Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Persze, de ritkán éri el a kék és a 90-közötti vonalat, de azt hozzá kell tenni hogy műszeregységet cseréltem de a régi jeladó maradt benne.

Minek bontottál annyit? :D http://p.coldline.hu/2015/02/24/1760850-20150224-RA6NHk.jpg

Nekem amikor nem volt jó a termosztát, akkor menet közben a kék sávban volt a mutató. Álló helyben járatva, simán felment kilencvenig is.

És az a bölcső minek van úgy bezsírozva?

Link to comment
Megosztás:

Nekem amikor nem volt jó a termosztát, akkor menet közben a kék sávban volt a mutató. Álló helyben járatva, simán felment kilencvenig is.

És az a bölcső minek van úgy bezsírozva?

Mert akkor még eresztett a kartertömítés . Most se sokkal jobb, mert most meg száraz és rozsdás. :D

Mert így látni, hogy nem raktam be fordítva a termosztátot. :D Nem akartam kétszer bontani. :D :P

Húderöhög..húderöhög... :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Háztartási citromsav! MINDEN dzsuvát kihoz! Nem bántja az alut, viszont gyönyörűen kiszedi a rozsdát. Fél napig hagytam állni benne, után alapos, többszöri átmosás, azóta tiszta a hűtőrendszer.

hali

Át lehet mosni vmivel a hütő rendszert? van érteleme? nekem vmiért a trisó jutott eszembe, de az sztem eszi a aluminiumot

Indítás után az elsö pár nagyobb gázra bugyborékol a viz.

Link to comment
Megosztás:

Háztartási citromsav! MINDEN dzsuvát kihoz! Nem bántja az alut, viszont gyönyörűen kiszedi a rozsdát. Fél napig hagytam állni benne, után alapos, többszöri átmosás, azóta tiszta a hűtőrendszer.

köszi

"Háztartási citromsav" az az amit a teába kell tenni? technikailag pl mondjuk a tartálya bedugtad a slagot a hütönél meg lekötötted?

Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem ilyet öntöttem bele 2 vagy 3 litert + a maradékot kipótoltam desztvízzel. Megvártam egy hűtő ki/bekapcsolást, hogy tuti mindenhová eljusson. Miután kihűlt, le kell venni a hűtősapit, mert ahogy dolgozik a sav, gáz képződik!

Technikailag: radiátor, hűtőcsövek, kiegyenlítő lekötve, aztán lehet slaggal jó alaposan mindent átmosni.
Utána mindent visszakötöttem, feltöltöttem, légtelenítettem, próbakör míg ki nem nyit a termosztát, utána ha kihűlt leengedtem, aztán ugyanez mégegyszer, meg mégegyszer, de itt már desztillált vízzel töltöttem fel. Utána azt is leengedtem, aztán kapta a G12+ fagyállót.

Azóta "kopp" "kopp" "kopp" nem rozsdás.

köszi

"Háztartási citromsav" az az amit a teába kell tenni? technikailag pl mondjuk a tartálya bedugtad a slagot a hütönél meg lekötötted?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem ilyet öntöttem bele 2 vagy 3 litert + a maradékot kipótoltam desztvízzel. Megvártam egy hűtő ki/bekapcsolást, hogy tuti mindenhová eljusson. Miután kihűlt, le kell venni a hűtősapit, mert ahogy dolgozik a sav, gáz képződik!

Technikailag: radiátor, hűtőcsövek, kiegyenlítő lekötve, aztán lehet slaggal jó alaposan mindent átmosni.

Utána mindent visszakötöttem, feltöltöttem, légtelenítettem, próbakör míg ki nem nyit a termosztát, utána ha kihűlt leengedtem, aztán ugyanez mégegyszer, meg mégegyszer, de itt már desztillált vízzel töltöttem fel. Utána azt is leengedtem, aztán kapta a G12+ fagyállót.

Azóta "kopp" "kopp" "kopp" nem rozsdás.

aham, akkor futok még 1 kört, mert én port vettem

meg kell deszt.viz is

köszi

Link to comment
Megosztás:

aham, akkor futok még 1 kört, mert én port vettem

meg kell deszt.viz is

köszi

Hali

Volt a szelepfedél alatt olajos vizes hab??

Ha igen és mellé még bugyborékol a hűtőd kb 1500-2000 fordulaton akkor sanszos hogy hengerfej tömítés gond vagy a szeleptányér között megrepedt a hengerfej.

Sajnos én abban a cipőben járok hogy habos a szelepfedélben az olajbeöntő kupakja és a nívó alja kb 2-3mm re. Az autószerelő batárom azt mondta hogy ha bugyborékol a hűtőben a víz akkor sajna a fentebb említett hibákra utalhat. Mivel a vízbe akkor kerül a levegő amikor a kartergázt belenyomja a víztérbe.

Link to comment
Megosztás:

Hali

Volt a szelepfedél alatt olajos vizes hab??

Ha igen és mellé még bugyborékol a hűtőd kb 1500-2000 fordulaton akkor sanszos hogy hengerfej tömítés gond vagy a szeleptányér között megrepedt a hengerfej.

Sajnos én abban a cipőben járok hogy habos a szelepfedélben az olajbeöntő kupakja és a nívó alja kb 2-3mm re. Az autószerelő batárom azt mondta hogy ha bugyborékol a hűtőben a víz akkor sajna a fentebb említett hibákra utalhat. Mivel a vízbe akkor kerül a levegő amikor a kartergázt belenyomja a víztérbe.

Hátőőő szerintem a kartergázt nem nagyon tudja belenyomni semmi a vízkörbe, mert az szabadon tud távozni lentről is és fentről is , különösebb nyomása nincs neki. Maga a motor szokott beledolgozni í vízbe sürítéskor vagy munkaütembe ha az égéstér felé szakad átt a tömítés, vagy maga a hebgerfej. Szépen felfújja betonkeményre a vízcsöveket aztán majd egyszer eldurran valamelyik. Attól füg mekkora a szakadás, valamennyi nyomást el tud engedni a szelep a kiegyenlítő tartály kupakjában. Szerintem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali

Volt a szelepfedél alatt olajos vizes hab??

Ha igen és mellé még bugyborékol a hűtőd kb 1500-2000 fordulaton akkor sanszos hogy hengerfej tömítés gond vagy a szeleptányér között megrepedt a hengerfej.

Sajnos én abban a cipőben járok hogy habos a szelepfedélben az olajbeöntő kupakja és a nívó alja kb 2-3mm re. Az autószerelő batárom azt mondta hogy ha bugyborékol a hűtőben a víz akkor sajna a fentebb említett hibákra utalhat. Mivel a vízbe akkor kerül a levegő amikor a kartergázt belenyomja a víztérbe.

Nem volt, egyébként az sztem mástol van.(hidegben, rövidtáv) és csak induláskor csinálja 2-3 gázfroccs után nincs hangja.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv!

Ki volt lyukadva a klímahűtőm, csere, és kapott új szárítószűrőt is. Fel lett töltve, dől a hideg, hávájdizsinaffénytető. De akkor most nem írnék ide. :D Kb. fél/háromnegyed óra után megszűnik létezni a levegőbefújás. Max-ra kapcsolva a ventit, akkor érezni valamit. Kikapcsoltam a klímát, de még sokáig hideg levegő "jött be", 10 km után kapcsoltam vissza, és megint minden ment tovább (dől a hideg) kb. fél/háromnegyed óráig. :)

Kérdésem az lenne, hogy mi történhet ilyenkor?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ki volt lyukadva a klímahűtőm, csere, és kapott új szárítószűrőt is. Fel lett töltve, dől a hideg, hávájdizsinaffénytető. De akkor most nem írnék ide. :D Kb. fél/háromnegyed óra után megszűnik létezni a levegőbefújás. Max-ra kapcsolva a ventit, akkor érezni valamit. Kikapcsoltam a klímát, de még sokáig hideg levegő "jött be", 10 km után kapcsoltam vissza, és megint minden ment tovább (dől a hideg) kb. fél/háromnegyed óráig. :)

Kérdésem az lenne, hogy mi történhet ilyenkor?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Csak mint amatőr e téren(is). Nekem úgy hangzik, mintha vmi túl melegedne és lekapcsolna

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.