Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Sziasztok.Segítsetek nekem, leszeretném cserélni az Astran a fagyállót,de előtte átakarom mosni a rendszert ecetes vízzel.Hogy fogjak neki?

Megbontod a rendszert talán a hűtő alsó csövénél a legegyszerűbb. Leengeded a hűtőfolyadékot, slagot dugsz bele , kimosod, összerakod. Feltöltöd ecetes vízzel a rendszert, mész vele pár napig, aztán megint leengeded, átmosod, és mehet bele az új folyadék. Ugye a fagyálló alapból mérgező ( kutya-macska felnyalja mert édes és belepusztul) ezért nem illik csak úgy széttlocsolni. Ha nagyon alapos akarsz lenni a hűtőt is kiszereled, és úgy mosod átt vízzel, kiveheted a kiegyenlítő tartályt is azt mondjuk án sósavval mostam átt ott nincs olyan rész aminek ártana.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ecet helyett citromsavval mosd át, az nemcsak a vízkövet, hanem a rozsdát is kihozza:

citromsavas-vizkooldo-1l.jpg

Művelet egyszerű: ventilátor hőgombát kicsavarod, hűtősapit leveszed, és alul kijön a kakaó. Utána sima vízzel érdemes feltölteni, és mégegyszer leengedni, hogy ne sok fagyállós cucc maradjon benne.

Aztán meg érdemes a vízcsöveket is levenni, és mindent jó alaposan kivágatni folyóvízzel, jó sok rozsdás iszap tud kijönni belőle.
Utána feltöltöd citromsavas desztvízzel (2-3:1 arányban kevertem), mész egy kört, hogy kinyisson a termosztát, majd mikor kihűlt, leveszed a hűtősapit és hagyod kb egy éjszakára hatni. Reggelre ronda büdös sárga cucc fog kijönni belőle.
Másnap ugyanezt (feltölt-légtelenít-megjárat-kihűt-leenged) érdemes desztvízzel megcsinálni legalább kétszer s utána mehet bele a fagyálló. Mióta ezt megcsináltam, nem rozsdásodik a hűtőrendszerem, szép tiszta a fagyálló benne.

Sziasztok.Segítsetek nekem, leszeretném cserélni az Astran a fagyállót,de előtte átakarom mosni a rendszert ecetes vízzel.Hogy fogjak neki?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy az expanziós szelep meghibásodása okozhat-e ilyen tünetet...

Lehet, de szerintem hőérzékelő is van valahol az elpárologtatón és/vagy kondenzátoron. Lehet, hogy nincs a helyén vagy leesett vagy meghibásodott. Ha nem érzékeli a hőmérsékleteket az is okozhat túlhűtést. Autóklímát annyira nem ismerem, de egyéb hűtőgépeknél a hőfokszabályzó meghibásodása is ugyanezt okozza.

Link to comment
Megosztás:

Ebben nincs semmi hőfokszabályzó és érzékelő. Van kettő nyomásérzékelő, egy kompresszor, egy tágulási tartály expanziós szeleppel, hőcserélő párologtató és csövek. Némi elektronika is van, ami relékből áll, valamint az ECU is beleszólhat a klímázásba. Igazából a klímának az ECU ad engedélyt, hogy mehet vagy sem, ezt pedig a nyomásérzékelőkkel dönti el. Az ECU adja ki a vezérlőfeszültséget, amikkel a relék üzemelnek. Slussz-passz. Halál egyszerű a vezérlése. Illetve van a vízhűtő alsó sarkában egy hőgomba, ami ha kapcsol, akkor klímakompresszor letilt (a kompi engedélyező relé tápja van megjáratva rajta, ha jól emlékszem) és bekapcsol mindkét venti maximális sebességre. A felső hőgomba meg klíma nélkül félsebességere kapcsolja a két ventilátort, ha túl meleg a víz, ha megy a klíma, akkor teljes sebességre kapcsolja őket, de ha jól tévedek, a klímát nem nyomja ki.

Egyébként ahogy írtam, az ECU ki tudja kapcsolni a klímát, illetve ha be van kapcsolva a klíma, akkor a szellőztető ventilátor minimum 1-esen jár, akkor is, ha amúgy 0-ra van kapcsolva. Pont a befagyás ellen, mert amúgy simán van fagyáshatár a párologtatónál.

Ja és túlnyomás esetén is lekapcsol a klíma.

Link to comment
Megosztás:

Ebben nincs semmi hőfokszabályzó és érzékelő. Van kettő nyomásérzékelő, egy kompresszor, egy tágulási tartály expanziós szeleppel, hőcserélő párologtató és csövek. Némi elektronika is van, ami relékből áll, valamint az ECU is beleszólhat a klímázásba. Igazából a klímának az ECU ad engedélyt, hogy mehet vagy sem, ezt pedig a nyomásérzékelőkkel dönti el. Az ECU adja ki a vezérlőfeszültséget, amikkel a relék üzemelnek. Slussz-passz. Halál egyszerű a vezérlése. Illetve van a vízhűtő alsó sarkában egy hőgomba, ami ha kapcsol, akkor klímakompresszor letilt (a kompi engedélyező relé tápja van megjáratva rajta, ha jól emlékszem) és bekapcsol mindkét venti maximális sebességre. A felső hőgomba meg klíma nélkül félsebességere kapcsolja a két ventilátort, ha túl meleg a víz, ha megy a klíma, akkor teljes sebességre kapcsolja őket, de ha jól tévedek, a klímát nem nyomja ki.

Egyébként ahogy írtam, az ECU ki tudja kapcsolni a klímát, illetve ha be van kapcsolva a klíma, akkor a szellőztető ventilátor minimum 1-esen jár, akkor is, ha amúgy 0-ra van kapcsolva. Pont a befagyás ellen, mert amúgy simán van fagyáshatár a párologtatónál.

Ja és túlnyomás esetén is lekapcsol a klíma.

Az utastér hőmérsékletét akkor nem szabályozza semmi? Manuálisan nekem kell ki-be kapcsolgatnom a klímát ha nem akarok -10 fokot az utastérben?

Link to comment
Megosztás:

Tudomásom szerint alacsony gáznyomásnál tud fagyni a hőcserélő. Illetve 2-6 °C között optimális a hőmérséklete.

Az utastér hőmérsékletét akkor nem szabályozza semmi? Manuálisan nekem kell ki-be kapcsolgatnom a klímát ha nem akarok -10 fokot az utastérben?

Az a tekerő a kéktől pirosig mire való szerinted? :D

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ki volt lyukadva a klímahűtőm, csere, és kapott új szárítószűrőt is. Fel lett töltve, dől a hideg, hávájdizsinaffénytető. De akkor most nem írnék ide. :D Kb. fél/háromnegyed óra után megszűnik létezni a levegőbefújás. Max-ra kapcsolva a ventit, akkor érezni valamit. Kikapcsoltam a klímát, de még sokáig hideg levegő "jött be", 10 km után kapcsoltam vissza, és megint minden ment tovább (dől a hideg) kb. fél/háromnegyed óráig. :)

Kérdésem az lenne, hogy mi történhet ilyenkor?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Ha minden igaz az is okozhat ilyet, ha túltöltötték.

Link to comment
Megosztás:

Az a tekerő a kéktől pirosig mire való szerinted? :D

Hát, alapesetben fűtésszabályzásra. A klímához nem tudom van-e köze. Ezért is kérdeztem, hogy megtudjam, de igazából nem érdekel csak kíváncsi voltam. Egyébként k....ra nem értem, hogy mi szabályoz ha nincs benne hőfokszabályzás mint day írta. Hál Istennek nekem nincs klímám, egy gonddal kevesebb.

Link to comment
Megosztás:

Hát, alapesetben fűtésszabályzásra. A klímához nem tudom van-e köze. Ezért is kérdeztem, hogy megtudjam, de igazából nem érdekel csak kíváncsi voltam. Egyébként k....ra nem értem, hogy mi szabályoz ha nincs benne hőfokszabályzás mint day írta. Hál Istennek nekem nincs klímám, egy gonddal kevesebb.

Az ugyanúgy üzemel és azzal lehet melegebbet csinálni, hogy az ember ne a 16 fokos autóból szálljon ki a 40-be.

Pedig nagyon jó a klíma. Az Isten áldja meg, aki kitalálta. :D

Digitális klímánál van amúgy érzékelő, ami alapján szabályozza a dolgokat.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ecet helyett citromsavval mosd át, az nemcsak a vízkövet, hanem a rozsdát is kihozza:

Művelet egyszerű: ventilátor hőgombát kicsavarod, hűtősapit leveszed, és alul kijön a kakaó. Utána sima vízzel érdemes feltölteni, és mégegyszer leengedni, hogy ne sok fagyállós cucc maradjon benne.

Aztán meg érdemes a vízcsöveket is levenni, és mindent jó alaposan kivágatni folyóvízzel, jó sok rozsdás iszap tud kijönni belőle.

Utána feltöltöd citromsavas desztvízzel (2-3:1 arányban kevertem), mész egy kört, hogy kinyisson a termosztát, majd mikor kihűlt, leveszed a hűtősapit és hagyod kb egy éjszakára hatni. Reggelre ronda büdös sárga cucc fog kijönni belőle.

Másnap ugyanezt (feltölt-légtelenít-megjárat-kihűt-leenged) érdemes desztvízzel megcsinálni legalább kétszer s utána mehet bele a fagyálló. Mióta ezt megcsináltam, nem rozsdásodik a hűtőrendszerem, szép tiszta a fagyálló benne.

Hogy kell légteleníteni?

Link to comment
Megosztás:

Az ugyanúgy üzemel és azzal lehet melegebbet csinálni, hogy az ember ne a 16 fokos autóból szálljon ki a 40-be.

Pedig nagyon jó a klíma. Az Isten áldja meg, aki kitalálta. :D

Digitális klímánál van amúgy érzékelő, ami alapján szabályozza a dolgokat.

hm...a manuális ennyire "buta"? nem vmi energia hatékony megoldás, hogy állandóan ugyanúgy hűt, vagy félreértettem vmit?

Link to comment
Megosztás:

Nemcsak a manuális ilyen, az automata is. A legtöbbnél van egy hőérzékelő az elpárologtatón (evap sensor), de csak biztonsági szerepe van, hogy hiba esetén letiltsa a funkciót.
Sőt a hűtőszekrény is ilyen, csak ott a hőmérséklet szabályzást időarányos ki/be kapcsolással oldják meg (tovább hűt -> hidegebb lesz). Autóban azért rossz ki-bekapcsolgatni, mert az elpárologtatóra fagyott víz elkezd párologni mikor már nem hűt, és kellemetlenül telenyomja párával az utasteret. Illetve a kompresszor baromira nemszereti ha magas fordulaton kapcsolódik rá a hajtásra. Szóval nyugodtan lehet klímával is piros felé tekerni a hőfokszabályzó gombot, nem kell pulóver nyáron :D

hm...a manuális ennyire "buta"? nem vmi energia hatékony megoldás, hogy állandóan ugyanúgy hűt, vagy félreértettem vmit?

Link to comment
Megosztás:

Feltöltöd a túlfolyót a jelzésig, majd kicsavarod a hőgombát óvatosan, ott fog összegyűlni és kijönni a maradék levegő. Közbe járhat a motor, nagyobb gázadásra is jön pár bugyborék. Csak vigyázz, hogy ne legyen forró a víz.

Hogy kell légteleníteni?

Link to comment
Megosztás:

Nemcsak a manuális ilyen, az automata is. A legtöbbnél van egy hőérzékelő az elpárologtatón (evap sensor), de csak biztonsági szerepe van, hogy hiba esetén letiltsa a funkciót.

Sőt a hűtőszekrény is ilyen, csak ott a hőmérséklet szabályzást időarányos ki/be kapcsolással oldják meg (tovább hűt -> hidegebb lesz). Autóban azért rossz ki-bekapcsolgatni, mert az elpárologtatóra fagyott víz elkezd párologni mikor már nem hűt, és kellemetlenül telenyomja párával az utasteret. Illetve a kompresszor baromira nemszereti ha magas fordulaton kapcsolódik rá a hajtásra. Szóval nyugodtan lehet klímával is piros felé tekerni a hőfokszabályzó gombot, nem kell pulóver nyáron :D

Hűtőszekrényekben van termosztát. Általában a hőérzékelőjét a fagyasztó alá szokták rakni, ha felül van a fagyasztó része. Lehelt hűtőknél ott láttam.

A klímakompi amúgy tényleg nem viseli el a nagy motorfordulatot, ezért van az, hogy X fordulat felett lenyomja az ecu a kompit.

Kapcsrajzon amúgy nincs semmi hőérzékelő vagy bármi ami tiltaná a klímát, csak a két nyomáskapcsoló van (valójában négy: a nagyban három nyomáskapcsoló van, kettő sorba kötve -> klímaengedély. továbbá egy külön, ami túlnyomásnál letilt és van a kis csövön egy nyomáskapcsoló, ami csak egy -> ez jószerivel csak jel az ecunak, hogy a klíma bekapcsolt, és ekkor emeli meg a motorfordulatot rövid időre.)

Amúgy mondott valaki olyat egyszer, hogy +3 fok alatt a klíma nem kapcsol már be... ezt nem tudom hogy tudja eldönteni.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy mondott valaki olyat egyszer, hogy +3 fok alatt a klíma nem kapcsol már be... ezt nem tudom hogy tudja eldönteni.

ECU a beszívott levegő hőmérsékletéből? Tegnap út közben filóztam, hogy lehet, hogy kevés neki a venti (utastér) 1-es fordulaton, így tényleg befagyhat, majd ki kell próbáljam 2-es, turbo boost-on. :D

Amúgy az expanziós tetején van egy kis malacfarok, ami szerintem annak a hőérzékelője, és ha minden ok, akkor az a hőmérséklet függvényében mozog, így szabályozva a cucc mennyiségét az elpárologtató felé. Lehet, hogy az enyém már nem mozog, letapadt, letört, elvitte a kiscica, majd meg kell nézzem, és már nem tud normálisan szabályozni. Vagy az is lehet, hogy tévedek. :D

Link to comment
Megosztás:

Nemcsak a manuális ilyen, az automata is. A legtöbbnél van egy hőérzékelő az elpárologtatón (evap sensor), de csak biztonsági szerepe van, hogy hiba esetén letiltsa a funkciót.

Sőt a hűtőszekrény is ilyen, csak ott a hőmérséklet szabályzást időarányos ki/be kapcsolással oldják meg (tovább hűt -> hidegebb lesz). Autóban azért rossz ki-bekapcsolgatni, mert az elpárologtatóra fagyott víz elkezd párologni mikor már nem hűt, és kellemetlenül telenyomja párával az utasteret. Illetve a kompresszor baromira nemszereti ha magas fordulaton kapcsolódik rá a hajtásra. Szóval nyugodtan lehet klímával is piros felé tekerni a hőfokszabályzó gombot, nem kell pulóver nyáron :D

Azért azt nem hiszem. A fogyasztás miatt sem mind1, hogy megy-e "feleslegesen" avagy nem. Mondjuk lehet hogy csak az újaknál.

A hűtőben meg van termosztát. Általában 1 réz cső aminek egyik vége vastagabb(érzékelő) a másik meg megy a "hőmérsékletszabályzóba"(termosztát) vmi gáz van benne ami tágul hő hatására és a beállított fokozattal arányosan kapcsolgatja ki/be a motort.

A fordulatot értem, de ott meg már elektromos kuplung van nem?

A kondenzvíz jó kérdés, bár nem értem miért nem vezetik ki a szabadba (lehet vmi előírás). Jó mondjuk lenne 1 lik az utastéren az necces, de akkor meg ki lehet szívni, ártalmasnak biztos nem ártalmas a környezetre.

A hűtőnél rávezetik általában a motorra(vagyis feletette 1 tálcára).

Link to comment
Megosztás:

ECU a beszívott levegő hőmérsékletéből? Tegnap út közben filóztam, hogy lehet, hogy kevés neki a venti (utastér) 1-es fordulaton, így tényleg befagyhat, majd ki kell próbáljam 2-es, turbo boost-on. :D

Amúgy az expanziós tetején van egy kis malacfarok, ami szerintem annak a hőérzékelője, és ha minden ok, akkor az a hőmérséklet függvényében mozog, így szabályozva a cucc mennyiségét az elpárologtató felé. Lehet, hogy az enyém már nem mozog, letapadt, letört, elvitte a kiscica, majd meg kell nézzem, és már nem tud normálisan szabályozni. Vagy az is lehet, hogy tévedek. :D

A beszívott levegő hőmérséklet az a keverékképzéshez kell.Enyémben például nincs is ilyen a szívó oldalon és mégis gyári klímás.

Azért azt nem hiszem. A fogyasztás miatt sem mind1, hogy megy-e "feleslegesen" avagy nem. Mondjuk lehet hogy csak az újaknál.

A hűtőben meg van termosztát. Általában 1 réz cső aminek egyik vége vastagabb(érzékelő) a másik meg megy a "hőmérsékletszabályzóba"(termosztát) vmi gáz van benne ami tágul hő hatására és a beállított fokozattal arányosan kapcsolgatja ki/be a motort.

A fordulatot értem, de ott meg már elektromos kuplung van nem?

A kondenzvíz jó kérdés, bár nem értem miért nem vezetik ki a szabadba (lehet vmi előírás). Jó mondjuk lenne 1 lik az utastéren az necces, de akkor meg ki lehet szívni, ártalmasnak biztos nem ártalmas a környezetre.

A hűtőnél rávezetik általában a motorra(vagyis feletette 1 tálcára).

Digitklímánál is folyamatosan megy a kompresszor, ha kell neki a beállított hőfok eléréséhez.

Az elektromos kuplungnak csak annyi szerepe van, hogy ha bekapcsolod a klímát, akkor egy elektromágnes összezárja a forgó tárcsát a kompresszor tengelyével és így pörgeti a kompresszort.

A kondenzvizet kivezetik a szabadba. Gyári klímás F Astránál típushiba is, mert ráfolyik a bölcsőre és szétrohad miatta. Vagy eldugul és az utastérben köt ki. Enyém alatt pl jókora tócsa szokott lenni klímás megállás után a parkolóban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A beszívott levegő hőmérséklet az a keverékképzéshez kell.Enyémben például nincs is ilyen a szívó oldalon és mégis gyári klímás.

Digitklímánál is folyamatosan megy a kompresszor, ha kell neki a beállított hőfok eléréséhez.

Az elektromos kuplungnak csak annyi szerepe van, hogy ha bekapcsolod a klímát, akkor egy elektromágnes összezárja a forgó tárcsát a kompresszor tengelyével és így pörgeti a kompresszort.

A kondenzvizet kivezetik a szabadba. Gyári klímás F Astránál típushiba is, mert ráfolyik a bölcsőre és szétrohad miatta. Vagy eldugul és az utastérben köt ki. Enyém alatt pl jókora tócsa szokott lenni klímás megállás után a parkolóban.

ja hát akkor persze, de valamiért én úgy értettem, hogy MINDIG megy, mán hogy állandóan

a kuplung vagy megy vagy nem megy értem

ma is tanultam vmit

Link to comment
Megosztás:

Az oké, hogy van a hűtőben termosztát, de maga a rendszer mindig ugyanannyira hűt, csak az nem mindegy hogy meddig (kompenzálja a marhapörkölt által bevitt hőmennyiséget illetve a szigetelési veszteségeket). Szóval arra akarok kilyukadni, hogy a hűtőrendszer kapacitása véges és a hűtési teljesítményt nehéz szabályozni -> egyszerűbb egy termosztáttal kapcsolgatni, vagy meleg levegőt hozzákeverni. Az autóklíma szerepe egyébként nem csak a hűtés, hanem a levegő páratartalmának csökkentése, ami nagyban befolyásolja az ember hőérzetét.

Azért azt nem hiszem. A fogyasztás miatt sem mind1, hogy megy-e "feleslegesen" avagy nem. Mondjuk lehet hogy csak az újaknál.

A hűtőben meg van termosztát. Általában 1 réz cső aminek egyik vége vastagabb(érzékelő) a másik meg megy a "hőmérsékletszabályzóba"(termosztát) vmi gáz van benne ami tágul hő hatására és a beállított fokozattal arányosan kapcsolgatja ki/be a motort.

A fordulatot értem, de ott meg már elektromos kuplung van nem?

A kondenzvíz jó kérdés, bár nem értem miért nem vezetik ki a szabadba (lehet vmi előírás). Jó mondjuk lenne 1 lik az utastéren az necces, de akkor meg ki lehet szívni, ártalmasnak biztos nem ártalmas a környezetre.

A hűtőnél rávezetik általában a motorra(vagyis feletette 1 tálcára).

Link to comment
Megosztás:

Az oké, hogy van a hűtőben termosztát, de maga a rendszer mindig ugyanannyira hűt, csak az nem mindegy hogy meddig (kompenzálja a marhapörkölt által bevitt hőmennyiséget illetve a szigetelési veszteségeket). Szóval arra akarok kilyukadni, hogy a hűtőrendszer kapacitása véges és a hűtési teljesítményt nehéz szabályozni -> egyszerűbb egy termosztáttal kapcsolgatni, vagy meleg levegőt hozzákeverni. Az autóklíma szerepe egyébként nem csak a hűtés, hanem a levegő páratartalmának csökkentése, ami nagyban befolyásolja az ember hőérzetét.

aham

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Astrámba a klímakompresszor felújítása történt meg 2 éve. Tavaly őszig hibátlanul működött akkor elment belőle a gáz (tavasszal jöttem rá, hogy mi történt) a töltő szelep volt hibás. Azért vettem észre mert valami olajféle jött ki belőle ami látható volt. Elvittem klímáshoz egy hónapja, kicserélte a szelepet, feltöltötte gázzal és tökéletesen működik de kb. 1 hét után ha bekapcsoltam a klímát olyan "kerepelő" hangot hallottam mintha mondjuk egy bicikli küllőhöz hozzáérne valami. 2000-es fordulat felett ez megszűnt (vagy nem hallottam) Ezt egy ideje nem hallom, most ha bekapcsol klímával indulok el, tehát olyan 1500-ös fordulatnál is hallok valami furcsa hangot, amit nem tudok leírni de gyanús. Néha alapjáron is valami "morgó" vagy nem tudom milyen hang, A klíma viszont tökéletesen működik. 2000-es fordulaton soha nem hallottam semmit.

Arra gondoltam - ha jól tudom van a rendszerbe olaj -, hogy amikor rossz volt a szelep, jött ki olaj és nem lehet, hogy a klímás azt nem töltötte utána? Vagy van valakinek ötlete?

Köszönöm szépen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Astrámba a klímakompresszor felújítása történt meg 2 éve. Tavaly őszig hibátlanul működött akkor elment belőle a gáz (tavasszal jöttem rá, hogy mi történt) a töltő szelep volt hibás. Azért vettem észre mert valami olajféle jött ki belőle ami látható volt. Elvittem klímáshoz egy hónapja, kicserélte a szelepet, feltöltötte gázzal és tökéletesen működik de kb. 1 hét után ha bekapcsoltam a klímát olyan "kerepelő" hangot hallottam mintha mondjuk egy bicikli küllőhöz hozzáérne valami. 2000-es fordulat felett ez megszűnt (vagy nem hallottam) Ezt egy ideje nem hallom, most ha bekapcsol klímával indulok el, tehát olyan 1500-ös fordulatnál is hallok valami furcsa hangot, amit nem tudok leírni de gyanús. Néha alapjáron is valami "morgó" vagy nem tudom milyen hang, A klíma viszont tökéletesen működik. 2000-es fordulaton soha nem hallottam semmit.

Arra gondoltam - ha jól tudom van a rendszerbe olaj -, hogy amikor rossz volt a szelep, jött ki olaj és nem lehet, hogy a klímás azt nem töltötte utána? Vagy van valakinek ötlete?

Köszönöm szépen.

A szelep javításához eleve le kellett engednie a gázt vagy ugye nem is volt benne. Most hogy működik a klíma, ahhoz újra kellett vákuumoltaltnia és feltöltenie. A feltöltés során pedig olaj is kerül a gázzal együtt a rendszerbe.

Csapágyszerű morgó hangot hallasz? Nem lehet, hogy a feszítőgörgő kezdi megadni magát? Nekem mondjuk a klímakompresszor kuplungja ad ki hangot néha mikor nincs bekapcsolva.

Link to comment
Megosztás:

Az ECU-t ki lehet cselezni valahogy? Értem ezalatt a nyomásérzékelő vezetékének összezárását, csak hogy lássam (halljam?), a kuplungja kapcsol-e. Mert megnyomtam a kis golyót a szelepen, sziszegett, igy elvileg nem lyukas a rendszer, viszont a nyomás lehet gyenge. Ha ez lehetséges, akkor mi a módja? Köszönöm előre is. ;-) Kapcsolót, reléket is átnézem mégegyszer..kontakt spray nem árt.

Módosítva : pasla09
Link to comment
Megosztás:

Az ECU-t ki lehet cselezni valahogy? Értem ezalatt a nyomásérzékelő vezetékének összezárását, csak hogy lássam (halljam?), a kuplungja kapcsol-e. Mert megnyomtam a kis golyót a szelepen, sziszegett, igy elvileg nem lyukas a rendszer, viszont a nyomás lehet gyenge. Ha ez lehetséges, akkor mi a módja? Köszönöm előre is. ;-) Kapcsolót, reléket is átnézem mégegyszer..kontakt spray nem árt.

Az hogy sziszeg az nem jelent semmit! Valszeg nincsen benne elég nyomás, mert nem sziszegne, hanem arcon köpne egy kis olajos gázzal! Szerintem üres a rendszered! Vannak az opel klímáknak gyenge pontjai. Ilyen példul a szárítószűrőnél lévő csati, illetve a kondenzátor alján lévő csatlakozás. Ezek kapják a sólét, és szépen lassan megeszi az alut az idő. Aztán ott van a rosszul elvezetett gumicső, ami a kipufogó mellett megy el, és sajnos kissé dörzsöli a hővédő csomagolás, így idővel kikopik. Klímás megnézi, hol ereszt, aztán megoldja. Egyébként nálam is az a gumi cső lett most cserélve, mert megette az idő sajna.

Egyébként a kompresszorra álló motor mellett is rá lehet tenni +,--t és csattan. Ha csattan, akkor jó! Ez a legbiztosabb, mert a nyomáskapcsolóktól menő kábelek hibáját sem lehet kizárni, tehát a kompresszorra közvetlen köss rá áramot.

Módosítva : hetyke
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.