1 müanyag "lefencs" is ami takarja (többek közt) a MAP szenzort.

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok.Olvastam a régi hozzászólásokat, és láttam hogy sokan járnak hasonló cipőben mint én, vagyis fűtés gondom van Langyosat fúj..Alapjáraton járattam a motort, kb 10 perc után kezdett langyosodni a termosztáttól a hűtőbe menő vastag cső.A hűtő még hideg volt.Majd kb.18-20 perc után hirtelen  meleg lett a hűtő. A vízhőfok nem sokkal ment feljebb a kék mezőnél.Kérdés hogy a termosztát lehet a rossz ? Egy éve lett cserélve. Múlt télen volt fűtés rendesen.. 92-es f astra c14nz

Elküldve
  On 2015. 11. 15. at 12:49, endi29 írta:

Sziasztok.Olvastam a régi hozzászólásokat, és láttam hogy sokan járnak hasonló cipőben mint én, vagyis fűtés gondom van Langyosat fúj..Alapjáraton járattam a motort, kb 10 perc után kezdett langyosodni a termosztáttól a hűtőbe menő vastag cső.A hűtő még hideg volt.Majd kb.18-20 perc után hirtelen  meleg lett a hűtő. A vízhőfok nem sokkal ment feljebb a kék mezőnél.Kérdés hogy a termosztát lehet a rossz ? Egy éve lett cserélve. Múlt télen volt fűtés rendesen.. 92-es f astra c14nz

Expand  

A vastag cső langyosodása csalóka, mert az alapból melegszik a leömlőtől sugárzó hőtől, ezért szoktunk inkább a hűtő felső sarkát tapizni. Csavard ki hideg motornál egy picit az egyvezetékes vízhőfok jeladót, ott légbubi szokott megrekedni és meghamisitja a mérést. Ha semmi sem változik akkor meg lehet próbálni kicserélni a termosztátot, vagy csőtermosztátot beépíteni akkor nem kell vezérlés bontanod.

Elküldve
  On 2015. 11. 15. at 13:21, zotya975 írta:

A vastag cső langyosodása csalóka, mert az alapból melegszik a leömlőtől sugárzó hőtől, ezért szoktunk inkább a hűtő felső sarkát tapizni. Csavard ki hideg motornál egy picit az egyvezetékes vízhőfok jeladót, ott légbubi szokott megrekedni és meghamisitja a mérést. Ha semmi sem változik akkor meg lehet próbálni kicserélni a termosztátot, vagy csőtermosztátot beépíteni akkor nem kell vezérlés bontanod.

Expand  

Tegnap ki vettem de folyt ki a hűtőfolyadék, így gyorsan visszaraktam.Igaz, előtte járattam a motort egy kicsit. A hűtő az hideg volt,kb 20 perc után lett hirtelen meleg.

 

Elküldve
  On 2015. 11. 15. at 13:37, endi29 írta:

Tegnap ki vettem de folyt ki a hűtőfolyadék, így gyorsan visszaraktam.Igaz, előtte járattam a motort egy kicsit. A hűtő az hideg volt,kb 20 perc után lett hirtelen meleg.

 

Expand  

Az normális termosztát működésre utál. Megnézted már az anyósoldali lábtérben fent középen a hideg-meleg választó csappantyút rendesen mozgatja-e a tekerő?

2035596-20151115-T0vlyQ.jpg

Elküldve
  On 2015. 11. 15. at 13:40, zotya975 írta:

Az normális termosztát működésre utál. Megnézted már az anyósoldali lábtérben fent középen a hideg-meleg választó csappantyút rendesen mozgatja-e a tekerő?

2035596-20151115-T0vlyQ.jpg

Expand  

Igen, megnéztem.Úgy tűnik hogy mozog rendesen.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok !

F Astra 1,7 D. A fűtőventilátor megadta magát. Mikor ha nem most. Először nem reagált , aztán megnéztem a pollenszűrő alatt, megmozgattam a vezetékeket. Láttam, hogy szikrázik. Szétszedtem a csatit, ami öt lábas, és hát a külön lábrész szinte teljesen eléget, és úgy látom hogy a ventinél levő csati is szétéget. Kérdésem mennyire bonyolult ezt a részt cserélni, vagy házilag lehet-e? Kell-e az egész ventit mindenestől cserélni, vagy ezt a csati részt lehet külön? Szét kell kapni a közép konzolt is?

köszönöm előre is.

Elküldve
  On 2015. 11. 23. at 18:08, satee76 írta:

Sziasztok !

F Astra 1,7 D. A fűtőventilátor megadta magát. Mikor ha nem most. Először nem reagált , aztán megnéztem a pollenszűrő alatt, megmozgattam a vezetékeket. Láttam, hogy szikrázik. Szétszedtem a csatit, ami öt lábas, és hát a külön lábrész szinte teljesen eléget, és úgy látom hogy a ventinél levő csati is szétéget. Kérdésem mennyire bonyolult ezt a részt cserélni, vagy házilag lehet-e? Kell-e az egész ventit mindenestől cserélni, vagy ezt a csati részt lehet külön? Szét kell kapni a közép konzolt is?

köszönöm előre is.

Expand  

Én úgy tudom hogy konkrétan a ventihez csak két szál drót megy az előtét ellenálláshoz megy több, ami egy zöld hasáb. De végülis ez tökmindegy, mert külön csatit nem tudsz venni csak az egészet kompletten mondjuk bontóban. ( ha a csati kellene csak) Azért azt jó lenne kideríteni hogy pontosan mi égett meg, és az miért. Van neki biztosítékja, első körben annak kellene kiolvadnia....A kiszedése: Ablaktörlő karok leszed, levélrács leszed, ablaktörlő motor a mechanikával együtt eltávolítt, aztán lehet levenni a pollenszűrő ház részt ami alatt van a befúvó motor.

2044117-20151123-5vemqx.jpg

2044116-20151123-NXH38t.jpg

 

Elküldve

Szerencsére a szerelőm ma meg tudta csinálni. A képen is látható zöld -azt hiszem stekkernek hívják- részt kellett kicserélni. A motor jó, nem zárlatos. Valószínűleg befolyt valami víz, amitől egyik kábelen a szigetelés elmállott az idők folyamán, testet kapott és szép lassan eléget. Kábelt is cserélt a kapcsolótól, úgyhogy a közép konzolt is leszedte. Hogy a bizti miért nem olvadt ki, azt nem tudta megmondani.

Elküldve
  On 2015. 11. 25. at 0:00, satee76 írta:

Szerencsére a szerelőm ma meg tudta csinálni. A képen is látható zöld -azt hiszem stekkernek hívják- részt kellett kicserélni. A motor jó, nem zárlatos. Valószínűleg befolyt valami víz, amitől egyik kábelen a szigetelés elmállott az idők folyamán, testet kapott és szép lassan eléget. Kábelt is cserélt a kapcsolótól, úgyhogy a közép konzolt is leszedte. Hogy a bizti miért nem olvadt ki, azt nem tudta megmondani.

Expand  

Stekkernek simán csak a csatlakozót hívják. Nálunk is mindent stekkernek hívnak. A levegőszelep-, hidraulikus szelep-, elektromágneses csatlakozását is stekkernek hívnak. Mindent, ami csatlakozik valahova. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.