Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Üdv.!

Mi a különbség egy kompresszoros és egy turbós motor között a motormechanika szempontjából? Illetve fogyasztásban?

Az jutott eszembe, hogy c20let-re akasztott e már valaki kompresszort a turbó helyett, illetve mit kéne átszabni hogy ez így működjön?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!X14xe Tigrám van!Van egy c16xe gsi motorom amit egy f16 w399-es váltóval szeretnék bele rakni!Mit szóltok hozza?Mennyire lenne bonyolult a művelet?Tudom a c20ne lenne az igazi????De a c16xe adott!Első "építés"lessz igy nagyon megköszönném a segítséget,véleményt!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!X14xe Tigrám van!Van egy c16xe gsi motorom amit egy f16 w399-es váltóval szeretnék bele rakni!Mit szóltok hozza?Mennyire lenne bonyolult a művelet?Tudom a c20ne lenne az igazi????De a c16xe adott!Első "építés"lessz igy nagyon megköszönném a segítséget,véleményt!

10 lóerőér érdemes elkezdeni sz**ni?na jó legyen max 15 de újkorába volt 19 a különbség.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. éppen egy x20xev/xer építésben vagyok benne. xev öntvény hengerfej főtengely, c20xe dugattyúk és hajtókarok (zsebelések mélyítve.) 276-os 10,7-es emeléssel. schrick profilu tengely c18xeből köszörültetve. minden megvan kezd össze állni minden, egy kérdés merült fel bennem, sajnos a szívó részem az x18xeről van, és dualportos meg egyezik a x20xev és x18xe szívórésze a tömítés/felfogatás azok egyeznek csak a méretekre lennék kíváncsi, illetve ez a dualportos dolog mennyire jó?! inkább hagyjam ki és régebbi x20xev sima szívórészt tegyek fel?

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően egész jó. Amúgy meg nem. :)

Alul többet vártam tőle, ráadásul 2500-4000-ig érzek egy lyukat a nyomatékgörbén. Erre több helyen is panaszkodnak tehát nem egyedi. 4000 felett megindul szépen, de hát nem versenyautó ez. :D

Úgyhogy lesz még vele teendő bőven.

A hajónaplónak...

Jelentősen javult a gázreakció és valamivel talán erősebb is lett az autó az alsó tartományokban, az EGR lezárásával, és a EGR-től a szívórészbe menő cső helyrerakásával. Eddig rosszul volt rögzítve, és elképzelhető hogy szívott némi falsot. Most már azért el lehet hinni, hogy egy 2.2-es motor van benne. :)

Rövidesen az egész cső kikerül, amivel további javulásra számítok mivel a cső vége erősen belelóg a levegő útjába. Így

Link to comment
Megosztás:

A hajónaplónak...

Jelentősen javult a gázreakció és valamivel talán erősebb is lett az autó az alsó tartományokban, az EGR lezárásával, és a EGR-től a szívórészbe menő cső helyrerakásával. Eddig rosszul volt rögzítve, és elképzelhető hogy szívott némi falsot. Most már azért el lehet hinni, hogy egy 2.2-es motor van benne. :)

Rövidesen az egész cső kikerül, amivel további javulásra számítok mivel a cső vége erősen belelóg a levegő útjába. Így

Még itt van az mtb phase1 ecum, ha ki szeretnéd próbálni. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. éppen egy x20xev/xer építésben vagyok benne. xev öntvény hengerfej főtengely, c20xe dugattyúk és hajtókarok (zsebelések mélyítve.) 276-os 10,7-es emeléssel. schrick profilu tengely c18xeből köszörültetve. minden megvan kezd össze állni minden, egy kérdés merült fel bennem, sajnos a szívó részem az x18xeről van, és dualportos meg egyezik a x20xev és x18xe szívórésze a tömítés/felfogatás azok egyeznek csak a méretekre lennék kíváncsi, illetve ez a dualportos dolog mennyire jó?! inkább hagyjam ki és régebbi x20xev sima szívórészt tegyek fel?

Az x20xer-en is ugyanaz a duálportos szívósor van, annyi a különbség, hogy csak egy vákumkapcsoló van rajta. Szerintem jó dolog, alsóbb fordulatszámnál is nyomatékos marad a motor, nem hátrány, ha nem akarod állandóan veszettül forgatni. Egyébként meg annyiban igaza van Tomnak, hogy a tengelyhez méretezett szívósor többet dobna rajta. Bár, akkor már érdemes lenne a hengerfejet is átdolgozni. De az xer leömlőhöz jó lesz így is... ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az x20xer-en is ugyanaz a duálportos szívósor van, annyi a különbség, hogy csak egy vákumkapcsoló van rajta. Szerintem jó dolog, alsóbb fordulatszámnál is nyomatékos marad a motor, nem hátrány, ha nem akarod állandóan veszettül forgatni. Egyébként meg annyiban igaza van Tomnak, hogy a tengelyhez méretezett szívósor többet dobna rajta. Bár, akkor már érdemes lenne a hengerfejet is átdolgozni. De az xer leömlőhöz jó lesz így is... ;)

Igen, de az még érintetlen marad egyelőre :)

Link to comment
Megosztás:

Még itt van az mtb phase1 ecum, ha ki szeretnéd próbálni. :)

Továbbra sem hiszek a gyári motorra való egyenchipben. Ráadásul nálam a fejlődésben több előbbre való dolog van, mint maga a program. Nem mellesleg upgrade-en kívül is lehetne még mire költeni. De mutass egy leírást hadd morfondírozzak rajta. :) Itt nincs semmi. Veci B-t nem is ismerik, de G astrához sem adnak ilyet, Speedsternél van valami, de nem írnak róla semmit... <_<

Link to comment
Megosztás:

Továbbra sem hiszek a gyári motorra való egyenchipben. Ráadásul nálam a fejlődésben több előbbre való dolog van, mint maga a program. Nem mellesleg upgrade-en kívül is lehetne még mire költeni. De mutass egy leírást hadd morfondírozzak rajta. :) Itt nincs semmi. Veci B-t nem is ismerik, de G astrához sem adnak ilyet, Speedsternél van valami, de nem írnak róla semmit... <_<

Gyere el egyszer es probald ki.
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!
Valakinek van információja arról, hogy X20SE motort át lehet-e alakítani 16 szelepesre? Google hozott olyanokat, hogy egyesek szerint rámegy a C20XE fej, de akár a X20XEV is, de valamelyik Daewooban is ez a motor van csak 16 szelepesen állítólag. Nem akarom átalakítani (még), csak érdekelne, hogy van-e ilyen lehetőség. (Persze minden megoldható bizonyos mennyiségű pénzzel :icon1: ) Ezzel egy kis plussz erőhöz lehetne jutni, de annyihoz nem, hogy érdemes legyen blokkot is cserélni, mert úgy tudom kis országunkban az egy vagyon.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Valakinek van információja arról, hogy X20SE motort át lehet-e alakítani 16 szelepesre? Google hozott olyanokat, hogy egyesek szerint rámegy a C20XE fej, de akár a X20XEV is, de valamelyik Daewooban is ez a motor van csak 16 szelepesen állítólag. Nem akarom átalakítani (még), csak érdekelne, hogy van-e ilyen lehetőség. (Persze minden megoldható bizonyos mennyiségű pénzzel :icon1: ) Ezzel egy kis plussz erőhöz lehetne jutni, de annyihoz nem, hogy érdemes legyen blokkot is cserélni, mert úgy tudom kis országunkban az egy vagyon.

szerintem a blokk szerintem ugyanaz. komplett c20xe szokott lenni 50körül

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

segítségre lenne szüksegem. c20xe hengerfejen mit kell átalakítani hogy kanyarba ne maradjon fenn az olaj a fejbe. nekem hatsókerekesbe van de olvastam angol forumokon hogy elsokerekesnel is lehet probléma kanyargos pályan.

nekem kanyar utan nagy feher fust es utána gyenge is lesz amig ki nem dolgozza az olajat.

es csak neha csinalja nagyon eles kanyarokban. gondolom aaz olajjaratokat nagyobbra kell csinalni de azonkívül még kell valami vagy az elég?

Link to comment
Megosztás:

Akkor szükség lenne a dugók cseréjére is. A vezérlőt/elektronikát nem kellene piszkálni, ugye?

Megbízhatóságban változna valamit? Úgy értem, több nyűge lenne-e a c20xe motyókkal mint a gyáriakkal? Mert az úgy megint felejthető, ha nem lehet egy hosszabb útra elmenni vele.

Olvastam olyat is, hogy c20ne-re turbót tesznek kb 0.5 barra állítva és ezt gyári cuccokkal bírja (na senki nem írja mennyire tartós) ez mennyire kivitelezhető x20se-n? Persze nem úgy, hogy egy Afrikai falu éves kötségvetése belekerüljön a motorba. :) Igazából csak a lehetőségeket gyűjtöm össze, hogy miből lehet válogatni és mibe kerül.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.