Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

zoloj: A 280° tengelyem talán még jó lesz. Nem emel akkorát, mint a mechanikus (lapkás) tengely. Viszont nekem már a dugattyúzsákoknál beleértek a szelepek. Nem találtam adatot a Risse-nél, hogy kell-e a sz.rugókat cserélni. Azt sem milyen tartományban mozog vele a motor, hova tolja ki a nyomaték-és teljesítménycsúcsot. Ha eltörik a szeleprugó az milyen károkat okozhat?

Azt írtad, hogy az ARP hajtókarcsavarok 7750/ford. bírnak. Akkor a gyáriak is jók lehetnek, mert kérdeztem a srácot még a kezdetkor, hogy nem kell-e erősebb csavarok a gyárinál, de azt mondta 7500-as tiltásig elég az.

A calibra.atw.hu-n is azt írják, hogy 7500-ig nem szokott baj lenni, de akár 8000-et is kibír az XE-n. A hengerfejcsavarok nyúlását és az emiatti hengefej tömités elfújását inkább valószínűsítik, amit én is megerősítek, mert nem sok hiányzott, hogy átégjen az enyém.

Az olajszivattyúhoz a Risse is árul fogaskereket 58 euróért (ami szerintem ugyanaz, mint a gyári), meg versenyfogaskereket is, ami 9500/ford. bírja, de az már 368 euró(!). Az astra turbó olajszivattyúját rá lehet tenni a XE-re?

Tettem bele MSD Blaster 2 versenytrafót. Van értelme a gyertyákat is cserélni? Most a LET gyertyák vannak benne az injektorok miatt.

Dbilas a 280as 11mm-t emelő tengelyéhez már nem a gyári rugókat javasolja. De tényleg sokan használnak ilyen tengelyt gyári rugóval, ritka a rugó törés. Ha eltörik az vihet mindent gyakorlatilag, rossz esetben.

Hajtókarcsavaroknál a helyzet az, hogy lehet, hogy jó sokáig problémamentes, aztán egyszer csak megnyúlnak és megvan a baj. SBD épített már pár motort, 292lóerős c20xe-t is, emiatt szereltem be én is ARP-ket, a gyári 10.9-hez képest sokkal-sokkal erősebb. Nekem is bírta egyébként 7500ig, bár sokszor nem forgattam odáig gyári csavarokkal, nem akartam kockáztatni. Pláne ha valamiért még tovább is forog egy nagyon rövid időre. Angoloknál ahol több pörgős XE van, sokszor volt ilyen gond. De mindenki azt csinál amit akar :icon1: .

Hengerfejtömítéssel nálam is volt baj, de inkább szerelési hiba volt, meg a régi csavarok okozták. Szerintem, ha a menetek tiszták, nem sérültek, a csavarok újak és a nyomatékkulcs is pontos, akkor 100Nm-re húzva mindegyiket nem lesz baj velük soha. Nem is szoktam követni a gyári meghúzási előírást, nem tetszik. Inkább kisebb lépcsőkben húzom le, kevésbé torzul úgy a hengerfej, meg külön-külön a csavarokon is kisebb a terhelés lehúzás közben, szerintem. Ja feltételezve, hogy a blokk tömítő felület tiszta, sérülésmentes és egyenes. Ugyanez a hengerfejre is.

Nem tudom, hogy van-e értelme gyertyát cserélni, azt sem értem minek tettél bele LET gyertyákat. Meg, hogy mi az összefüggés a gyertyák és az injektorok között. Az sokkal inkább hőmérséklet, gyújtóteljesítmény és hasonlók kérdése. Öntisztulási képesség --> hidegebb melegebb gyertya, túl nagy elektródabenyúlással nem fog e öngyullasztani, lesz-e stabil szikra hidegben is indításkor stb.

Link to comment
Megosztás:

Dbilas a 280as 11mm-t emelő tengelyéhez már nem a gyári rugókat javasolja. De tényleg sokan használnak ilyen tengelyt gyári rugóval, ritka a rugó törés. Ha eltörik az vihet mindent gyakorlatilag, rossz esetben.

Hajtókarcsavaroknál a helyzet az, hogy lehet, hogy jó sokáig problémamentes, aztán egyszer csak megnyúlnak és megvan a baj. SBD épített már pár motort, 292lóerős c20xe-t is, emiatt szereltem be én is ARP-ket, a gyári 10.9-hez képest sokkal-sokkal erősebb. Nekem is bírta egyébként 7500ig, bár sokszor nem forgattam odáig gyári csavarokkal, nem akartam kockáztatni. Pláne ha valamiért még tovább is forog egy nagyon rövid időre. Angoloknál ahol több pörgős XE van, sokszor volt ilyen gond. De mindenki azt csinál amit akar :icon1: .

Hengerfejtömítéssel nálam is volt baj, de inkább szerelési hiba volt, meg a régi csavarok okozták. Szerintem, ha a menetek tiszták, nem sérültek, a csavarok újak és a nyomatékkulcs is pontos, akkor 100Nm-re húzva mindegyiket nem lesz baj velük soha. Nem is szoktam követni a gyári meghúzási előírást, nem tetszik. Inkább kisebb lépcsőkben húzom le, kevésbé torzul úgy a hengerfej, meg külön-külön a csavarokon is kisebb a terhelés lehúzás közben, szerintem. Ja feltételezve, hogy a blokk tömítő felület tiszta, sérülésmentes és egyenes. Ugyanez a hengerfejre is.

Most hogy összeraktam a hf-et, pozitívan csalódtam a rugókban és a szeleptányérokban. Nagyon igényes munkának tűnik mindkettő alkatrész.

Sajnos Z18XE-hez nem gyárt ARP csavarokat (10x1.25x153mm). Néztem csavar boltokban is, de amik vannak azok "bili" 8.8-as minőségűek.

A meghúzási nyomaték nálam gyárilag 25Nm. Én nem kicsit kevésnek tartom. Ilyen sz*rok lennének e gyári csavarok? Gondolkozom, hogy én majd inkább 40Nm-es nyomatékkal húzom le. Jó ötlet, vagy csak hülyeséget csinálnék?

Link to comment
Megosztás:

Most hogy összeraktam a hf-et, pozitívan csalódtam a rugókban és a szeleptányérokban. Nagyon igényes munkának tűnik mindkettő alkatrész.

Sajnos Z18XE-hez nem gyárt ARP csavarokat (10x1.25x153mm). Néztem csavar boltokban is, de amik vannak azok "bili" 8.8-as minőségűek.

A meghúzási nyomaték nálam gyárilag 25Nm. Én nem kicsit kevésnek tartom. Ilyen sz*rok lennének e gyári csavarok? Gondolkozom, hogy én majd inkább 40Nm-es nyomatékkal húzom le. Jó ötlet, vagy csak hülyeséget csinálnék?

Milyen rugókról és szeleptányérokról van is szó?

M10x1.25 12.9-es méteres menetes rudat sem lehet kapni szerinted? Biztos nem olcsó, de gondolom kapható.

Nem ez volt a meghúzási nyomatékod? wegapower írta nem olyan régen. Első lépcső 25Nm, de az így nem sokat jelent.

HF1 25nm

2 90 fok

3 90

4 90

5 45

Nem hiszem, hogy jó ötlet eltérni a gyári értéktől egyébként. Személy szerint én lehúznám a csavarokat aztán megnézném, hogy mindegyik kb. ugyanolyan nyomatéknál kattan.

Itt a 12.9esre javasolnak 72-90Nm, 8.8as 42-53Nm: http://muabra.sze.hu...yok/Anyagok.pdf

A 10.9es valahol középtájon van.

Nagyon figyelj, hogy a menetek tiszták legyenek!!! Csak így lehet pontosan akkora feszültséget beállítani a csavarokban, ami az előírásnak megfelel. Csak így fogják a megfelelő mértékben összeszorítani a tömítést. Megnövelt kompressziónál értelemszerűen még nagyobb a nyomás a hengerekben sűrítéskor. Türelmesen, igényesen szabad csak összerakni.

Link to comment
Megosztás:

Milyen rugókról és szeleptányérokról van is szó?

M10x1.25 12.9-es méteres menetes rudat sem lehet kapni szerinted? Biztos nem olcsó, de gondolom kapható.

Nem ez volt a meghúzási nyomatékod? wegapower írta nem olyan régen. Első lépcső 25Nm, de az így nem sokat jelent.

HF1 25nm

2 90 fok

3 90

4 90

5 45

Nem hiszem, hogy jó ötlet eltérni a gyári értéktől egyébként. Személy szerint én lehúznám a csavarokat aztán megnézném, hogy mindegyik kb. ugyanolyan nyomatéknál kattan.

Itt a 12.9esre javasolnak 72-90Nm, 8.8as 42-53Nm: http://muabra.sze.hu...yok/Anyagok.pdf

A 10.9es valahol középtájon van.

Nagyon figyelj, hogy a menetek tiszták legyenek!!! Csak így lehet pontosan akkora feszültséget beállítani a csavarokban, ami az előírásnak megfelel. Csak így fogják a megfelelő mértékben összeszorítani a tömítést. Megnövelt kompressziónál értelemszerűen még nagyobb a nyomás a hengerekben sűrítéskor. Türelmesen, igényesen szabad csak összerakni.

Nem én csinálom a hf felrakását, hanem a szerelő ismerősöm. De szeretnék tisztába lenni pár dologgal, mivel "felügyelem" azért a munkát ;) .

Sajnos 8.8-asnál jobbat nem találtam. Akkor az ARP még a 12.9-nél is erősebb (mert 100Nm a javasolt meghúzási nyomaték)?

Na, de elcsesztem vagy 4 órát, és találtam M10x1.25x170-es ARP csavart kib*szott drágán. Lancia Delta HF Intergrale csavar szett 57000Ft-ért :pinch: :blink:

Hülye kérdés, de megér ennyit?

Link to comment
Megosztás:

Nem én csinálom a hf felrakását, hanem a szerelő ismerősöm. De szeretnék tisztába lenni pár dologgal, mivel "felügyelem" azért a munkát ;) .

Sajnos 8.8-asnál jobbat nem találtam. Akkor az ARP még a 12.9-nél is erősebb (mert 100Nm a javasolt meghúzási nyomaték)?

Na, de elcsesztem vagy 4 órát, és találtam M10x1.25x170-es ARP csavart kib*szott drágán. Lancia Delta HF Intergrale csavar szett 57000Ft-ért :pinch: :blink:

Hülye kérdés, de megér ennyit?

ARP talán 1500MPa környékét tudja, egyszer számolgattam, de nem biztos. 12.9nél erősebb igen.

Nem tudom, hogy megéri-e az Integrale csavar. Nekem ennyit nem érne, az tuti.

Ha az enyém lenne maradnék a gyári csavaroknál, jól összerakva nem lehet semmi gond. Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

ARP talán 1500MPa környékét tudja, egyszer számolgattam, de nem biztos. 12.9nél erősebb igen.

Nem tudom, hogy megéri-e az Integrale csavar. Nekem ennyit nem érne, az tuti.

Ha az enyém lenne maradnék a gyári csavaroknál, jól összerakva nem lehet semmi gond. Szerintem.

Tovább gondolkodtam:

Lehet, hogy jobb anyagból van a gyári Lancia csavar, mint a gyári opel?? Mivel egy feltöltött 211LE-t kell elviselnie, és biztos eléggé túl is van méretezve. Gondolkodom... Lehet, hogy megérne egy próbát.

Most néztem, és a régebbi összes fiat-lancia 2.0-ás turbós hengerfejet ezzel szerelték http://www.fridcar.h...53733372D3031//

Belegondolva, hogy a lancia Delta HF integrale egy nagy teljesítményű rally-sport autó, nem is lehet rossz ez a csavar.

Link to comment
Megosztás:

Tovább gondolkodtam:

Lehet, hogy jobb anyagból van a gyári Lancia csavar, mint a gyári opel?? Mivel egy feltöltött 211LE-t kell elviselnie, és biztos eléggé túl is van méretezve. Gondolkodom... Lehet, hogy megérne egy próbát.

Most néztem, és a régebbi összes fiat-lancia 2.0-ás turbós hengerfejet ezzel szerelték http://www.fridcar.h...53733372D3031//

Belegondolva, hogy a lancia Delta HF integrale egy nagy teljesítményű rally-sport autó, nem is lehet rossz ez a csavar.

http://www.deltaintegrale.com/details.php?Clv=3&C1=1&C2=12&id=24164

Azt írja, hogy megnövelt szilárdság 12.9-re. Tehát a gyári feltehetően 10.9.

Link to comment
Megosztás:

zoloj: "Nem tudom, hogy van-e értelme gyertyát cserélni, azt sem értem minek tettél bele LET gyertyákat. Meg, hogy mi az összefüggés a gyertyák és az injektorok között."

Sajnos a gyakorlat azt mutatta, hogy az XE-hez való gyertyákkal lefulladt az autó már alapjáraton. Más a turbó injektorának benzinporlasztása. Ezért kellett a 2 pólusú Xe gyertyák helyett a 4 pólusú LET gyertyákat tenni.

tomoty: Szerintem ne kisérletezz a lancia csavarokkal. A calibra turbósnak is ugyanaz a csavar, mint a 16V-nek. Nem biztos, hogy az is erősebb (mármint a lanciaé). Ne feledd, hiába a több lóerő, kisebb a kompresszió és a fordulatszám. Inkább keress tovább. Egy jobb csavarboltban M10x1,25 12.9-es menetes rudat lehet kapni párezerért. A motorépítőm az egy 1.6 turbójához is azt vett, pedig annak turbója 2 baron megy. M11-es méretben nem szokott lenni.

A szelepeket is becsiszoltattad?

Link to comment
Megosztás:

zoloj: "Nem tudom, hogy van-e értelme gyertyát cserélni, azt sem értem minek tettél bele LET gyertyákat. Meg, hogy mi az összefüggés a gyertyák és az injektorok között."

Sajnos a gyakorlat azt mutatta, hogy az XE-hez való gyertyákkal lefulladt az autó már alapjáraton. Más a turbó injektorának benzinporlasztása. Ezért kellett a 2 pólusú Xe gyertyák helyett a 4 pólusú LET gyertyákat tenni.

Na ez érdekes...nem csak a gyertyahézag volt a kínja egyébként? Próbáltátok változtatni a csere előtt? Arra gondolok, hogy esetleg a nagyobb vezérműtengely és a gyári motorhoz való gyertyahézag nem akart jól együtt működni. Gondolom a LET-nél kisebb a hézag, meg talán hidegebb gyertya is.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, mert amikor először betettük még nem a motorépítő srác csinálta, hanem egy mezei szerelő. Szólt, hogy belefullad a benzinbe inditás után 2-3 percre. Felhívtam egy ismerősöm akitől szoktam venni opel alkatrészeket (és van egy 300le turbós astrája), hogy mit lehet tenni. Ő mondta, hogy cseréljük ki a turbósra. Azóta is hiba nélkül működik.

Szerk.:Azt hozzáteszem (bár írtam már régebben), hogy az injektorok is a turbósból vannak..

Link to comment
Megosztás:

Hogy pörögjön egy kicsit a fórum, az egyik kedvenc "etalon" C20XE (277LE 243Nm):

0:16-nál gyönyörű a hengerfej. Szép tiszta munka.

Na akkor az utolsó képek a hengerfejemről:

Szívó csatornák:

durv_tott_sz_v__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szelepvezetők szélet letörve, és a járatok bedurvítva (tanácsaitok alapján):

szelepvezet__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kipufogó csatornák:

kipufog__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Égéstér. A peremen a gyári kb 0.1-0.2mm-es letörés 0.5mm-esre növelve az "egyenes" szakaszokon, hogy a dugattyú könnyebben préselje a levegőt az égéstérbe (hf tömítéssel és tolómérővel ellenőrizve). A bemart felületek enyhén összecsiszolva. A kipufogó szelepek durván sorjás belső peremére egy 0.1mm-es letörés gyártva. A gyertyánál a "fülek" összedolgozva.

_g_st_r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Na, akkor ennyi. Ez így is elvett 30-40 munkaórát, remélem megérte. A héten beépítés, jövőhéten elvileg mérés.

Ui.: Ja, utána néztem a gyári Z18XE injektor 204ccm/min-es, a bézs C20XE-re meg 235-245ccm-et (valahol 260) írnak 3 bar-on. Remélem a computer probléma nélkül levezérli.

Link to comment
Megosztás:

Haversrác központis 1.4 motorjába bekötöttük a vizet. x14sz,1.4si tengely, 1.6 injektorfej-pillangó,3 baros benzinpumpa.

13.8 alatt futotta a 0-100-at racechrono szerint, víz rásegítéssel meg 12.7 alatt. Gyári x14xe korzám 12.4 0-100at tud.

Nem tökéletes a rendszer, ez rögtön látszott az olajsapka meg a nívó kihúzása után. Amekkora mennyiség meg nem okozna olaj habosodást az meg pont sz*rt sem ér van egy olyan érzésem.

Link to comment
Megosztás:

Haversrác központis 1.4 motorjába bekötöttük a vizet. x14sz,1.4si tengely, 1.6 injektorfej-pillangó,3 baros benzinpumpa.

13.8 alatt futotta a 0-100-at racechrono szerint, víz rásegítéssel meg 12.7 alatt. Gyári x14xe korzám 12.4 0-100at tud.

Nem tökéletes a rendszer, ez rögtön látszott az olajsapka meg a nívó kihúzása után. Amekkora mennyiség meg nem okozna olaj habosodást az meg pont sz*rt sem ér van egy olyan érzésem.

Hogyan juttatjátok be? Hogy vezérlitek a mennyiségét?

Link to comment
Megosztás:

Hogyan juttatjátok be? Hogy vezérlitek a mennyiségét?

Nincs túlbonyolítva egyelőre. :D

Astra ablakmosótartályból infúziós csúszkás csőszorítón át gumicsövön jön a víz és a fojtószelep feletti egyik vákuumcső helyére (hideg/meleg levegő terelőlemez vákuum) van bekötve.

A szorítón annyit állítottunk,ahol érzésre jól vette a fordulatot üresben,aztán próbakör,gyorsulásmérés.

Az olaj viszont habosodik sajnos. Nekem egy mágnesszelep és kickdown kapcsoló beépítése jutott eszembe. Akkor csak padlógázon kapna vizet. Az elérhető erőtöbblet azét figyelemre méltó szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Na, akkor ennyi. Ez így is elvett 30-40 munkaórát, remélem megérte. A héten beépítés, jövőhéten elvileg mérés.

Hello

Én azt gondolom, hogy feltehetőleg az első ilyen munkád, ez egyáltalán nem rossz. Gratulálok!

Ami azért nekem szemet szúr, hogy a formákat javarészt meghagytad gyárinak, bár tudom nem egyszerű csak úgy fejből módosítani. Azért a kipufogó oldalon az elválasztóból illett volna kivenni, kiélezni. A szelepeket én felpolíroztam volna legalább az égéstér felőli részüket, talán még a szívószelepek csatorna felőli részét is. A szívócsatornának azt a részét is lehetett volna módosítani, ahol a benzint belövi az injektor.

De nem támadásként írom, mert tényleg szép munka.

Azért egy rendes programozás nagyon kellene neki...

Egy általam készített, fej + könnyített karok:

SAM_3253.JPG

Link to comment
Megosztás:

Nincs túlbonyolítva egyelőre. :D

Astra ablakmosótartályból infúziós csúszkás csőszorítón át gumicsövön jön a víz és a fojtószelep feletti egyik vákuumcső helyére (hideg/meleg levegő terelőlemez vákuum) van bekötve.

A szorítón annyit állítottunk,ahol érzésre jól vette a fordulatot üresben,aztán próbakör,gyorsulásmérés.

Az olaj viszont habosodik sajnos. Nekem egy mágnesszelep és kickdown kapcsoló beépítése jutott eszembe. Akkor csak padlógázon kapna vizet. Az elérhető erőtöbblet azét figyelemre méltó szerintem.

Persze hogy habosodik az olaj, mert gyakorlatilag vödörrel locsolod bele a vizet.

A profi rendszereknél is ugyanúgy beporlasztják a vizet, nem csak egy csövön keresztül beküldik és haccóljon.

Valamilyen módon egy injektorral kellene beküldeni, persze tudom ez sokkal sokkal több munka.

Link to comment
Megosztás:

Persze hogy habosodik az olaj, mert gyakorlatilag vödörrel locsolod bele a vizet.

A profi rendszereknél is ugyanúgy beporlasztják a vizet, nem csak egy csövön keresztül beküldik és haccóljon.

Valamilyen módon egy injektorral kellene beküldeni, persze tudom ez sokkal sokkal több munka.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/11/22/beepitett_hiba_a_fiatokban/

Hűha lehet mégsem olyan jó ez a víz dolog. De azért volt eszem és a haver autójában próbáltuk ki. :D

Link to comment
Megosztás:

Persze hogy habosodik az olaj, mert gyakorlatilag vödörrel locsolod bele a vizet.

A profi rendszereknél is ugyanúgy beporlasztják a vizet, nem csak egy csövön keresztül beküldik és haccóljon.

Valamilyen módon egy injektorral kellene beküldeni, persze tudom ez sokkal sokkal több munka.

Nem értetek ti hozzá ez az igazi vízbefecskendezés. Ez az igazi tuning.Tudom a hülye amerikaiak decarbonizálásnak hívják :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Hello

Hátha van akit érdekel, BMW 1.6 16V idei építés, teljesen hazai:

Motor adatok:

furat: 84mm

löket: 71mm

dugattyú: nagy kompressziójú kovácsolt dugattyú

hajtókar: széria

főtengely: széria

vezérműtengely: Dbilas

hengerenkénti pillangó: Dbilas

leömlő: 4-1

kipufogó: 60as átmenő nyitott rendszer

Eredmény: 187,5 LE és 185 Nm

Itt van némi info, nagyon ügyesek: (remélem nem haragszanak meg)

http://www.powerfana...t=1123&start=25

normal_DSC07375.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hello

Én azt gondolom, hogy feltehetőleg az első ilyen munkád, ez egyáltalán nem rossz. Gratulálok!

Ami azért nekem szemet szúr, hogy a formákat javarészt meghagytad gyárinak, bár tudom nem egyszerű csak úgy fejből módosítani. Azért a kipufogó oldalon az elválasztóból illett volna kivenni, kiélezni. A szelepeket én felpolíroztam volna legalább az égéstér felőli részüket, talán még a szívószelepek csatorna felőli részét is. A szívócsatornának azt a részét is lehetett volna módosítani, ahol a benzint belövi az injektor.

De nem támadásként írom, mert tényleg szép munka.

Azért egy rendes programozás nagyon kellene neki...

Tényleg az első ilyen munkám.

Formákat meghagytam, csak a kiálló belógó anyagtól szabadítottam meg a csatornákat (+ enyhe bővítés). Nem akartam túlzottan bele nyúlni (mivel nincsen mérő eszközöm, tolómérővel meg nem lehet légáramlási paramétereket mérni). A kipufogó oldalon az elválasztó 7.5mm-es volt, most 5mm-es. Jobban nem akartam kiélezni, mivel ahogy említettem sajnos nem tudok semmit sem mérni, és így még viszonylag egyformák a járatok.

A szelepeket meg ... benéztem. Eszembe se jutott az égéstér felőli palástfelületet polírozni :goofy: :omg: . Lehet, hogy holnap neki is esek.

Wegapower:

decarbonizálás? Ledöbbentő. Ha fizetnének érte, akkor se próbálnám ki az autómon.

Link to comment
Megosztás:

Hello

Hátha van akit érdekel, BMW 1.6 16V idei építés, teljesen hazai:

Motor adatok:

furat: 84mm

löket: 71mm

dugattyú: nagy kompressziójú kovácsolt dugattyú

hajtókar: széria

főtengely: széria

vezérműtengely: Dbilas

hengerenkénti pillangó: Dbilas

leömlő: 4-1

kipufogó: 60as átmenő nyitott rendszer

Eredmény: 187,5 LE és 185 Nm

Itt van némi info, nagyon ügyesek: (remélem nem haragszanak meg)

http://www.powerfana...t=1123&start=25

Elég szép eredmény egy 1.6-oshoz képest.

De saját (keserű) tapasztalatból merítve annyira egyenes a teljesítmény "görbe", hogy maradt benne 10LE/5-10Nm 7200-as fordulat felett.

A nyomaték görbe is éppen hogy kezd kiegyenesedni 7200-nál. Amikor először a barátom autójába (1.6-os Astra) berakattuk a 266fokos dbilas tengelyt, akkor pont ezt néztem be. Addig 2-esben 94-nél tiltott ha jól emlékszem, a tengely berakása után meg tiltásnál mintha elefánt rugdosta volna a kasztnit, és úgy tűnt a rángatás miatt hogy 96-98 között tiltott. Pedig maradt a 94km/h, szóval el lehet képzelni hogy rángatott, és mennyi teljesítmény maradt az autóban. Nálam is ez volt. De rá került a chip 7600-as tiltással 6500 helyett, és sokkal simábban fogja vissza az autót 7600-nál (már nincs tartaléka a motornak), és kaptam 20LE/10Nm-t.

A saját készítésű hf-ed C20XE? Valamivel igényesebbnek tűnik, mint a Z18XE.

Pont a powerfanatics.com is "loptam" ötleteket. Valami bazi hosszú fórumot is végig olvastam a portolásról náluk.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg az első ilyen munkám.

Formákat meghagytam, csak a kiálló belógó anyagtól szabadítottam meg a csatornákat (+ enyhe bővítés). Nem akartam túlzottan bele nyúlni (mivel nincsen mérő eszközöm, tolómérővel meg nem lehet légáramlási paramétereket mérni). A kipufogó oldalon az elválasztó 7.5mm-es volt, most 5mm-es. Jobban nem akartam kiélezni, mivel ahogy említettem sajnos nem tudok semmit sem mérni, és így még viszonylag egyformák a járatok.

A szelepeket meg ... benéztem. Eszembe se jutott az égéstér felőli palástfelületet polírozni :goofy: :omg: . Lehet, hogy holnap neki is esek.

Wegapower:

decarbonizálás? Ledöbbentő. Ha fizetnének érte, akkor se próbálnám ki az autómon.

Igy kell rövid hajtókart meg 8as CR-t csinálni :hehe:

Link to comment
Megosztás:

Elég szép eredmény egy 1.6-oshoz képest.

De saját (keserű) tapasztalatból merítve annyira egyenes a teljesítmény "görbe", hogy maradt benne 10LE/5-10Nm 7200-as fordulat felett.

A nyomaték görbe is éppen hogy kezd kiegyenesedni 7200-nál. Amikor először a barátom autójába (1.6-os Astra) berakattuk a 266fokos dbilas tengelyt, akkor pont ezt néztem be. Addig 2-esben 94-nél tiltott ha jól emlékszem, a tengely berakása után meg tiltásnál mintha elefánt rugdosta volna a kasztnit, és úgy tűnt a rángatás miatt hogy 96-98 között tiltott. Pedig maradt a 94km/h, szóval el lehet képzelni hogy rángatott, és mennyi teljesítmény maradt az autóban. Nálam is ez volt. De rá került a chip 7600-as tiltással 6500 helyett, és sokkal simábban fogja vissza az autót 7600-nál (már nincs tartaléka a motornak), és kaptam 20LE/10Nm-t.

A saját készítésű hf-ed C20XE? Valamivel igényesebbnek tűnik, mint a Z18XE.

Pont a powerfanatics.com is "loptam" ötleteket. Valami bazi hosszú fórumot is végig olvastam a portolásról náluk.

Igen tovább kellene forgatni, írja is, hogy biztonságból tilt 7200on egyelőre. De azért nagyon szép teljesítmény 1.6ból.

A hengerfej C20XE igen, KS700-as. Viszonylag nagy bővítést kapott, ennek ellenére 1800-7000ig dolgozott, sokkal erősebben mint gyárilag. Ezeken könnyű javítani szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Hello

Hátha van akit érdekel, BMW 1.6 16V idei építés, teljesen hazai:

Motor adatok:

furat: 84mm

löket: 71mm

dugattyú: nagy kompressziójú kovácsolt dugattyú

hajtókar: széria

főtengely: széria

vezérműtengely: Dbilas

hengerenkénti pillangó: Dbilas

leömlő: 4-1

kipufogó: 60as átmenő nyitott rendszer

Eredmény: 187,5 LE és 185 Nm

Itt van némi info, nagyon ügyesek: (remélem nem haragszanak meg)

http://www.powerfana...t=1123&start=25

Nem rossz.

Ami tetszik benne, hogy 7000-nél van a nyomatékcsúcs.

Ami nem, hogy 4600-5600 között stagnál a nyomaték. Csak utána emelkedik megint.

Mekkora tengely lehet benne, ha 7e-nél éri el a nyomatékcsúcsot?

Más. Olvastam két ellentétes véleményt a neten, a szívósor hosszúságának a fordulatszámra való hatásáról. Az egyiken azt írják a magas fordulathoz a rövidebb szívósor a jó, máshol meg azt, hogy pont a hosszabb szívósor hat pozítívan a magasabb fordulatszámra.

Link to comment
Megosztás:

Nem rossz.

Ami tetszik benne, hogy 7000-nél van a nyomatékcsúcs.

Ami nem, hogy 4600-5600 között stagnál a nyomaték. Csak utána emelkedik megint.

Mekkora tengely lehet benne, ha 7e-nél éri el a nyomatékcsúcsot?

Más. Olvastam két ellentétes véleményt a neten, a szívósor hosszúságának a fordulatszámra való hatásáról. Az egyiken azt írják a magas fordulathoz a rövidebb szívósor a jó, máshol meg azt, hogy pont a hosszabb szívósor hat pozítívan a magasabb fordulatszámra.

A rövid szívósor segít magasabb fordulaton.

Az, h 7000-nél éri el a max nyomatékot, sokkal inkább a szívósor ill. a kipufogórendszer hangolásának köszönheti, semmint a tengelynek. Úgy lett méretezve, h azon a fordulatszámon rezeg össze a rendszer.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.