Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Még ugyancsak hogy lehet :D

No igen ezen gondolkodtam, de annyi a baj vele, hogy szerintem jobban megéri egy bevált megoldást venni :) valami gyári félét. De semmi okosság nincs arra hogy valamelyik gyárit rálehessen tenni? olyanon gondolkodtam még hogy felbővíteni a folytószelep házat kb 3-4mm-rel. az is valami plusz...

Elküldve

A dtm-ben 2db 28-as szűkítőn keresztül szívnak a motorok, és 500 lóerőt tolnak. Ha 28mm elég 250 lóerőhöz, akkor a te 56 körülidet felesleges tovább bővítgetni. Szerintem.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Nem teljesen illik a témába, de jobb nincs és újat sem akartam létrehozni.

Van valakinek tapasztalata szélvédőragasztóval (vagy mással) erősített motortartóbakokról? Ezek legtöbbször PU alapúak, tehát a végeredmény szempontjából hasonló lehet, mint egy erre a célra készített teljesen PU bak. Ez utóbbit az enyémhez nem lehet kapni, és a formáját nézve egyedileg gyártatni sem.

Sok helyen írnak róla, és némileg vegyesek a tapasztalatok:
http://www.diymyhonda.com/civic/diy-homemade-polyurethane-engine-mounts/
http://martybugs.net/Pintara/mount.cgi
http://importnut.net/motormount.htm
http://tech.mirage-performance.com/enginemounts.html

Tartás, tartósság, ár/érték szempontjából általában egyeznek a vélemények, és ezek általában pozitívak is.
Egyetlen hátrányként a megnövekedett vibrációt írják főleg alapjárati fordulat közelében, de ezt sem mindenki tapasztalja.

Ennek valószínűleg a legfőbb oka a túl sok változó:

- bak kezdeti állapota

- alkalmazott ragasztó keménysége

- alkalmazott technológia (száradási idő, hőmérséklet, kitöltés módja)

- geometriai eltérések

- motor sajátosságok/állapot

- stb...

Nálam a az áldozat egy Vectra B hátsó motortartó lenne. Ilyen: http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/03261%5C03261908.unk
A célom éppen egy relatív költséghatékony, ámde tartós megoldás, ami esetleg még picit jobban is tart mint a gyári (bár csak a rossz gyárit ismerem).

A gyári egyébként horror árú, az utángyártottakról pedig mindenki csak lebeszél mondván jó esetben legfeljebb 1-2 évet bírnak, de van olyan is ami a gariidőt sem.

Elküldve

Van ahol sütnek mindenféle egyedi gumikat, én süttetnék bele egy telit. (persze nyilván akkor jobban fog rázni, mert vagy tart, és ráz, vagy nem ráz, de hamar szétmegy)

  • Like 1
Elküldve

Nem teljesen illik a témába, de jobb nincs és újat sem akartam létrehozni.

Van valakinek tapasztalata szélvédőragasztóval (vagy mással) erősített motortartóbakokról? Ezek legtöbbször PU alapúak, tehát a végeredmény szempontjából hasonló lehet, mint egy erre a célra készített teljesen PU bak. Ez utóbbit az enyémhez nem lehet kapni, és a formáját nézve egyedileg gyártatni sem.

Sok helyen írnak róla, és némileg vegyesek a tapasztalatok:

http://www.diymyhonda.com/civic/diy-homemade-polyurethane-engine-mounts/

http://martybugs.net/Pintara/mount.cgi

http://importnut.net/motormount.htm

http://tech.mirage-performance.com/enginemounts.html

Tartás, tartósság, ár/érték szempontjából általában egyeznek a vélemények, és ezek általában pozitívak is.

Egyetlen hátrányként a megnövekedett vibrációt írják főleg alapjárati fordulat közelében, de ezt sem mindenki tapasztalja.

Ennek valószínűleg a legfőbb oka a túl sok változó:

- bak kezdeti állapota

- alkalmazott ragasztó keménysége

- alkalmazott technológia (száradási idő, hőmérséklet, kitöltés módja)

- geometriai eltérések

- motor sajátosságok/állapot

- stb...

Nálam a az áldozat egy Vectra B hátsó motortartó lenne. Ilyen: http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/03261%5C03261908.unk

A célom éppen egy relatív költséghatékony, ámde tartós megoldás, ami esetleg még picit jobban is tart mint a gyári (bár csak a rossz gyárit ismerem).

A gyári egyébként horror árú, az utángyártottakról pedig mindenki csak lebeszél mondván jó esetben legfeljebb 1-2 évet bírnak, de van olyan is ami a gariidőt sem.

Bent a helyén sima ecetes sziloplasttal nyomd ki du vagy este, reggelre megköt rendesen és lágyabb mint a szélvédőragasztó meg tart is . Először csak egy 1cm csíkot nyomjál ha ha keményebbet akarsz másnap még egy sort neki. A teli még az agyadat is kirázza 3000 fordulatnál remeg az autóba minden.

  • Like 1
Elküldve

Én kiöntöttem folyékony PU-val a motortartó bakot. Mouldcraft sg2000. Nagyon hígan folyós, bárhova bemegy, gyorsan szárad, és szinte nincs zsugorja. A hengerfejben a sűrítési térfogatot is evvel öntöttem ki, hogy 3d scannelés után cnc marón tudjuk csinálni a hengerfejeket, ne kelljen kézzel szarakodni.

  • Like 1
Elküldve

@wookie: Mivel a sütetett gumi is ugyanúgy öregszik ez nem feltétlen oldaná meg a tartósság problémáját. Szerintem a keménység nem egyenesen arányos a gumi minőségével. És utóbbit nehezen lehetne megtudni. Egyébként tudod, hogy nagyjából mennyiért csinálnak ilyet?

@wegapower: Kétségtelen, hogy a kiszedés nélküli megoldás a leginkább költséghatékonyabb. Adatok alapján nem tűnik túl merevnek az anyag bár nyilván van többféle belőle, de a lenti csak ~25 Shore A keménységű.

http://www.kohazy.hu/?id=termekek&product=mester-szilikon-tomito-ragaszto&art_id=100&hj=6&nyelv=hun

Továbbá tartok tőle, hogy ha a helyén nyomom be, akkor esetleg rossz helyzetben rögzít, és ez okozna felesleges vibrációt nem a keménysége. De lehet hogy kipróbálom, mert ha úgyis cserés lesz akkor sokat nem vesztek vele.

@TomTech: Ez alapján az mint a beton. :)

http://www.sheffieldfibreglasssupplies.co.uk/shop/4572905647/Mouldcraft%C2%A9-SG2000-Fast-Cast-Polyurethane-Liquid-Plastic-Casting-Resin-Kit-%2850-Part-A-50-Part-B%29/1727359

A táblába be sem fér a 72-es érték:

http://www.ttequip.com/knowledgelibrary/TechPageShoreDurometerConversionChart.htm

De úgy tűnik bőven 100 felett van A-ban.

Amit tudok, hogy a Powerflex fekete szériás PU szilentjei 95 Shore A-t tudnak és ezt már inkább csak pályára ajánlják utcára nem. A sima sárga/lila 60/70-es értékű.

Szélvédőragasztóból ~50-70-ig találtam.

Még azt sem döntöttem el igazán, hogy a meglévőt egy bontottat vagy utángyárit mókoljak.

Elküldve

@wookie: Mivel a sütetett gumi is ugyanúgy öregszik ez nem feltétlen oldaná meg a tartósság problémáját. Szerintem a keménység nem egyenesen arányos a gumi minőségével. És utóbbit nehezen lehetne megtudni. Egyébként tudod, hogy nagyjából mennyiért csinálnak ilyet?

@wegapower: Kétségtelen, hogy a kiszedés nélküli megoldás a leginkább költséghatékonyabb. Adatok alapján nem tűnik túl merevnek az anyag bár nyilván van többféle belőle, de a lenti csak ~25 Shore A keménységű.

http://www.kohazy.hu/?id=termekek&product=mester-szilikon-tomito-ragaszto&art_id=100&hj=6&nyelv=hun

Továbbá tartok tőle, hogy ha a helyén nyomom be, akkor esetleg rossz helyzetben rögzít, és ez okozna felesleges vibrációt nem a keménysége. De lehet hogy kipróbálom, mert ha úgyis cserés lesz akkor sokat nem vesztek vele.

@TomTech: Ez alapján az mint a beton. :)

http://www.sheffieldfibreglasssupplies.co.uk/shop/4572905647/Mouldcraft%C2%A9-SG2000-Fast-Cast-Polyurethane-Liquid-Plastic-Casting-Resin-Kit-%2850-Part-A-50-Part-B%29/1727359

A táblába be sem fér a 72-es érték:

http://www.ttequip.com/knowledgelibrary/TechPageShoreDurometerConversionChart.htm

De úgy tűnik bőven 100 felett van A-ban.

Amit tudok, hogy a Powerflex fekete szériás PU szilentjei 95 Shore A-t tudnak és ezt már inkább csak pályára ajánlják utcára nem. A sima sárga/lila 60/70-es értékű.

Szélvédőragasztóból ~50-70-ig találtam.

Még azt sem döntöttem el igazán, hogy a meglévőt egy bontottat vagy utángyárit mókoljak.

Én egy jó bontottra szavaznék. Az utángyártottak.pffffff.

Legyen szavazás:

Bontott +1

Új gagyi

Új jó minőségű

:)

Elküldve

Én egy jó bontottra szavaznék. Az utángyártottak.pffffff.

Legyen szavazás:

Bontott +1

Új gagyi

Új jó minőségű

:)

+2 szavazás lezárva.

Utángyártottól elment a kedvem. És ami jó, hogy a következő típusok mind ugyanzzal a számú (GM5682507) bakkal vannak szerelve mint az enyém. Így még találni sem reménytelen.

Z22SE[L61]

X20DTL[LD3],X20DTH[LD1],Y20DTH[LBS/LD1/LP4]

X18XE1[2H9],Z18XE[2H9],Z18XEL[L97]

X16XEL[L91],Y16XE[L91],Z16XE[L91]

Info innen: http://ecat24.com/catalog/types/1/40/

Az az érdekes, hogy látszólag az X25XE, Y26SE, és az Y22DTR is nagyon hasonló kialakítású. Nem lennék meglepve, ha ezek csak a gumi keménységében térnének el. Így lehetne az is opció, hogy ezekből szerzek bontottat, és hagyom úgy, de ezzel nem akarok most kísérletezni.

Elküldve (edited)

Valaki akinek DBILAS szívócsöve van, lenne annyira kedves, aranyos hogy megad pár adatot? :) pl szívócsövek hossza, ha lehet akkor belső átmérője, gyűjtőcső hossza és szintén a belső átmérője :) hálám örökké üldözi aki megteszi :)

X18XE motorhoz.

Módosítva : pumpingiron91
Elküldve

Valaki akinek DBILAS szívócsöve van, lenne annyira kedves, aranyos hogy megad pár adatot? :) pl szívócsövek hossza, ha lehet akkor belső átmérője, gyűjtőcső hossza és szintén a belső átmérője :) hálám örökké üldözi aki megteszi :)

X18XE motorhoz.

Próbájl meg kép alapján mérni. Kell egy fix méret, pl: két injektor közötti távolság, vagy két szélső szívócső közti távolság, és onnan tudsz viszonyítani. Szerintem elég jó közelítéssel meg lehetne mondani.

Sok kép van sokféle szögből:

Pl: http://i96.photobucket.com/albums/l197/scottclio/IMG_2027.jpg

Elküldve

Próbájl meg kép alapján mérni. Kell egy fix méret, pl: két injektor közötti távolság, vagy két szélső szívócső közti távolság, és onnan tudsz viszonyítani. Szerintem elég jó közelítéssel meg lehetne mondani.

Sok kép van sokféle szögből:

Pl: http://i96.photobucket.com/albums/l197/scottclio/IMG_2027.jpg

Ezen én is gondolkodtam, de pl a gyűjtőcsőnél akadtam el, hogy milyen mély? mert ahogy láttam nem szabályos henger alakú, ugyanúgy mint a szívócsövek sem. De az biztos hogy nagyjából meglehet mondani hány mm úgy minden.

Elküldve

Ezen én is gondolkodtam, de pl a gyűjtőcsőnél akadtam el, hogy milyen mély? mert ahogy láttam nem szabályos henger alakú, ugyanúgy mint a szívócsövek sem. De az biztos hogy nagyjából meglehet mondani hány mm úgy minden.

Ha jól sejtem saját magad akarod legyárta(t)ni. És feltételezem nem öntőformához kell a méret. Mivel csőből vagy lemezből lesz valahogyan összehegesztve teljesen mindegy, hogy milyen az eredeti a tiéd úgysem lesz olyan. De valószínűleg ez nem is számít olyan túl sokat. Számos forrást lehet találni a neten intake manifold készítésről, ha sok ilyet olvasol, akkor ki lehet következtetni a best practice-t, vagy jól lehet közelíteni hozzá. Van néhány könyv is, ami kicsit tudományosabban írja le a miérteket.

Elküldve

Ha jól sejtem saját magad akarod legyárta(t)ni. És feltételezem nem öntőformához kell a méret. Mivel csőből vagy lemezből lesz valahogyan összehegesztve teljesen mindegy, hogy milyen az eredeti a tiéd úgysem lesz olyan. De valószínűleg ez nem is számít olyan túl sokat. Számos forrást lehet találni a neten intake manifold készítésről, ha sok ilyet olvasol, akkor ki lehet következtetni a best practice-t, vagy jól lehet közelíteni hozzá. Van néhány könyv is, ami kicsit tudományosabban írja le a miérteket.

Valóban magam szeretném összerakni, szerintem nem elképzelhetetlen, hogy akár jól is tudjon működni. A lényeg hogy egy használt dbilas árának töredéke lenne. Inkább a munka ami sok. Megnézek pár ilyen intake calculatort hátha adnak valami támpontot.

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Elküldve

sziasztok!

c20xe hez keresnek dbilas szivosort /4pillangos hengerenkenti ami megy a gyari legtomegmerovel/.

valakinek van szekesfehervar vagy tatabanya környeken csak sajna elhagytam a szamat.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.