hakapeszimaki Elküldve Január3, 2014 Elküldve Január3, 2014 Lemérethetnéd újra, érdekelne a nyomatékgörbéd. Egyszer az is meglesz. Tényleg van f13cr váltód eladó? Közben kérdés tapasztaltabbaknak: Ha 5800nál van a teljesítmény csúcs és a 6000-es tiltás felemelkedik 6400ra (ha megjön a dec 21-én feladott, később megtalált rev limitet átírt eprom,mikor ott voltam nem találta,csak 6000ig írta fel) akkor azzal jobb gyorsulás érhető el azáltal,hogy a váltásnál a következő fokozat erősebb tartományból,nagyobb fordulatról indul vagy pont annyit lehet ezzel nyerni,mint amennyit vesztek az 5800-6400 között zuhanó teljesítmény miatt?
Tomoty Elküldve Január3, 2014 Elküldve Január3, 2014 Én is gondolkodom a váltó cserén ismételten. Astra g f18-as 3.94-ese a kiszemelt. Elvileg jók 190-205Nm-ig. F13/f17 csak 160-175Nm-ig jók. Ha el tudnám adni jó áron a tartalék f13-3.94-esemet akkor lehet, hogy bele is vágnék. Hakapeszimaki: Nekem most "nyomatékosra" van fokolva a tengelyem. Előnye, hogy 4-esben pl nem kell 100-as tempónál visszaváltanom előzéskor, így sokkal vezethetőbb pályán. 3000-6700 fordulat között nagyon jól és egyenletesen mozog az autó. Cserébe a 0-100-as időm romlott 6-8 tizedet. Mivel érezhetően 6800 fölött elfogy a motorerő. A régi tengelynél alkalmazott pörgős beállítás élvezeti faktorban sokkal jobb volt.
hakapeszimaki Elküldve Január3, 2014 Elküldve Január3, 2014 Én is gondolkodom a váltó cserén ismételten. Astra g f18-as 3.94-ese a kiszemelt. Elvileg jók 190-205Nm-ig. F13/f17 csak 160-175Nm-ig jók. Ha el tudnám adni jó áron a tartalék f13-3.94-esemet akkor lehet, hogy bele is vágnék. Hakapeszimaki: Nekem most "nyomatékosra" van fokolva a tengelyem. Előnye, hogy 4-esben pl nem kell 100-as tempónál visszaváltanom előzéskor, így sokkal vezethetőbb pályán. 3000-6700 fordulat között nagyon jól és egyenletesen mozog az autó. Cserébe a 0-100-as időm romlott 6-8 tizedet. Mivel érezhetően 6800 fölött elfogy a motorerő. A régi tengelynél alkalmazott pörgős beállítás élvezeti faktorban sokkal jobb volt. f13cr? Mennyit kérsz érte?
Alex75 Elküldve Január4, 2014 Elküldve Január4, 2014 Én is gondolkodom a váltó cserén ismételten. Astra g f18-as 3.94-ese a kiszemelt. Elvileg jók 190-205Nm-ig. F13/f17 csak 160-175Nm-ig jók. Ha el tudnám adni jó áron a tartalék f13-3.94-esemet akkor lehet, hogy bele is vágnék. Hakapeszimaki: Nekem most "nyomatékosra" van fokolva a tengelyem. Előnye, hogy 4-esben pl nem kell 100-as tempónál visszaváltanom előzéskor, így sokkal vezethetőbb pályán. 3000-6700 fordulat között nagyon jól és egyenletesen mozog az autó. Cserébe a 0-100-as időm romlott 6-8 tizedet. Mivel érezhetően 6800 fölött elfogy a motorerő. A régi tengelynél alkalmazott pörgős beállítás élvezeti faktorban sokkal jobb volt. Gondolom, az F18WR394-re gondolsz... Ha rövid váltóra hajtasz, jobban jársz az F18CR374-gyel, a G Astra Sport verziót ezzel szerelték. Nekem is ez van gyárilag, nagyon jó a kiosztása, 6000-4500 között ejt, 5-ben 6000-nél a te gumiméreteddel 215-öt futna... Ha váltasz kisebb kerékátmérőre (pl. G Astra méret), még egy ici-picit dinamikusabbá tudod tenni. A W394 túl hosszú lenne a te izlésednek. ;)
brebus9615 Elküldve Január21, 2014 Elküldve Január21, 2014 Sziasztok! Valaki tud valami olcsóbb kipufogót (akár rendszert), amitől hangosabb lesz az autó? Az olcsó alatt max 60e-t értek.Illetve a gázgyorsító mennyire egészséges dolog? :D
Alex75 Elküldve Január22, 2014 Elküldve Január22, 2014 Sziasztok! Valaki tud valami olcsóbb kipufogót (akár rendszert), amitől hangosabb lesz az autó? Az olcsó alatt max 60e-t értek.Illetve a gázgyorsító mennyire egészséges dolog? :D Ha nem vársz semmit a gázgyorsítótól, akkor nem csalódsz... ;) Egy normál átmenő, a csővel megegyező átmérőjű középdobbal ugyanazt eléred szvsz... Olcsó, és nem feltétlenül rossz hátsó dobot már kapsz 15-20.000,-Ft-t is, ha megfelelő helyről szerzed be. Ugyanez üzletben jópár ezressel drágább. Én viszonylag nagy méretű (140x240x400) FULL saválló (belül is!) dobot rendeltem tőlük 20.000,-ért...
brebus9615 Elküldve Január22, 2014 Elküldve Január22, 2014 Ha nem vársz semmit a gázgyorsítótól, akkor nem csalódsz... ;) Egy normál átmenő, a csővel megegyező átmérőjű középdobbal ugyanazt eléred szvsz... Olcsó, és nem feltétlenül rossz hátsó dobot már kapsz 15-20.000,-Ft-t is, ha megfelelő helyről szerzed be. Ugyanez üzletben jópár ezressel drágább. Én viszonylag nagy méretű (140x240x400) FULL saválló (belül is!) dobot rendeltem tőlük 20.000,-ért... Köszi a segítséget! :)
Tomoty Elküldve Január30, 2014 Elküldve Január30, 2014 (edited) Mivel rég írtam ide, jönnek a tapasztalatok: A 272 fokos tengelyhez elvileg kellett volna vennem dbilas szeleprugókat és szeleptányérokat. 5000km megtétele után a 272 fokos tengelyekkel a gyári rugók probléma mentesen teszik a dolgukat :DKicsit benéztem a fokolgatást, kb 109-110 fokra állítottam a kipufogó oldal nyitását. Kicsit darabos rally-s alapjárat mellett 3000-7000 között szépen dolgozott a technika, csak éppen a gyorsulásom lett kb 1 másodperccel rosszabb az eddigiekhez képest. Fura volt, mintha valami visszafogná az autót. Most beállítottam a gyári érték közeli 107-108 fokra, és a szívó oldalt is belőttem a 109 fokra. Most végre azt az érzést nyújtja, mint amit elvártam. 3300-3500-tól szabályozásig jól megy :D Méregettem és teszteltem megint. Pontosítottam a hozzászólást. Módosítva Február7, 2014 : Tomoty
wegapower Elküldve Január30, 2014 Elküldve Január30, 2014 Mivel rég írtam ide, jönnek a tapasztalatok: A 272 fokos tengelyhez elvileg kellett volna vennem dbilas szeleprugókat és szeleptányérokat. 5000km megtétele után a 272 fokos tengelyekkel a gyári rugók probléma mentesen teszik a dolgukat :D Kicsit benéztem a fokolgatást, kb 109-110 fokra állítottam a kipufogó oldal nyitását. Kicsit darabos rally-s alapjárat mellett 3000-7000 között szépen dolgozott a technika, csak éppen a gyorsulásom lett kb 1 másodperccel rosszabb az eddigiekhez képest. Fura volt, mintha valami visszafogná az autót. Most beállítottam a gyári 105 fokra, és a szívó oldalt is belőttem a 108 fokra. Most végre azt az érzést nyújtja, mint amit elvártam. 4000-től szabályozásig nagyon megy :D Hülye kérdés: fogyasztás? mármint napi ésszerű használat, egy két kis kenetés persze belefér.
mojo Elküldve Január31, 2014 Elküldve Január31, 2014 Sziasztok, 2009-es 1.6-os benzines H-s astra chiptuningon gondolkozok, tudna valaki tanácsot adni, h érdemes-e. Mi szól mellette, ellene? Ha esetleg tudtok árat az is érdekelne. Köszönöm, Mojo
norbertkonya Elküldve Január31, 2014 Elküldve Január31, 2014 (edited) Üdv mindenkinek! Van egy felesleges C14SE hengerfejem cserélhető C16SE hengerfejre. Igény szerint felújítva is. C14SE hengerfej a C16SE blokkra rátéve növeli a kompressziót ;) Számitásaim szerint 11,8:1re amiből lehet lejjebb vinni. Képeket tudok küldeni. Módosítva Január31, 2014 : norbertkonya
hakapeszimaki Elküldve Február1, 2014 Elküldve Február1, 2014 Sziasztok, 2009-es 1.6-os benzines H-s astra chiptuningon gondolkozok, tudna valaki tanácsot adni, h érdemes-e. Mi szól mellette, ellene? Ha esetleg tudtok árat az is érdekelne. Köszönöm, Mojo Legjobb esetben önmagában görbék tologatásától lesz vagy 123Le a 116ból. Többet nem lehet várni egy amúgy gyári motoron. Mellette szól,hogyha kapsz számlát,akkor valamelyest biztosan növeled a GDP-t. Aztán a szívóbenzines autók chippelése pados mérések nélkül tulajdonképpen csak vaktában lövöldözés. Nagy nevű műhelyeknek biztosan van olyan programja,ami nagy biztonsággal tudja azt a növekedést amit említettem. Ha okosba nekiállnak dúsítani a keveréken,kicsit adnak előgyújtást,de hová vagy meddig...lehet jobb lesz lehet nem,de koránt sem optimális mértékben. Arról meg nem is beszélve,hogy az a pár LE gyarapodás és főleg az 1300kg önsúlyú autódnál gyakorlatilag alig észrevehető.Olyasmi változást hozhat mint mikor az utas kiszáll mellőled. 1
redline Elküldve Február3, 2014 Elküldve Február3, 2014 Mellette szól,hogyha kapsz számlát,akkor valamelyest biztosan növeled a GDP-t. Zseniális mondat, engedelmeddel használni fogom :D
wookie Elküldve Február5, 2014 Elküldve Február5, 2014 Üdv.! Adott egy x16sz, meg egy c16nz motor. Amennyire utánajártam, az sz-nek hegyesebb a tengelye, valamint a sűrítési viszonya is nagyobb. Mégis gyengébb 4 lóval gyárilag. Szerintem a programozás részről tűnik el. Mi van akkor, ha én fogom, és ráeteszem a c16nz ecuját, kábelköteggel, rotoros elosztóval mindennel együtt? Várhatok tőle így valami értelmes teljesítményt vagy kár vele szarakodni? (e mellé persze kap majd 1.8-as fejet meg nagy pumpát, csak kérdés melyik vezérlést érdemesebb rátenni)
spzoli Elküldve Február5, 2014 Elküldve Február5, 2014 Üdv.! Adott egy x16sz, meg egy c16nz motor. Amennyire utánajártam, az sz-nek hegyesebb a tengelye, valamint a sűrítési viszonya is nagyobb. Mégis gyengébb 4 lóval gyárilag. Szerintem a programozás részről tűnik el. Mi van akkor, ha én fogom, és ráeteszem a c16nz ecuját, kábelköteggel, rotoros elosztóval mindennel együtt? Várhatok tőle így valami értelmes teljesítményt vagy kár vele szarakodni? (e mellé persze kap majd 1.8-as fejet meg nagy pumpát, csak kérdés melyik vezérlést érdemesebb rátenni) Szvsz tökmind1 h 71 v 75 v 68 v 79ló....
wookie Elküldve Február5, 2014 Elküldve Február5, 2014 Szvsz tökmind1 h 71 v 75 v 68 v 79ló.... Pedig nagyon nem. Még az a 4 ló is marhára érződik. Minél gyengébb egy autó, annál többet számít néhány ló difi.
reddish Elküldve Február5, 2014 Elküldve Február5, 2014 wookie: Ha minden passzol egymáshoz és hozza a gyári adatot, akkor 76-77le lehet elvileg, mert az nz max. teljesítménycsúcsa 200-al feljebb van. Kérdés, miért van a nagyobb sűrítési viszonnyal rendelkező sz-nek kisebb teljesítménycsúcsa, mint az nz-nek. Ha ez csak a gyári eprom programozása miatt van, akkor jöhetnek a plusz lóerők.
norbertkonya Elküldve Február5, 2014 Elküldve Február5, 2014 Üdv mindenkinek! 8 szelepes gyári vezérműtengelyek vezérlési adatait tudja valaki? ( nyitás,zárás, fok, emelés) És milyen tengelyhez tartozik az adat( 1.2 1.4 1.6 nz, se, sz)Előre is köszi
hakapeszimaki Elküldve Február7, 2014 Elküldve Február7, 2014 (edited) Üdv.! Adott egy x16sz, meg egy c16nz motor. Amennyire utánajártam, az sz-nek hegyesebb a tengelye, valamint a sűrítési viszonya is nagyobb. Mégis gyengébb 4 lóval gyárilag. Szerintem a programozás részről tűnik el. Mi van akkor, ha én fogom, és ráeteszem a c16nz ecuját, kábelköteggel, rotoros elosztóval mindennel együtt? Várhatok tőle így valami értelmes teljesítményt vagy kár vele szarakodni? (e mellé persze kap majd 1.8-as fejet meg nagy pumpát, csak kérdés melyik vezérlést érdemesebb rátenni) Program más. 1.8fej+3.8as pumpa meg igazából csak megírt eprommal lesz jó,mert leginkább csak az alapjárat lesz brutálisan dús gyári programmal. Nekem pl. a huzatos 20xe leömlős kipuf meg a kentNV062 tengely miatt 5500felett 15.2-es AFR-el ment,alapjáraton meg 11.5-el.Tehát az alsó fordulatokból el kell venni és a felsőkhöz kell adni anyagot. Amúgy ki kell fúrni a golyót a DIS-es tengely végéből,tehát ki kell venni és akkor miért nem megy a helyére valami komolyabb tengely kérdéskör vetődik fel (legalábbis bennem). Nz-cuccokkal lesz tényleg vagy 5lóval erősebb,a 900kilós korza bódénál pl. 5lovas változás annyi,hogy egyértelműen érzed,hogy történt valami pozitív változás.Mármint a tulaj megérzi,aki ment vele már néhány tízezer km-t. Értelem szerűen minél nehezebb az autó annál kevésbé észrevehető és mérhető ugyanekkora változás. Full fapad c14nz astra is 150kg-val nehezebb a korzámnál, A veki,c16nz,szervóval meg 250kg-mal. Hiteles mérleg szerint. Ha veki-be raksz +5lovat az szerintem hibahatáron belül lesz még ha fotocellával méred a gyorsulást akkor is. Meg mókolni kell a kábelkötegen is,húzgálni,átkötözgetni,mert tök más a csati is. Nem sokkal több munkával bele lehet lógatni egy c20ne-t vas áron(lehetőleg újabb légtömegmérőset). Abból meg 18e vagy 20seh tengellyel meg egy írt eprommal 130le felett lesz. Ha nem korzát találok a garázsban,amit elkezdek mókolni,hanem olyat amiben gyárilag volt nagyblokk,akkor biztosan ezt az utat választom. c20xe kisblokk helyett, a -főleg Bp környéki- opelszakértő biztosurak miatt nagyon meleg mostanában. Ha tüsszög is,akkor főleg nagyon bátor dolog a közlekedés. De nem csak öreg opelekhez értenek,BMW-hez is, ahogy hallom. :D Módosítva Február7, 2014 : hakapeszimaki
wookie Elküldve Február7, 2014 Elküldve Február7, 2014 Program más. 1.8fej+3.8as pumpa meg igazából csak megírt eprommal lesz jó,mert leginkább csak az alapjárat lesz brutálisan dús gyári programmal. Nekem pl. a huzatos 20xe leömlős kipuf meg a kentNV062 tengely miatt 5500felett 15.2-es AFR-el ment,alapjáraton meg 11.5-el.Tehát az alsó fordulatokból el kell venni és a felsőkhöz kell adni anyagot. Amúgy ki kell fúrni a golyót a DIS-es tengely végéből,tehát ki kell venni és akkor miért nem megy a helyére valami komolyabb tengely kérdéskör vetődik fel (legalábbis bennem). Nz-cuccokkal lesz tényleg vagy 5lóval erősebb,a 900kilós korza bódénál pl. 5lovas változás annyi,hogy egyértelműen érzed,hogy történt valami pozitív változás.Mármint a tulaj megérzi,aki ment vele már néhány tízezer km-t. Értelem szerűen minél nehezebb az autó annál kevésbé észrevehető és mérhető ugyanekkora változás. Full fapad c14nz astra is 150kg-val nehezebb a korzámnál, A veki,c16nz,szervóval meg 250kg-mal. Hiteles mérleg szerint. Ha veki-be raksz +5lovat az szerintem hibahatáron belül lesz még ha fotocellával méred a gyorsulást akkor is. Meg mókolni kell a kábelkötegen is,húzgálni,átkötözgetni,mert tök más a csati is. Nem sokkal több munkával bele lehet lógatni egy c20ne-t vas áron(lehetőleg újabb légtömegmérőset). Abból meg 18e vagy 20seh tengellyel meg egy írt eprommal 130le felett lesz. Ha nem korzát találok a garázsban,amit elkezdek mókolni,hanem olyat amiben gyárilag volt nagyblokk,akkor biztosan ezt az utat választom. c20xe kisblokk helyett, a -főleg Bp környéki- opelszakértő biztosurak miatt nagyon meleg mostanában. Ha tüsszög is,akkor főleg nagyon bátor dolog a közlekedés. De nem csak öreg opelekhez értenek,BMW-hez is, ahogy hallom. :D Ez most annyi, hogy ott van bátyám motorja, (x16sz) amiben megölte a veztengelyt, tehát így is úgyis cserélni kell, akkor már tennénk bele se tengelyt (ha végre találnék egyet) az 1.8-as fej, nagy pumpa, meg nzhez minden más meg van a polcon. Akkor értelemszerűen már mindenből azt teszek bele, amivel erősebb. Viszont egy év már eltelt, és műszakiig erősen jó lenne visszatenni a saját motorját. Szép dolog ez a belógatok egy c20ne-t, csak azt papírozza le akinek hat anyja van egy utcában és mind lánghegesztő. Meg akkor váltó, gólyaláb, stb. Én se véletlenül az se-t tettem be. Meg ez most nem is erről szól.
Tomoty Elküldve Február7, 2014 Elküldve Február7, 2014 Mivel rég írtam ide, jönnek a tapasztalatok: A 272 fokos tengelyhez elvileg kellett volna vennem dbilas szeleprugókat és szeleptányérokat. 5000km megtétele után a 272 fokos tengelyekkel a gyári rugók probléma mentesen teszik a dolgukat :DKicsit benéztem a fokolgatást, kb 109-110 fokra állítottam a kipufogó oldal nyitását. Kicsit darabos rally-s alapjárat mellett 3000-7000 között szépen dolgozott a technika, csak éppen a gyorsulásom lett kb 1 másodperccel rosszabb az eddigiekhez képest. Fura volt, mintha valami visszafogná az autót. Most beállítottam a gyári érték közeli 107-108 fokra, és a szívó oldalt is belőttem a 109 fokra. Most végre azt az érzést nyújtja, mint amit elvártam. 3300-3500-tól szabályozásig jól megy :D Méregettem és teszteltem megint. Pontosítottam a hozzászólást. Megint tanulságos napon vagyok túl. Leírom, hátha valakinek még hasznos infóval tudok szolgálni: Az eddigi beállítások nem voltak 100%-ig pontosak (kb +- 1-1.5°), mivel csak 0.001mm-es órám van, és ezzel belőni a tengelyt számomra kínszenvedés. Ezért(-is) kimentem tesztelni M0-án, megvártam amíg a forgalom elmegy, és 50-től lesatuztam az autót. http://www.youtube.com/watch?v=7WQmkI6kOoI& Mértem, néztem. Nem az igazi... 4.9 sec 60-100. Megint szétkaptam a borításokat, és tekertem a kipufogó oldalon 4 fokot, a szívón meg 2 fokot. Nem akarok túlozni, de most már max 15 perces munka a fokolás szereléssel együtt. Tankolás (+20kg), vissza M0, majd megint teszt:http://www.youtube.com/watch?v=bT7KndZ1Z0g https://www.youtube.com/watch?v=bT7KndZ1Z0g 60-100 3.8 másodperc. 110-nél kettesben úgy rángat tiltáson az autó, mint amikor még nem volt chip, 6500-on tiltott a technika és a 266fokos dbilas tengely még bőven dolgozott volna tovább (mint később kiderült 7400-as fordulatig). Érzésre a 272 fokos tengelynek 7800-8000 között lehet a vége. Féltem a 272-es tengelytől, de most nagyon megtetszett. Nagyon-nagyon :D :evilgrin:
wegapower Elküldve Február8, 2014 Elküldve Február8, 2014 Megint tanulságos napon vagyok túl. Leírom, hátha valakinek még hasznos infóval tudok szolgálni: Az eddigi beállítások nem voltak 100%-ig pontosak (kb +- 1-1.5°), mivel csak 0.001mm-es órám van, és ezzel belőni a tengelyt számomra kínszenvedés. Ezért(-is) kimentem tesztelni M0-án, megvártam amíg a forgalom elmegy, és 50-től lesatuztam az autót. http://www.youtube.com/watch?v=7WQmkI6kOoI& Mértem, néztem. Nem az igazi... 4.9 sec 60-100. Megint szétkaptam a borításokat, és tekertem a kipufogó oldalon 4 fokot, a szívón meg 2 fokot. Nem akarok túlozni, de most már max 15 perces munka a fokolás szereléssel együtt. Tankolás (+20kg), vissza M0, majd megint teszt:http://www.youtube.com/watch?v=bT7KndZ1Z0g https://www.youtube.com/watch?v=bT7KndZ1Z0g 60-100 3.8 másodperc. 110-nél kettesben úgy rángat tiltáson az autó, mint amikor még nem volt chip, 6500-on tiltott a technika és a 266fokos dbilas tengely még bőven dolgozott volna tovább (mint később kiderült 7400-as fordulatig). Érzésre a 272 fokos tengelynek 7800-8000 között lehet a vége. Féltem a 272-es tengelytől, de most nagyon megtetszett. Nagyon-nagyon :D :evilgrin: nem félsz hogy leszakad a szíj? azért 7500 nál eléggé beleng a szíj meg még motorfékezel is vele.Bátor vagy. :evilgrin: :D
Recommended Posts