Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Nagyon kemény projekten gondolkodm, röviden leírom, hátha van tipp ötlet. A motor egy X18XE teljesen széri. Mercedes (vmi kis motorét) kompresszort tennék rá intercoolerrel, mivel annak a töltőnyomása kb 0,4-0,5 bar. Hengerfej tömítést csrélném túlméretesre így kisebb lenne a kompresszió valamivel. Dugattyú főtengely stb, maradna a régi. ECU-t természetesen átírnám. Véleményetek szerint ezt a kis töltőnyomást a motor mechanikusan elbírná? nem menne a kompresszor adottságai miatt kb 0,5 bar fölé. és hogy miért nem rakok másik motort? mert ez az enyém lenne :)

Link to comment
Megosztás:

A dugó legvékonyabb pontján is több mint 10mm, így abból is le lehet esztergálni ha nem akarsz szendvics tömítést alkalmazni.

Igen ez igaz de joval nagyobb terheles lesz a dugattyun mint gyarilag es ezzel meggyengitenem a rendszert. Ezert gondoltam valamivel kisebb kompressziora es nagyobb toltesre. De lehet ugy allitanam be hogy csak 2ezer felett adjon tobbletet a kompresszor. Elvileg az attetelen lehet modositani.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 3.75 mm a legvékonyabb helyen a dugóm, és nincs gondja a 11.5-es sűrítési aránnyal. Ha marad 7-8mm még az is bődületesen erős.

Es a tobbi egysegrol mi a velemenyed? hajtokar, csapagyak.... amiatt kerdem mert nem sok helyen lattam hogy turbositottak vagy kompresszoroztak volna opel motort foleg ezt az ecotecet

Link to comment
Megosztás:

Es a tobbi egysegrol mi a velemenyed? hajtokar, csapagyak.... amiatt kerdem mert nem sok helyen lattam hogy turbositottak vagy kompresszoroztak volna opel motort foleg ezt az ecotecet

Szerintem 140-160LE-ig biztos nem lesz gondja. Nekem kb 170 (vagy fölötte) LE-t bír a szívó 1.8-as Astra motor.

Valaki már próbálkozott kompresszorozáson Vectra A 2.0 8 szelepes motorral, de ő az írta, hogy van vele "szívás" rendesen.

Pl volt dugattyú olvadás http://kepfeltoltes.hu/view/111106/20111103_015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg.

Módosítva : Tomoty
Link to comment
Megosztás:

én esetleg egy c200k motormanagementtel próbálkoznék, hátha egy írt eprommal használható lesz a te motorodban is. saját x18xe ecu-val nem is próbálkoznék az tuti felejtős. persze könnyen lehet,hogy a gyári w202 ecu-jával is egy rakás hulladék lesz rengeteg munkaórával. sőt,mivel az M111 egy eléggé nagy furatú,rövid löketű motor, így én inkább arra fogadnék,hogy nem fogják szeretni egymást.

az írható ecu-val rendesen összerakva meg egy jó w203 kompressor áránál fogsz járni és akkor lesz egy stabil 160lovat tudó motorod. még akár egy írt epromos c20xe-nél is jobb lesz. ja és tudom,hogy senkit nem érdekel,de a kompressoros merga motorok rohadt sokat esznek még úgy is,hogy a kompresszor kuplungja részterhelésen leold. ilyen 11liter alá akkor megy ha kerülgetnek 90nél az 1.0-ás swiftek.

egy szó mint száz: felejsd el szvsz.

Módosítva : hakapeszimaki
Link to comment
Megosztás:

Es a tobbi egysegrol mi a velemenyed? hajtokar, csapagyak.... amiatt kerdem mert nem sok helyen lattam hogy turbositottak vagy kompresszoroztak volna opel motort foleg ezt az ecotecet

Nem kell a dugót vékonyítani. A hajtókar, csapágyak is bírhatják. A turbósításnál vagy a kompresszorozásnál a legnagyobb gondot a feltöltés miatti plusz hő okozza. A szívó hűtőrendszere kevés lesz hozzá. Ahogy tomoty is írta, a több hőtől megolvadhatnak a dugattyúk. A gyári ecut is érdemes egy Vemsre cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom az ésszerű ár, kevés összeget takar.

Mivel nem tudni, milyen motor van az autódban, és a chiptuningot is kilőtted, marad a szűk keret miatt a 2 Miatyánk elmormolása, és a felsőtesttel való hintáztatás gyorsuláskor. Ezek azért jók, mert nem típusspecifikusak. :goofy:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Most látom, hogy z22se-t vettél? :) hogy szuperál?

Alapvetően egész jó. Amúgy meg nem. :)

Alul többet vártam tőle, ráadásul 2500-4000-ig érzek egy lyukat a nyomatékgörbén. Erre több helyen is panaszkodnak tehát nem egyedi. 4000 felett megindul szépen, de hát nem versenyautó ez. :D

Úgyhogy lesz még vele teendő bőven.

Link to comment
Megosztás:

Milyen motor? Mi számít neked ésszerű árnak? Egyáltalán mit szeretnél elérni?

A motorban történő komolyabb módosítások több 100ehuf-nál kezdődnek.

1.8-as (125le). Én olyan 50000ft-ra gondoltam. És, ha lehet, olyan +10-15le-t szeretnék kihozni. Elvileg chippel ezt el is lehet érni, csak azután 98-ast kéne tankolni, ami meg ugye nem olcsó mulatság :)

Link to comment
Megosztás:

1.8-as (125le). Én olyan 50000ft-ra gondoltam. És, ha lehet, olyan +10-15le-t szeretnék kihozni. Elvileg chippel ezt el is lehet érni, csak azután 98-ast kéne tankolni, ami meg ugye nem olcsó mulatság :)

Nem lehet. :( Esetleg egy chip, de én nem nagyon preferálom az egyéb módosítás nélküli egyenchipeket.

Ez a pénz túl kevés.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem lehet. :( Esetleg egy chip, de én nem nagyon preferálom az egyéb módosítás nélküli egyenchipeket.

Ez a pénz túl kevés.

Pláne ha a drágább benzin is problémát jelent.

A másik kérdés, hogy +10LE-ből éreznél e valamit....

Viszont ha elcseréled velem a coupet a gsi-re egy az egyben akkor megkapod a +15LE-t, elmegy 95-ös benzinnel is és megmarad a 50K is :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Pláne ha a drágább benzin is problémát jelent.

A másik kérdés, hogy +10LE-ből éreznél e valamit....

Viszont ha elcseréled velem a coupet a gsi-re egy az egyben akkor megkapod a +15LE-t, elmegy 95-ös benzinnel is és megmarad a 50K is :D

Hát, sajnálom :/

Ááá, már túlságosan a szívemhez nőtt :))

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

90-es dugó és 100-as főtengely kell bele. :)

Az micsoda favágó módszer lenne. :) Ráadásul a problémámat meg sem oldaná. Ha ide nem elég 2200 köbcenti, akkor 2500-2600 sem lenne az. Talán csak valamivel enyhébben érződne.

Én a vezetési élményre és a hatékonyságra megyek. Az abszolút teljesítmény csak másodlagos. ;)

Link to comment
Megosztás:

1.8-as (125le). Én olyan 50000ft-ra gondoltam. És, ha lehet, olyan +10-15le-t szeretnék kihozni. Elvileg chippel ezt el is lehet érni, csak azután 98-ast kéne tankolni, ami meg ugye nem olcsó mulatság :)

Egyébként gyanítom, hogy te nem is 10-15 lóerőre vágysz, hanem egy kicsit nagyobb dinamikára. Előbbire akkor vágyik az ember, ha pár tizedet akar faragni a negyedmérföldes idején, vagy ha a havernak van egy picit erősebb autója, akit éppen csak nem tud megfogni két lámpa közt.

Azt hogy dinamikusabbnak érződjön az autó nem feltételnül a motor teljesíményének növelésével lehet csak elérni. És nem is feltétlen kerülnek sokba, viszont nincs egy általános recept, minden a körülményektől függ.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem 140-160LE-ig biztos nem lesz gondja. Nekem kb 170 (vagy fölötte) LE-t bír a szívó 1.8-as Astra motor.

Valaki már próbálkozott kompresszorozáson Vectra A 2.0 8 szelepes motorral, de ő az írta, hogy van vele "szívás" rendesen.

Pl volt dugattyú olvadás http://kepfeltoltes.hu/view/111106/20111103_015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg.

Elég csúnya kép :P. B tervként azon gondolkodm hogy hagyni szívóra csak hengerfejet, szívósort bővíteni vez.tengelyeket hegyesíteni és valami halkabb 4-2-1es rendszert alátenni. aztán programozni. sehogysem olcsó... esetleg ismersz olyat aki tud epromot írni?

Link to comment
Megosztás:

Elég csúnya kép :P. B tervként azon gondolkodm hogy hagyni szívóra csak hengerfejet, szívósort bővíteni vez.tengelyeket hegyesíteni és valami halkabb 4-2-1es rendszert alátenni. aztán programozni. sehogysem olcsó... esetleg ismersz olyat aki tud epromot írni?

Ha mindent összeadsz, rájössz, hogy jobban jársz egy let befaragásával... ;) Én személy szerint nem állnék neki megint szívót farigcsálni.

Módosítva : Alex75
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.