Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Hali!

Beneveztem a korzát egy remapra, Schubert Úr fogja csinálni. 100-as benzinhez igazíttatom az előgyuszit meg a hozzávaló anyagot is pontosan kapja meg és a tiltást is felvitetem 6500ra.

Annyi az aggodalmam,hogy az 16szr dugók 1mm-rel mélyebb zsebelésűek,tehát ennyivel vékonyabb dugótetővel rendelkeznek,mint egy c16se. Remélem azért még szívó kb. 110ló dobogását el fogják tudni viselni. Tomi neked mennyi lett lecsiszolva a dugótetőből?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Beneveztem a korzát egy remapra, Schubert Úr fogja csinálni. 100-as benzinhez igazíttatom az előgyuszit meg a hozzávaló anyagot is pontosan kapja meg és a tiltást is felvitetem 6500ra.

Annyi az aggodalmam,hogy az 16szr dugók 1mm-rel mélyebb zsebelésűek,tehát ennyivel vékonyabb dugótetővel rendelkeznek,mint egy c16se. Remélem azért még szívó kb. 110ló dobogását el fogják tudni viselni. Tomi neked mennyi lett lecsiszolva a dugótetőből?

Mikor jossz?
Link to comment
Megosztás:

Hali!

Beneveztem a korzát egy remapra, Schubert Úr fogja csinálni. 100-as benzinhez igazíttatom az előgyuszit meg a hozzávaló anyagot is pontosan kapja meg és a tiltást is felvitetem 6500ra.

Annyi az aggodalmam,hogy az 16szr dugók 1mm-rel mélyebb zsebelésűek,tehát ennyivel vékonyabb dugótetővel rendelkeznek,mint egy c16se. Remélem azért még szívó kb. 110ló dobogását el fogják tudni viselni. Tomi neked mennyi lett lecsiszolva a dugótetőből?

ki az a shubert úr? és hol dolgozik? na meg mennyiért?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Beneveztem a korzát egy remapra, Schubert Úr fogja csinálni. 100-as benzinhez igazíttatom az előgyuszit meg a hozzávaló anyagot is pontosan kapja meg és a tiltást is felvitetem 6500ra.

Annyi az aggodalmam,hogy az 16szr dugók 1mm-rel mélyebb zsebelésűek,tehát ennyivel vékonyabb dugótetővel rendelkeznek,mint egy c16se. Remélem azért még szívó kb. 110ló dobogását el fogják tudni viselni. Tomi neked mennyi lett lecsiszolva a dugótetőből?

El. ;)

Pénteken adtam postára a vezérlőt,írhatóvá teszi,durván felprogizza,aztán megyek finomhangolni szélessávúval. Szal egyelőre passz.

Az írhatóvá teszi azt jelenti, hogy kiforrasztja a BLUE foglalatot és tesz bele egy IC foglalatot? :rolleyes: A lábkiosztás stimmel. :icon1:

Biztos jobb lesz progizás után. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Pénteken adtam postára a vezérlőt,írhatóvá teszi,durván felprogizza,aztán megyek finomhangolni szélessávúval. Szal egyelőre passz.

A finomhangolást szélessávúval mindenképpen meg kell tenni, nehogy túl nagy legyen az előgyújtás, és becsörögjön. Lesz mérés mit hozott? :icon1:

A szentendrei úti OMV-t ezek után meg felejtsd el, mert ott a 100-as nem 100-as. :D

Link to comment
Megosztás:

El. ;)

Az írhatóvá teszi azt jelenti, hogy kiforrasztja a BLUE foglalatot és tesz bele egy IC foglalatot? :rolleyes: A lábkiosztás stimmel. :icon1:

Biztos jobb lesz progizás után. :icon1:

Annyit írt,hogy "kitokozza", így már tudom hogyan kell azt elképzelni.Kösz.

Remélem rosszabb nem lesz :D

@reddish: összesen két-három kútra járok,eddig azokon nem vettem észre,hogy nem százast adnak.

Link to comment
Megosztás:

Újra itt.

Napok óta ismét számolgatok. Rá kellett jönnöm, hogy nem sokat érnék egy Űber nagy tengellyel. A Nyomatékmaximumom így is 6000 környékén volt 266-os tengellyel, a teljesítménymaximum meg 7500-nál.

Úgy tudnék teljesítményt nyerni (sajnos már csak kis mértékben), ha a grafikonon látható "lekókadás" ami 7200-as fordulatnál kezdődik, azt 7400-hoz tolom el. Csak itt az a probléma, ha sokkal nagyobb tengelyt rakok bele, akkor a nyomatékmax-ot is feltolja rendesen. Külföldi fórumon írták, hogy sporttengelyeknél 12-15fok kb 5-700 fordulattal emeli a nyomatékmaximum pontját.

Ez egy 278-288-as tengelynél azt jelentené, hogy a nyomaték 6600-6800-nál, a teljesítménycsúcs meg 8000 fölött (a kókadás meg 7800 környékén) jelentkezne. Mivel a hybrid ECU programozása nehéz és sz*r az astra h-nál, és mivel a szerkezet már biztos nem bírná a 8000-es fordulatot, ezért kompromisszumok után kutattam.

Ha a nagyobb összenyitással nyerek 200-300 fordulatot a "kókadásnál", és egy kicsit nagyobb benyitással (9.8mm helyett 10 fölött) meg nyerek magas fordulaton 2-3Nm-t, akkor már elég jó vagyok.

Terv_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A "magenta" színű csíkot én szerkesztettem oda. Kijött, hogy egy 270-272-es tengellyel ELVILEG nyerek kb 6Nm-t a max teljesítménynél.

Szerintem tényleg itt a maximum, amit utcára ki lehet hozni a 1.8-as Z18XE motorból gyári szerkezettel (dugók, rugók, szelepek).

Dbilas272_01kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.j

Dbilas272_02kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.j

Megjött. Dbilas 272 fokos tengely 10.0-ás benyitással. 30%-al a bolti ár alatt megtudtam szerezni ma.

Tudom, hogy nem fog drasztikusan változni az autó a 266 fokos tengelyhez képest, de tengely nélkül meg "agyhalott" az autóm.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem:

Mennyi lehet az időzítése a gyári 1.4-1.8 16v kis blokkos tengelyeknek? Eddig megtudtam, hogy 241 fokosak 8,45mm emeléssel. Fokok kellenének, pl. nyitás-zárás. SOS lenne...

Havernak kellene megnézni, mivel valami miatt erőtlen az autója, és lehet az előző tulaj hf-et javított (leszedetett belőle = arrébb van a vezérlés).

Link to comment
Megosztás:

Megtörtént a 272-es tengely beszerelése.
Első beállításként a gyári időzítésekre lőttem be.
Darabos alapjárat, zötyögő kaszni (vagy kasztni?), totál rally feeling, kis gázfröccsel befulladó elindulás, és kb 2000-6000 között dolgozó tengely (60fokos összenyitás). 6500-nál úgy elfogyott "mint a huzat".
A körülményes kezelés miatt a régi 266fokos tengely incontrol féle belövést vettem alapul, szívó oldal 15fokkal eltolva, kipufogó oldal kb 11 fokkal (34fokos összenyitás): szuper alapjárat, könnyű elindulás, csak a tengely érzésre kb 4000-8000 között akar(-na) dolgozni.
Alsó tartományban kissé vérszegény, kb 1600ccm-es autó dinamikáját hozza, cserébe 5500-7500 között nagyon megy.
Az igazság pont a kettő között van szerintem. Szóval holnap 6 és 5fokot vissza állítok.
Először szídtam magam, hogy elég durva pénzért vettem fokolókereket, de most áldom a pillanatot. Ennél a tengelynél jelentős eltéréseket hozhat akár 2-3% is.

Ja a videó lemaradt a gyári beállításról (107/105fok):

http://www.youtube.com/watch?v=dPp0xa_I2pA

Link to comment
Megosztás:

Megtörtént a 272-es tengely beszerelése.

Első beállításként a gyári időzítésekre lőttem be.

Darabos alapjárat, zötyögő kaszni (vagy kasztni?), totál rally feeling, kis gázfröccsel befulladó elindulás, és kb 2000-6000 között dolgozó tengely (60fokos összenyitás). 6500-nál úgy elfogyott "mint a huzat".

A körülményes kezelés miatt a régi 266fokos tengely incontrol féle belövést vettem alapul, szívó oldal 15fokkal eltolva, kipufogó oldal kb 11 fokkal (34fokos összenyitás): szuper alapjárat, könnyű elindulás, csak a tengely érzésre kb 4000-8000 között akar(-na) dolgozni.

Alsó tartományban kissé vérszegény, kb 1600ccm-es autó dinamikáját hozza, cserébe 5500-7500 között nagyon megy.

Az igazság pont a kettő között van szerintem. Szóval holnap 6 és 5fokot vissza állítok.

Először szídtam magam, hogy elég durva pénzért vettem fokolókereket, de most áldom a pillanatot. Ennél a tengelynél jelentős eltéréseket hozhat akár 2-3% is.

Akkor most mind a két tengely meg lett siettetve az fhp hoz képest? tehát a gyári 2mm fhp emelés lett vagy 4mm?

Link to comment
Megosztás:

Akkor most mind a két tengely meg lett siettetve az fhp hoz képest? tehát a gyári 2mm fhp emelés lett vagy 4mm?

Most nekem is képzavarom lett :icon11: . Én ebből a képből indultam ki

LSA_01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt elvileg, ha a fokolás szögét növelem, akkor csökken a szelepek összenyitása.

Na 2 órát megint "elcsesztem" fokolgatásra ;), kb 7-8 beállítást próbáltam ki . Ennél a tengelynél kb 0.5-0.7fok !!! is számított.

Rakok fel majd videókat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C20NEből mit lehet kihozni nem túl nagy ráköltéssel? Nem akarom újraépíteni a motort, inkább csak, finomhangolnám.

Szóval ár érték arányban mit éri meg elkövetni vele?

Gondolom normális leömlő, (c20xe nem játszik, mert hosszában lesz a motor) esetleg kis szívóoldali bővítés, (bár a légtömegmérő miatt nem tudom mennyire lehet belemenni) esetleg egy picit hegyesebb tengely?

Hallottam olyat hogy a gyári ecu magasabb fordulaton elveszi a kaját, és hogy ez ki lehet belőle ütni, akkor kicsit nő a teljesítménye. Erről mit tudunk?

Meg akkor már itt is megkérdezném hogy c20ne létezett dis-es gyújtással? És ha nem akkor meg lehet csinálni? Csak mert a gyújtáselosztó 90% hogy nem fog elférni a gyári helyén.

Link to comment
Megosztás:

Most nekem is képzavarom lett :icon11: . Én ebből a képből indultam ki

Itt elvileg, ha a fokolás szögét növelem, akkor csökken a szelepek összenyitása.

Na 2 órát megint "elcsesztem" fokolgatásra ;), kb 7-8 beállítást próbáltam ki . Ennél a tengelynél kb 0.5-0.7fok !!! is számított.

Rakok fel majd videókat.

Fényképed nincs a kerekek állásáról? A videóra kíváncsi vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Hali olyan kérdésem lenne hogy van egy b omegám 2.0 16v x20xev szeretném turbósítani vagy kompressor de ezekhez pontosan mi kell? És menyiből jönne ki? Előre is köszi :)

Ha tartósat akarsz, akkor a blokktömbön kívül kb minden.

Amiből egy szívó motort turbósítasz, annyiból már lehet venni egy olcsóbb omegát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.