Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Segítségetek szeretném kérni! Adott egy full gyári C20xe rotoros gyújtással és nem megy úgy ahogy kéne :/ kék injektorok vannak benn a hozzátartozó 3bar os híddal együtt. Ugye ebben gyárilag sárga injektorok voltak, kisebb nyomásszabályzóval. Előfordulhat hogy sokat kap és azért nem megy jól?

Link to comment
Megosztás:

Segítségetek szeretném kérni! Adott egy full gyári C20xe rotoros gyújtással és nem megy úgy ahogy kéne :/ kék injektorok vannak benn a hozzátartozó 3bar os híddal együtt. Ugye ebben gyárilag sárga injektorok voltak, kisebb nyomásszabályzóval. Előfordulhat hogy sokat kap és azért nem megy jól?

Simán.

Link to comment
Megosztás:

Segítségetek szeretném kérni! Adott egy full gyári C20xe rotoros gyújtással és nem megy úgy ahogy kéne :/ kék injektorok vannak benn a hozzátartozó 3bar os híddal együtt. Ugye ebben gyárilag sárga injektorok voltak, kisebb nyomásszabályzóval. Előfordulhat hogy sokat kap és azért nem megy jól?

Valószínű... A rotorosba való injektor kb annyit, vagy minimálisan kevesebbet tol, mint a DIS-é, de a nyomásszabályzója fél barral kisebb. Így kb 15-20%-kal többet tol padlógázon, mint az eredeti motyókkal. Nem lepődnék meg, ha jóval 12 alatt lenne az AFR. Arról nem is beszélve, hogy a hidegindítás is baromira el lehet dúsítva... Viszont etanollal még akár jó is lehet... ;)

Módosítva : Alex75
Link to comment
Megosztás:

Azért nem ennyire egyértelmű. Nem tudjuk mennyire torpan, milyen fordulatszámon stb. . Nekem, amikor cseréltem a sárga injektorokat LET injektorokra, nem volt érezhető torpanás(pedig igen dús lett a keverék), és itt nagyobb volt az ugrás ccm-ben. Az XE gyertyákkal belefulladt a benzinbe.

A sárga (214ccm-2,5b) injektorok, ha 3b hídra cseréled az is tudja 243ccm-et. Nekem a sárga injektorokhoz 3b híd volt gyárilag. Azt hiszem már 91-től azt tették bele a 2,5baros helyett.

Egy keverékmérést mindenképpen megcsinálnék első körben, mert lehet nem ott lesz a gond.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Egy c20xe-t lehet/érdemes még húzni, vagy az már alapból egy nagyon kihegyezett motor?

Ha igen, mi az, amit maximum, normál utcai használatban hosszútávon elvisel?

Minden motort lehet húzni, kérdés, hogy mennyit szánsz rá. ;) Kis pénzből nem. Atmoszferikus motornál teljesítményt emelni csak az alsóbb fordulatszám-tartomány rovására tudsz, szívósor,hengerfej megmunkálás, tengely, kipurendszer és szoftver megfelelő összehangolásával, jelentős mennyiségű pénzért. Vagy kb ennyiért összerakod saját magad a c20let motyóival, és akkor még húzhatod egy darabig, ha akarod, és van erre pénzed.

Vagy hagyod az egészet, esetleg iratsz rá egy szoftvert, talán javít még valamennyit a rugalmasságán...

Módosítva : Alex75
Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Egy c20xe-t lehet/érdemes még húzni, vagy az már alapból egy nagyon kihegyezett motor?

Ha igen, mi az, amit maximum, normál utcai használatban hosszútávon elvisel?

Kérdés mennyit szánsz rá a tuningra. Az XE motort(még gyári belsővel a tengelyek kivételével)) lehet húzni 200le( vagy a fölé is), de ott előtte egy motorfelújíás szükséges(és egyéb módosítások), hogy tartós maradjon. Az egész projekt igen költséges, hogy addig eljuss.

A legköltségkímélőbb egy chip belerakása és hozzá egy powercup. A kettő kijön 30e-ből és kapsz kb. 15-20le-t.

Érdemes beletenni chipet, mert nekem 1 ezerrel hamarabb épült fel a nyomaték (felül is erősebb lett), és sokkal használhatóbb lett városban emiatt.

A gyári tengelyekhez még nagyon jó a Lexmaul szívósor, de az már használtan is 100e, és ritka, mint a fehér holló. Esetleg lemásolva, már 50-60e körül kihozhatod, és azzal 175le-ig eljutsz(ha meg van a 150le még tuning előtt), onnan minden egyes +le egy vagyonba kerül.

Persze ennél a fázisnál is kell egy-két alkatrészt cserélni, a tartósság miatt.

A felújított motorommal és egy phase 2 chippel, tudott anno annyit, hogy amikor mentem egy Lexus GS 300 (249le-s változat) ellen lámpánál, nem tudott elmenni.

Módosítva : reddish
Link to comment
Megosztás:

Ahogy elnézem a felhozatalt, mindenképpen egy motor szét-összével kellene kezdeni, de akkor ezekszerint nem érdemes túlzottan belenyúlni, elég egy szívósor, esetleg kipurendszer, meg egy chip, és akkor jó.

Mivel külföldiába fogok menni, így elvileg a pénz nem lesz különösebben befolyásoló tényező,de azért túl mélyen nem akarnék belemenni. Turbomotort meg nem akarok, túl sok macera használni, nem való hétköznapokra. Viszont kell majd valami erősebb az SE-nél, és az xe nagyon szimpi, főleg, ha tényleg fel lehet hozni ilyen 170 lóra, különösebben mély beavatkozás nélkül.

A hfej az megegyezik a let-ével? Ebből is a cosworth fejeset érdemes keresni? Miről lehet felismerni? Váltót mit érdemes rátenni? Meg mi a különbség a dis-es és az elosztós között?

És mi az a powercap? :D

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

Ha van rá keret érdemes szétszedni a motort, és megnézni mit kell cserélni a teljesítményfokozás előtt.

Amíg nem teszel bele nagyobb tengelyeket, nem kell nagyobbra cserélni a kipufogórendszert, simán jó egy phase 2-es chip és egy powercaphoz.

Turbómotort én sem tennék bele, ha mindennapi autónak is szeretnéd használni, kényesebb is a motorja.

Az XE motor szinte megegyezik a LET-el, azzal a különbséggel, hogy ott olajfuratok is vannak (hűtik a motort) a turbó okozta magasabb hőmérséklet miatt.

Két fajta hengerfejet tettek a c20xe-kre. A Cosworth és a Kolbensmidt (KS) fajtát. A Cosworth hengerfejeket azért tartják jobbnak, mert kevésbé hajlamos a hf repedésre, mint a KS. Azért nem kell annyira félni a KS hf-től sem, csak be kell tartani, hogy forró motorral nem állítjuk le a motort, mert a hirtelen hőváltozások miatt repedhet meg (értem ezalatt, hogy jól meghajtod, majd visszahűtés nélkül megállsz, és leállítod), ill hideg motorral sem tolod neki(de ez a többi motorokra is igaz).

A Cosworth hengerfejet a gyújtás felőli oldalon lehet megkülönböztetni a KS-től, ill a Coscast feliratot olvashatod a hf alján.

A két hf megkülönböztetéséről majd keresek képet és elküldöm pü-ben.

A dises és a rotoros elosztós között a teljesítményben nincs különbség. Arra figyelni kell, hogy más chip kell hozzájuk.

A powercaphoz itt egy link. Az sfi dobozt váltod ki vele, és kapsz +3-5le-t, ha mellé van chip is.

http://www.ebay.com/itm/OPEL-Vauxhall-Vectra-ASTRA-POWERCAP-C20XE-Rotkappchen-/120789340569

A tartóssághoz majd írok pár gondolatot pü-ben este.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tomtech kolléga közbenjárásával nekiállnánk custom szívósor készítésének Z16XEP (és elvileg Z16XE) blokkra. Ha valakit érdekel a téma dobjon egy privátot valamelyikünknek.

Az okosság (egy része):

http://www.team-integra.net/forum/blogs/michaeldelaney/130-intake-manifold-tech-runner-size-calculations.html

http://www.rbracing-rsr.com/runnertorquecalc.html

Az út:

http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/637050-A-small-inlet-manifold-project-Z16XE/page49?highlight=diameter

Nekik így sikerült:

http://s1318.photobucket.com/user/meash31/library/?sort=3&page=1

2013-07-17131257_zps0146348b.jpg

Link to comment
Megosztás:

Pont ezt, hogy vigyázni kell a turbóra. Hétköznapi rohanásban nem feltétlen van mindig idő visszahűtögetni, meg hasonlók. Szívómotor sokkal jobban tolerálja a ridegtartást.

Ha a te hétköznapjaid során annyira kell rohanni,hogy egy csak chippel 230-250 lovas b204 motoros, 1200kg-os autón turbócsapágy besülés közelébe melegíted az olajat,akkor sokan nem lennének a helyedben az biztos. :D

Ehhez nagyjából az kell,hogy 250km/h-val döngess folyamatosan,aztán városba beérve lámpánál megkergetsz néhány M3-as Bmw-t, Focus ST-t,turbós GTI-t,aztán egyből leállítod.

Link to comment
Megosztás:

Ha a te hétköznapjaid során annyira kell rohanni,hogy egy csak chippel 230-250 lovas b204 motoros, 1200kg-os autón turbócsapágy besülés közelébe melegíted az olajat,akkor sokan nem lennének a helyedben az biztos. :D

Ehhez nagyjából az kell,hogy 250km/h-val döngess folyamatosan,aztán városba beérve lámpánál megkergetsz néhány M3-as Bmw-t, Focus ST-t,turbós GTI-t,aztán egyből leállítod.

Ott a pont. :icon13: :D

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán értettem akkor sem,hogy mit értett az alatt,hogy kényesebb meg a hétköznapokban kevésbé használható egy turbós aggregát.

Cserélünk benne olajat,nyélgázas 110 fokra melegített olajhőfoknál meg nem állítjuk le rögtön...aztán ennyi.

Kényesebb motor a LET, mint az XE. Legalábbis azokkal, akikkel én beszéltem (LET motoros Opelt hajtottak, hajtanak), ez a véleményük. Meg drágább is sokkal.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.