kisgezo Elküldve Július6, 2015 Megoszt Elküldve Július6, 2015 Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon, üdv Mindenkinek. :) astra f 1.6 16v klímás caravan autónál az lenne a kérdés, hogy hiába tekerem maxra le a hőfokszabàlyozót, nem kapcsol valamiért a leghidegebb állásba. Azóta van ez a tünet mióta cseréltem a középkonzol izzókat. Megnéztem, de a bowdenek a helyükön vannak, a gumicső sem mozdult el. Tud valaki tanácsot adni? Nyáron kicsit zavaró a helyzet :( Köszi előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július7, 2015 Megoszt Elküldve Július7, 2015 Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon, üdv Mindenkinek. :) astra f 1.6 16v klímás caravan autónál az lenne a kérdés, hogy hiába tekerem maxra le a hőfokszabàlyozót, nem kapcsol valamiért a leghidegebb állásba. Azóta van ez a tünet mióta cseréltem a középkonzol izzókat. Megnéztem, de a bowdenek a helyükön vannak, a gumicső sem mozdult el. Tud valaki tanácsot adni? Nyáron kicsit zavaró a helyzet :( Köszi előre is! A bowden vége is a helyén van meg a gégecső is? Nézd meg a másik végén az anyósoldali lábtérben is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas78 Elküldve Július7, 2015 Megoszt Elküldve Július7, 2015 Sziasztok! Van egy klímás F astrám. Úgy néz ki, hogy (szakember mondta) csapágyat kellene cserélni a klímakompresszorban. (Klíma bekapcsoláskor búg). Az a probléma, hogy aki ezt mondta nekem időhiányban csak úgy tudja vállalni ha elviszem neki leszerelve a megcsinálja majd vissza, szerelve de előtte vigyem el lefejteni a gázt majd utána vissza az autót vissza a gázt. Nem tudna valaki javasolni Budapesten aki ezt egybe megcsinálná és el is tudja vállalni? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
pasla09 Elküldve Július10, 2015 Megoszt Elküldve Július10, 2015 (edited) Sziasztok! Bontóba vándorol tesómék c14nz-je. Amit lehet kimentek belől, átteszem az enyémbe. Nekem X14XE van, kérdésem az lenne, hogy a hűtőventillátor kompatibilis lesz vele? Tudom a keret más, enyém fém, az műanyag..de maga a ventillátor, a keretből kiszedve, ugyanaz? Mert ha itt szóltok, hogy nem, akkor abba nem is kezdek bele. Köszi. :) Módosítva Július10, 2015 : pasla09 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xblades Elküldve Július14, 2015 Megoszt Elküldve Július14, 2015 Hello Van egy klímás ASTRA F 1.6 16V X16XEL '96. Klíma gondokkal. Most volt ellenőrizve a gáz szint, volt némi fogyás az feltöltötték. A hiba előtte is és azóta is fenn áll. Mégpedig hogy számomra random esetekben hol bekapcsol a klíma hol nem a nyomógomb benyomásával. Ha bekapcsol működik rendesen, ha nem akkor több ki be kapcsolgatás sem segít. Hideg-meleg motor és kinti hőmérséklet sem változtat ezen a tényen volt már meleg és hidegebb is mégis random indult vagy nem. A random bekapcsolás közt áll a motor néhány órát, munka időm alatt és éjjel a munkaidők közt. Nem befolyásolja az sem hogy indítás után közvetlen vagy már menet közben kapcsolnám a klímát. Egyéb hibát (más nem klímához köthető) nem tapasztalok én sem és a szerelőm sem. Tudtok-e valami megoldást erre, vagy hogy mi lehet a gond? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Hello Van egy klímás ASTRA F 1.6 16V X16XEL '96. Klíma gondokkal. Most volt ellenőrizve a gáz szint, volt némi fogyás az feltöltötték. A hiba előtte is és azóta is fenn áll. Mégpedig hogy számomra random esetekben hol bekapcsol a klíma hol nem a nyomógomb benyomásával. Ha bekapcsol működik rendesen, ha nem akkor több ki be kapcsolgatás sem segít. Hideg-meleg motor és kinti hőmérséklet sem változtat ezen a tényen volt már meleg és hidegebb is mégis random indult vagy nem. A random bekapcsolás közt áll a motor néhány órát, munka időm alatt és éjjel a munkaidők közt. Nem befolyásolja az sem hogy indítás után közvetlen vagy már menet közben kapcsolnám a klímát. Egyéb hibát (más nem klímához köthető) nem tapasztalok én sem és a szerelőm sem. Tudtok-e valami megoldást erre, vagy hogy mi lehet a gond? Köszi Lehet, hogy valamelyik nyomáskapcsoló szarakszik, esetleg az ereszt is, de a legjellemzőbb inkább a klímakuplung csatlakozó elrohadása, ami miatt a kuplung nem húz be, így nem indul el a kompresszor. Ez kb 10-ből 11 autó esetén idővel előkerül. Csatlakozót szét kell szedni, és pótolni a letört kábel darabot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas78 Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Sziasztok! A vízhűtőventillátor fordulata egy vagy két fordulatú? Nekem egy fordulaton forog (meg persze áll:) és a vízhőfok felmegy egy nagyon kicsit 100fok fölé (mutató szerint) amikor a termosztát nyit. Ez nromális? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Sziasztok! A vízhűtőventillátor fordulata egy vagy két fordulatú? Nekem egy fordulaton forog (meg persze áll:) és a vízhőfok felmegy egy nagyon kicsit 100fok fölé (mutató szerint) amikor a termosztát nyit. Ez nromális? Köszi A klíma nélküli autókban egy fokozatú van, ha jól tudom, és a termosztátnak előbb kéne nyitnia mint 100 fok ha feltételezzük hogy jó a műszer. Volt mostanában cserélve a termosztát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Sziasztok! A vízhűtőventillátor fordulata egy vagy két fordulatú? Nekem egy fordulaton forog (meg persze áll:) és a vízhőfok felmegy egy nagyon kicsit 100fok fölé (mutató szerint) amikor a termosztát nyit. Ez nromális? Köszi Termosztát nyit, vagy ventillátor indul?? Mert 101 fok felett indul a ventillátor, és olyankor lehűti a vizet, de a termosztát akkor már nyitva van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Hello Van egy klímás ASTRA F 1.6 16V X16XEL '96. Klíma gondokkal. Most volt ellenőrizve a gáz szint, volt némi fogyás az feltöltötték. A hiba előtte is és azóta is fenn áll. Mégpedig hogy számomra random esetekben hol bekapcsol a klíma hol nem a nyomógomb benyomásával. Ha bekapcsol működik rendesen, ha nem akkor több ki be kapcsolgatás sem segít. Hideg-meleg motor és kinti hőmérséklet sem változtat ezen a tényen volt már meleg és hidegebb is mégis random indult vagy nem. A random bekapcsolás közt áll a motor néhány órát, munka időm alatt és éjjel a munkaidők közt. Nem befolyásolja az sem hogy indítás után közvetlen vagy már menet közben kapcsolnám a klímát. Egyéb hibát (más nem klímához köthető) nem tapasztalok én sem és a szerelőm sem. Tudtok-e valami megoldást erre, vagy hogy mi lehet a gond? Köszi Gyári klíma? Ha bekapcsolod a klímát, a ventik elindulnak, akkor is ha amúgy nem hűt? Gyári klíma ismertetőjele: 1. nincs egy otromba klímagomb és belsőkeringetés gomb a ventilátor sebesség fokozatkapcsoló alatt, hanem gyári hatású mindkettő, 2. elől kettő hűtőventilátor van, egy kívül a lökhárító mögött közvetlen és egy belül. Ha ventik elindulnak, de a kompi nem akkor csatlakozóbaja van, vagy a vízhűtő alsó részében található 3 vezetékes hőgombával van gond vagy annak a vezetékeivel. Ha a ventik sem indulnak el, amikor nem is akar hűteni, de mikor hűt akkor mennek a ventik, akkor valamelyik nyomáskapcsoló a ludas. Nekem sokszor kell kalapáccsal beindítanom a klímát, mert a négyvezetékes nyomáskapcsoló rosszalkodik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pasla09 Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Pontosítsunk már légyszíves. Minek kell történnie amikor benyomom a klíma kapcsolóját? És miért nem történik semmi? Tehát kuplug nem húz be..csatlakozó ellenörzés. Ok. Négyvezetékes szarakszik..akkor kell kopácsolni? Mindkét ventilátornak el kell(ene) indulni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xblades Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Van egy klímás ASTRA F 1.6 16V X16XEL '96. Klíma gondokkal... Hello Gyári klíma, és őszintén még nem ugrottam ki ilyenkor megnézni a ventilátorokat hogy azok bekapcsolnak-e. Most éppen mehetnéke van és működik, de ha megint nem akkor megnézem ezt is. Tehát a ludas a: - valamelyik nyomáskapcsoló - a vízhűtő alsó részében található 3 vezetékes hőgomba - klímakuplung csatlakozó elrohadása Nekem már elektronikát akart a szerelő cserélni, meg valamilyen értékeket akart beállítani hablatyal jött és hogy ez milyen komoly munka, had ne kelljen neki kitalálni mi a pontos baj ezek közül. Meg valamit a vezérlő elektronikáról beszélt és hogy néhány ezerből meg sem úszom a dolgot. A hőgombára emlékeztem, hogy egyszer már említette egy szerelő így neki is felvetetem de az letagadta hogy ilyen létezne benne. Ott is hagytam, bár nem tudom ezek átnézése esetleg cseréje, javítása macerás és milyen áron mehet? Kösz Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Van egy klímás ASTRA F 1.6 16V X16XEL '96. Klíma gondokkal... Hello Gyári klíma, és őszintén még nem ugrottam ki ilyenkor megnézni a ventilátorokat hogy azok bekapcsolnak-e. Most éppen mehetnéke van és működik, de ha megint nem akkor megnézem ezt is. Tehát a ludas a: - valamelyik nyomáskapcsoló - a vízhűtő alsó részében található 3 vezetékes hőgomba - klímakuplung csatlakozó elrohadása Nekem már elektronikát akart a szerelő cserélni, meg valamilyen értékeket akart beállítani hablatyal jött és hogy ez milyen komoly munka, had ne kelljen neki kitalálni mi a pontos baj ezek közül. Meg valamit a vezérlő elektronikáról beszélt és hogy néhány ezerből meg sem úszom a dolgot. A hőgombára emlékeztem, hogy egyszer már említette egy szerelő így neki is felvetetem de az letagadta hogy ilyen létezne benne. Ott is hagytam, bár nem tudom ezek átnézése esetleg cseréje, javítása macerás és milyen áron mehet? Kösz Amiket a szerelőd mondott csak duma. Az egész klímavezérlés egy halál egyszerű relés vezérlés, ami a biztitábla hátuljában található. Talán a legbonyolultabb része a gyári klíma vezérlésének az, hogy a motorvezérlő belepofázhat, hogy mikor üzemel a klíma és mikor nem. Például lepadlózod, akkor automatikusan kikapcsolja, míg abba nem hagyod. Ha nincs elegendő nyomás a klímarendszerben, akkor a motorvezérlő nem engedélyezi a klíma bekapcsolását úgy, hogy gyakorlatilag a reléknek szükséges vezérlő feszültséget nem adja ki. A gyári klímás hűtőben kettő gomba van: - a felső szimplán csak a víz túlmelegedése ellen van, tehát bekapcsolja mind a kettő ventilátort fél fordulatos sebességben (sorba kötve a kettőt). - az alsó víz túlmelegedés ellen véd szintén, de!: lekapcsolja hardveresen a klímakompresszort, elveszi tőle a klímakompresszor elektrokuplungjától a villanyt gyakorlatilag és mindkettő ventilátort maximális fordulatra kapcsolja. Tehát fiizkailag kikapcsolja a kompresszort, mintha kinyomtad volna a gombot. Ez a gomba magasabb vízhőmérsékletnél kapcsol, elvileg 120 fokosnál. Ez a gomba akkor is belemagyaráz a vízhűtésbe, ha a klíma amúgy ki van kapcsolva, tehát pl a felső gomba meghalt és nem kapcsolta a ventiket a relékkel. De az is lehet, hogy félig a szerelőnek van igaza. Azért félig, mert lehet behalt valamelyik relé vagy kontakthibás, de semmilyen speciális elektronika nincs benne. Ha gyári. Utángyártottat nem ismerem. Egyszer láttam olyan motorteret, de nem vizsgáltam meg annyira, mint a sajátomat, amiben gyári harrison rendszer van. Lehet kéne írnom már egy GyIK-ot a gyári klímarendszer működéséről és a lehetséges hibák megkereséséről. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Pontosítsunk már légyszíves. Minek kell történnie amikor benyomom a klíma kapcsolóját? És miért nem történik semmi? Tehát kuplug nem húz be..csatlakozó ellenörzés. Ok. Négyvezetékes szarakszik..akkor kell kopácsolni? Mindkét ventilátornak el kell(ene) indulni? Benyomod a gombot -> ha van kellő nyomás a rendszerben, akkor bekapcsol a klíma. Ez azzal jár, hogy mindkettő ventilátor elindul fél fordulaton. Ez már gyújtáson is megtörténik amúgy, csak a klímakompi kuplungja nem húz be, mivel azt az ECU vezérli és míg nincs járó motor, hülye lesz bekapcsolni a klímát, hogy még jobban nehezítse a motor beindítását. Ezért van az, hogy beindítás után - bekapcsolt klímával - kicsivel később történik az, hogy megemeli a fordulatot az ECU, majd visszamegy az alapjáratra. Így kapcsolja be, hogy ne fulladjon be a motor a hirtelen terhelésre. Van kettő nyomáskapcsoló egy klímacsövön. Az egyik négyvezetékes vastag, míg a másik vékony és két vezeték megy rá. Az előbbi jelzi a motorvezérlőnek, hogy a klímarendszerben van elegendő nyomás, tehát kiadhatja a vezérlőfeszültséget az ECU. Ez az első kettő vezeték. A másik kettő vezetéke pedig a túlnyomás ellen véd. Ez esetben felkapcsolja a ventiket max fordulatra és lenyomja a klímát. Tehát az első kettő vezetéken megszűnik a kontakt, klíma tiltva lesz, de a másik kettőn megjelenik, emiatt mindkettő ventilátor teljes erővel hűt. A két vezetékes nyomáskapcsolón keresztül van megjáratva az ECU által kiadott vezérlőfeszültség. Ezek működtetik a reléket. Ha bármelyik feltétel nincs meg, tehát nincs nyomás a kétvezetékes szerint, vagy a négyvezetékes első kettő érintkezőjén keresztül nem jelez az ECU-nak, akkor nem megy a klíma. Tehát az egyik meghibásodása akadályozza a másik normális működését. Ezért kell nekem kalapálnom, mert a négyvezetékes nincs a helyzet magaslatán. Onnan jöttem rá, hogy frissen jöttem a töltésről és egy 10 perces állás után nem kapcsolt be. Hibakeresés során gondoltam a nyomáskapcsolóra, oldalba vágtam egy kalapáccsal finoman és egyből beindult a klíma. Jellegzetes hangja van a behúzó klímakompresszor kuplungnak. Minden esetben mindkettő ventilátor üzemel. Négy eset van: - túl meleg a víz, klíma nem jár, le kell hűteni a vizet: mindkettő fél fordulat, felső gomba intézi ezt, - jár a klíma, víz nem túl meleg vagy ha meleg is annyira, amennyinél kapcsolnia kéne a felső gombának, akkor is fél fordulat mindkettő, - vagy jár a klíma vagy nem, de a víz murvára meleg, kb 120 fokos, ekkor az alsó gomba kapcsol és letiltja a klímakompresszort (akkor is ha nincs bekapcsolva) ezzel párhuzamosan mindkettő ventilátor teljes sebességgel forog, ahogy bírnak. Elég hangosak ekkor amúgy. - mikor nem meleg a víz, hanem túl nagy a nyomás a klímarendszerben. Ekkor a klímakompi megy tovább, de mindkettő ventilátor szintén úgy hűtenek, ahogy bírnak. Remélem így már meg tudod keresni a hibát. Esetleg lehúzott klímakompresszor csatlakozó mellet próbálkozhatsz azzal, hogy a nyomáskapcsolókról leszeded a csatikat és a megfelelő érintkezőket összezárod. A kétvezetékesnél egyértelmű, a négyvezetékesnél az első kettőt kell. Emlékeim szerint sorszámokkal is van jelezve a csatin. Tehát 1-es és 2-es érintkező, klíma engedély jel. 3-as és 4-es túl magas a nyomás.. Az első kettőt kell. Vagy ha körülményes levenned a klímakompi csatlakozóját (nem egyszerű), akkor gyújtáson is elszórakozhatsz ezzel, csak semmiképp nem járjon ekkor a motor, mert ha azért nem megy, mert valójában kevés a gáz, akkor csúnya világot tud művelni a járó motorra rákapcsolt klímakompi saját magában. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pasla09 Elküldve Július16, 2015 Megoszt Elküldve Július16, 2015 (edited) Köszönöm szépen, így már világos! :-) Áá..milyen csati van a kompresszoron? Sehogy nem birom széthúzni. :-) Módosítva Július16, 2015 : pasla09 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve Július17, 2015 Megoszt Elküldve Július17, 2015 Nekem sokszor kell kalapáccsal beindítanom a klímát, mert a négyvezetékes nyomáskapcsoló rosszalkodik. Érdemes lehúzni a csatit, ha mered, olyan szinten össze szoktak rohadni az érintkezők a csatival, hogy a lapkák a csatlakozóban maradnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas78 Elküldve Július19, 2015 Megoszt Elküldve Július19, 2015 Termosztát nyit, vagy ventillátor indul?? Mert 101 fok felett indul a ventillátor, és olyankor lehűti a vizet, de a termosztát akkor már nyitva van. Hello! Közben tesztelgettem, kicsivel mikor 100 fok fölött van a mutató akkor mindig kinyit a termosztát. Klímás az autó de közben rájöttem, hogy a klíma nyomáskapcsolója hatására indul a nagyobb fordulat. Az a funkció is működik. Szóval elvileg így jó. Más: Úgy néz ki (korábban már írtam) csapágy problémás lesz a klímaszivattyúm. Mint említettem egy klímás azt mondta, hogy tuti csapágy de egy hónapon belül nem tudta vállalni. Közben felvettem a kapcsolatot egy másik klímással és a következőt írta e-mailban: "Főtengely axiál támcsapágy: 15000 Ft Főtengely radiális csapágy 13000 Kompresszor ékszíjtárcsa csapágy 10000 Ft" Más forrásból azt hallottam, hogy csak egy csapágy van az ékszíjtárcsa csapágy. NET-en nem találtam robbantott rajzot. Általában csak a kuplung szétszedéséig van. Tud valaki ebben segíteni, hogy hol az igazság? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas78 Elküldve Július20, 2015 Megoszt Elküldve Július20, 2015 Amúgy mondott valaki olyat egyszer, hogy +3 fok alatt a klíma nem kapcsol már be... ezt nem tudom hogy tudja eldönteni. Bocs, kicsit késő a válaszom de hátha attól még hasznos és talán van valóságalapja is:) Én úgy hallottam, hogy nem tudja eldönteni, és ez a +3fok egy nagyon általános adat. Bizonyos hőmérséklet alatt annyira lecsökken a gáznak a nyomása a rendszerben, hogy a nyomáskapcsoló tiltja a működést. Nem biztos, hogy igaz, de így hallottam :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Július20, 2015 Megoszt Elküldve Július20, 2015 Bocs, kicsit késő a válaszom de hátha attól még hasznos és talán van valóságalapja is:) Én úgy hallottam, hogy nem tudja eldönteni, és ez a +3fok egy nagyon általános adat. Bizonyos hőmérséklet alatt annyira lecsökken a gáznak a nyomása a rendszerben, hogy a nyomáskapcsoló tiltja a működést. Nem biztos, hogy igaz, de így hallottam :) Ez így van! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas78 Elküldve Július20, 2015 Megoszt Elküldve Július20, 2015 Ez így van! :) Örülök, hogy daykillernek is tudtam újat írni :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július22, 2015 Megoszt Elküldve Július22, 2015 Tegye fel a kezét, aki cserélt már F Astrában gyári klíma klímahűtőt! Hamarosan eljön ez az idő nekem is és tudni akarom a buktatókat. :D Amúgy vízhűtőt is cserélek. Tudtommal vízhűtő ki, aztán ki tud jönni a klímahűtő is utána. Majd új be és vízhűtő be. Más utat nem tudok, ami egyszerűbb lenne. Homlok merevítő kiszedése pl felesleges szerintem, emiatt. Zárhidat meg főleg nem sarokköszörülök szét. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus12, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2015 Ha van valakinek diavia klimáról kapcsolási rajza, elküldhetné nekem. Van egy gyanúm, hogy miért nem megy a klímám, de rajz kéne, hogy közelebb legyek a megoldáshoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 Ha van valakinek diavia klimáról kapcsolási rajza, elküldhetné nekem. Van egy gyanúm, hogy miért nem megy a klímám, de rajz kéne, hogy közelebb legyek a megoldáshoz. Már műxik, de egy rajz jól jönne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas78 Elküldve Augusztus24, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2015 Sziasztok! Tudja valaki, hogy Opel F astra 1.4 16 szelepes gyári klímás autóban a klímakompresszorban milyen csapágy van. (első a két soros csapágy ami egyszerűen cserélhető) Azért lenne fontos mert ha tudnám milyen van benne akkor a csapággyal a kezemben tudnám szerelni. Nem kellene szétszedni utána beszerezni majd összerakni. Sajnos körbeforgatva a szíjtárcsát csapágy hangja van. Köszönöm. Ha nem tudja senki akkor sem gond, megoldom csak akkor tovább tart :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Augusztus24, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2015 Már műxik, de egy rajz jól jönne. A digit diaviához még megvannak a cuccaim... Az kell? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts